Huhtikuun höpinät

Mulla olisi toiveena luonnollinen alatiesynnytys ja sen jälkeen potilashotelliin. En tykännyt esikoisen kanssa yhtään olla sairaalassa. Jotenkin siellä tulee niin sairasolo itselle... Ja kun osa henkilökunnasta ei ollut yhtään mun mieleen. :sad001
Kohta pitäisi lähteä ensimmäisen äitiyslomapäivän kunniaksi neuvolaan. Th koittaa käsikopelolla taas selvittää onko vauva pää alas vai ylöspäin. Jos nyt ei pysty sanomaan varmaksi niin laittaa pääterveysasemalle lääkärille ultrattavaksi. Käyn siis sellaisessa pienessä neuvolassa, josssa ei ole ultralaitetta. Lääkärikin on paikalla kaksi kertaa viikossa (toisena päivänä hoitaa neuvolan asiakkaat ja toisena palvelutalon).
 
Vahvasti veikkasivat, että on oikeinpäin eli pää alas. Oli siis opiskelija mukana. Ei nyt laittanut mua terveyskeskukseen ultrattavaksi kun sf-mitta oli pompsahtanut niin komeesti käyristä yli, että tuli lähete kokoarvioon sitten kuitenkin. Saavat siellä sitten tarkastaa samalla myös tarjonnan. :) Niin ja se mitta oli siis 36cm ja nyt on menossa rv34+6... :D Ensi viikolla on sitten loppu raskauden lääkäri käynti. Meillä kun niitä aikoja on hyvin rajallisesti niin ihana th oli säästellyt mulle aikaa, että varmasti pääsen vielä lääkärille. :)
Tänään on ollut kyllä mulla ihan tehopäivä. Oon jo ehtinyt tosiaan käymään neuvolassa ja lisäksi hain äitiyspakkauksen, kävin hoitamassa vauvan ja auton vakuutukset kuntoon, apteekissa (hb 111 eli rautaa hain) ja sitten vielä kävin kaupassa. Koko reissuun meni noin kolme tuntia. Se on aika hyvin kun kuitenkin asun maalla ja välimatkat on aika pitkiä. :)
 
No huh, ootpas ollu reipas!! :D mä vasta hilasin itteni sängystä ylös ja tein aamupalan, vaikka hereillä oon ollu "jo" puoli yhdeksästä. Ihan vetämätön olo, mut lepäillään nyt vielä, kun voidaan. Sadepäiväkin, niin ei innosta mikään. :sad001
 
Täällä paistaa aurinko komeasti! Se antaa kyllä virtaa lisää tosi paljon. :) Ja siis on tosi tärkeetä levätä. Minun pitäisi myös muistaa levätä nyt kun vielä voin. Esikoinen on siis vielä ensi kuun hoidossa, että mahdollisuus minulla on. :)
Niin ja katsoin esikoisen aikaista sf-mittaa ja se oli 37+ viikolla ollut 35,5 ja esikoinen oli melkein viisikiloinen syntyessään... Mikäköhän jättiläinen nyt on tulossa? :eek:
 
Ai kamala. Oltiin miehen kanssa leffassa ja vauva mönki jotain omiansa. Polkas sit vissiin jotenki kivasti virtsarakon suunnille, kun meinas tulla pissat housuun, aivan jäätävän kamala vihlasu ja meikäläinen hyppäs penkissä niin, että edellä olevat käänty kattoo. Hyvä että en kiljassu, jotenki kummasti sain pidettyy kidan kiinni. :D
 
Huh huh, itselläkin ihmeen tehokas ollut. Esikoinen tapellut tänään vaikka mistä asiasta mut ihme kyl tullut silti tehtyä paljon. Saatiin koottua pinnasänky ja käytyä läpi neidin leluja ja vanhoja vaateita. Pesty pyykkiä neljä koneellista. Tein kakkupohjan, joka jäi kyl vajaaksi joten uusiks meni kunhan saa munia kaupasta :D
Oon ommellut kahteen pussilakanaan alatiet. Mua ei ärsyttä mikään niinpaljon kuin että lasten pussilakanat on alhaalta täysin aukinaisia! Aina peitot ulkona :/
Sit tuli ommeltua pinnasängyn suojusta, poistin siitä yhden röyhelön niin varmuudeksi ompelin reunustan.
Tänään olisi tarkoitus saada kakku tehtyä huomiseksi vielä. Sekä pestä rintaliivejä käsipelillä :D
 
Tupsahdin sitten pyörällä mahalleni. :grumpy: Pitikin sattua. Enkä oikeastaan edes pyöräillyt, kun se sattui, vaan polkasin vauhtia ja poljin löikin tyhjää, meni tasapaino ja kaaduin sitten pyörän päälle, maha edellä tottakai. :sour: o_O Eniten sattui kyllä jalkaan, mutta jonkun ajan kuluttua kaatumisesta alkoi vähän koskemaan ylämahaan, siitä kipu siirtyi keuhkoihin ja siitä kurkkuun. Wooot? :laughing001 Nyt ei satu enää mihkään. Eli ei kai tässä hätää ole :confused005 Vähän varauksella kyllä edelleen oon, pitää kait seurailla ettei tule mitään kipuja, vuotoja tms. Säikähdyksellä ja jalkasäryllä selvittiin. Ja toi pyöränromu lentää tän jälkeen kuuseen! :shifty:
 
