Huhtikuun höpinät

Meillä on pottailtu jo 3 kk. :-) välillä ehtii joku salakakka luikahtaa vaippaan. Helpottaa tosiaan siivousta ja saattaa säästää vaippojakin.
 
Mä teen hei tolle oman keskustelun, ku joskos siitä alkais pikkuhiljaa juttua riittää :D
 
Eehhehee saas nähdä kuin käy vajaan parin viikon päästä nimittäin oon kahtena iltana tässä lähiaikoina "joutunut" laittamaan herätyskellon soimaan menojen takia. Oon kuullu vasta 15-20min herätysajan jälkeen kellon, eli siis kolmannen tai neljännen torkun! :D pitänee laittaa useampi kello sitte soittamaan ettei myöhästy :P
 
Niin siis myöhästy töistä :D
 
Hoi kaikki joilla on tullut jo hampaita!

Mitä oireita se on teillä aiheuttanut? Meillä on pari viikkoa sitten tullut 2 alahammasta, ja silloin oli havaittavissa vain vähän enemmän itkuisuutta. Nyt luulen että hampaita on tulossa lisää. Vielä viikko sitten kuolaa tuli ihan tajuton määrä koko ajan, ja kaikkea kovaa piti jyystää ikenillä. Nyt kuitenkin kuolan määrä on vähän tasoittunut, ja mielestäni pureskelun tarve on myös tyyntynyt. Sen sijaan ruoka ei ole pariin päivään maistunut ja kakan koostumus lähentelee samaa kuin se oli vielä ennen kiinteiden aloitusta. Eikös ripuli ja ruokahaluttomuus voi olla myös merkki hampaista? Jos jollain on ollut, niin kertokaa kauan se kesti?!? Keskiviikkona lähtö kanarialle, ja toivon että siihen mennessä tilanne tasoittuisi. Ei ole kiva lentokoneessa vaihdella niskapaska-vaippoja :D
 
Ripalia ei oo tullu mutta oksentamista yöllä pari pv ennen hampaan puhkeamista (2 alahammasta on nyt). Selvästi itkusempi just ennen hampaan puhkeamista (vuorokausi tai kaks). Kuolannu on enemmän mutta ei ihan älyttömästi ja kaikkea pitää purra mitä käsiinsä saa :D
 
Meillä ei oo ollu ripulia vaan ennemminkin paska kovana.. Hampaiden tulosta on kolmisen viikkoo ja koko ajan jyystää jotai ja kuola valuu.. Alkuun oli ruokahaluttomuutta, nyt taas maistuu
 
Meillä myös meni kakka kovaks, ruoka ei maistunut, kaikkee piti purra ja pari yötä heräs huutamaan ihan suoraa itkuhuutoa parin tunnin välein..
 
Meillä ollut kuolaaminen ihan tajutonta taas kuukauden verran :wideyed:. Ylähammas puhkes viikko sitten (2 alahammasta on jo). On ollut selvästi itkuisempi eikä tänään päikkärit oo oikein huvittanut. Syöminen on kans ollut koko viikon huonoa.. Toinen ylähammas on jo melkein läpi ja kulmahamppaitten kohtaa ikenet pullottaa. On vissiin tosi arat ikenet, kun tänään sormellansa tökkäsi niihin niin itkuhan siitä tuli :confused: vatsa on toiminut normaalisti :)
 
Meillä olo ennen ekoja hampaita ainaki pieni räkätauti. Kuoöannu tuon on koko ajan enemmän ja vähemmän. Jos kuolan lisääntymisen ja kiukkuisuuden perusteella arviois niin suus olis täynnä hampaita jo.. tiedä sitten kuin vaikeota ne loput hampaat on. Kaksi vasta suussa.
 
Meilläki oli ennen ekan hampaan puhkeamista muuten pieni räkätauti!
 
