Huhtikuu vanhaa odotellessa

"Onnea! Synnytys on ohi, ja sinulla on maailman paras palkinto – pieni lapsi. "

:D Vau ei ole ihan miettinyt loppuun asti tuota lasketun päivän tekstiä joka tänään lävähti silmille kun "omat sivut" aukaisi. :) Ei, täällä ei ole vielä nyyttiä. 40+0 tänään.

Onkohan Huuhkajalla ja Eevillä jo nyytti kainalossa, eiköhän. :) Monia muitakaan ei ole näkynyt

Täällä on vietetty laatuaikaa miehen kanssa, kun vanhemmat lapset on olleet mummolassa lomailemassa ja puuhailemassa viikonlopun. Ihan mukavaa tämäkin, vaikka kyllä hiljaista on kun kyllä ne kaksi temmeltäjää niin kuuluu jo tähän pyörimään ja mekastamaan. Mutta luksusta kun on saanut levätä ja puuhailla ihan omia juttuja, seuraavaan mahdollisuuteen menee kyllä yli vuosi taas.. Toki toivottiin että päästäis synnyttämäänkin rauhassa, mutta ei nyt ainakaan toistaiksi. Kaikenlaisia poltteluja, jomotteluja sun muuta on mutta ei mitään kunnollista. Ja jokojoko-soitteluja riittää..

Oma mieli on suht rauhallinen (ainakin nyt kun on saanut levätä mielensä mukaan), jotenkin tyytynyt kohtaloon kait. :wink Joten suuret hatunnostot teille jotka tuskailette jo käynnistys asioiden kanssa. Minullakaan ei noista ole kokemusta (edelliset on syntynyt 39+3 ja 40+0), toki sitä aina varmaan kaikki sitä luonnollista tapaa enemmän toivois.. On se kyllä jännä että miten voi olla ettei ne vaan lähde jotkut syntymään vaikka se olis jo kaikille parasta. Kakkosta synnyttäessä oli samssa huoneessa kaksi käynnistettävää, en tiedä millä systeemillä mutta ilmeisesti samalla molemmat. Toinen oli tosi tuskainen ja kesti pitkään (ehdin itse synnyttää välissä) mutta toinen taas lähti hyvinkin liikkeelle. Että kaippa näissäkin on taas niin monenmoista eroa..Ja tietysti persoonakin vaikuttaa miten asioihin reagoi.

Ihanaa sunnuntaita kaikille, onneksi tuo ihana aurinko paistelee kuitenkin, melkein tekisi mennä jo pihaa putsaamaan. :)
 
Juu ei oo täälläkään kyllä mitään hajua nuista käynnistyksistä muuten ku et on paljon kivuliaampia :sad001
Ompa kyllä jännä juttu että paikat voi vielä umpeutua myöhemmin...ei ois kyllä tullu mieleenkään et se on edes mahdollista. Tsemppiä bartender käynnistykseen jos siihen joudut.

Täällä on nukuttu aika huonosti viime yö kans, ku vauva on puskenut itseänsä ihan tosissaan alaspäin ja aika kivuliasta tuo toiminta oli, vaikka mulle on ihan sama kuinka kipeetä käy kunhan tuo syntyis, mutta eihän se sieltä mihinkään liiku :sad001 Mieskin pomppas yhessä vaiheessa ihan sängystä ylös ku luuli et nyt tuli lähtö, ku ääntelin niin tuskaisesti.
Ajateltiin alkaa siivoon auto ja laittaa turvakaukalo paikalleen valmiiksi. Sit vielä pitkälle kävelylle aurinkoon, niin jospa sitä vähän piristyis :)
 
onnea kaikille nyytin saaneille :Heartred hurjaa vauhtia se lista jo syntyneistä kasvaa:) käynnistyksestä' sen verran et tiedän että joillakin se saattaa olla pitkä prosessi synnyttää vauva mut toisaalta oon kuullut niitäkin kommentteja et käynnistyssynnytykset on olleet "hallittuja" ja helpoimpia. et varmaan vaihtelee aika paljon.

en oo ihan hirveesti ehtinyt kirjoitella ja nyt kun ens viikolla jään kahden kanssa kotiin voipi olla etten ehdi tätäkään vertaa, katsotaan. miten ihmiset selviää kahden kanssa???:D
mä en tiedä miten mä pääsen ulos kahden kanssa. puenko eka uhmaikäisen vai vauvan, miten saan uhmaikäisen päiväunille suht sukkelasti ja ilman marinaa, miten saan laitettua ruuan kun samalla tuntuu et pitäis leikkiä nukeilla esikoisen kanssa ja syöttää vauvaa....?? jaiks. ehkä kaikki onnistuu jollain konstilla. kun muiltakin onnistuu.

