Huhtikuun höpinät

MaiKhi mukava kuulla että kokonaisvaltaisesti hoidetaan! paitsi onhan tuo henkinen vointi tosi oleellinen tässä tilanteessa muutenkin. jakselkaa :Heartred
 
Taas oli noussut valkuaisen määrä, mutta lääkäri oli sanonut ettei tänään leikata ellei olo huonone. Pelottaa kylläkin, alkaako oireet. :sad001
 
Voi että, kuulostaa rankalle tuo sun tämän hetkinen tilanne siellä sairaalassa :sorry: Tuo epätietoisuus. Toivotaan et vaavi pysyy kyydissä vielä jonkun aikaa :shy:
 
Voi että, kuulostaa rankalle tuo sun tämän hetkinen tilanne siellä sairaalassa :sorry: Tuo epätietoisuus. Toivotaan et vaavi pysyy kyydissä vielä jonkun aikaa :shy:

Saan parasta mahdollista hoitoa. Ottivat psykiatriselle puolelle nyt yhteistyön, pieni juttuhetki päivittäin. Lääkäri oli myös säätänyt labra-aikatauluja niin, että virtsankeräys loppuu aamulla niin saadaan aiemmin tulokset: ei odottelua iltapäivään ja kun aamiaisen jälkeen on syömättä ja juomatta niin lounaaseen mennessä tiedetään jo onko iltapäivällä leikkaus edessä. Wo tarvi kaiken kurjan lisäksi olla nälissään :D
 
Tänään oli neuvolassa isyydentunnustus.Onko muita joille se on jo neuvolassa tehty?
 
Joo meillä oli jo useita viikkoja sitten. Kävi kivan kätevästi. Samalla tehtiin myös yhteishuoltajuussopimus.
Ainut mikä jännittää on kuinka pitkä käsittelyaika isyyden vahvistamisella on sitten kun vauva on syntynyt. Isällähän on vauvan syntymän jälkeen 1kk aikaa peruuttaa tunnustus.
Meillä kuitenkin terkka sano ettei ristiäisiä kannata suunnitella ihan kauhean pian syntymän jälkeen. Jos siis haluaa isän sukunimen (niinkuin me haluamme) vauvalle.. mutta mä alan sit vielä soitteleen lastenvalvojalle ja hoputan asiaa vauvan synnyttyä.. Meillä siis asiaa hoputtaa vauvan kummitädin raskaus, hänellä laskettu aika elokuun alussa ni toiveissa on saada viim kesäkuun aikana ristiäiset järjestettyä ettei hänellä ole kauhean tukalaa seistä/istua vauva sylissä :)
 
Meillä piti olla viime perjantaina isyydentunnustus, mutta kun päätettiinkin avioitua vielä ennen (toivottovasti) vauvan syntymää, niin jätettiin tunnustus tekemättä. :) sit jos vauvalle tulee hoppu maailmaan, niin pitää se isyydentunnustus hoitaa jälkikäteen.
 
Ei meillä oo ollu isyyventunnustusta vielä ja ennoo ees älynny tuommosta!:dead: neuvolassakaan ei oo terkka puhunu tosta mittää:bored:
Onko täälä muita joilla on lävistyksiä? Itelle tuli täytenä yllätyksenä että varsinkin kielestä ja navasta pittää ottaa korut pois ennen synnytystä!:shifty: napa tuskin kerkiää mennä umpeen sinä aikana mutta entäs kieli?!:nailbiting: jonkun mielestä tyhmästä asiasta nyt höpötän va ei oikei houkuta uusia reikiä sittä ottaa ja en halluis luopuakkaan nuista ko ne on kuitenhi osa minua.
 
Minulla itselläni ei ole lävistyksiä, mutta kaverilla esikoistaan odottaessa oli navassa. No hän ei tajunnut ottaa korua ajoissa pois ja se repesi pois kun maha kasvoi... Ei ole sen jälkeen ottanut uutta. Eli että navan ymmärrän, mutta miksi kielestä pitää se koru pois ottaa? :confused:
 
Mäkään en ymmärrä noita lävistyksiä (paitsi napa) mut mulla ei oo kun korvissa (yhteensä 9) ja mua kehotettiin ottamaan kaikki pois :wideyed: Kaikki muutkin korut kyllä, pientä kaulakoruakaan saanut pitää vaikka se on mulla aina kaulassa. Tiedä sitten mikä oli syy, vaikka oli normi alatiesynnytys..
Nyt sit varmaan suosiolla meen ilman mitään sitte synnärille.
 
