Huhtikuun höpöttelyt

Mä oon nähny pienenä ja ihan aikuisiälläkin sellasia tummia hahmoja jotka seisoo tai istuu huoneessa ihan hiljaa liikkumatta. Mun sisko kans pienenä näki ja "tunsi" että sen sängyllä istuu joku mies eikä oo sit uskaltanu ees liikahtaa. Se on tosi pelottavaa.. En sit tiiä onko ihan täysin mielikuvitusta vai mitä on. Samoin kun mun mummu kuoli tunsin jotenkin et se olis ollu välillä läsnä huoneessa jossa olin ja seuraillu mun puuhia. En kyl halua edes ajatella noita asioita enempää.. joten se siitä.. oli vaan pakko sanoo kun puheeks tälläinen tuli..
 
En varsinaisesti usko mihinkään yliluonnolliseen, esim Jumalaan. Mutta toisaalta oon aina ollu sitä mieltä, että jotain henkiä saattaa olla. Ei mitään haamuja tai semmosia, mutta hankala selittää.. Tommoset kristallilapsi-jutut on mun mielestä ihan täyttä huuhaata, varsinki jos sillä selitellään lääkärin diagnosoimaa tilaa niinku ADHD. En juuri ikinä kato kauhuleffoja sen takia, että oon siinä mielessä vähän herkkä, että semmoset jutut jää vaivaan pitkäksi aikaa, vaikken niihin uskokkaan.
Lapsilla on hyvin vilkas mielikuvitus ja he kokevat sen paljon elävämpänä kuin aikuinen. Esim lapsen mielikuvitusystävä voi olla lapselle HYVIN todellinen eikä siitä kannata huolestua tai pelästyä. En siis nyt millään tavalla mollaa kenenkään kokemuksia, olin itsekin lapsena todella rikas mielikuvituksellisesti. Mutta tiedän, että kaikki mitä lapsena kuvittelin todeksi, ei oikeasti ollut. Ne on voinu syntyä hyvin elävistä unista ja sitten muisti on ajan myötä muuntanu ne todeksi.
 
Noi lapsen kokemat kauhutilat ovat ihan normaaleja. Meilläkin pari kertaa on esikoinen herännyt kesken unien hysteerisena eikä rauhoittelu meinaa onnistua. Itse pienenä olin kuumeessa ja kiljuin hysteerisenä koska sängyssä oli mukamas rottia. Itselle on jäänyt joku pieni muistikuva tästä tapahtumasta vaikka en oo ollut kuin noin 3v.
 
Nyt on työt lusittu ja itku tuli kun halasin läpi ne kolme suurinta stressin aiheuttajaa, hoitolapset, tulee niin ikävä :sad001 Sain heiltä ihanan kortin ja Marimekon rahapussin. Lasten äiti itki myöskin. Luvattiin pitää yhteyksiä ja vauvaa pitää mennä kuulema tietenkin näyttämään.

Nyt sit pitäis alkaa laittaa pikku hiljaa tota pihaa ja siivota varasto. Järkätä kaverille polttarit ja pitää 5 vuotis synttärit esikoiselle:Heartred Tekemistä riittäis seuraavalle kuukaudelle, saa nähdä mitä keksii sen jälkeen, levätäkki kyllä pitäis...
 
Huh, meillä alkaa remppa olemaan loppusilauksia vailla valmis, tosin vauvan huonetta ei olla edes aloitettu koska se jätettiin viimeiseksi että tehdään sitten kun muu kämppä on kokonaa loppuun tehty ja aivan valmis. Tuossa kaksi miestä juuri tuli asentamaan olohuoneen seinälle valokuvatapettia, itse istuskelen pöydän äärellä tässä ja odottelen että miehet saavat tapetin seinälle :grin
Pätkis-juustokakun sain aamulla väsättyä, ei malta oottaa et pääsee maistelee :p Maalaamista ja tavaran purkua olisi vielä tänään tiedossa ja perjantaina haetaan viimoiset huonekalut lappeenrannasta.

(Näyttää tuo tapetin laitto olevan noille hankalaa, tekis mieli mennä näyttämää ja auttamaa mut ei viitti ammattilaisia mennä kiusaamaan :grin Mallikuvakin niillä on mikä pala tulee mihinki kohtaan mutta silti eivät tajua :grin Hihhih..!)