onneksi koko ajan mennään kesää kohti ja alkaa olemaan vähemmän puettavaa:) kun sais itselle käytyä ostamassa jotain vaatteita, tuntuu ettei oo mitään päälle laitettavaa kun 9kk on ollut isoissa vaatteissa.
mulla tippui paino 10kg ekan viikon aikana ja nyt olis vielä n.4-5kg tiputettavana jotta oltais omilla lukemilla. ne tuntuu olevan aika vaikeita pudotettavia.

ristiäisiä ollaan järjestämässä kesäkuun alkuun ja nimi on valmiina, samoin pitopalvelun herkut tilattuna sekä pappi varattuna:) mites muilla? uskaltaako kukaan paljastaa lapsosen nimeä?:)
 
Nyytti on sylissä juu! Kamala oli kokemus mutta onneksi poika on ihana. Ihan kuin isänsä. Onnea muilleki vaavin saaneille ja tsemppiä vielä lopuille :Heartred palaillaan myöhemmin. :)
 
Jaaha, sinne meni myös äitini noituma päivä. Jotenkin hassua aatella et tässä sitä vaan yhä ihmetellään mahan kans. Toivoisin kovasti että syntyisi ennen vappua.
Mä nukun taas ihan ihmeelisesti. Mietein jo viimeyönä et nytkö sitä kohta lähdetään ku oli niin tuskanen olo. Oli kylmä, mut silti olin hiestä märkä. Oli huono olo, ihan yökötti. Lisäks tuntu et tulis lapsivettä, vaikka olikin sit ihan kylmähikeä. Ihmeen kaupalla olin sit kuitenkin nukahtanut ja aamulla olo hyvä, ei tietoakaan öisestä häiriöstä. Selkää vaan särkee ku tehtiin aikamoinen lenki tuossa aamupäivällä ja sit vielä pesin pyöräni kesäkuntoon. Siltikin on kauhee tekemisen puute. Mieli tekis tehdä vaikka mitä mut kroppa ei anna tehdä.
Oho, miekun olin niin varautunut saamana oinas-lapsosen mut saadaanki sit härkä näköjään... Noh, yhtä itsepäisiä on merkit ja mahassakin selvästi ollaan itsepäisesti, joten väliäkö tuolla. Saa nähdä miten Vaaka (minä), Leijona (mieheni) ja härkä sit sovitaan yhteen :D
 
Taisitte neidit ja rouvat saada toiveillanne jotakin aikaa, lapsi vedet meni! Nyt ootellaan seuraavaa askelta. Ja Huuhkajalle paaaaaljon onnea! :Heartred
 
Eilen Päätin et soitan kättärille niinku mulle neukku oli ohjeistanut jos päänsäryt ja pahoinvoinnit jatkuu. Ne käski mun tulla näytille. No menin sinne josku puol 3 ja vein adan hoitoo. ehkä 40 min ne otti verenpaineita ja tunnin käyrää. Verenpaineet oli pienes nousus mut ei mitenkää merkittävästi. Käyrät näytti hyvältä ja ainakin 1 supistus näky sii käyräl ainaki kans ja ennen käyrii hoitaja sano et sua supistaa. Hoitaja snao et tuntuu et vauva olis tosi alhaala. Se kysy mitä neukku oli sanonut ja sanoin sille et neuvola oli sanonu viikko sit et on laskeutunut ja nyt to sano et ei oo eli en tiedä.. No sain lääkettä siel joka ei auttaut päänsärkyyn.. Lopuks menin lääkärille joka ultras ja sano et vauva ei oo laskeutunut :'( kyseli oonko käyny synnytystapa arvios ja kyseli viime synnytyksestä ja sano et 50% mahdollisuus alatie synnytykseen kun yksi sektio takana, lupaavaa kutienkin on se että avauduin 8cm edellises synnytykses. Vauvan koko arvio nyt 3,4-,35kg ja jos menee 2vk yli niin 3,8kg, niinku adaki oli. Määräs panacodia. Tänään onki sit laskettu aika. Ei merkkejä synytyksen alusta. Ja pelkään kauheesti et joudun taas sektioon :'( Toivottavasti vauva laskeutuu viimestää synnytykses
 
