Huhtikuun hölinät

Meillä mies haluaisi esikoiseksi pojan ja sitten tytön, että olisi isoveli joka suojelee :Heartred Mä olen tyttösuvusta ja jotenkin aikaisemmin ennen raskautta en ole osannut ajatella itseäni kuin tyttöjen äitinä. Nyt kun on raskaana, onneksi on ajatukset muuttuneet ja ei sillä sukupuolella ole väliä. Mulla on ollut alusta lähtien poika fiilis. Mua ällötti kaikki makea ekat 12 viikkoa, mutta nyt maistuu kyllä niin suolanen kuin makea. Muutenkin oireet nyt on ollu yhtä lailla "tyttöoireita" kuin "poikaoireita" ja eihän ne oikeesti ennusta mitään. Toi vau:n testi sanoi kanssa poikaa.. Kuukausi ultraan vielä. Aluksi en ollut varma haluanko tietää sukupuolta. Mites haluaa, joten enpä malta mäkään olla tietämättä :grin

Millasina ootte vauvan liikkeitä tunteneet? Parina päivä nukkumaan mennessä oon koittanu tunnustella josko tuntuisi jotain. Pari kertaa olin tuntevinani pienen tökkäisyn ja muutaman kerran niinkuin olisi perhosia vatsassa. Mulla on istukka edessä ja kerran tuntui niinkuin siitä olisi vedetty. Luin, että vauvat on leikkisiä jo kohdussa ja voi vedellä napanuoraa.. Sitten taas mietin, että on vielä kovin aikaista näin esikoista odottaessa, ehkä noi tuntemukset olikin vaan kaasua suolistossa :grin:grin
 
Muokattu viimeksi:
Joo sormustestin oon tehnyt, mutta se nyt ei näyttäny oikeen kumpaakaan.. Sitä sooda juttua haluisin vielä kokeilla :D Kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan tulis tyttö.. Ja sit tän mukaan: "Legendan mukaan Maya-intiaanit määrittelivät vauvan sukupuolen äidin iästä synnytyshetkellä ja synnytysvuodesta. Jos molemmat luuvt ovat joko parillisia tai parittomia, tulossa on pikku-prinsessa. Jos toinen luvuista on parillinen ja toinen pariton, luvassa on pikku-prinssi." tulee tyttö. Kaikkea niitä onkin :D

Mä oon tuntenu vauvan liikkeet pienenä töytäsynä, sellasena ihan ku sormenpäällä tökättäis mahan sisältä :D Jotenkin jännä tunne, sitä on vaikea kuvailla. Ja en oo tuntenu ku max.5 kertaa sellasen selvän, välillä tuntuu sellasia kuplintoja nii en oo niitä laskenu ku voipi olla toi mun suolistokin :D
 
Catti: Just sellanen, että sormenpäällä tökättäis mahan sisältä! Ehkä se sit oli oikee liike :)

Sormustesti: tyttö, Mayojen mukaan: poika, kiinalainen kalenteri: poika. Soodaa ei ole millä testaa heh. Nää on hauskoja :grin
 
Mun alko tehä mieli punajuuria! Saako niitä säilykepunajuuria syödä raskausaikana?
 
Meidän neuvolasta kun sai sellaisen vältettävien ruoka-aineiden listan, niin siinä luki, että punajuuria pitäisi syödä vain kunnolla kypsennettyinä, Kyllä mä uskoisin, että sellaiset säilykepunajuuret ovat kunnolla kypsiä, on ne sen verran pehmeitä :)
 
Mulla on niin ihana 4 vuotias tyttö, että haluaisin toisen aivan samanlaisen.:wink
 
Mäkin tuun hölötteleen tänne. :)

Mulla on ollut alusta asti poikafiilis, ja oon sen mieheenkin "tartuttanut." :grin Saas nähdä selviääkö sukupuoli rakenneultrassa 6.5 sitten, halutaan kyllä tietää jos mahdollista on. Pääasia tietysti että kaikki olis pienellä kullannupulla hyvin, kuten kaikilla.

Mä oleilen kotona työttömänä kans tällä hetkellä. Oli kyl tarkoitus jotain töitä etsiä kun tammikuussa tänne uudelle paikkakunnalle muutettiin, mutta siinä sitten aika pian muuton jälkeen tein positiivisen raskaustestin ja siitä hetken päästä alkoi järkyttävä, kaikki voimat vienyt pahoinvointi. :confused: Että ei musta silloin töihin olis välttämättä ollutkaan. Nyt oon mietiskelly et joku kevyt kesätyö vois olla ihan kiva, ja pariin mukavaan paikkaan oon hakenutkin.

Kyseltiin fiiliksiä ensimmäisen kolmanneksen loppumisesta, aika hyvät fiilikset on. :) Tosin, nyt kun en ole jatkuvasti ollut halailemassa vessanpönttöä, on alkanut kertyä vähän ylimääräistä kroppaan. Vauvamahaa ei oikein vielä näy, tänään 15+5 ja IIIIIHAN pienenpieni kumpare näkyy alavatsalla. Meinasin yks päivä jo siitäkin ruveta ressailemaan, mut eiköhän se sieltä ilmesty...:) Tuntuu olevan enemmän sääntö ku poikkeus et hermoilen jostain asiasta. Sitten vielä tietysti kun ensimmäistään odottaa, sitä kuulostelee kroppaansa vähän turhankin tarkasti.
 
