Huhtikuun höpöttelyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli painoarvio ultra missä totesivat että perätilassa vielä ainakin, oli myös neljä viikkoa sitten, enkä missään kohtaa ole huomannut että olisi potkuja tuntunut muualla kuin ihan alhaalla, lähellä virtsarakkoa.
Mitään puhetta ei ollut siitä, että kuinka yleistä on ettei edes välillä ole pää alaspäin..? o_O

Ja vielä kertoivat semmoista, että jos synnytys ei spontaanisti käynnisty niin käynnistys tapahtuu 40+0,
poikkeuksia siis tietysti jos on kovin iso niin voi olla jo aikaisemmin..
Mutta rv 36 on äitipolilla käynti selän takia, että onnistuuko edes normaali synnytys, ja sitten tietty noi painoarviot ja nyt vielä toi perätilakin..

Kerkesitpäs jo vastata tänne tosta synnytyksestä, kyselin tuolla radi ketjussa siitä...

Coco, täälläkin vauva on mielestäni ollut koko ajan perätilassa, potkut on tuntuneet aina vain alavatsassa/virtsarakon lähellä.

Onneksi en ole ainut jolla on näin päin vauva masussa :)
Tietääkö joku että koska vauvan kuuluisi kääntyä pää alaspäin tai koska viimeistään? o_O

Vimppaviikoilla. Jotku kääntyy vasta synnytyspäivänä. Tai siis, että synnytys käynnistyy ku vauva kääntyy. Jotku on menny sairaalaan sektiota varten ja vauva onki yllättäin kääntyny, ni sektio perutaan.

Juu, vauva ehtii moneen kertaan vielä kääntyä, joten ei kannata olla tässä vaiheessa huolissaan vaikka perätilassa tykkäisikin pikkuinen oleilla :)

Huomenna viimeinen työpäivä!!! Ja sekin on vielä vajaa, kun mulla on tunnit 1,5 tuntia plussalla, lähden huomenna jo aiemmin :) Päivä varmaan hurahtaa nopsaan, kun luultavasti aamulla pidetään sellainen pitkä kaffetauko työkavereitten kanssa, kun vien kaikkia herkkuja. Leivoin tänään pellillisen marjapiirakkaa, ja pellillisen kinkkupiirakkaa. Lisäksi vien sipsejä, keksejä, karkkia ja limsaa. Ja ne kaffet keittelen totta kai.
Ja sitten päivän aikana pitää tyhjentää pukukaappi, ja varastosta mun lokerikko, ja taukohuoneesta kuivaruokalaatikko. Niin ja antaa viime hetken ohjeet mun tuuraajalle.

Joten luulen että huominen päivä menee varmasti nopsaan, ja lähtiessäni en varmaan edes tajua, että siinä se oli...
Haikeaa, sillä mun äitiyslomani aikana yt-neuvotteluiden tulokset astuvat voimaan, eli paljon porukkaa lähtee syksyllä pois. Huomenna siis oikeasti viimeinen yhteinen työpäivä monen kanssa.

Tänään oli se viimeinen työpäivä "hetkeen".
Oli kyllä taas niin hurttia huumoria töissä, että huh-huh... :grin Ikävä niitä hulluja tulee :grin
Työkaverit yllättivät mut hemmottelulahjalla, ja kun olin sitten kotiin lähdössä, niin pihalla odotti mun auto kauniisti koristeltuna... serpentiiniä, ilmapalloja, ja eräs firmamme työpaita ja kyltti teipattuna autooni, sekä kyniä solmittuna pakoputkesta... kyllä nauratti ihan sikana kun sitä siinä katselin, piti ottaa valokuva :laughing002

Haikein fiiliksin lähdin. Jotenkin en nyt vaan taida tajuta sitä silti, että en ole ihan "hetkeen" menossa töihin... että mä oikeasti jään kotiäidiksi x-määrää ajaksi!

röllykkä, koitahan jaksaa uhmakkaan neidin kanssa kotona, koitat keksiä hälle kaikkea tekemistä niin että saat itse lepäillä :)

Täälläkin ötökkä perätilassa edelleen. Potkut tuntuu/ tuntunu kokoaika pelkästään alhaalla ja rakkoa monotellaan ihan kunnolla aina välillä,että meikä jalat ristissä juoksee vessaan tuon tuosta! :)
Meillä on rv28 neuvolalääkäri käynti jätetty väliin kokonaan,menen vasta rv32 synnytyssairaalaan tutukimuksiin. Silloin tehdään ultra, painoarvio ja tutkitaan kohdun sijainti ja kohdunkaulan kehitys. Sitä ootellessa siis.Olisihan se kiva ollut saada vähän väliaikatietoja,mutta sf-mittaa saa sitten neuvolatädiltä kysellä kyllä, jos tuo mitään auttaa edes..

