Huhtikuun höpinät

Olen laittanut kelaan jo kaikki hakemukset ja niistä päätöksiä odotellaan. Kovasti haluaisin saada tuota äitiyspakkausta, mutta siinä menee vielä varmaan tovi ennen kuin sitä saa... Oletteko te hakeneet äitiyspakkausta jo ja onko se jo joillekin tullut? :)

Kurkkaappa Hanna90 tuolta ketjusta Kelan äitiyspakkaus. Siellä puhutaan aiheesta :)

Löysinkin tuon ketjun tänne kirjoitettuani. Ja siellä oli muutama jo saanut pakkauksen joten nyt vaan kärsivällisesti odottelen! :D On odotusaika hyvin jännää kaikenkaikkiaan...

Meidän neuvolatäti meinasi eilen, että äitiyspakkaus tulee tällä hetkellä varmaan aika nopeasti hakemuksen jättämisestä, mutta että äitiysavustusta rahana (140 €) saa kuulemma varmaan tovin odotella.

Hain kelan äitiysavustusta 2.4 ja se napsahti tänään tilille eli17.päivä! Että ainakin nopeaa toimintaa täällä! :) kai siinäkin on eroja kuinka nopeesti avustus tai pakkaus tulee!

Sain apua magnesiumista suonenvetoon! Jeee! Viime yön nukkunut koko yön enkä herännyt kertaakaan! Ihana tunne! :) Jospa tänään saisin sitten vielä siitä tukivyöstä apua selän kipuun!

Ai, no tuleekohan se äitiysavustus sitten mullekin piakkoin, kun eilen illalla hain sitä? Hyvä Kela, kerrankin ripeää ja mutkatonta toimintaa. :) Olin ihan varautunut, että hyvällä tuurilla saatan sen joskus lokakuun korvilla saada. :p

Kelalla on yleensä kuukaudessa jokin tietty/tietyt päivät, kun tuet maksetaan, suunnilleen kuukauden puoliväli- loppupuolella. Itse hain työmarkkinatukea liian myöhään, kun maksupäivä on tänään. Saattaa mennä taas sitten myöhemmäksi, kun saan tukeni, kun olin myöhässä.. :/ saa nähdä miten nopeaa toimintaa siellä tarkastuspuolella on ollut, jospa tulisikin tänään jo raha! :)

plääh, mulla varmaan kestää äitiyspakkauksen tulo. sain eilen paperit ja soitin palkanlaskijalle + sovin, että täytän lomakkeet ja laitan raskaustodistuksen mukaan ja lähetän hänelle ja hän sit liittää työnantajan palkkatietolomakkeen mukaan, KUN saan täytettyä sähköisen äitiys- ja vanhempainvapaahakemuksen. no, sitähän mä sit yritinki eilen mut eikös vaan tekniikka pettänyt mut. samalla järjestelmällä haetaan vuosilomatkin ja selvitin myös niiden osalta et mun täytyy pitää 15 päivää vuosilomia lomakaudella et saan haettua loput säästövapaiksi ja pidettyä sit toisessa päässä ne (kun tiedän jo palaavani töihin, kun vauva on vuoden ikäinen), kun en halua pudota hoitorahalle kovin pitkäksi aikaa.

mulla alkaa äitiysloma 11.7 ja ollaan suunniteltu miehen kans (tai siis minä olen, olenhan perheen aivot :D ) että tyttö siirtyy osa-aikaiseksi päivähoitolaiseksi syyskuussa, kun vauvahan voi syntyä mihin aikaan vain, kun laskettu aika on vain päivämäärä. oon pohtinut, että tyttö olisi 2-3 päivää viikossa päivähoidossa puolipäiväisesti. sitähän voi tarvittaessa sit vähentääkin, mutta ei tarvii luopua päivähoitopaikasta ja saa sit helpommin toisen lapsen samaan päiväkotiin, kun on sen aika.

aikaisia ovat mun pohdinnat, mutta olen vain melkoisen järjestelmällinen ja suunnitelmallinen henkilönä :)

Mä yritin kanssa täytellä niitä Kelan lärpäkkeitä sähkösesti, mutta ei kyllä mikään onnistunu. Se omat tiedot -palvelu ei edes antanu vaihtoehdoks mitään tollasia hakemuksia, tai sit en vaan osaa :P No, paperiversio tuli sit kiikutettua konttorin postilootaan. Ainaki meni perille.