Onnea Huuhkajalle!! :Heartred Ja bartenderille hirveesti tsemppiä! :) Meijänhän pitää näköjää alkaa jokaiselle vuorotellen toivoon lähtöä nii päästään loputki synnyttämään :D

Tänäänkään ei mitään kummempia oo tapahtunut... Oli vaan väsyny ja lihaskipuinen päivä. Eilen supisteli illalla parisen tuntia (kivuttomia supistuksia menkkajomotuksilla höystettynä) mutta siihenpä ne jäi. Yöllä tais tulla pari kipeähköä jomottelusupistusta, olin nii unenpöpperössä etten niitä kovin syvällisesti edes kerenny analysoimaan :P

Huomenna olis aamulla neuvolaan meno. Viikko sitten toivoin ihan täysillä, ettei tolle la:n jälkeiselle mammaneuvolalle olis enää käyttöä, mutta siltä se vaan ny näyttää että on. Noh, saapahan päivitystä vauvan asettumiseen sun muuhun :)
 
Voi Eevi, kovasti voimia sulle, inhottavaa olla kipeänä ja sitten pelätä meneekö kaikki hyvin synnytyksen suhteen :sad001
Pidän peukkuja, että kaikki sujuisi paremmin kun sun ensimmäisessä synnytyksessä, mistä oot täällä joskus aiemmin kertoillut, ja saisit synnyttää terveen pikkupojan alakautta:Heartred

Onnea tosiaan bartender, ihana että alkoi tapahtua ihan itsekseen! Nyt vaan voimia vielä loppukoitokseen :) Tulehan sitten kertomaan miten kaikki sujui, kun jaksat!

vitsukka kiva kun ehdit tulla vähän kertoilemaan teidän arjen rullaamisesta! Voimia sulle sinne kotiin kahden pikkusen kanssa, ihan varmasti pian tuleva kesä helpottaa teidän elämää, saat rutiinit rullaamaan nopeasti kun tosiaan noi pukeutumisrumbat helpottuu, ja muutenkin ajan kanssa varmasti opit hoitamaan kaiken kunnialla! Koita kaiken stressin ja kiireen keskellä kuitenkin nauttia äitiyslomasta vauvan ja pienen tyttösi kanssa :)

No olisitpa poodle oikeassa ja toisiamme tukemalla saataisiin kaikki loput huhtikuun synnytykset käyntiin, täällä ainakin oltaisiin jo ihan valmiita lähtöön! Joten samaa toivon kaikille muille isomahoille tasapuolisesti! :D

Vauva tuntuisi olevan tänään vähän alempana, mutta tämä meidän mötkylä on semmonen punnertaja, että on aiemminkin noussut takaisin ylös jo oltuaan lähtökuopissa, joten ei se vielä mitään merkitse.. Ja siihenpä ne oireet jääkin, kaikki harkkasupistukset jääneet pois viikkoja sitten eikä mitään varsinaisia kipujakaan ole, tuskainen olo vaan, koko aika pissattaa ja hiottaa, mutta kuitenkin turvottaa rajusti, en sitten tiedä mistä tätä nestettä riittää jokapaikkaan..

Voimia viimeiseen kokonaiseen huhtikuun viikkoon kaikille, toivottavasti mahdollisimman moni saisi pienokaisensa tällä viikolla :)
 
eevi: Hurjasti tsemppiä!

Bartender: Ihan mahtavaa, toivottavasti kaikki menee mallikkaasti!

Huuhkaja: Onnee ihan hirmusti!

poodle: Mielenrauhaa ja voimia vielä ootteluun.. Samaa toivon itellenikin! Joka aamu pitää tsempata, ettei oo ihan kärttynen kun kumpu on edelleen tuossa! Nyt 41+1.

pikkulintu: Meidän vauva on samanlainen punnertaja. Mua lohdutti terkka, ettei se laskeutuminen oo välttämätöntä ennen kun ponnistetaan, kuulemma monet kantaa korkeella ihan sinne h-hetkeen saakka. Mulla on kaveri kans melko korkeissa asetelmissa, mutta yritän koko ajan ajatella tätä kuvioo mahdollisimman positiivisesti. Ainakaan ei tunnu pää jalkovälissä koko aikaa! :D

Huhtikuu lähenee loppuaan, voi näitä vauvoja ja niiden oikukkaita syntymisiä!
 
