Huhtikuun hulinat

Mä lähtisin budjetista: mitä kullakin vieraalla on oikeasti varaa maksaa. Itse jätin viime keväänä väliin yhdet polttarit, joista olisi tullut mulle matkoineen n. 150€ kulut.

Muoks: niin ja osallistujia oli yli kymmenen. Kaasoilla ei vain ollut mitään rotia budjetin suhteen, ihan kaikki toteutettiin, mitä mieleen tuli.

Joo. Budjetti on kyllä kanssa aina haastava, joku ei haluis laittaa 20€ enempään ja joku heittäis helposti 100€. löydä siinä nyt kompromissi. Kahdesti kaasona olleena, ei oo muuten helppo homma. Noin muutenkin ku polttareiden osalta..

Me järjestettiin joskus ikuisuus sitten yhelle kaverille nimenomaan sellaset polttarit missä ei saanu nolata ketään. Kaveri on tosi harras uskovainen, säästi itteään avioliittoon, ei juo ollenkaan alkoholia jne joten ei haluttu tehdä morsiamen oloa epämukavaks. Ensin vedettiin kaikille kunnon jumppavaatteet päälle ja morsian myi meidän askartelemia rakkaus- ja avioliittoaiheisilla lausahduksilla höystettyjä yksittäisiä kortsupakkauksia kaupungilla, sit mentiin tankotanssimaan pariks tunniks, syötiin lounasta ja käytiin saunomassa vuokratussa saunatilassa ja morsian sai käsi ja jalkahoidon, laittauduttiin valmiiks iltaa varten, vietiin morsian yksityistilaisuuteen alusvaateliikkeeseen josta hankittiin hääyöhepeneitä, käytiin syömässä hyvässä ravintolassa ja lähdettiin baariin tanssimaan koko loppuillaks. Kaikilla tuntu olevan tosi mukavaa ja morsiankin oli koko päivän hyvillä mielin mukana. Koko homma ois voinu tulla kalliiks jos ei ois ollu suhteita suuntaan jos toiseenkin niin että saatiin oikeestaan kaikki maksullinen puoli-ilmaseks...

Mä olen ollut järjestämässä todella monet polttarit. Ikää vissiin sen verran, että ystävät on menneet naimisiin tai jotain. Ja oon muutenkin sellainen suunnittelijaihminen. Omat polttarit lyhyesti: Amazing Race-tyyppinen rastihommeli koko päivälle alkaen laitesukelluksesta hohtokeilauksen kautta ystävän mökille (sanoin, että baariin en halua kun olen siellä jo tarpeeksi rampannut). Oli kikkelijälkiruokaa baarissa ja kaikkia herkkuja + kasvohoito. Ystävät mökillä yötä ja ihanat 15 hengen kemut. :Heartbigred

Muiden polttareita: räväkälle sankarille mäkiautoilua, erilaisten juttujen myymistä (jos sopii sankarille), rauhalliselle morsiamelle huovutuskurssi, jossa huovutettiin grillikinnas sulhaselle. Jokilaivailua, mökkeilyä, baareilua, lumikenkäilyä talvella ja nuotiomakkaraa. Sumopainia niissä hauskoissa asuissa, hierontaa, saunomista kaikkine taikoineen, usein jokin hemmotteluhoito on ollut.

Melkein jokaisessa on ollut mukana tämä: tuo joku esine arvoltaan esim 0-5 e josta ystävä tunnistaa sut ja siinä samassa esittely vieraista jos kaikki eivät tunne toisiaan. Useimmiten morsian on puettu joksikin, joka kuvastaa häntä, muttei kaikkia.

Sopikaa budjetti etukäteen, ettei tule yllätyksiä. Polttarit on niin kivoja! Voisin enemmänkin kirjoitella, mut pakko siivota tätä asuntoa näyttökuntoon :grin

Kiitos kaikille! Tuo saunabussi vois olla kiva idea... Amazing race olis ihan mun omiin polttareihin mutta tämän morsiamen ehkä ei... Sumopainissa olen itsekin aiemmin ollut yksissä polttareissa, se oli ihan jees... Kaikista haastavin osio on ehkä se loppuillan paikan järkkääminen. Joku mökki olis ihan best mutta kun täällä pk-seudulla ollaan niin ne on tosi hintavia... Mun mielestä sopiva budjetti on joku 50e / juhlija... Sit tietty omia juomia ja matkat päälle niin johan siitä tulee hintaa....

