Huhtikuun höpöttelyt

Eilen oltiin istumassa iltaa kavereilla, tultiin kotiin vasta kahden aikaan ja tänään piti herätä jo kasilta että ehtii hinnotteleen loput kirppiskamat, ja sit kympiks viemään niitä kirppikselle. Miehen pitäs alkaa rakenteleen tässä kans terassia kun mein isä tulee, mahtaako olla krapulaa seurana... onneks näitä "minä kuskina, mies kännissä" tilanteita on tosi vähän, on se vaan niin rasittava pöhnässä :confused:
 
Satsuma, oi, ihanaa että vauvan huone on valmis! Ja juu, kyllä sitä pyykkiä kerkeää tässä vielä ihan hyvin pestä.



Pakko päästä purnaamaan, kun nukuin viime yön ihan älyttömän huonosti...
Heräsin mm. seuraaviin asioihin: miehen kuorsaukseen, vanhemman neidin yskimiseen, vauvan myllertämiseen masussa, kurkkukipuun, nenän tukkoisuuteen, päänsärkyyn, pissahätään, selkäsärkyyn, kyljen puutumiseen, kylmyyteen, kuumuuteen... :sad001

Enhän mä nyt muutenkaan enää ole niin hyvin nukkunut, mutta viime yönä en oikeasti montaa silmäystä nukkunut :confused:

Onneksi sentään on vapaapäivä siis tänään, joten voin ottaa vaikka päikkärit myöhemmin jos siltä tuntuu. Ei mitään erityisiä suunnitelmia siis tälle päivälle. Haravoimaan piti mennä, mutta koska eilen satoi koko päivän, on nurtsi edelleen aivan märkä ja haravointi olisi turhaa, koska sitä kuollutta, kuivaa nurmikkoa ei saa märkänä rapsutettua irti.
 
Täällä kans surkea yö takana, muutaman tunnin yöunilla o_O. Levottomat jalat, vauvan potkut, lonkkakipu yms yms valvotti, no ehkäpä pikku päikkärit myöhemmin piristää.
 
Täällä aikamoinen päivä takana.. poitsu oksenteli aamusta iltapäivä neljään, edes vesi ei pysyny sisällä. Onneks iltaa kohden hänen olonsa helpotti! Nyt vaan toivotaan, että mulle tai miehelle ei iske tauti, koska ollaan maanantaina lähössä viikoks etelän lämpöön! Huomenna pitäis jaksaa pakkailla, tänään ei saanu sen osalta mitään aikaseks, kun tuntu että pitää vaan pesukonetta ja kuivausrumpua pyörittää!
 
Mun täytyy kerrankin fiilistellä omaa hyvää oloa täällä, kun tuntuu että yleensä menee valittamiseksi. Viimeinen kolmannes on siis lähtenyt käyntiin ja olo tuntuu fyysisesti paremmalta kuin koko raskauden aikana (siis ottaen huomioon tämän ison vatsan ja siitä aiheutuvan olotilan). Eilen olin tunnin metsässä kävelemässä ja illalla vielä lähemmäs parin kilometrin lenkillä. Ja vaikka tämä varmasti on monelle ihan normaalia niin mun edellisestä pikku kävelystä on kuukausia.Tänään uusiksi, koska mihinkään paikkaan ei vieläkään koske! Täytyy nauttia täysillä näistä kivuttomista päivistä :) Niin joo ja miehen kanssa vielä illalla touhailtiin peiton alla piiiiitkääästä aikaa :Heartred
 
Mä keksin itelleni just uutta lomailutekemistä heti kun tää flunssa vähä antaa periks! Aion päällystää meidän keittiön tuolit uudella kankaalla :) ja maalata haluisin myös ton pöydän ja tuolit mutta en tiedä saako raskaana maaleilla sotkea? Tietääkö kukaan?
Maalaisjärki sanoisi että noilla vesiohenteisilla vois jotain maalailla mutta en sitten tiiä..
 