Voisko syynä olla riski keisarinleikkauksesta. Leikkaukseen kun pitää aina ottaa kaikki lävistykset ja korut pois.
Ite en muista oliko mulla mitään koruja esikoisen synnytyksessä... :)
 
Ei meillä oo ollu isyyventunnustusta vielä ja ennoo ees älynny tuommosta!:dead: neuvolassakaan ei oo terkka puhunu tosta mittää:bored:
Onko täälä muita joilla on lävistyksiä? Itelle tuli täytenä yllätyksenä että varsinkin kielestä ja navasta pittää ottaa korut pois ennen synnytystä!:shifty: napa tuskin kerkiää mennä umpeen sinä aikana mutta entäs kieli?!:nailbiting: jonkun mielestä tyhmästä asiasta nyt höpötän va ei oikei houkuta uusia reikiä sittä ottaa ja en halluis luopuakkaan nuista ko ne on kuitenhi osa minua.

syy on juurikin tuo sektion mahdollisuus. kielilävistys ei voi olla jos joudut hätäsektioon jossa otetaan taju pois ja leikkauksen ajaksi laitetaan putki kurkkuun. napalävistys menee samalla syyllä kuten kaikki muutkin korut. niiden ei haluta olevan tiellä jos tulee jotain kiireellistä.
 
Henuu, meilläkään terkka ei ole ottanut asiaa puheeksi, vaan otin sen itse tänään. Ei olisi varmasti edes ottanut puheeksi koskaan, kun ei ollut miettinyt asiaa laisinkaan.

Itse olen aina saanut ohjeeksi leikkauksiin mennessä, että kaikki korut pitää ottaa irti. Siis ihan kaulakoruja, sormuksia ja korviksia myöten. Tästä syystä myös synnytykseen lävistykset yms pois.
Kaulakorun he vielä saavat helposti hätätilanteessa pois, mutta mieti kiireessä kun yrittävät kielilävistystä irroittaa esim.

Miten nopeasti kielilävistys umpeutuu? Onnistuisiko jos kielilävistyksen ottaa pois ennen sairaalaan menoa? Tai viimeistään sairaalalla?
 
Mietin just samaa ku frozenflower, että kuinkahan nopeasti kielilävistys umpeutuu, jos se on ollu jo monta vuotta?
 
Huhtikuisista ja useampia lävistyksiä omistaneena sanoisin että umpeen menemisen nopeus on täysin yksilökohtaista. Itselläni meni aikoinaan nenälävistys yön aikana umpeen (koru oli irronnut yöllä) ja tiedän, että toiset pystyy pitämään päiviä korutta. Kielikorun (3mm koru tuolloin, lävistys oli 10 vuotta) otin pois syksyllä ja parissa päivässä oli ummessa. Tosin itselläni meinaa korvissakin olevat venytykset (10mm) parissa päivässä pienentyä, vaikka nekin ovat olleet paikoillaan vuosia, ex-miehellä taas saatto olla viikkoja samankokoiset korut pois ja aina vaan ongelmitta sujahti paikoilleen. :rolleyes:
 
Oltiin viime lauantaina synnytysvalmennuksessa ja painottivat siellä, että lävistykset pitää tosiaan ottaa pois juurikin leikkausriskin vuoksi. Jos tulee hätä ja pitää intuboida (eli laittaa putki suun kautta henkitorveen), niin kielilävistys on silloin pahasti tiellä. Samoin tietty napaläväri jos mennään sektioon (nostaa infektioriskiä).

Muoks. Myöskään tekokynnet eivät ole toivottavia (ainkaan pitkät sellaiset).
 
Asiasta taas kukkaruukkuun:D Nyt on sairaalakassi pakattu,pienet vaatteet pesty ja laitettu kaappiin,pinnasänky koottu.Melkeinpä kaikki on jo valmiina vaikka ajattelin että ennätänkö kaikki tekemään näin myöhään kun viikkojakin jo kasassa 35+1.
 
Minä odottelen vielä lisää tilaa, että saan alkaa laittamaan kaiken kuntoon. Onhan tässä vielä aikaa kun nyt on rv 32+5... No alkaa näyttämään siltä, että ehkä se remppa valmistuu riittävästi ennen kuin vauva on täällä. :) Eli siis saisin isot omiin huoneisiin ja pienille oman huoneen, johon sitten saan laittaa kaiken.
 
Takaisin
Top