Mullahan siis sattui pieni vahinko tuon äitiysavustuksen kanssa.. Olin vahingossa hakenut sitä rahana. Hakemuksen täytin 11.4 ja raha olisi maksettu 24.4. Ja päätös asiasta oli tehty 14.4 eli siis aika ripeää toimintaa kelalla! Mutta yritän nyt kuitenkin saada vielä tuon pakkauksen rahan sijasta.. Ensi viikolla laittelen sitten muut hakemukset menemään ja täytän kyllä ihan käsin ne, ettei tule taas mitään mokia! :rolleyes:

mä täytin paperiversiona, kun palkanlaskija laittaa sen sit eteenpäin kaikkine liitteineen. toi mikä tökki oli työpaikan käytössäoleva sähköinen vuosiloma- ja poissaoloilmoitusjärjestelmä. viimeksi siinä taisi mennä pari viikkoa, kun pakkaus lopulta tuli lähipostiin että tappelen sit taas tiistaina sen järjestelmän kanssa ja riehun sit jollekulle, jollei se taaskaan toimi :)

Mä oon miettiny kans tota kolmas kolmannes hommaa ku joka paikassa vähä eri tietoa... Pitää melkein neuvolasta kysyä :P

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kaipa nuo kelan päätökset ja kaikki rahat alkaa tulemaan ajallaan kun tässä vielä on odotusaikaa jäljellä. Luin kelan sivuilta että pakkausta pitäisi hakea viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa, eli olettaisin, että tuon 2kk ajan sisällä hakemus pitäisi käsitellä ja pakkauksen tulla...? Kaikki hakemukset sähköisesti, mutta oli työlästä... laskea nettotuloja v.2012 ja ties mitä muuta... huh huh!! Onneks on tehty ja kaipa he sieltä pyytelevät jos jotain vielä tarvitsee...

Hanna90, mun käsityksen mukaan pakkaus tulee noin 2viikon päästä hakemuksen jättämisestä. En sitten tiedä riippuuko paikkakunnasta tai jotain.. o_O Mutta näin ainakin luki mun äitiysavustus päätöksessä :) Eli kuun vaihteeseen menee..

Huuuuuiii kun alkaa jo jännittää!! Kauheesti on miun tutut saanu tässä viime aikoina vauvoja tai ovat viimesillään. Muistuttaa koko ajan siitä että kohta se on aika itelläänki. Ja tää aika tuntuu menevän raskauden aikana niin nopeesti että se on kyllä vaan hetki kun päivä koittaa.. :p Huuih, pelonsekaisia onnen tunteita...

Voiko ihmisellä olla näin tylsää :D mies on töissä ja kellekään ei viiti enää tähän aikaa soittaa, puhumattakaan että vois jonkun luona käydä! Nyt tuntuu tää sairaslomalla olo kyllä pitkältä :D varsinkin kun koko iltana ei maha oo antanut tehä mitään :/ mutta kai se elokuu jossain häämöttää :rolleyes:

Voi se olla Isabella! Itelläki ku pari viikkoo jouduin yksin kotona olee saikulla nii tuntu et kaatuu seinät päälle :/ onneks itellä flunssa ja supistuksetki meni ohi, nyt osaa ottaa rauhallisemmin töissä ja vapaallakin niin ei enää supistele juuri lainkaan ja selkäkipukin helpottanut! Mites sun hääjärjestelyt on sujunut? :)

Joo ei se saikulla olokaan oo helppoo, kun ei oo vaan tottunut siihen, että aikaa on :D tietty hääjärjestelyitten puolesta ihan kivakin, että saa rauhassa hoidella. ;) No hyvä että menny supistukset ohitte :) mullaki musta supistukset vähentyneet, mutta se paineen tunne! Siis sellainen paineen tunne alhaalla, että tuntuu, että nyt se syntyy, ni sen takia joudun vaan makoilemaan varsinkin illat. Voisiko se paine tulla ihan lantion löystymisestäkin, en tiiä, mutta ikävää se on! Jännä, eikö teillä muilla oo tota painetta:grin

Hääjärjestelyt on hyvällä mallilla, eilen laitettiin silmiin räpsyttimet ja tänään laitetaan kulmat, eli tää mun järjestelyt painottuu nyt vaan kauneuden hoitoo :wink Häähamekin mahtu eilen sovituksessa päälle ja maha sopin hienosti mekkoon :) jotain pikkusiivottavaa kotona kyllä löytyis, mutta eilenkin jouduin jättää siivoukset kesken... Mutta jos tänään jotain sais tehtyä. Sukulaisia on tulossa jo perjantaina tänne päin, niin ois kiva, että ois kaikki siistiä :)

Aika jännä tuo paineentunne varmasti, mulla ei ainakaan oo, ehkä ainut paine mikä on tuntunu niin tulee ku prinsessa potkii virtsarakkoa ;)

Hyvä että järjestelyt on hyvällä mallilla, aattele, sie oot kohta rouva! :) saaph nähä pääseekö sitä ikinä ite naimisiin... :P ei mulla ainakaan kiire ole ketään löytää, olen tämän rakkaan lapseni odottamisen myötä ymmärtänyt että asiat tapahtuu silloin kun niitä vähiten odottaa <3 ainakin minulle. :) tsemppiä sulle !!!! :)

Takaisin