Mun omat polttarit alkoivat sillä, että kaverit haki mut kotoa. Pukeutumiskoodiksi oli annettu väri punainen. Tosin se oli ihan höpöhöpöä, koska kaverit oli pukeutuneet navettapiioiksi :grin
Ensin nautittiin kuohuviiniaaminen ulkoilmassa. Oli ihania herkkuja mm. juustoja, kuoharia, pientä naposteltavaa ja jälkkäriksi mansikkakakku. Sit seurasi se yllätys, että mun piti pukeutua rooliasuun, joka oli mun oma lehmä-pukuni. Olin hommannut sen yksiin halloween-pippaloihin. Mulla ei tullu mieleenkään, että joudun pukeutumaan siihen. Kaveri lainasi sen viikkoa aiemmin kaverinsa synttäreihin... Joita ei ilmeisesti ollu lainkaan :grin
Kuljin pitkin Jyväskylän katuja lehmä-puvussani ja möin koristani pillimaitoja ja -kaakaoita ja suklaata. Hauskinta oli juuri tuo, että me kaikki oltiin pukeuduttu rooliasuun. Ei pelkästään polttarisankari :grin

Mulla ei ollu omia polttareita ollenkaan sillon aikanaan kun menin naimisiin ja vaikka menisin uudestaan niin tuskin olis siltikään. Suurin osa kavereista on miehiä ja ne yksittäiset tyttökaverit ei oo keskenään tuttuja niin vaikee järjestää toimivia polttareita.

Mutta mitä ihmettä tänään on tapahtunu kun foorumi on näin hiljanen? Liian hyvä kelikö?

Jos Helsingissä liikutte, niin mä oon ainakin ollut monissa polttareissa Arlan tai Kotiharjun saunoissa. Niitä ei varmaan saa varattua omalle porukalle, joten ainakin muutama muu saunoja on paikalla, mutta riippuen tilaisuuden luonteesta se voi silti toimia tosi kivasti yhtenä ohjelmanumerona. On saatu tehdä siellå taikoja kenenkään valittamatta, ja tunnelmallisia paikkoja ovat.

Eniten oon aina tykännyt ulkoilmaohjelmanumeroista, siis melonta/jokilaiva/aarteenetsintä-tyyppisistä. Tosiaan riippuu kyllä täysin morsiamen luonteesta, kaikki polttarit onnistuu jos juhlakalulla on mukava olla. Ainoat huonot polttarikokemukset liittyy nolaushenkisiin juttuihin, joista on tullut väkinäinen olo, kun morsmaikku on ollut ujonpuoleinen.

Hymis, mä ainakin yritän pysyä poissa foorumilta jotta ehtisin ommella leikkimattoa (kauheasti hommaa!!!) ja käydä vielä ulkonakin. Ihana sää! Täällä kotona läkähtyy, kun silitysrauta paahtaa tossa vieressä...

Ei ollu hirveesti tekstiä tullu tänne sillä aikaa kun olin useemman tunnin tuolla ulkona :) Vissiin muutkin ulkona.

Grillattiin ja syötiin liikaa, ja istuttiin tuossa pihalla, ja nyt onki sit kivat allergia-oireet siitä hyvästä! Höh.

Hyvä et kerranki täällä on vähän hiljasempaa, ei oo niin paljoo kirittävää ku tulee foorumille :grin

Mekin oltiin ulkoilemassa ja kauppareissulla. Nyt meni tovi keittiössä sipulipiirakkaa leipoessa. Unohdin tietenkin syödä ruoanlaittoruokaa ennen homman alottamista ja nyt oon kiukkupyllynä ku joutuu odottaa et saa ruokaa. urpo mikö urpo.

