Huhtikuun höpinät

uskaltaisko

Näppärä viestien naputtelija
Aattelin tehä tälle kuulle uuden ketjun ku ei uni meinaa maistua! Vauva aktiivisella päällä. Supisteleekin. Aamulla neuvola klo 8, saapa nähä kuinka nukkuneen rukous sitä onkaan :wink ja saikulla flunssan takia niin saapi ainaki levähtää mihin aikaan tahansa. Iloinen ja onnellinen mieli ja viikon päästä rakenneultra. Nyt viikkoja 19+2 :)
 
mun yö meni vähäunisesti, kun tyttö alkoi oksentaa vähän jälkeen nukkumaanmenonsa :sad001 äitiähän hän siellä itki yöllä ja siivottiin yhdessä miehen kanssa ja mun yö meni aika harakoille, kun nukuin "koiranunta" ja kuuntelin, alkaako hän oksentamaan. menen tässä kohta töihin ja mies jää kotiin, toivottavasti saan nukuttua iltapäivällä. oma nukkumaanmeno vähän viivästyi myös, koska tää juniori halusi hillua mahassa, kun äiti yritti nukahtaa :) mulla tänään rv 20+5, seuraava neuvola kahden viikon kuluttua.
 
Meillä sai eilen isäkin maistaa ensimmäisen pojan potkun, sen verran voimalla se pikkujätkä tuolla mahassa peuhaa. Tuntuu epäreilulta, että kun on itse liikenteessä ja puuhastelee niin kaveri on täysin tyytyväinen, mutta sitten kun istun luennolla ja pitäisi keskittyä, niin kaveri potkii kaikin voimin emoalusta liikkeelle... :D
Yritä siinä sitten keskittyä proffan löpinöihin, kun vaan hymyilyttää kamalasti!

Tsemppiä päivän ultrailijoille ja neuvolaankin :)
 
taitaa olla meillä kaikilla nyt huonot yöunet ? Itse olen kova tyttö nukkumaan mutta viimeiset 3 yötä nukkunut koiranunta - sammun heti mutta paljon unia ja tuntuu että ei ole nukkunut syvästi :confused:

Liekö sitten se kilpirauhasen aktivoituminen, itsellä menossa nyt vko 20-21

Hiki ei oo kyllä vieläkään ollut öisin :think005

Massu kyllä kasvanut kovasti ja meno välillä aika hurjaa :hello2

Tsemppiä kaikille ja itsellä ens viikosta kanssa rakenneulta - pääsee tsekkaamaan mitä jäbä duunaa :binkybaby
 
Mä oon kans nukkunu vähä huonosti :/ viime yönä heräsin siihe et onko se miehen kello soinu et ei myöhästy armeijasta ku oli yölomalla ja sit oon nähny kaikenlaisii painajaisii:/ onneks esikoinen nukkuu suht hyvin et kerran annoi tutin yöllä :)
 
Minulla on ollut viimeiset 2 viikkoa huonoa unta. Nukahtaminen on ollut hankalaa ja yöllä tulee paljon heräiltyä..
 
Mä oon kanssa pari viikkoa nukkunut ihan hirveen huonosti....nukahdan kyllä illalla nopsaan, mutta heräilen sen miljoona kertaa (millon on pissähätä, millon liian kylmä, millon liian kuuma, millon lonkkaa särkee jne.) ja sitten neljän-viiden jälkeen en saa unta enää lainkaan. En tajua miten jaksan töissä, jos tätä menoa jatkuu..
 
Ei täälläkään järin hyvät nuo yöunet aina ole. Jos en herää pissahätään niin sit ukon kuorsaukseen. Voi, että se on maailman ärsyttävintä herätä tönimään toista kuorsauksen takia. Onneksi tuo yleensä kuorsaa vaan selällään, mut mut... poikkeuksiahan aina on ja välillä kuorsaa myös kylellään. Rasittavaa!
Tällä viikolla en ole saanut aamuisinkaan nukuttua, kun pojan hoitotädillä on ollu lapset sairaana ja ollaan oltu sit kahdestaan kotona. Tuo pieni nahkavekkari nousee mun makuun ihan liian aikaisin ylös. Tänään heräs 7 maissa, mut suostui pari tuntia köllöttelemään mun kanssa sängyssä. Tosin ei siinä enään nukkumisesta ollut tietookaan siinä vaiheessa. Päikkäreitä en ehtinyt tänään nukkua, kun jumituin nettiin. Oma moka... jospa huomenna sitten. Huomenna onkin tiedossa mielenkiintoinen lääkärireissu, kun pitää poika raahata mukaan. Mitähän siitäkin tulee.
 
Minä kyllä nukun yöni sikeästi, vaikkakin kerran yössä herään vessaan.. Mutta siltihän tuo tuntuu olevan melko väsynyt olo koko ajan vaikka nukkuisi kellon ympäri! Sänkyyn mennessä alkaa vaan hikoiluttaa.. Eilen illalla piti aukoa kaikki ikkunat ja panna patterit kiinni.. Mies makaa kahden peiton alla ja tutisee ja minä olen hiestä märkä :grin
Töiden jälkeen kun sohvalle istahtaa, alkaa masussa hirveä hyöriminen ja pyöriminen :Heartred Iltaisin neiti on onneksi vähän rauhallisempi ja minäkin saan suht nopeasti unen päästä.. Huomenna saan neuvolasta raskaustodistuksen.. Mutta olen nyt vähän pihalla.. Mitähän kaikkea tukia minun pitää nyt kelalta hakea? o_O
 
Täällä nukkumisesta mieleen tuli vielä.. Nukkuminen ei enää mahallaan tule kuuloonkaan ja selälläänkään ei ole mukavaa, kun maha tuntuu jo painavan.
 
