Huhtikuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Itikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljonko sitä sokerilitkua pitää juoda? Hirvittää jo valmiiks :(

Olikohan 3dl? :depressed:
Meillä se maistui ällö makealta vadelmamehulta. Ei niin paha kuin kuvittelin.

Mulla oli esikoisesta sellaista cola-esanssin makuista, ei mitenkään erityisen pahaa, tai ainakaan niin pahaa että sitä olisi ollut mitenkään vaikea juoda. Muutenkaan rasitus ei ollut niin paha kuin luulin, vähän tuli hutera olo, mut siinä se. Kannattaa vaan muistaa ottaa eväät mukaan, että saa syötyä ennen kotiinlähtöä!

250 ml HUSLABin alueella, oisko muualla sama, ja pitää alle 5 min saada se juotua.

Huh... toivottavasti selviän siitä, eihän se 2,5-3dl kuulosta kovin pahalta, mutta hirvittää silti. En tykkää mistää ällömakeasta, muistuu mieleen sairaalassa leikkauksen jälkeen saadut ravintopommijuomat, ne oli niin makeita, etten pystynyt niitä juomaan kuin korkeintaan puoli desiä kerrallaan, hyvä jos sitäkään. Muutoinkin olin muutaman päivän nestemäisellä ravinnolla, jota oli tosi vaikea mun syödä. No, katsotaan miten siinä rasitustestissä sitten käy...

Join ite ykkösellä alas etten jääny maisteleen. :p

Ja kuten suvituksella minustakaan se itse rasitus ei ollut kummoinen, vaikka kaikki olivat pelotelleet. Eikä tullut huono olo tai muutakaan. Mutta ne tulokset mua hirvittää senkin edestä kun ei huvittais mitään radia kantaa...

Mä en oo joka odotuksessa suostunu menee siihen rasitukseen. Viime odotuksessa sit kävin sen kerran ja päätin etten kyllä enää mee et saa jäädä välistä tällä kertaa. Niillä kerroilla kun oon käyny nii kaikki arvot olleet loistavia. Mitään sukurasitetta ei ole, en oo kuin 25 vuotias et just siinä rajalla iän puolesta et ylipaino ois ainoo syy miks joutusin. Kaikki kolme lastani ovat olleet pieniä, alle 3400g kaikki.

En vielä tiedä onko tällä kertaa automaattisesti rasitusta tiedossa (jos sinne asti päästään), mutta aattelin et pyytäisin päästä joka tapauksessa. Mua hirvittää sen verran tuo radi, että mieluummin tiedän tilanteen kuin olen pimennossa.

Mulla oli 2,6dl makeaa vadelmalitkua. Ei ollut yhtään oman suun mukaista ja olis tehny mieli juoda litra vettä siihen päälle... mutta mulla otettiin paasto ekana sormesta, se oli siitä 4.4, sitten verikokeen perusteella se olikin 4.9. Ja 1 ja 2 tunnin arvot oli jotain 5.3 vai 5.4. Neuvolasta jo kysyin et täytyykö mennä vielä toistamiseen vai voisko jättää välistä, oli niin kamala kokemus piikkikammoiselle ja mikä se olo oli kun maha tyhjänä (paaston alussa jo oksensin mahani ihan tyhjäksi), niin siinä oli kivat huimaukset ja oksetus olot aamulla kun istui labrassa. Kehotti labran tätikin syömään kahviossa jotain ennen auton rattiin hyppäämistä kun olin kuulemma kalpea kuin lakana :D

Huuhh Cocoa :(

Täytyy sitten ottaa evästä mukaan, meidän tk:ssa ei ole kahviota. Taidan kyllä ottaa vapaapäivän sille päivälle, ettei tarvitse huonovointisena mennä töihin, jos olo nyt menee huonoksi testin aikana :/

Juu mulla vielä labrantäti varmisteli et onhan töistä vapaapäivä tai sit kirjotetaan saikkua, et ei asiaa töihin ja rauhassa pitää ottaa se päivä kun voi kestää pitkään se olo. Ja kyllähän se kestikin mulla melkein iltaan asti se kehno olo, illalla sitten oksennuksen pariin taas. Oli kamala päivä se :D

Juu vettä ja suolaista syötävää vaan mukaan ehdottomasti jos ei kahviota ole :)

Edellisissä raskauksissa -09, -11 sokerirasituksissa se litku oli ihan vaan sokerivettä ja aivan mielettömän hirveetä. Kiva kuulla että siihen on tullut jotain makujakin :D

Munkin pitäis mennä rasitukseen. Mut näiden olojen kanssa en vaan pysty. Viimeks se oli ihan tuskaa, laattasin heti ku ku vika näyte oli otettu. Yh, kylmät väreet menee vieläkin.

Onko teillä ollut vaan yhtä vaihtoehtoa noissa litkuissa? Jos meillä sattuu olemaan appelsiinin makuista, mä en pysty osallistumaan, kun jo pelkkä appelsiinin haju oksettaa kamalasti (myös normaalisti, ei vaan raskaana).

260ml oli mulla siinä pullossa. Ja meillä vadelmanmakuista, joka ei kyllä vadelmalle mielestäni edes maistunut :D

Muokattu viimeksi:
Täälläkin ollut vadelmalitkua. Enkä kyllä oo kyökkimättä saanu alas.
Joka kerta on meinannu taju lähteä ja oon maannu jossai tarkkailuhuoneessa ja verikokeetki on otettu siellä makuulla ko en oo pystyny nousee ja hädin tuskin päässy edes kotiin enää ton rasituksen jälkee siinä olotilassa. Eikä se olo kyllä oo menny ohi ja ei puhettakaa et oisin pystyny sen jälkeen syömään. Erittäin ikävä kokemus ollut joka kerta. Eli niinkun sanoin, viimeks päätin etten enää siihen mene enkä aio mennäkää..

Ootteko alkaneet miettimään jo nimiä?
Minulla kaksi lasta entuudestaan ja heidän nimet tuli todella helposti. Nyt tuntuu että on todella vaikea keksiä nimeä kummallekaan sukupuolelle. Toiset nimet on kyllä jo valmiina sekä tytölle tai pojalle.

Nimiä on mietittynä, tytölle löytyi helposti nimi, joka miellytti kumpaakin mutta pojalle ei ole keksitty sellaista nimeä mikä miellyttäisi molempia.

Joo kannattaa olla joku vesipullo ja patukka vaikka mukana mitä saa heti otettua sen jälkeen. :)

Mulla oli esikoisesta melkoiset eväät valmiina, mutta niin vain kiirehdin junaan ja jäivät syömättä ja menin lopulta miehen kanssa brunssille. :p Ei tullut täällä siis mitään oloja.. Saa nähdä mitä nyt toisella kerralla on luvassa.

Mua vähän hirvittää jo etukäteen toi sokerirasitus. Mulla on jäänyt aivan kamalat traumat, kun kävin 7-8 vuotiaana laktoosi-intoleranssi testissä ja joutui juomaan varmaan tuon verran jotain maito litkua isosta mukista. Mä itkien sen join, kun en vaan meinannu pystyä ku aina meinas tulla ylös. Siitä mulla on jäänykki et jos en jostain tykkää ni oksennan heti, jos väkisin yritän syödä tai juoda :sad001

Takaisin