Mikä ihme näissä kauppareissuissa on kun ne on ainoo tapa saada aikaan oikeesti lamaannuttavan kipeitä supistuksia? Joka kerta on ostokset vaarassa kun lähen yksin kauppaan... Mutta nyt mulla on pitkästä aikaa hiusväri valmiina ja kunhan supistukset lakkaa niin lyön värin päähän! Jee :)

Mullon 6.5 seuraava lääkäri ja siis viimenenki ja mua ärsyttää jo valmiiks jos se ei meinaa ronkkia ja kattoo tuota alakerran tilannetta! Se ei oo ihan erikoistunu näihin hommiin vaan on vaan tuuramassa oikeeta neuvolalääkäriä. Mä tahon saaha tietää onko paikat kypsyny parin viikon takasesta ja kui paljo mut ku se ei välttämättä osaa ehkä..viimeksikki se pisti mut sinne äitipolille ku sano vaa et täällähä tuntuu pää eikä se sen enempää kommentoinu. Joten vaadin että mua ronkitaan tai pistetään jonnekki ronkittavaks!! :p

Sain tänään taas "hyviä" vauvan hoito vinkkejä!! :mad::mad:
Kuulemma kannattaa nyt jo heilutella turvakaukaloa ja laittaa sinne painoa että jaksan heilutella sitä sitten ku vauva on siinä kaukalossa ja NUKUTAN sen siihen!!? Siis anteeks mitä!? Ei todellakaan oo tarkotus kyllä laittaa vauvaa nukkuu TURVAKAUKALOON eikä varsinkaan heilutella sitä kaukaloa sen aikaa kun vauva nukkuu!! Vauvahan alkaa itkeä jos heiluttelun lopettaa! Daa-a!!? Ja toinen "hyvä" vinkki, tai eikkait se mikää vinkki ollu ees, en ees tiijä mikä se oli! Meillä on omakotitalo, tän tien päässä on vielä kolme omakotitaloa ja tie kulkee hyvin läheltä meijän pihaa ja on yksityistie(asutaan keskellä mettää) ja liikenne on rauhallista kun eihän tässä kule kun tän tien asukkaat niin en kuulemma voi nukuttaa vauvaa ulkona ku mitenpä se pystyy nukkuu ku autoja kulkee!! :eek::eek::oops::rolleyes::confused::confused::mad::mad::mad:
Olin järkyttyny että ihminen kellä on lapsia sanoo näin!! En todellakaan aijo kasvattaa lastani pumpulissa ja täydessä hiljasuudessa! Miten hän kuvittelee että lapset nukkuu ulkona vaunuissa kaupungeissa esim parvekkeilla!!?
Olen sanaton!

Ehkä hän on niitä äitejä jotka ei voi olla missään muualla kuin kotona päiväuniaikaan koska lapsi herää pienoiseenkin ääneen?

Mä aion ainakin metelöidä kun vauva nukkuu! Oon itse saanut hyvät unenlahjat, kun vauvana totuin isoveljen hulinaan, liikenteen meluun ja siihen, että vanhemmat eivät kuiskutelleet meidän nukkuessa vaan puhuivat normaalilla äänellä. Oon tosi tosi kiitollinen tästä - nykyään pystyn nukahtamaan missä vain. Haluan ehdottomasti jatkaa perinnettä omille lapsille!

Näin muakin mies ohjeisti: älä ole hiljaa kun lapsi nukkuu. Voi odottaa, että lapsi nukahtaa, mutta kun ne penteleet kerran saavat unenpäästä kiinni, niitä ei herätä mikään. Minä en siis aio hipsutella, ellen sitten itse ole levon tarpeessa.

Kyllä lapsen pitää pystyä nukkuu vaikka imuri huutais! Kyllä sen täytyy kestää normaalin elämän äänet. Tutuilla jos lapsi on nukkumassa ni sen jälkeen vaan supitellaan ettei lapsi herää. Lapsi on kohta kaks ja tämmöstä se on aina ollu heillä..miks mä en vaa niinkö ymmärrä tota että ei sais yhtään pitää ääntä!? :confused:

Takaisin