Tupsahdin sitten pyörällä mahalleni. :grumpy: Pitikin sattua. Enkä oikeastaan edes pyöräillyt, kun se sattui, vaan polkasin vauhtia ja poljin löikin tyhjää, meni tasapaino ja kaaduin sitten pyörän päälle, maha edellä tottakai. :sour: o_O Eniten sattui kyllä jalkaan, mutta jonkun ajan kuluttua kaatumisesta alkoi vähän koskemaan ylämahaan, siitä kipu siirtyi keuhkoihin ja siitä kurkkuun. Wooot? :laughing001 Nyt ei satu enää mihkään. Eli ei kai tässä hätää ole :confused005 Vähän varauksella kyllä edelleen oon, pitää kait seurailla ettei tule mitään kipuja, vuotoja tms. Säikähdyksellä ja jalkasäryllä selvittiin. Ja toi pyöränromu lentää tän jälkeen kuuseen! :shifty:

Tarkkaile nyt vauvan liikkeitä! Ja mä ehkä soittasin ensiapuun että pitääkö mennä näytille.. vauva on kyllä tosi hyvässä suojassa kohdussa mutta ikinä ei voi olla liian tarkka kun jotain tollasta on käynyt!
Hyvä ettei ole säikähdystä ja jalkasärkyä isompaa nyt, toivottavasti nekin helpottaa!! :)
 
Oho, unohdin kirjottaa, et liikkeet on ollut normaalit kuitenkin. :) Mäkin mietin kyl näytille menoo, mutku pikkunen melskaa ku viimestä päivää, eikä mitään kipuja tai vuotoja oo, ni en sit (vielä) oo soittanut. Tarkkaillaan! :happy:
 
Seuraile tosiaan omaa vointia ja vauvan liikkeitä! Soitto ensineuvoon voisi olla hyvä, sillä suurin riskihän taitaa olla se, että istukka irtoaa tärähdyksestä, jolloin vauva ei saa enää happea.
Toivotaan, että selvisit säikähdyksellä! :)
 
No nyt sit kuitenkin päädyin soittamaan äippäpolille ja halusivatkin mut sinne näytille. Mahollisesti aamuun asti pitävät. :wtf: No, tuleepaha varmistettuu, et kaikki hyvin. :smug:

Parempi aina varmistaa homma :shy:
Hyvä että soitit, etkä jäänyt kotiin pähkäilemään.

Itsellä on ainakin todella suuri kynnys lähteä soittamaan jos kipuja tms ei ole.:oops:
 
Täällä kaikki kunnossa. :) tunnin olin käyrillä, käyrät hyvät. Piirty jopa supistuksia! Kysy että tuntuko, mutta siinä maatessa ei supistukset tuntunu, vaikka koko päivän muuten supistellu. Lääkärikin vielä ultrasi ja istukka oli hyvin "suojassa" iskulta sekä napanuoran virtaukset ok. Päivällä klo 12 takas käymään käyrillä.
 
Täällä kaikki kunnossa. :) tunnin olin käyrillä, käyrät hyvät. Piirty jopa supistuksia! Kysy että tuntuko, mutta siinä maatessa ei supistukset tuntunu, vaikka koko päivän muuten supistellu. Lääkärikin vielä ultrasi ja istukka oli hyvin "suojassa" iskulta sekä napanuoran virtaukset ok. Päivällä klo 12 takas käymään käyrillä.
 
Rosmariina: hyvä että kaikki hyvin!
Itse pyöräillyt koko raskauden ajan. Töissä aina ihmettelivät ja kauhestelivat asiaa, lääkäritkin aina kyselevät siitä. Hyvin on mennyt, ei ole vielä tullut kaaduttua, se on kyllä ollut aina pelkona raskauden aikana, varsinkin kun oli niitä liukauksia.
Mutta aina kun saa isomman iskun mahaan, pitää kyllä käydä näytillä!

Itse tuskailen oloissani täällä. Supistuksia tulee, välillä ihan jäätäviä ja kunnollisia mut sit ne hyytyy. Ollut olot sillon et kohta lähtö koittaneen, mut ei vielä.
Sit tää närästys! Siis ihan kamala! Juon vettä koko ajan, vuorokaudessa menee varmaan 3-5litraa. Varsinkin öisin kun käännän kylkeä ni iskee kauhea närästys, ihan pahaa tekee. Eli nukun, heräön kun paikat puuduksissa ja pitäisi kylkeä kääntää, käännyn ja 50/50 mahdollisuus siitä selviääkö närästyksestä makuultaan vai pitääkö nousta ihan istumaan. Untakaan ei tuu saatua kauhean helposti herättyä.
 
iitu90: ei kannata juoda hirveesti illalla, pahentaa närästystä jos maha täynnä. Mulla auttaa aina yöllä kun nousen hetkeks ylös, sit pystyn yleensä jatkaa unia.
 
Vettä tullut lähinnä iltasin juotua kun iltapala vedetty nassuun. Yritän syödä aina 8-9 aikaan jotta saa sulaa ennen unia ruoka (nukkumaan 10-11).
Tuli käytyä neuvolassa tänään. Pissassa proteiini plussalla joten huomenna pitäisi käydä labrassa antamassa näyte. Muuten kaikki hyvin ja normaalisti joten ei hätää onneksi. Tosin labran tuloksiin asti täytyy tarkkailla oloja. Jos ilmenee pääsärkyä, nälöhäiriöitä tai ylävatsakipua niin pitää soittaa synnärille ja mieluiten lähteä käymään näytillä raskausmyrkytyksen varalta.
 
Takaisin
Top