Mä en pelkää kipua, mutta sitäkin enemmän sitä, että vauvalle sattuu jotain. Huolehdin sitä taas viime yönä. Musta on tullut ihme yöitkijä, joka pillittää murheitaan aamuyöstä. Mies kuuntelee ja lohduttaa ja jaksaa toistaa, että kaikki menee aivan hyvin ja kohta mun niin kauan odottamani vauva on täällä, mun sylissäni.
Ajattelin kirjoittaa sen toivelistan ihan vain siksi, että kätilöllä on jokin käsitys meikäläisen ajatuksista. Esimerkiksi että pelkään pistämistä oikeasti paljon ja ettei mua siksi saa töykätä millään neulalla varoittamatta ja neuvottelematta - saatan potkaista. Tai että saatan saada paniikkikohtauksen, jos koen oloni liian paikoilleen sidotuksi. Ja että haluan paljon happea ja kuumaa vettä joko ammeessa tai suihkussa. Tällaisia hyvä tietää -juttuja, ei niinkään mä haluun -lista. Toki toivon mahdollisimman rauhallista ja omaan tahtiinsa etenevää alatiesynnytystä, mutta vauvan hyvinvointi menee kaiken edelle. En ala ämpyillä, jos sanotaan, että nyt leikataan eppari ja otetaan imukupilla.
Mutta kyllähän koko toimitus kokonaisuutena on aivan helvetin pelottava ajatus. Lohduttaudun sillä, että ihmiset tekevät useampia lapsia, että ei se niin kamalaa voi olla.