Huhtikuun höpinät

mulla meni ainaki sillai et kun sain kolmannessa neuvolassa raskaustodistuksen, olin yhteydessä palkanlaskijaan, joka ilmoitti mulle äitiys- ja vanhempainvapaan kokonaisajan ja sen ajan, jolta työnantaja maksaa palkkaa (3kk). sit täytin kelan lomakkeet ja lähetin ne palkanlaskijalle, joka lisäsi niihin mukaan työnantajan lomakkeen, jossa ilmoitti sit sen palkallisen ajan. sit hain vielä erikseen työnantajalta ne äitiys- ja vanhempainvapaat (meillä on töissä käytössä sähköinen "työpöytä", jolla haetaan ihan kaikki vapaat). et mun ei tarvinnu netissä täytellä kelan hakemuksia, kun se hoitui tuollai.

muoks. meillä siis on palkanlaskijat paremmin perillä kuin pomot noista vapaista ja pomot vaan myöntää ne, mitä haetaan.

Mainiota, flunssa väistyi ja tilalle tuli oksennustauti!!! Huhhuh... Ei auta ku jatkaa makoilua. Onneks on sisko joka on kuskannu juotavaa ja käyttänyt koiraa ja vauvalla ainaki kaikki hyvin ku niin mekastaa mahassa :) ois vaan ihana jo päästä näistä taudeista ja lähteä hypistelee vauvanvaatteita <3

jaksamista hempuli! mulla oli kans oksutauti pari päivää sitten, josta just toipumassa. oksensin onneksi vain päivän ja oli myös kuumetta, joten nukuin melkei koko päivän ja hereillä ollessa vain vesi ja jaffa pysyi sisällä. eilen jo elämä alkoi voittaa, vaikken saanutkaan alas kuin jugurttia ja muroja ja tänään olen jo syönyt salaattia ja leipää.

jos sulla on yhtään sama tauti, se on nopeasti ohi :) meillä mies selvisi vain kuumeella, minä ja lapset oksennettiin ja kuumeiltiin, onneksi sentään eri päivinä.

Joo näitähän on aika paljon vissiin liikkeelläkin :) josko ois mullaki jotain ohimenevää siis äkkiä ohimenevää sorttia... Mullaki vielä päivällä pysy juomat sisällä mut ruoat ei, mutta nyt ei enää ne juomatkaan sit...

Mulla oli viimeviikolla päivän oksutauti. Puolen tunnin välein juoksin halaamassa pönttöä enkä suuhuni uskaltanu muuta laittaa ku mustikkakeittoa ja omenamehua. Hyi. Onneksi tosiaan kesti vaan päivän!

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Voi kamala, tehän olette sairastelleet :eek: Itse olen ihmetellyt kun ei ole (vielä) mikään tauti iskenyt! Joka vuotinen flunssa ja poskiontelontulehduskin on jäänyt tulematta.. Takaraivossa kyllä on koko ajan pelko jostakin pöpöstä mikä kohta kuitenkin iskee.. o_O En sitten tiedä vaikuttaako tämä raskaus jotenkin mun vastustuskykyyn..

Joo on kyl tympiä olla kipeänä, mutta onneks tää on niin pientä kuitenki ku ajattelee vaan kokoajan mikä suuruus tuolla mahassa kasvaa, ei vaan voi olla surullinen... :) mullaki tänään jo parempi päivä eli päivän mittaiseksi näyttää jäävän tuo tauti... :) onneksi :P huomenna pääsee jo töihin, ihanaa :)

Täällä onneks vältytty oksutaudeilta, mutta yhden flunssan kyllä kävin läpi..

Ihmetyttää, että minä, yleensä kovan luokan aamutorkku, olen valmis heräämään viikonloppuisinkin jo kahdeksalta! Nukkumaan menen arkisinkin vasta puoliltä öin ja kello herättää heti kuuden jälkeen, jolloin pääsen helposti ylös sängystä. Päiväuniakaan ei ole juurikaan tullut otettua. Välillä väsyttää töiden jälkeen kovasti, mutta sohvalle päästyäni ei uni sitten tulekaan. Vaan mikäs sen mukavampaa, kuin herätä pirteänä uuteen päivään! :)

Äitiysavustushakemukset on pistetty torstaina menemään! Kohta voikin jo odotella pakkauksen saapumista.. :love7 Vaatekaappien raivauskin on jo aloitettu. Pitäisi tehdä tilaa pikkusen vaatteille hävittämällä omia pieneksi jääneitä vaatteita..

