Huhtikuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Itikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Susqi, Eikää.... Sit varmaan napsahtaa mulla. Esikoisesta jäi jonkun kymmenyksen vajaaksi yks arvo. :nailbiting:

Mä ajattelin etten ota vielä paniikkia ennenku tiedän ne tulokset mitkä on otettu suonesta. Mutta sormenpäästä otettu näyte näytti mun paasto arvoksi 5,8. Ja se raja on 5,3. Ja siis tää on jotenki huvittavaa.. esikoisen aikaan painon tosiaan 129kg ja sokerit kunnossa ja nyt hitto yli 55kg vähemmän ja nyt sit jos on jotain häikkää ni huhuijaa. :DD

Koskahan sitä joutuu sokerirasitukseen(?) Neuvola ei vielä maininnut asiasta sanallakaan. Edellisraskaudesta kävin jo rv 12 jälkeen ekan kerran...

Koskahan sitä joutuu sokerirasitukseen(?) Neuvola ei vielä maininnut asiasta sanallakaan. Edellisraskaudesta kävin jo rv 12 jälkeen ekan kerran...

Mulla oli eilen.. 14+1. Tänään soittelen vastauksista. Jos ne on ok, ni sit uudellen RV 25-28..

Maryshka, Älä muistuta niitä! Ei vaan.. :grin Itellä on parin viikon päästä eli 15+1. Ja seuraava sitten rv 26.

Ootteko alkaneet miettimään jo nimiä?
Minulla kaksi lasta entuudestaan ja heidän nimet tuli todella helposti. Nyt tuntuu että on todella vaikea keksiä nimeä kummallekaan sukupuolelle. Toiset nimet on kyllä jo valmiina sekä tytölle tai pojalle.

Tytölle jo nimeä olen miettinyt. Pojalle vaikeampi keksiä. Esikoisen (poika) nimi päätettiin ristiäisiä edeltävänä yönä (koska mun ehdotus ei kelvannut) ja kastepäivänä muklattiin vielä toisia nimiä. Tytölle oli helpompi keksiä. Oisin halunnu Onni ja Enni (sen aapisen nallejen mukaan), pojan kohalla ei toteutunu, mut tytön kohdalla toteutu :)

Meillä on nimet valmiina jo niin tytölle kuin pojalle! :)
Tosin ainahan voi käydä niin ettei nimi sitten mätsääkään kantajaansa kun synnärillä nähään, mutta olkoon sen ajan murhe.
Mies keksi esikoiselle nimen ja minä olen tälle kakkoselle keksinyt jo esikoisen aikaan nimen. :)

Tytölle oisi helpompi keksiä nimi, useampi kiva mietettynäkin, mutta pojalle vaan pari mikä sopii meille kummallekin.

Meilläkin on molemmat nimet valmiina, nyt vaan jännityksellä odotan tädin vauvan ristiäisiä, ettei vaan käy niin kehno tuuri että ryöväävät meidän nimen :grin

Mulla on molemmille nimet mutta mies ei vielä ole lämmennyt pojan nimelle.. :D

Me ei olla edes ajateltu, eikä ole jemmassakaan, kun ei ikinä keksitty tytölle vaihtoehtoa. Kun poika sitten syntyi, ei etukäteen kaavailemani nimi (jolle mies ei ollut kyllä täysin lämmennytkään) sopinutkaan yhtään, ja poika sai lopulta nimen, joka ei millään listoilla ikinä ollutkaan :D

Me ei olla puhuttu vielä nimiehdotuksista, täytyy alkaa joskus ru:n jälkeen funtsiin enempi.

Esikoisen nimen valinta oli ainakin niin pitkällinen ja vaikee prosessi, että! Toista nimeä mietittiin ihan siihen hetkeen asti kunnes pappi tuli hakeen maistraattiin meneviä papereita meiltä. :rolleyes:

Meillä pojan etunimi oli pitkän pyörittelyn tulos, toisen nimen kanssa ei ollut vaihtoehtoja, miehen suvussa annetaan esikoispojalle aina sama toinennimi ja kolmas nimi lisättiin vasta ristiäispäivän aamuna papereihin, haluttiin laittaa isäni toinen nimi vielä pojalle kolmanneksi :)

Luulin et nykyään kaikkien pitää/kaikille suositellaan menemään sokerirasitukseen, mut iloinen ylläri ekalla neuvolakäynnillä; ei tarviikaan! =) Samoilla linjoilla oltiin terkkarin kanssa: meen sojerirasitukseen, jos oireita alkaa ilmaantumaan (eri asia miten erottaa oireet, kun pissattaa ja janottaa muutenkin normaalia enemmän =D). Ajatuksena on ollut kyl mittailla ite joskus sokruja duunissa, mut ainakaan vielä en oo saanu aikaseksi =D

Radin yleisin oire on ettei ole mitään oireita :D Mutta jos sokerit paljon nousee niin näkyyhän ne sitten ehkä neuvolassa siinä pisutikussa tai jos alkaa vauva jotenkin kohisten kasvaa.

Täällä pohjois karjalassa päin kaikki yli 26 vuotiaat joutuu sokerirasitukseen vko 20-24 välillä. Luulin et ite olisin joutunut jo aikaisemmin ku esikoinen kuitenki melkeen 4,5 kiloo oli.

Mä sain Radi diagnoosin, en tiedä kirjoitinko sen jo johonkin.. paasto arvosta jäi kiinni.. raja 5,3 ni mulla oli 5,4. 1 ja 2 tunnin arvot oli reilusti alle viitearvojen. :) No tällä mennään. :D

Mä sain Radi diagnoosin, en tiedä kirjoitinko sen jo johonkin.. paasto arvosta jäi kiinni.. raja 5,3 ni mulla oli 5,4. 1 ja 2 tunnin arvot oli reilusti alle viitearvojen. :) No tällä mennään. :D

Pelkäänpä että mulla käy juurikin samoin.
Rajoja on vielä tiukennettu ja esikoisesta jäi yhdestä kymmenyksestä kiinni. :meh: Huoooh..

Mullakin oli keskiviikkona sokerirasitus, arvot kaikki normaaleja. Oman painoni ja veljellä olleen tyypin 2 diabeteksen takia joudun käymään sokerirasituksessa × 2. Se sokerilitku oli aivan kamalaa :sick009

Takaisin