Huhtikuun höpöttelyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies ei tahtoisi päästää minua laskettelemaan kummitytön kanssa lastenrinteisiin. Help! Olen päättänyt käydä joka päivä tunnin kävelylenkillä. 30 min. eteenpäin ja käännös. Jännä nähdä kuinka lyhyeksi matka käy kesäkuussa.Tänään tarkoitus tehdä nyhtöpossua. Liha jo marinoitu ja kohta huoneenlämpöinen. Mietityttää paistoaika ja asteet?

^ minä oon tehny nyhtöpossua hyvinkin eri paistoajoilla, pisimmillään 12h (yön yli uunissa, 150c), viimeksi oli 4h 175c.

On :D Kuulemma viime vuoden uudissanoja suomen kieleen. Mun mieskin teki pari viikkoa sitten nyhtöpossua haudutuskattiassa kun halus sitä testata. Ihan hyvää tuli.

Hyvää siitä tuli. Satasella noin kuusi tuntia jonka jälkeen hätäinen paahtaminen jotta saatiin se mittari viimein nousemaan. Hirmuisessa nälässä miehen kanssa jätettiin nyhtäminen väliin. Leikattiin liha muussin viereen ja hyvä oli:)

Arvatkaapa milloin on ollut kaikkien aikojen lämpimin kuukausi suomessa? No heinäkuussa 2010, kun odotin yhdeksännellä kuukaudella esikoista :grin Mä muistelisin, että suurin osa päivistä kului sohvalla maaten ja tuuletin metrin päässä hurisemassa. Kaikkien aikojen lämpimin päivä eli reippaat 35 astetta kului yhden päivän ikäisen vauvan kanssa sairaalassa. Missä ilmastointi ei toiminut! Huh, mä olin silloin ihan hikinen ennen kuin olin saanut edes vaatteita päälle suihkun jälkeen.. Nykyään meillä on luojan kiitos koneellinen ilmastointi, mutta kaikille muille vinkkinä; ostakaa tuuletin, ette tule katumaan!! :grin:grin:grin

Mukava toiminnantäyteinen viikonloppu takana pitkästä aikaa. Viime viikonloput on menneet sohvalla syystä tai toisesta kipeänä ollessa..

Onko mitään tiettyä syytä milloin teitä alkaa supistelemaan? Itselle ei sovi yhtään kyykistely, eilenkin kun keräilin muutaman kiven nurtsilta niin heti alkoi supistukset. Sama homma aina kun jotain nostan maasta. Ovat onneksi täysin kivuttomia, mutta eilen koko loppuillan supisteli tasaisesti..

• Tykkään
Reaktiot: tiu
åke, voi ei, miten sä sellasia menit lukemaan :eek: Nyt yrität pyyhkiä sellaiset pois mielestäsi!

Kohtuu rankka työpäivä takana, mä oon ihan väsynyt ja nyt taas joka paikkaan sattuu (jalat ihan muusina, selkään sattuu, pakarassa iskias-kipu vihloo välillä, ja nivuset sekä siis ihan suoraan koko tuo alapää kipuilee...).
Purettiin kaksi isoa kampanjaa pois tänään, ja muutettiin kalusteiden ja tavaroiden paikkoja pois remontin tieltä. Remppa alkaa keskiviikkona. Huomenna vielä muutostyöt jatkuu... ja siinä ohessa pitäisi ehtiä ne normi työtkin tekemään. Huh... Urhoollisesti kaikkea painavaa tänään nostiskelin, mutta nyt alkaa tuntua siltä että ei ollutkaan niin hyvä ajatus. Vatsakin tuntuu kumman pinkeältä aina välillä.

Olisipa jo viikonloppu :rolleyes: Mutta ei, tänään on vasta maanantai...

Puutarhatyöt supistaa täällä :eek:, sekä kaikenlainen kumartelu ja äkkinäinen liikkeelle lähteminen.