Moi!
Voi, kun on taas paljon syntynyt vauveleita! Täällä vaan tuntuu, että haikara lentää aina meidän talon ohi... :sad001 Tänään on 40+5 ja aamulla neuvolassa kaikki oli hyvin ja käskettiin vaan rauhassa odotella, mutta kun ei enää jaksais/malttais... Alapäätä jomottelee liitoskipumaisesti, mutta ehkä hiukan enemmän kun ennen, eli elän toivossa, et tietäis jotain edistystä... Yliaikaiskontrolli sairaalaan on nyt varattu ens viikon maanantaille, toivon todella, että sitä ennen lähtis itsellään käyntiin! Kaikki kaverit ja sukulaiset jo kyselee alituisesti, et joko joko...
 
Bartender: Hienoa! Ei muuta kuin voimia puserrukseen. :)

Eevi: tsemppiä! Kyylähän se tosiaan niin on, että usein uudelleensynnyttäjillä se laskeutuminen on myöhemmin tai jopa synnytksessä vasta.. Toivotan että sullekin kävis niin. Kantsii yrittää hengailla lattialla "kontallaan" eli siis peppu alempana (melkein istumassa), jalat sellasessa "kolmiossa" (ei edessä vaan takana) keinutellen. Itse olen tätä harrastanut ja tuntuu et se on auttanut laskeutumiseen joka kerta. Toki toise lapsen kanssa on omat haasteenaa, meillä ainakin muksut tykkää heti tulla selkään roikkumaan kun lattialle erehdyn. :)

Hugemama: Oot sinäkin sissi, tsemppiä! :) Täällä mennään vielä viikon vähemmissä lukemissa ja silti meinaa hermo mennä kun se kumpu siinä vaan nököttää.

pikkulintu: Tsemppiä teillekin. Minustakin tuntuu että tämä on laskeutunut ja sitten toisina päivinä hiissaa itsensä taas ylös. Sen huomaa siitä että takki kiristää toisina päivinä ja toisina mahtuu ihan jees kiinni. Ja se on kyllä kumma mistä sitä nestettä riittää.. :D

Galadriel: Mullakin oli jokunen viikko sitten tuollainen ihme kylmähiki-yö. Meni sitten onneksi ohi mutta oli kyllä ällö olo ja nihkeä..

poodle: Hermoja sinnekin. Minäkään en yhtään uskonut että menen neuvolaan enää tällä viikolla mutta eipähän tässä mihinkään tuntuis olevan lähtöä tulossa..

Noh, onneksi yksi kerrallaan tulee ilmoituksia lähdöstä, joten eiköhän se vuoronumero omallaki kohdalla joskus nouse. Tympii vaan kun ei nämä järjestykset näköjään yhtään pidä paikkaansa, mihinkähän tästä systeemistä vois valittaa.. ;D

Itsellä vieläkin vaan työjutut nousee häiritsemään, onneksi nyt viikonlopun sain oltua stressaamattaa. Nyt vaan päätin että en stressaa vaikka koko pulju kaatuis, siinä kun on kuitenkin 5 ihmistä mun lisäksi niin en voi koko ajan ottaa vastuuta asioista kun muut ei ole synnyttämässä kuitenkan.. Asiakkaat vaan kun ottaa juuri muhun yhteyttä kun ongelmia tulee. No nyt vaan täytyy olla itsekäs ja jättää vastaamatta.

Ja juu, ei merkkiäkään lähdöstä täällä.
 
Kärsivällisyyttä kaikille tuskailijoille ja onnea tuoreille äideille!! :) kyllä munkin hermoja nyt koetellaan. Säännöllisiä supistuksia on tullut puoliltaöin saakka kera pienen verisen vuodon, välit vaihdelleet 5-15 minsan välillä ja nyt taas hidastuneet... Eivätkä ole niin kipeitä että tarviis sen takia sairaalaan lähtee. Kuinkahan kauan tää mahtaa kestää..... En oo nukkunut yöllä kun pari tuntia, joten pakko vaan yrittää kai levätä, niin ne ainakin sairaalasta kehotti. Onpa helppo nakki. :/
 