Kamalasti tänne kirjoituksia tullut kun ei ole kerennyt viikkoon käydä kuin muutamia juttuja lukemassa, illan taidanki pyhittää vain näiden juttujen lueskeluun :)
 
Joo Heidi mä käyn täällä joka päivä, tai vähintään joka toinen päivä, muuten musta tuntuu että tipahdan kärryiltä enkä jaksa lukea kaikkia kirjoituksia...
 
8:15 olisi aika neuvolaan, pika käynti, soitin maanantaina ja kysyin jos saisin tulla katsomaan jos hemppa on noussut, viimeviikon keskiviikkona oli laskenut 104. Toivottavasti olisi noussut, kun ostin apteekista iiison pullon rautaa, ja en viitsisi raahata sitä mukaan matkalle, mennään huomenna Prahaan 4 päiväksi!:) ...Mutta jos ei ole tarpeeksi noussut niin käyn sitten ostamassa pillereitä huomenna. Mukava herätä aamulla vauvan myllerryksiin ja potkuihin, herätin miehenkin sillä lailla että laitoin hänen kätensä vatsan päälle, niin pikkuinen herätti hänet potkimalla!:p
 
Eilen tuli käytyä reiman tehtaanmyyjäisissä ja tarttui esikoisen vaatteiden lisäksi vauvan vaatteita. Vielä jää nähtäväksi tuliko ostettua turhaan tytön vaatteita :) Sisko ja veli olivat sitä mieltä et ellei nyt tuu käyttöön ni pitää toivoa jos vaikka seuraava olisi tyttö. Tänään kyllä huomaa et eilen on tullu istuttua autossa ja oltua ostoksilla useamman tunnin.
 
Äitiyspakkaus tuli eilen, ooooh :smiley-bounce013, vain noin 10 kertaa olen kaikki tavarat käynyt läpi ja järjestellyt uudelleen :)
 
Mulla alko nyt sairasloman kautta kesäloma ja äitiysloma. Töihin ei menemistä näillä supistuksilla ja oloilla sano lääkäri ja pakko kai olla samaa mieltä vaikka kauhistuttaakin kuinka mökkihöperö sitä kohta onkaa.:eek:
No pitää nyt levätä varastoon kun kohta on kädet täynnä vauvaa! :D
 
Suunnittele Tiu joka päiväksi jotain pientä, esimerkiksi käynti kirjastossa tai vaikka kahvilla. Auttaa jo paljon kun saa laittautua nätiksi ja astuttua ulos ovesta.
Sitten kun vauvat syntyvät niin aluksi jopa maidonhakureissu kaupasta on jotain todella eksoottista :grin
 
Joo pitää koittaa kaikkea pientä tehdä ja saada kalenteriin sovittua menoa! :) ja nyt kun ilmatkin lämpenee niin luulen että käydään paljon ton koiran kanssa vaappumassa lenkillä jaksamisen mukaan :D
Ja onhan tässä kaikkea pääsiäistä ja vappua mitä sitte puuhailla.
 
Mulla olisi 5 työpäivää jäljellä! Sitten on pääsiäinen, jonka jälkeen pari ylityövapaata, sitten kesäloma, ja sitten äippäloma!
Ihan mahtavaa! Mutta samalla myös vähän pelottavaa,ja haikeaa...

Mä olen ajatellut, että kun jään kotiin, niin aion pestä kaikki loputkin vauvan vaatteet, viikata ne kaappiin, laittaa pinnasängyn makkariin ja pedata sen, laittaa sairaalakassin valmiiksi, ja hoitopaikan myös. Jne. Tekemistä riittää... :) Pihahommiakin pitäisi tehdä sen mitä jaksaa, eli haravoida ja kukkapenkkejä kuopsuttaa yms.

Mutta lisäksi aion kyllä ihan vaan olla ja löhöillä sohvalla ja lukea hyviä kirjoja! Nyt kun vielä voi... :rolleyes:
 
Flunssaa pukkaa, jäin tänään saikelle kotiin. On aika tukkoinen ja väsynyt olo ja päätä särkee, sekä kurkku on ihan kamalan kipeä :sad001 Kunpa ei pahenisi ja menisi pian ohi, on veto ihan pois!