Mulla kans 15+2 tänään ja maha on sellainen että vain lähimmät ihmiset huomaa pienenpienen kasvun. Ulkopuolisten mielestä se varmaan näyttää vain pömppikseltä. Ärsyttää kun tuntuu että ei se kasva vaikka kuinka haluais ! Tosin loppuraskaudesta varmaan tuntuu että se vois lopettaa kasvamisen, mutta kun olen niin kamalan malttamaton. :)
 
täälläkin on pahoinvointi ollut poissa jo kauan, mutta nyt on yhtäkkiä parin viikon aikana täytynyt kolmesti rynnätä vessaan kesken aamupalan. raskaaksi tultuani olin iloinen, kun pitkään jatkuneet vatsavaivat loppuivat kuin seinään, mutta nyt on alkanut olla taas ummetusta.. onpahan hyvä syy ostaa luumuja:Heartred


onko teille tullut painoa lisää, ja minkä verran?

mulla tänään 18+4, ja lähemmäs neljä kiloa jo noussut... pitää kyllä myöntää, että itsekurini on ihan olematon, ja onkin tullut hiukan liikaa mussuteltua kaikenlaista pullaa muuten monipuolisten aterioiden lisäksi :rolleyes: pahoinvoinnin loputtua on ollut koko ajan nälkä ja kaikkea tehnyt mieli! onneksi ilmat alkoivat lämmetä, niin tulee entistä enemmän liikuttua ulkona.
 
Hyvä kun tuli puheeksi tää paino asia, kun on mietityttänyt tällä viikolla. Mulla on tullut vajaa 1,5kg ja sen neuvolasta saadun kortin mukaan nyt olis pitänyt tulla reilut 3kg. Ei kait tässä mitään hätää ole, varmasti kiloja alkaa kertyä :grin Mutta tuli vain mieleen, että neuvolassa ei ole sanottu tästä mitään... Puuttuuko ne asiaan vain, jos kiloja tulee enemmän kuin tuossa kortissa sanotaan..?
 
Mulle on tullu n. 2kg lisää, ja se näkyy ylimääräisenä vatsamakkarana ja kaksoisleuan alkuna. :grin Mulle ainakin neuvolantäti sanoi, että on vaan ihan hyvä jos sitä painoa ei ihan heti ala tolkuttomasti kertymään. En kyllä mikään hoikka oo alunperinkään, et kai se siihen sitten viittas.
 
Mulla lähti alussa suunnillee pari kiloa, nyt ne on tullu takas ku alkanu paino nousee, mut vielä jäi -100g lähtöpainosta :D
 
Mulla heittelee siinä +-1,5kg paino. Mutta eipä tuota tartte kyllä vielä tullakaan kun on omasta takaa ihan tarpeeksi kiloja. Ruoka kyllä maistuu liiankin hyvin.

Tekah, riippuu varmaan neuvolatädistä miten innokkaasti ottaa kantaa painoon. Mulla on osunu mukavat tädit jotka ei oo urputtanu painosta (vaikka ylipainoa on muutenkin) mutta sain ekassa raskaudessa pidettyä painon hyvin kurissa ja kaikki lähti synnytyksen jälkeen pois. Vauva ottaa aina sen mitä tarttee. :) Tosi yksilöllistä toi painonnousu.
 
Minäkin liityn seuraan hölisemään..
Mulla ainakin valtava helpotus kun ensimmäinen kolmannes takana ja ns selvillä vesillä ollaan. Mulla ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia eikä mitään muitakaan omituisia tuntemuksia. Ärsyttävää odottamista vain oli ekaan ultraan että onko siellä edes ketään. No olihan siellä ja tietysti olen tyytyväinen ettei ole ollut mitään pahoinvointia tai muuta mutta olisi ollut kiva saada jotain jotta tietää että siellä joku asukki on.
Nyt on sitten helpottanut kun sai varmistuksen että kaikki hyvin mutta odotan kuin kuuta nousevaa seuraavaa ultraa joka vasta huhtikuun lopulla. Kuten nimimerkistä voisi ymmärtää on kahdesta edellisestä odotuksesta jo tovi aikaa (12 vuotta) ja molemmat poikia niin tyttöähän tässä toivotaan mutta molemmat tietysti tervetulleita. Tyttöä yritettiin "tilata" mutta saas nähdä kuin käy. Tuosta maya testistä niin toisen pojan kohdalla piti paikkansa mutta toisesta olisi pitänyt tulla tyttö tuon mukaan. Tästä sen mukaan pitäisi tulla poika. Että tiedä noita testejä sitten. Tavallaan niihin haluaisi uskoa mutta eihän kaikki voi mitenkään pitää paikkaansa.

