Huhtikuun höpinät

Joo niinpä, asiat tapahtuu todella silloin kun niitten kuuluu. Ja usein just silloin kun vähiten sitä odottaa :D en olis uskonut, että elämä voi näin paljon yllättää, siis positiivisesti. Vauva ja kaikki <3 nautitaan nyt tästä :)

Niimpä, todellakin <3 en ois ikinä voinu vaikka vuosi sitten kuvitella että nyt odotan vauvaa!!!! :) voi tätä onnen määrää, saa kait sitä ollakin ;) <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

• Tykkään
Reaktiot: KTJ
Niinpä <3 kantaa vaan sisällä jotain niin arvokasta, että se tuo myös pelkoa, että jos joutuu sen menettämään, kun näitä oireita on. Mutta luottoa kehiin ja olla onnellinen jokaisesta potkusta minkä tuntee :)

Tiedän niin isabella tuon tunteen...saikulla myös, selkä kipeytyy heti ku vähänkin touhuaa, imurointi on ihan helvetillistä touhua tällä hetkellä! Miehellä käsi paketissa ja myös saikulla kesään asti....minä joudun kaikki kotiaskareet tekemään tällä hetkellä, onneksi tuo poika käyttää koiria välillä lenkillä etten nyt ihan koko ajan niiden kanssa joudu ulkona ramppaamaan, kun ei tuo kävelykään oikein sovi tuolle selälle. Keittiö remontti on onneksi ohi ja olen päässyt nauttimaan siitä, olen kyllä aika rikki, mutta onnellinen!
Mulla on myös sellaista paineen tunnetta alapäässä että tiedä mikä senkin aiheuttaa, luultavasti lihasten löystyminen....ja voi jestas näitä nenäverenvuotoja!!!!!! Eilen illalla ajattelin jo että täytyykö lähteä päivystykseen kun niin hirveesti tuli taas verta nenästä, meinasin tukehtua kun sitä valui niin voimalla kurkkuunkin, yök! Onneksi on huomenna neuvola-lääkäri niin pääsee kysymään tuohonkin jotain apua!

Olen myös päässyt hää-hössöttämään, kun hyvä ystäväni menee kesällä naimisiin ja olen yksi kaasoista! Ihanaa...onnea myös minulta isabella, minkään en ole vielä alttarille asti päässyt, vaikka kihloissa ollaan miehen kanssa oltu 10 vuotta! :)

Niin jännä lukea miten yksilöllisiä nämä vaivatkin on, mulla nimittäin liikkuminen auttaa selkäkipuihin, töissä ei vaan auta nostella enää raskaita potilaita... :o mutta perus kävelylenkit helpottaa, makaaminen pahentaa...

Edes joku kohtalotoveri, muru<3. Eihän sitä sais itseään muihin verrata, mutta kyllä siinä välillä epäonnistuneelta tuntee itsensä, kun paljon pitemmälläkin raskaana olevat vielä tekee vaikka mitä! Ite on rampa :D Mutta lopputulos tärkein, ei lannistuta! Sun tilanne tuntuu vielä mutkikkaammalta, kun koira ja kaikki :/ minun nyt ei tarvi huolehtia kuin itestäni... Mutta yritä nyt saada hommia mahdollisuuksien mukaan nakitettua muille, vaikka eipä se kivaa oo. Tää paineen tunne lantiossa on vaan yks ennen aikasen synnytyksen vaaran merkki, että se pitää ottaa tossissaan, vaikka se tuntuu välillä niin turhauttavalle, kun pitää vaan maata jalat pystyssä. Mulla sitä paineen tunnetta enemmän aina iltaisin... Ja nostella ei tohi mitään. Portaitten nousu kolmanteen kerrokseen tuntuu välillä ihan hirveältä, mutta pakkohan sitä on nyt kotiin päästä, kun sieltä on poistunut ;) ja kiitos onnitteluista! Me kerettiin kihloissa olemaan 3vuotta, vaikka kylläkin PITI mennä naimisiin nopsaa, mutta nyt sekin on hoidettu. Odotatko mieheltä vielä toista kosintaa, vai onko naimisiin meno vaan jäänyt? :)