Tuossa jo aamulla silti mietin, josko tänään siivoilisi ja touhuaisi jotain kotona, mutta enpä taida kauheasti jaksaa, otan lepäilyn kannalta. Josko huomenna sitten olisi puhtia enemmän taas.

Toki tuossa nyt pari koneellista pyykkiä pyöräytän, ja vähän järkkäilen paikkoja.

Eilen sain töiden jälkeen etupihan terassille laitettua narsissit ja orvokit ruukkuihin, ja vaihdoin lyhtyihin limenvihreät kynttilät, sekä oveen pääsiäiskranssin :) Siinä kaikki, mitä jaksoin eilenkään tpuhuta kun pääsin töistä...
 
^ täytyy sen kissankin ensin se loinen jostain saada (ulkona jos syö jyrsijöitä), koko elämänsä sisällä olleella kissalla sitä tuskin on. Ja sun tarvis tyyliin syödä sitä kakkaa ennenku siitä mitään tulis :wink

Mullahan toksoplasmoosi oli/on, enkä tiedä mistä on tullut. Vauvaan ei tarttunut.
 
röllykkä, jos asia jää sua kauheesti vaivaamaan,niin mene ihmeessä testeihin!
Tosin kuulostaa toooosi epätodennäköiseltä että olisit sitä toksoplasmoosia saanut, joten en usko että kannattaa kauheasti murehtia! :Heartred
 
Meillä on ollut niin sutinaa tää huhtikuun alku,että en ole ehtinyt täällä käydä ollenkaan. Tässä vähän updatea missä meillä mennään:
- vauvan huoneen remontti kokoaan valmis, huonekalut koottu ja tavarat alakavat olla paikallaan. Pyykkiä olen pessyt useita koneellisia jo. Jaottelin vauvan vaattet kasoihin niiden pesulämpötilan ja värin mukaan, ja niitä tulikin sitten 6 kasaa. Kaikki ei siis mitään vuoren kokoisia,mutta silti vaativat oman koneellisen. Nyt on niitä pesty ja silitetty ja viikattu kaappeihin ja laatikoihin. Nyt vasta 4 koneellistä pesty,mutta aikaahan on vielä ihan hyvin! Pientä laittoa toki on vieläkin,mutta all most ready on jo!
- töissä olen ottanut nyt viimeisen työkuun kunniaksi rennommin. Mulla alkaa siis toukokuun 1pv lomat ja sitten alkaakin jo kesäkuun alussa äippäloma! Olen pitänyt pari etätyöpäivääkin tässä ja päässyt hoitamaan sellaisia asioita joita ei normisti ole työpäivän takia ehtinyt (auton öljynvaihto ja perus huolto, auton katsastus, auton ikkunoiden tummennus (suosittelen muuten tätä kaikille! ei tartte sitten teippailla/ liimailla imukupeilla takalaseihin nallepuh- aurinko suojia,vaan tämä riittää estämään häikäisyn,lämpösätelilyn tulon autoon)
- käytiin ensimmäisessä perhevalmennuksessa. aiheena oli imetys. Ihan hyvää tietoa saatiin aiheesta ja katsottiin video. Jotenkin tuntui vaan vaivaannuttavalta siinä tuntemattomien kanssa aiheesta yrittää keskustella/ kysellä..saatikka kokeilla eri imetys asentoja. Neuvolan tätsy lupaili,että jatko käynneillä sitten voidaan kahdestaan kokeilla niitä asentoja,jos intoa riittää. Mielipiteeni imettämisestä ei muuttunut,meinaan yrittää sitä,mutta jos se ei onnistu,niin sitten mennään korvikkeilla! Faktahan on se,että aikas yksin sen aiheen kanssa ollaan,kun mies ei voi oikein mitenkään autaa aiheessa,mutta sitten taas pullon kanssa hänestäkin olisi apua..
- tänäviikonloppuna alkaa pihan haravointi urakka (jos ei siis vaan sada).

Nyt mun pitänee lukea teidän muiden päivitykset,ja niitä onkin tänä kahden viikonaika kertynyt ihan huolella! :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top