Millier, sun pitää hakee äitiyspäivärahaa, lapsilisää ja äitiysavustusta (äitiyspakkaus tai raha). Samalla voi myös laittaa meneen vanhempainrahahakemuksen. Sitä varten pitää sit synnytyksen jälkeen vielä lähettää jälkitarkastustodistus.
Mut noi kolme ekaa nyt ton raskaustodistuksen kanssa sinne Kelaan niin se riittää tähän alkuun. Kannattaa käydä Kelan sivuilla kattomassa, siellä kerrotaan kaikki mitä sun pitää tietää.
 
mulle iski varmaan aikuisikäni eka oksutauti :sad001 ihan hirveä päivä takana, kun oon vaan laatannu ja syöminen ei oo tullu kuuloonkaan. miehenki jouduin hälyttää kesken päivän avuksi hoitamaan tyttöä ku en pysyny hereillä :/
 
On tää vaan niin ihanaa, kaikkineen vaivoineenkin. En oo varmaan ikinä ollu näin onnellinen ja tasapainoinen mitä nyt. Elämäni suurin haave on toteutumassa, ihan uskomaton fiilis saada vihdoinkin kokea tämä kaikki. Suurta ihmettä joka ikinen päivä minulle ja läheisilleni. Ei vois onnellisempi olla! :Heartred
 
Itsekin aivan ulalla kaikkien tukien hakemisen suhteen, mutta lupasivat onneksi neuvolassa auttaa siinä asiassa. Ja tottakai lapsen tuleva mummo (oma rakas äitini) tuntuu tarkoituksella koettelevan hermojani jatkuvalla hössöttämisellään, vaikkei tuo pahaa tarkoitakaan. Tupakoimattomuus kun muutenkin kiristää hermoja niin sitten kun aamukahvia juodessa saan lukea facebookista kuinka äitini julistaa seinälläni että hänestä tulee syksyllä mummo, niin harmaannun varmaan hetkessä o_O Iloinen uutinenhan se tietysti on, mutta ehkä äitini kuullun ymmärtämisessä on pieniä vaikeuksia, varsinkin kun ukkoni kanssa niille harvoille jotka tietävät painotettiin ettei asiaa tarvitsisi vielä kylillä huudella..
 
Hempuli, ihan sama juttu mulla. :) Oon kaikille sanonutkin, että tämä raskaus sopii minulle kuin nenä päähän, en ole koskaan elämässäni ollut näin onnellinen ja tasapainoinen kuin nyt. Ja oon koko ajan ihan kaikesta, että "voi, että on ihanaa", "ihana sää", "ihana auringonpaiste", "ihanaa, kun on kevät". Milloinkohan kaikki ärsyyntyy tähän minun hehkutukseen? :wink
 
Voi KTJ, ihana kuulla!!! :) mäki oon joutunu parille ystävälle sanoo että sanovat suoraan jos oon yli innoissaan ku niillä edelleen lapsettomuusongelmia... Mutta oon kyllä samalla antanu toivoa monelle samasta kärsiville. :) mutta muuten, ihana ku kaverit soittelee enemmän ku ennen ja melkein joka päivä saa jostain kuullakin että ihana nähdä miten onnellinen olen. :) välillä tulee ihan semmonen olo että voiko näin onnellinen ees olla mutta sitten taas joku muistuttaa että mulla on hyvä syy ja täysi oikeus siihen :) :Heartred kyllä kait tästä saa nauttia!! :) ja muutenki musta tuntuu että ku sanotaan että odottavan aika on pitkä, niin ku alkaa miettimään vuosia joita oon edellisissä suhteisSa lasta yrittänyt niin kyllä tää 9kk menee niin äkkiä. Tuntuu välillä ettei mukaan ehdi :wink mut onhan tässä vielä jokunen kuukausi aikaa laittaa kaikki valmiiksi :Heartred huippua!!!!
 
Ihanalta kuulostaa :) nyt vielä kun vauvan liikkeitä tuntee jo niin säännöllisesti, niin on kaikki vielä enemmän konkreettisempaa: meille oikeasti tulee vauva :) käytiin eilen jo kattomas lastentarvikeliikkeitä läpi, että mitä kaikkea nyt pitää hankkia :)
 
Jäi vielä hehkuttamatta, että tänään tasan 22 viikkoa täynnä, tätä etappia oon oottanu, kuin kuuta nousevaa! Ja nyt se on tässä :) nyt vauva on laissakin vauva, joten saamme helpommin apua, jos jotain sattuu. Ja tästä lähtien puhutaan myös synnyttämisestä (vaikka ei siis tosiaankaan vielä tarvi syntyä) Huimaa :)
 
Tässä aamun noita Kelan sivuja lueskellut.. Ja taas ollaan ihan päästä pyörällä o_O Äitiysrahan kohdalla sanotaan: "Jos työnantajasi maksaa palkkaa äitiysvapaasi ajalta, ilmoita asiointipalvelussa tai hakemuslomakkeessa, miltä ajalta saat palkan. Äitiysraha maksetaan tuolta ajalta työnantajalle, kun tämä hakee sitä." Eli pitääkö minun nyt ensin sopia pomon kanssa äitiyslomat sun muut ennen kuin alan noita kelan lappuja lähettämään...?
 
Takaisin
Top