Hempuli, mulla ja selkäkivut paheni ja meni totaalisesti krampin koko selkä, kun olin muutaman päivän mahataudissa ja kuumeessa ja joudun makaamaan koko kaks päivää. Se oli ihan kamalaa, kerkesin jo säikähtää, että nytkö se selkä jää sellaiseksi, mutta onneks meni ohi, kun paranin ja pääsin jalkeille, vaikka en nyt lenkillä saakkaan käydä. Jokaisen pitää varmaan ite löytää se oikea tasapaino, mikä on sopiva liikuntamäärä selälle, mutta en usko, että pelkkä makaaminenkaan hyväks selälle. Mutta tietty jos käy töissä, niin se voi jo monella olla ihan tarpeeksi jos fyysinen työ, tai muuten joutuu jalkojen päällä olemaan koko päivän..

Onneksi nuo lapset käyttää koiria kivasti lenkillä kun on jo isompia, eivätkä tarvitse niin paljon äidin apua! :) Tänään oli neuvola-lääkäri ja mulla oli kohdunkaula lyhyntynyt 1cm joten reippaat lenkit menee kieltoon jos alkaa kovasti supisteleen ja sairaslomaa jatkettiin taas kuukaudella! Mulla myös nuo portaat on yksi haaste, asutaan toisessa kerroksessa joten välillä kyllä tuntuu että ei tahdo kotiin päästä! Jalat puutuu ja puuskuttaa vaikka rauhassa noita kipuaisi ylös! Ja sitä paineen tunnetta kyllä tuntuu päivälläkin, mutta iltaisin ehkä enemmän! :)

Tämä on oikeestaan meidän yhteinen päätös että mennään naimisiin sitten kun siltä tuntuu, eli kun kummallakaan ei ole hirveetä hinkua alkaa järjestää häitä, kun on isot suvut molemmilla ja ainahan tuo vaatii sitä rahaa.....kyllähän se kiva olisi, mutta se kaikki järjestely ja muu...en kyllä ihan heti haluis siihen lähtee.... :)

Joo meillä sama, inhotaan juhlien järjestelyitä ja varsinkin sitä keskipisteenä oloa :D mutta jotenkin toi vauva sai aikaseks sen nyt hoitaa. Tosin karsittiin vieraat minimiin ja pidettiin vain perhehäät, mutta se sopi meille paremmin kuin hyvin :) mutta joo kyllä sitä rahaa saa niihin menemään, vaikka järjestää pienetkin häät..

Isabella, mullahan oli ihan sama että ku olin pari viikkoa kipeänä niin selkä oli ihan sairaan kipee ku ei päässy ees koiraa lenkittämään. Onneksi se meni ohi saman tien ku pääsi vaan normaalisti liikkumaan, en mäkään uskalla käydä ku puolen tunnin lenkkejä yksin koiran kans ku pelottaa aina että alkaa supistelemaan ku välillä niin käy kuitenkin,,, :/

Jalat kipeytyy jos lepäilee liikaa, mutta jos käy pikkukävelyllä tai parissa kaupassa kiertelemässä niin sitten vasta häntäluu ja alaselkä onkin kipeitä! Molempi pahempi. Töihin ei kyllä pysty enää alkaa toisenlaiset kivut siellä kun olen ollut kokeilemassa. Eikä raskaita potilaita voikaan enää hoitaa niin kuin ennen nosteli ja kaikkee... Tänään ollut hyvä päivä kaupungilla kaverin kanssa, käveltiin oikeesti tosi vähän mutta nyt kyllä selkä/häntäluu vihloo niin että huh huh! Uskomatonta miten liikkuminen tekee näin kipeäksi.