Maanantaina oli sokerirasitus vol2. Viimeksi kävin rv 13 ja nyt taas rv 28, vaikka en edes kuulu riskiryhmään (painon ja iän puolesta ehkä,mutta sukurasitetta ei ole).Taas tuli puhtaan ja hyvät arvot,eli meikällä ei siis radi vaivaa tätä raskautta! Jee! olen niin onnellinen tuosta tuloksesta! totesinkin tulosten saamisen jälkeen vahingossa kovaanääneen,että jee,nyt saan syödä karkkia ihan normaalisti jatkossakin! sehän se on tärkeintä!!! :)

Voi hitto, mun päivä meni ihan vituiks äsken. Kävin vessassa ja huomasin että toinen silmä on ihan punainen ja aamulla ihmettelin kun se vähän rähmi. No googlettelin sitten, että olisko mahdollisesti silmätulehdus ja samalla eksyin keskusteluihin silmätippojen käytöstä. Mä olen ollut silmäleikkauksessa vuosi sitten ja käyttänyt viimeisen puoli vuotta kerran päivässä tippoja joissa lukee "raskauden aikana keskustele lääkärin kanssa ennen käyttöä." Mulle ei ole koko aikana tullut mieleenkään, etteikö niitä saisi käyttää. Ja toisekseen jos tuo silmä nyt sattuu tulehtunut niin eihän täällä pääse lääkärille kuin päivystyksen kautta pääsiäisien aikana ja työterveyshuoltoon ja neuvolaan on seuraava soittoaika tiistaina..

Tuosta sf-mitasta tulikin mieleen,että mulla viimeksi mitattiin se neuvolassa ja se meni sen käyrän alarajalla. Empä minäkään mikään levypallonriistäjä ole (=160cm),että tuskin ötökkäkään vielä ihan metriheikiksi kasvaa,vasta kuulemma syntymän jälkeen alkaa se todellinen pituuskasvu,kun kohdussa mennään äidin mittojen mukaan hyvin pitkälti. Tuli vaan huoli siitä,että onks nyt kaikki varmasti ok? Onneksi tuota seurataan joka käynnillä ja sitten rv32 pääsee siihen ultraan vielä,niin eikököhän tässä kaikki ihan normisti ole anyway. Missään ultrassa taikka kromosomeissa ei olla havaittu mitään lyhytkasvuisuutta jne,vaan aina ollut normi mitoissa..jospa nyt vaan kerätään painoa pituuden sijaan ja sitten taas kohta se kääntyy toisin päin?

Muokattu viimeksi:
Mulla ei koko sf-mittaa ole edelleenkään otettu... nyt rv 29+2. Viimeksi kun siitä neuvolassa kysyin, niin sanoi että otetaan vasta ensi kerralla, nykysuositus on että sitä ei kauhean ajoissa alettaisi mittaamaan. Eli ensi viikolla otetaan sf-mitta multa vasta ekaa kertaa, silloin on sitten rv 30+3.

Niin ja Mimmi, toivottavasti se tulehdus nyt ei kovin pahaksi mene. Ja älä ala ressaamaan siitä silmätippojen käytöstä, olihan siinä sentään että keskustele lääkärin kanssa, eikä suoraan että kielletty. Joten tuskin on vaarallista! Tsemppiä!

Martuti, mulla mitattu sf-mitta ekan kerran rv 20+? ja joka kerta sen jälkeen, myös neuvolalääkäri käynneillä jo ennen radin toteamistakin.. Paikkakunnilla vissiin erjoa :)

Satsuma83, ei se niin kirkossa kuulutettua ole, että vauva seuraa äidin kasvua. Nimimerkillä ite 162cm ja poika synty 56cm ja 4490g...!! Osastolta ei meinannu löytyä tarpeeks pitkähihasia bodeja.
Minä oon syntyissäni ollu 50-52cm, en muista tarkasti. Isän syntymämittoja en muista, mutta ei mikään metriheikki ole nykyäänkään. Pojan ennustepituus tietenki huimasti pidempi kuin meillä, mutta nyt 2vuotiaana kasvu on alkanu tasottuun ja hidastuun.

Mimmi: mitä silmätippoja ne on? Lähes kaikkia paikallishoitoja voi käyttää raskauden aikana. Huuhtele ärtynyttä silmää ahkerasti vedellä, voi asettua ihan silläkin.

Täällä vauva vaihtelee asentoaan tiuhaan tahtiin, nyt on alkanut tuntua potkut ihan tuossa ylhäälläkin :happy090

Mimmi, myös kurkkuviipale silmän päällä auttaa! ;) Itelle tuli aikoinaan kans toiseen silmään joku ihme vaiva, silmä oli punainen + rähmi (ja just mun 20v synttäripäivänä kun oli bileet tiedossa!!), kurkkuviipaletta kun pidin niin auttoi nopeesti eikä menny bileet pieleen sen takia ;)

Silmää kannattaa huuhdella apteekista saatavalla keittosuolaliuoksella, siinä on saman verra suolaa ku kyyneleritteessä ni ei ärsytä silmiä, vesi saattaa ärsyttää!

^ Joo totta, samalla keittosuolaliuoksella jolla voi sitten pyyhkiä esim. vauvan rähmiviä silmiä tai vuotavaa nenää... :wink Joten jos nyt ostaa omaan tarpeeseen, tulee varmasti mahdollisesti ylijäävä käyttöön sitten myöhemmin vauvalle.

Takaisin