Eilen tapahtui jotain uskomatonta!!
Olin aiemmin löytänyt suloiset ensikengät kirpputorilta ja päätin ne ostaa niitä kummemmin tutkimatta, kun olivat päälle päin niin hyvässä kunnossa.
Kengät menivät lipastoon, johon olin vauvanvaatteita jo laitellut..
Illalla kun olin itse kylpyhuoneessa, niin mies kiikuttaa kengät minun luo naureskellen, ja kysyy "joko olen ruvennut nimeämään vaatteetkin lapsen mukaan?".. Ihmettelin että "mitä ihmettä höpiset??". Mies näytti kenkiä ja niissä luki sisällä juuri SE nimi mitä olimme ajatelleet lapselle antaa!!!!! Se oli niin uskomatonta! :D ihmettelen edelleen, miten tuollaista voi edes sattua!! :D

No nyt te ette kyllä voi enää muuta nimeä harkitakaan, tuo on kohtalo! :) Ette vaikka sattuisikin olemaan eri sukupuolta! :smiley-bounce022

Täällä pukkaa vaan nokka olemaan tukossa ja limaa kurkku täynnä, olisiko kuitenki vain kevään tuomaa tukkoisuutta...?! Selkä päätti nyt sitten ottaa loparit ja saikulla ollaan...jotenkin todella ärsyttävää että nyt jo, kai tuo reuma ja muutenkin yliliikkuvat nivelet vaikuttaa osaltaan myös asiaan...! Eilen muutaman tunnin kirppis ja kauppoilla pyöriminen aiheutti ihan hirveet kivut selkään ja jalkoihin, yökin siinä kärsi kun oli niin tuskainen olo, olen myös huomannut että suonenvedot jaloissa lisääntyneet selän kipuilun kanssa yhtä aikaa! No ei auta kuin olla vaan....supistelut myös lisääntyneet aika lailla!

Onneksi ilma on nyt aurinkoinen joten se edes vähän piristää, muuten alakuloista mieltäni! :)

En viitsinyt alottaa uutta keskustelua, joten höpisen tänne. Onko kukaan matksutamassa/matkustanut nyt raskauden aikana? Me ollaan lähdössä Roomaan ja tullaan takasin 2.5. jollon mulla on viikkoja 27+5. Tarkistin Lufthansalta, että suosittelevat lääkärintodistusta, että kaikki on mennyt hyvin. Mutta sitten törmäsin heidän sivuillaan myös tällaiseen:

"Lufthansa accepts no liability where you are not given permission to fly on the grounds of a country-specific legal position.The same applies in cases where, because of your pregnancy, you are refused entry to your destination country on the basis of a local legal position. It is thereforestrongly recommended that you find out well in advance from the relevant authorities about country-specific laws which relate to allowing expectant mothers to fly."

Osaako joku kertoa, mistähän tuollaisia maakohtaisia rajotuksia voi tsekkailla? Vai pitääkö mun ottaa yhteyttä johonkin suurlähetystöön? Tai sattuuko joku vaikka tietämään, onko Italiassa moisia lakeja tai rajoituksia koskien raskaana lentämistä?

Nenä on ollut nyt joka aamu tukossa ja päätä särkee (oikeastaan otsaa).. Onkohan tämä nyt jonkunlaista flunssaa tms.?

Pipridae,
Noihin maakohtaisiin rajoituksiin en osaa sanoa juuta enka jaata, mutta kun italiakin on Shengenmaa ja osa euta niin vapaa liikkuvuus on suomalaisilla sinnekin. En usko, etta kukaan estelee suomalaisia turisteja tulemasta maahan vakka olisikin raskaana. Yleensa lentoyhtiosta kiinni saako raskaanaoleva lentaa vai ei. Itse lensin pari viikkoa sitten nykyisen asuinmaan naapurimaahan ja tuolloin menomatkalla (british airwaysilla) kukaan ei pyytanyt esittamaan mitaan laakarintodistuksia, mutta sitten kahden paivan paasta palatessa sita kysyttiinkin, kun tultiin eri lentoyhtiolla. Silloin ei ollut esittaa sitten mitaan, ja jouduin allekirjoittamaan jonkinlaisen vastuuvapaustodistuksen.
Niin ja kannattaa tarkistaa oman matkavakuutuksen ehdot kanssa ajoissa, etta auttaako vakuutus jos matkustaa raskaana toiseen eu maahan ja joutuu kaymaan siella sairaalassa. Sen Eurooppalaisen kelakortin, jonka saa ilmaiseksi pyytaa kelasta, pitaisi taata kylla samanhintainen hoito kuin muillekin paikallisille, mutta hoidothan voi olla kalliitakin.