Yhdyn edelliseen. Sit neuvolassa täti jaksaa aina pirtsakasti muistuttaa, että "raskaus ei ole sairaus, vaan normaali olotila..." Tekis välillä mieli heittää tätiä jollakin...

Olen kuullut tuon lauseen "raskaus ei ole sairaus" monta kertaa... Kyllä se vain niin on, että raskaus laittaa naisen kropan todelliseen rasitukseen ja seuraukset voi olla niin kovia, jotka aiheuttaa sairaslomaa normaalisti... "Ne oireet kuuluu raskauteen" Kyllä joo, mutta ne oireet vaikuttaa myös mun toimintakykyyn jne.

Se pitää kyllä hyvin paikkansa, että "Raskaus testaa naisen terveyden". Ei tietty kaikkien kohdalla niin positiivista, mutta totta se on!

Täällä kans yks selkävammanen.. Vanha vaiva aktivoitui odotetusti raskauden edetessä. Aamupäivällä just sanoin jollekin, että selkä on onneks ollut hetken (vajaan viikon) parempi. Kotiin tultuani päätin sit ihan vähän aloitella imurointia, ennen ku mies ehtii kotiin.. Bad idea! Nyt on selkä taas ihan pois pelistä. :smiley-angry017 Oikee jalka ei tahdo siirtyä eteenpäin ja pieninkin liike vihlasee niin et jalka meinaa lähtee alta. Hidas kävely (esim. kauppareissut) on tuskaa, reippaasti ei jalat toimi, istua ei juurikaan pysty, seistä ei pysty, maata ei pysty jne. Mut kai tää taas tästä kohta helpottaa.. Onneks on mekanismisohva ja puoli-istuva asento + paljon tyynyjä ja kaurapussi! :p Tää tais muuten alkaa tänään jo siitä, kun neuvolan pöydällä makoilin selälleen tovin terkan tutkiessa masua. Siitä nouseminen oli jo melko haastavaa ja köpöttelin hetken ku vanha mummo. :grin

Tulipa tuossa mieleen kun omia lomia mietiskelin, että mites teillä muilla alkaa lomat?:) Mulla on vielä toukokuu töitä ja sitten pidän kesäloman ja siitä suoraan mammalomalle, joka alkaa 4.7. Voih, sitten on kaksi kuukautta kunnolla aikaa valmistautua tulevaan :Heartred

Äitiyslomalle pääsen 7.6. Siitä tosiaan se pari kuukautta sitten aikaa h-hetkeen :)

mä pidän ekan vuosilomapätkän kesäkuun alussa, viikon olen lomalla. selvitin, että lomia voi jättää säästövapaiksi, mut 15 päivää täytyy pitää, joten olen eka viikon lomalla 9.-15.6 ja sit jään eka vuosilomalle 27.6-10.7 ja sit alkaaki mammaloma heti putkeen. ei siis enää kauaa, mut töitä kyl riittää vielä. mies aikoo olla lomalla heinäkuun ja sit jää ilmeisesti uudelleen lomille (hällä on kauheasti säästössä), kunhan tämä syntyy.

Mä jään 10.6 kesälomalle (4vk) josta jatkuu suoraan mammaloma! :) Ei oo paljoa jäljellä :P

Mulla ilmeisesti lomat siirtyy ja haen ne säästövapaiksi, jos siis sairasloma jatkuu...olis ollut kesä lomaa 1vko toukukoon lopulla ja sit loput olis pitänyt jättää, mutta mulle myös palkanlaskija sanoi että 15 päivää tarvis eka pitää, mutta jos on saikulla ei niitä menetä vaan siirtyy säästövapaiksi....anteeksi sekava selitys....itsekin ole vielä vähän sekaisin kuinka tässä nyt toimitaan...mutta aion olla vielä palkanlaskijaan yhteydessä joka tietää meillä kaikkein parhaiten nämä asiat! :)

Takaisin