Tuossa maaliskuun ketjussa oli noita kirjasuosituksia ja luin nyt sitten Eve Hietamiehen Yösyötön ja olihan se aika kauhea..mutta ei siitä mitenkään ahdistava olo jäänyt. Nyt sitten Tarhapäivä menossa :p

åke, mikä on yliluonnollinen lapsi :DD
Miehelle sanoin kerran melkein tosissani, että jos tulis poika, niin kyl sen nimeks varmaan tulis Damien :grin siinä oiski ennettä sitten sille lapselle....

Hyi helkutti mä en viiti ees lukee noit juttuja!! Kerran pelästyin ihan törkeesti kun oltiin just ukon kans kattomas jotain demonileffaa, no sit kesken leffan likka alko ihan hysteerisesti huutaan huoneessaan, en tiiä näkikö jotain painajaista vai mitä mut oli kuitenki jotenki ihan tokkurassa, no mentiin sit vessaan ku kysyin et haluuko pissalle, päästiin vessaan niin se pysähty siihen ovelle ja katto vessan nurkkaan ja se hysteerinen huuto vaan koveni kun se tuijotti sinne nurkkaan.. Mä olin oikeesti ihan itku kurkussa et mitä helvettiä mä teen ja et mikä sillä on, mut sit ihan yhtäkkii se rauhottu, kävi pissalla ja mentiin takas nukkuun.. :eek: Vieläkin tulee kylmät väreet ku aatteleeki sitä, se oli tosi kammottavaa, ukkooki jopa vähän karmi se tilanne vaik se ei yleensä pienestä hätkähdä..

Siis lapsethan on ylipäätään todella pelottavia, ei mikään ihme että on käytetty kauhuleffoissa... oonki miehelleki jo aikaa sit sanonu, että se poika EI SAA tulla keskellä yötä hiljaa haahuilemaan meidän huoneeseen, koska en sit todellakaan tiedä mitä teen jos herään siihen et siin sängyn päädys seisoo joku hiljaa o_O on onneks tähän mennes pitäny aina meteliä jos herää, eikä oo keksiny tulla hiippaileen, ei olis välttis kovin terveellistä kokeilla mitä tapahtuu jos sen tekis :rolleyes:

• Tykkään
Reaktiot: tiu
Joo ei ollu se sydäri kaukana täälläkään! :grin Mut siis mä oon kans ihan hysteerinen tollasten juttujen suhteen ja on ihan totta mitä Miu sano et muksut on kyl hemmetin pelottavia.. Hyi saakeli ja tollanen tilanne et seisois hiljaa sängynpäädys, arrgghhh... :eek:

Mun äiti kerto että olin joskus pikkusena alkanu keskellä yötä huutaa ja sanonu että siel huoneessa oli joku, voin vaa kuvitella ettei paljoo äitiä enää nukuttanu sinä yönä :D
Ja yks yö sain kauheen kohtauksen kun menin käymään vessassa ni miehen tyttö seiso siinä pimeessä oven takana. Voin kertoo että pikkasen lähti musta ääntä ja lähti likkakin aika nopsaa omaan sänkyyn nukkumaan :D

Mä muistan pienenä nähneeni sellasia ukkoja, ne oli kuin liidulla piirrettyjä tikku-ukko tyyppisiä hahmoja, jotka käveli meidän talossa. En mä koskaan niitä pelännyt, mutta muistan todella elävästi nähneeni niitä etenkin yöllä jos olin hereillä ja kun kävelin vanhempien huoneeseen nukkumaan (mitä tein lähes joka yö..). Ja onhan koirillakin "mörkövaiheita", meidänkin koirilla kummallakin ollut elämässään vaihe, kun selvästi näki/kuuli omiaan, eikä esim. yhtäkkiä uskaltanut tulla illalla ulos vaikka itse ei nähnyt eikä kuullut mitään. Joten miksei lapsillakin :)

Takaisin