Tuli tassa mieleen, kun on noissa ultrissa tullut ravattua jo liaankin kanssa, etta alkaisi olla jo materiaalia myos sellaiseen kokoelmaan kuin epaonnistuneimmat ultrakuvat. :grin Viimeisen kahden ultrauksen jalkeen mies on ollut ihan huonolla tuulella kun kuvat on ollut ihan karseita, ts meidan poju nayttaa ihan muodottomalta ja mina oon nauranut kippurassa, etta naita ei ainakaan tule vauvakansioon.
Viimekerran kuvassa oli napanuora nenan kohdalla, joten nena nayttaa joltakin ihan muulta elimelta ja lisaksi nakyvissa on vain toinen silma ja sekin nayttaa sellaiselta terminaattorin robosilmalta.:laughing021 Sita edellisen kerran ultrakuvassa nakyy kanssa vain puolet kasvoista ja siina nayttaa enemman joltakin nosferatulta jolla on pallosilma. yksi kuvasarja taas oli ylivalottunut tai jotain, kun oli niin kirkas ettei siitakaan mitaan iloa ollut kun kaikki yksityiskohdat oli kadonnu. viikolta 15 tuli hyvia kuvia, mutta niistakin saa huumoria revittya, kun yhdessa poju on sellaisessa muumioasennossa kaikki raajat ristissa ja yhdessa toisessa nayttaa kuin silla olisi sellainen paholaisen atrain vieressaan ja iso virne kasvoilla. Ehka tassa sitten pitaa pyytaa ultraajaa skarppaamaan seuraavalla kerralla vahan etta minkalaisen otoksen se tulostaa. :p

Kiitti Nooris, olin tosiaan tietonen noista lentoyhtiöiden mahdollisista säädöksistä ja oon sen lääkärin todistuksen varmuuden vuoksi hankkimassa. Ooon sillon tosiaan viikolla 27 ja vaativat sen Lufthansalla viikosa 28 eteenpäin, joten arvelin että parempi kun se on mukana niin ei tuu ainakaan ongelmia. Ja vakuutuksetkin on mun "muista tsekata tämä" -listalla, vaikka ovatkin tosi viime tippaan jääneet. Joskus aiemmin jo niitä alustavasti kyllä tsekkailin, että pitäisi olla kunnossa. Nää mahdolliset paikallsiet lait vaan tuli mulle ihan puskista, en ollut ennen tuollasista kuullutkaan...mutta ehkäpä mä vaan luotan, että tuskin siinä mitään ongelmia voi olla :)

Pipridae, kannattaa varmaan soittaa lentoyhtiöön, ne vois osata vastata maakohtasiin lakeihin erilaisissa tilanteissa.

Heippa!
Olen vasta löytänyt tämän foorumin, mutta kiva lukea muiden kokemuksia ketkä ovat samassa tilanteessa itseni kanssa. Tosiaan rv 24 nyt menossa ja olen joutunut olemaan muutaman viikon sairaslomalla supistusten ja kipujen takia... Ne on nyt hieman lievittänyt levon myötä ja olisi tarkoitus mennä kokeilemaan töihin että miltä tuntuu... Kesäloma on reilun kk päästä joten ei tässä enää montaa työvuoroa töissä ole, mutta jos hetkeksi pääsisi tuulettamaan päätä kun odotus on ollut mitä on... Ja kotona nyt muutaman viikon vain lepäillyt ja hieman liikkunut voinnin mukaan.
Univaikeuksia on tullut, on vähän tukala olla mahan kanssa ja kun sikiö potkii ja liikkuu kovasti niin on vähän ahdistava ja "täys" olo jos ymmärrätte.
Kovasti stressiä hankinnoista, vaikka niitä on jo pikkuhiljaa hankittu. Stressiä on muutenkin asioista aika paljon mikä ahdistaa omalla tavallaan :(

Takaisin