Siis kyl mä ainakin oon maalaillu raskauden aikana, kattoo, lattiaa, hoitopöytää ja viel ois eessä pinniksen maalaus ja lattian lakkaus.. Ja käytössä on ollu niin vesi kun tinukka ohenteisetki maalit.. Ei oo kyl käyny mielessäkään etteikö SITÄKÄÄN sais tehä.. :)
 
Minä oon iha tarkotuksella jättäny kaikki rempat ja tuunaukset kevääseen, että on sitten äippälomalla jotain puuhailtavaa :D Eikä kans tosiaan tullu ees mieleen etteikö jotai sellasta vois tehä (muuten kuin fyysisen rasituksen kannalta, mutta näissä hommissa seki jää aika pieneksi)... Ei stressailla turhaan, ei me nyt mitään liimanhaistelijoita kuitenkaan olla :wink
 
Tosta maalaamisesta, ite oon maalitehtaassa töissä ja tosiaan vesiohenteisilla saa maalata, täytyy muistaa vaan tuuletus yms ettei kauaa joudu maalihöyryissä turhaan oleilemaan. Jotkut ulkomaalit ja teollisuuteen menevät maalit ovat (tai voivat olla) sikiölle haitallisia siksi en rv 7 jälkeen töissä ole ollut maalien kanssa tekemisissä.. :) Ja aika pieniä on noi maalimäärät mitä kotona tulee käytettyä, meillä töissä kun päivässä joutuisi pakkaamaan
n. 10 000 litraa :grin
 
Vesiohenteisia maaleja voi huoletta käyttää, muistaa vaan huolehtia ilmanvaihdosta, esim. joku räppänä auki. Liuotinohenteisia ei saa käyttää raskaana ollessa. Hengityssuojain ei riitä, koska rasvaliukoiset höyryt läpäisevät myös ihon ja istukan.
Jos on jonku verran käyttäny, ni tuskin on mitään vaaraa vauvalle aiheuttanu, mutta ne on vahvoja aineita ja pistää aikusenki pään pyörälle parin tunnin hengittelyn jälkeen.
Terveisin äiti, joka ammatiltaan maalari ja molemmissa raskauksissa heti plussauksen jälkeen oon juurikin tästä syystä jääny erityisäitiysvapaalle.
 
Ja nykyään käytettävät liuotteet on aika "turvallisia". Eräs nainen kertoi, että 80-luvulla maalit olivat työmailla pääsääntöisesti liuotepohjasia ja suojaimia ei siihen aikaan käytetty, puhumattakaan nyt siitä että raskaana oleva nainen saisi erityisoikeuksia. Kun hän sitten synnytti poikansa, ni se oli jonku aikaa synnytyksen jälkeen tärissy. Ei siihen kukaan ollu juuri kiinnittänyt huomiota, mutta hän sanoi nyt myöhemmin tajunneensa, että vieroitusoireitahan ne oli.Onneksi pojasta kasvoi ihan terve mies.
En siis kertonut pelotellakseni, tämä nainenhan altistui höyryille 8tuntia päivässä koko raskauden ajan. Itseiin olen luvannut anopille käsitellä yhden lipaston tässä kevään aikana ja tod.näk. joudun siinä käyttämään liuotepohjaisia tuotteita, mutta teen homman autotallissa ovet selällään.
 
Noniin, eiköhän sitä voi aika turvallisesti maalailla jos ei kuitenkaan ihan 24/7 missään maalihöyryissä pyöri :)
 
Prahan matka takana, oli mukavaa vaihtelua olla vähän lomailemassa/shoppailemassa!:) Muut joivat kaljaa, ja minä vettä, mutta päivittäin tuli kyllä syötyä paljon herkkuja, mutta täytyihän minunkin nauttia!:p Jaksoin kävellä ihan yhtä hyvin kuin muutkin, ainoa mikä oli ahdistavaa, oli lentokoneessa istuminen (no onneks oli vain 2h lento) en kadehdi pitemmälle matkustavia tällä hetkellä!:wink Tänään olen nukkunut kahdet päikkärit, kun yöunet jäi 5 tuntiin lennon takia...
 