Meillä oltiin myös kipeänä, mutta ihan kunnolla (eli ei mikään "pieni räkätauti"), kun ekat hampaat tuli. Nauratti tuo aliceen kommentti mikäli kuolaisuudesta ja kiukusta arvelis hampaiden tulemisen niin olis suu jo täys hampaita :D se on kyllä totta että tuo kuolaaminen vaihtelee meilläkin suuresti. Välillä on body jatkuvasti kaulan alta märkänä ja sit väliin tulee näitä kuivempia kausia :)
 
Meillä ollaan kiukuteltu paljon ja kuolailtu, silti ei edes näytä ikenet pullottavan. No odottelua vaan. Huomasin muuten,että Annika on aloittanut hienon projektin keskosten hyväksi, tai onhan niistä turvalonkeroista(mustekaloista), ollut aikaisemminkin juttua, mutta en ole ihan ilta-lehdessä asti nähnyt. Ihana idea ja monet varmasti ovat osallistuneet keskosten hyväksi tähän hankkeeseen.
 
Jaaha, meidän löysä vatsa taisikin olla ihan rehellinen mahatauti eikä mitään hampaiden tuloa. Eilen minä oksensin kaksi kertaa, ja vauva veti kahdet niskapaskat. Siis jopa pahemmat niskapaskat kuin silloin ennen kiinteitä. Tyttö oli molemmilla kerroilla istualteen ja silti paita meni ruskeaksi puoleen selkään asti :eek: Tänään onneksi itsellä jo normaali olo. Tytölläkin ruokahalu tullut takaisin, eli ehkä se ei niistä hampaista johtunutkaan.

On tää kyllä jatkuvaa arvuuttelemista, kun koko ajan jotain pientä vaivaa eikä tiedä mistä ne johtuu. Toivottavasti tuo lapsi oppisi aikaisin puhumaan, niin voisi sitten itse kertoa mikä on hätänä.
 
Voi AnniPanni, kutja se on joo kun toinen sairastaa eikä oikein tiedä.. Meillä just veikkaisin että hampaat aiheutti nuhaa ja kiukkusuutta, ni siinähän sit arvailet, että antaako panadolia vai ei.. Enpä taaskaan antanut.

Tyttö poltti kätensä, oikeen kunnon iso vesikello nousi.. Leikki pihalla isin kanssa ja tarrasi hyttyskarkotteeseen kiinni, siis sellaseen palavaan kiekuraan. Ei kuulemma edes itkenyt, tiedä sitte uskosko, tais isi vähätellä tapahtunutta vaan.. Ei tajua tietysti, että minä ymmärrän vahinkoja tapahtuvan.. :cool:
 
Tyttö nukku oikein hyvin vatsallaan :eek: käänsin selälleen ku heräs maidolle. Nukkui 01-05 selällee sit taas käänsin massullee ni seiskaan asti ilman itkuja. Jes!

Tänään tyttö meinas eka tukehtua tekokukan lehteen ja sit ku siirsin 24/7 valvovien silmien alle ni leikki ovella ja kopsautti ottansa oven kulmaan :blackeye: tytöllä on kuhmu ja punanen viiva/ saattaa tulla mustelma keskellä otsaa:shy:
 
olen huomannut,ettei aina kerkeä vaikka olisi ihan vieressä pitämässä kiinni, silti vauva ykskaks keksii kääntyä toiseen suuntaan ja kopsis.. :blackeye:... Onneksi toisen lapsen äitinä en tunne enää(paljoa) syyllisyyttä jos en kerkeäkään olemaan aina se suojeleva äiti, siinä vierellä. vahinkoja sattuu. Tärkeintä on ettei sentään nosta ota turhaa stressiä, tai kanna syyllisyyttä.:happy:
 
Nyt on kyllä veto pois :dead: eileen poika kitisi jatkuvasti (tai ainakin tuntu siltä), tänäänkin on ollut tyytymätöön ja koko ajan menos kielletyille paikoille, ja sitten raivostuu kun jaen pois... turha kuvitellakaan kerkiävänsä juovan kahvia tai muuta... Onneks nukkui edes muutaman tunnin päikyt, että kerkes itsekkin vähän lepäämään. Ja kohta saakin laittaa yö unille :smiley-angelic001 nyt leikkii pinnasängyssä. Oli pakko laittaa hetkeks ettei tartte peräs koko ajan juosta :hilarious: mutta nyt se tuskastuu taas, joten heippa :dummy:
 
Marsupilami sun nimimerkki oli mun unessa viime yönä mutten muista enää tarkkaan että miten - jotenki se liitty raskauteen :eek: :grin
 
Takaisin
Top