Mä olen yrittänyt tunnustella noita liikkeitä ja muutaman kerran olen ollut melko varma että olen vauvan tuntenut mutta eihän niistä voi täysin varma olla ennenkuin vielä vähän kasvaa. Mahaa on jo pikkuisen alkanut tulla näkyvämmäksi ja kohtu tuntuu "kovalta" jotta ei mahan kasvu voi pelkkää mässäilyä olla. :) Paino ei ole noussut kuin ehkä kilon tai kaksi. Edellisissä raskauksissa lihoin 17kg että vielä kerkee. :wink Viikkoja mulla nyt 17+2.

Hirveä hinku olisi mennä hankkimaan vauvalle kaikkea kivaa jo nyt mutta mieheni toppuuttelee. Meillä ei mitään tallessa, vaatteet jo niin huonokuntoisia kuten myös vaunut Ym että joudumme kaiken hankkimaan niin kait se kohta täytyy alkaa jottei kaikki jää samalle kuulle.

Eipä tässä sitten muuta voi kuin odottaa ja odottaa. Välillä tuntuu menevän todella hitaasti kun ei mitään tapahdu mutta tuleehan se aika kun alkaa tapahtua ja toivoisi ettei mitään tapahdu. Onnellista odotusta kaikille!
 
Eilen kun mies tuli kotiin niin kerroin, että oon haukkunut sitä täällä foorumilla siitä, ettei sille kelpaa muu kuin poika. Rupesi siihen puolustautumaan, että: "Kyllä mulle tyttökin kelpaa, ainoastaa toivon, että olis terve. Olis neljä jalkaa ja --- eiku". Miehellä oli meidän koiranpentu sylissä ja oli siltä laskenut, montako jalkaa tällä on ja ajatteli, että vauvalla kuuluu olla yhtä monta! Kyllä saatiin makeat naurut! Ensin ei kelpaa kuin poika ja nelijalkainen tyttökin käy! Töissäkin piti kertoa tää juttu, että meillä tulevan isän vauvan anatomian tuntemus on niin heikko, että pitää käyttää koiraa mallina :grin
 
Kun kerran sille tielle lähti, että ryhtyi arvuuttelemaan vauvan sukupuolta, oli pakko tehdä kaikki testit, joita tiesin tai löysin netistä. Molempia vastauksia tuli, mutta poikaa ennustivat enemmän. Tuo sooda-testi oli mulle ihan uus tuttavuus! Sen tulos ennusti tyttöä, mutta oliskohan se pitänyt tehdä aamupissasta..?

Onko kukaan kokeillut tuota IntelliGenderin testiä? Mietin sitä paljon alkuraskaudesta, kun tuntui ettei rakenneultraan jaksa millään odottaa. Ja nyt se tuli uudelleen mieleen, jos ultran vastaus onkin epäselvä tai ei saadakaan tietää vauvan sukupuolta. En lähtisi pelkästään luottamaan testin tulokseen vaan pitäisin ehkä enemmän varmistuksena. (Tuli kyllä myös mieleen, kun on kerran pissatesti, mahtaako siellä purkissa on vaan vaikka sitä ruokasoodaa ja ph:n muutoksella saadaan keltainen/vihreä väri aikaiseksi :wink).
 
Joukkoon mukaan liityn minäkin kirjoittelemaan, lueskellut olen kyllä kuulumisianne mutta nyt kun toiselle kolmannekselle ollaan päästy niin tuntuu että virtaa riittää vähän muuhunkin kuin arjen touhuun.. Touhua meillä ylläpitää innokkaana typsykkä 10 ja puoli kuukautta :) ja tosiaan iloksemme hänestä nyt sitten syksyllä tulee isosisko! Tänään mulla rkv 17 tasan, maha se tuntuu kasvavan kyllä ja nopeammin kuin viimeksi. Mammafarkut on kaapin hyllyltä palautettu käyttöön ja sisarusrattaita ollaan vertailtu. Liikkeitä en ole vielä tuntenut. Alun megaväsymys oli kyllä aikamoista , mutta nyt toivon mukaan se on taaksejäänyttä aikaa. Kohti pääsiäismunia ja simaa ja esikoisen 1v synttäreitä tässä mennään :)
 
Eikös vaan olekkin ihania nää! :Heartbigred En ole vielä kovin innostunu vauvaneuleista, mutta jotenkin nämä tossut vei heti sydämen, ja oli pakko tekasta useampi pari... Varmaankin menee tosin lahjaksi ja ehkä myyntiin, vaikka noita vihreitä kaavailinki omalle pallerolle. Kattoo sitte, onhan tässä aikaa väsätä vielä lisää! :grin Onkos muita täällä purru käsityökärpänen?

IMG_5746.JPG
 
oi, nuohan on aivan ihania:Heartred
olen myös tehnyt pienen kasan töppösiä, mutta lähinnä siksi, etten millään saa aikaan kahta samankokoista :D virkkaus vielä vähän harjoitteluvaiheessa..
posti toi juuri uuden ompelukoneen, enkä malta odottaa, että pääsee sillä kaikenlaista surruttelemaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voi että miten ihania tossuja :) voi kun oisi itselläkin yhtään käsityötaitoja..
 
Takaisin
Top