Voi että kun lukee tuolta maalis-huhtikuisista noita keskusteluja niin tulee niin kova hinku saada jo oma nyytti syliin :grin

Ihana päivä tulossa, aurinko porottaa kirkkaalta taivaalta, taidankin tänään siis tehdä vähän pihatöitä ja pikkunaperon huoneen yhden seinän maalata niin pääsee siinäkin asiassa eteenpäin. Mies onkin koko päivän lentämässä niin saan rauhassa pestä pyykkiä, maalailla ja haravoida :grin

Alkaa remppakin olemaan vauvan huonetta vailla valmis, sillä eu tosin kiire ole mutta oon niimalttamaton et haluisin sen saada just nyt heti valmiiks et pääsis sisutamaan ja laittelemaan tavaroita paikoilleen :grin Mies tuossa aamulla puhui jos kattoon maalattaisin pilvitaivas ja yhdelle seinälle jotain tyyliin puu missä on linnunpesä o_O Meistä sellaseen taiteiluun ei kyllä kummastakaan ole joten saa nähdä jäikö vain puheeksi, sano kyllä tuntevansa pari taitavaa maalaria josko jompikumpi tai molemmat niistä tulisi tekemään! Itse olin ajatellut kyllä vain iha valkoisella maalata seinät ja yhden seinän jollain pastellisävyisellä maalilla ja jollain kivoilla sisustustaroilla vähän näköä sinne mutta mutta.. :grin Katsotaas nyt mitä sinne sitten keksitään :p

Kuppi kahvia vielä naamaan ja sitten hihat heilumaan :)
 
Eilen käytiin katsomassa kaverin 1,5vk ikästä vauvaa, niille tuli myös tyttö. On ne ihania, ei kyllä tosiaan malta oottaa sitä omaa! Ja samaan aikaa ei vaan voi tajuta että sellainen omakin on ihan aikusten oikeesti tulossa :grin :eek:

Tilailin tänään vähän kestovaippatarvikkeita, ne on nyt hankintalistalla seuraavana. Ja sitä lastenhuoneen remppaa pitäs kans alkaa, pitäs saada mies tyhjentään se pojan huone, tiedä sitte millanen vääntö ja sota siitä tulee :rolleyes: Vaikka asia on moneen kertaan tehty selväksi että niin tulee tapahtumaan.
 
Mäki oon lukenu noita synnytystarinoita tuolta edeltävien kuukausien foorumeista, ihania! Aattella, että me ollaan ihan kohta "synnytysvuorossa"! Jotenki toisaalta ihana aika loppuraskaudelle tää alkukesä, ku se menee kuitenki aina niin nopeaa. Toisaalta sit jos on hirveet helteet, ni voi olla tuskasta ja monet kesämenot jää väliin: juhannus, festarit... Mutta ens kesänä ehtii sit taas.

Ja -Heidi-, rohkeesti vaan kokeileen ite sitä katon maalausta! Googlesta löytyy paljon ideakuvia ja tikkurilan sivuilta tai lähimmästä maalikaupasta saa hyvät vinkit! Ei se välttämättä vaadi taiteellisuutta. Katon maalaus on kyllä aika raskasta, että siltä kannalta, jos tuttu maalari kerta löytyy..
 
Kiva meillä sairastu molemmat muksut kauheeseen räkä ja yskä flunssaan, pienempi valvo 2- 5 välillä kun ei saanut nukuttua kun yski vaan. Voi pirkule, mahtaa kiva pääsiäinen tulla mökillä isovanhempien kanssa kun on kaks saakelin äkästä muksuu mukana....
 
Täällä mies on nyt saanut päähänsä että aletaan etsimään isompaa kämppää, siis just nyt ku heinäkuu lähenee ja mun vaivat sen ku lisääntyy. Puhuttii viime vuoden puolella että muutetaanko vai jäädäänkö tähän meiän kolmioon ja minä olin sitä mieltä että muutetaan, mies sitä mieltä et jäädää vielä vuodeks. Niiin ei, nyt se sit heräs et ehtiihä tässä vielä ja mun ei kuulema tartteis tehä mitää, nii et mä annan miehen sisustaa? Joo ei! En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa :smiley-bounce022 Ens viikolla lähetää sit muutamaa kattomaa, 2 rivaria ja yhtä omakotitaloa... Sitä ennen lähen kyl sukuloimaan savoon mummon ja papan luo mökille, siskon nappaan myös kyytiin. Hyvää pääsiäistä kaikille :flower
 
Takaisin
Top