Oi voi, täällä vana ihmetellään. Tänään 41viiko käynnistynyt tuskaisesti.
Eilen huomasin joskus 15 aikoihin, et tulee tuommoista ruskeeta (verta?) vuotoa ja alavatsaan painaa, vähän niinku ois menkojen viimone vuotopäivä ku mahaan vielä vähän pistelee ja hieman vuotaa, itsellä värikin aikahyvin täsmää. Noh, soitin sitten illalla vastaanotolle kun oli ollut yöllä tuota kylmähikeä joka haisi nenään makealle sängyssä kun makas ja kun oli tuo vuoto alkanut eikä loppua näkynyt. Sanoivat ettei ole mtn hätää, et todennäköisesti vaan laskeutuu ja avautuu nyt paikat niin kovin ensisynnyttäjänä et tulee vähän verta.
Noh, yö meni sit ihan tuskasesti. Koko illan supisteli ja särki alaselkään. Pääsi sänkyyn ni selkä huusi hoosiannaa aina kun supisteli ja muuten särki koko ajan, mut paheni aina supistessa. Koko yö oli siis tätä, nukuin ehkä 3-4 tuntia jos sitäkään, ku heräsin kipuihin. Kävin yöllä kahesti vessassa, mut en huomannut kahtoo oliko vuotoa vielä ku ihan unessa olin ja vaan luonnonvalolla kuljin et mies sais nukuttua. Aamulla kuitenki vuoto lisääntynyt eilisestä ja yhä pistelee mahaa. Selkä ei nyt juuri oo onneks kipeä ja supistukset loppu kun sängystä on noussut.
Mies sai tyydytyksen ku soitti siskolleen ja kyseli siltä mielipidettä, mut mie en saa mokomasta rauhaa. Nyt tässä odottelen et omassa neuvolassa alkaa soittoaika ja soitan sinne. Jossei kukaan saa otettua mua tänään sinne vastaan, ni käsken miehen hankia kyydin ja käyn sit kyl sairaalalla ihan, koska haluun tietää et onko tos vuodon seassa lapsivettä. Kun ilmeisesti se ei sais olla limasta?
Että näin täällä tänään, saa nähdä miten tää tästä lähtee. Luulis näillävaivoilla et kohta syntyisi ettei tarte odottaa lauantaihin asti.
 
No jopas on monella taas lupaavaa oireilua! Kovasti sormet ja varpaat ristiin että pääsisitte jo pikkusia pungertamaan ulos :)

Ai missä asennossa sitä pitäs kykkiä Siilineiti? Tarkoitatko peppu jalkojen päällä, ikään kuin istusi polvillaan yläkroppa eteen päin taivutettuna? En ymmärrä millasessa kolmiossa jalat? :D
Oon kyllä itekin kuullut monilta ja terkkarikin sitä just sanoi, mitä HugeMamakin puhuit, että ei kaikilla laskeudu ollenkaan ennen synnytyksen käynnistystä, sitten vasta livahtaa oikeeseen koloseensa, niin toivon että täälläkin kävisi! Vähän lohdullisempi olo tuli, kun puhuin äitini kanssa ja hänelläkään kumpikaan synnytys ei ennakoinut mitenkään, molemmat yks kaks alkoi supistuksilla ja ei mitään supistuksia ollut aiemmin tullut, ehkäpä tuommonenkin voi periytyä :)
Ootteko te jo synnyttäneet kyselleet äiteiltänne, onko teidän synnytyksissä ollut mitään yhtäläisyyksiä?

Täällä tänään kun mies lähti töihin oli reppana ihan paniikissa kun ns. viimenen viikko alkoi, meillä siis laskettuaika tämän viikon perjantaina ja mies tekee säännöllistä arkityötä, yritin kyllä lohduttaa että voi näitä työviikkoja vielä olla kolmekin edessä.. Mies yleensä herkästi jännittää uusia asioita, mutta koko raskaus alun järkytyksen jälkeen mennyt tosi rennosti, eikä hän oo hirveesti jännäillyt. Nyt oli ihan paniikissa että uskaltaako lähteä töihin ja jättää mut yksin kotiin ja mitä jos ei ehdi sairaalaan tai jotain menee pieleen.. En keksi millä häntä rauhottelisin, vähän käy sääliksi lähettää töihin ihan jännittyneenä, mua kun ei jännitä yhtään lähestyvä synnytys, odotan vaan sitä! Yksi lisäsyy toivoa vauvan syntymää pian, niin mieskin rauhottuisi, ainakin tämän asian tiimoilta :)

Tosiaan heti jos ei joku ns. vakkari kirjottelija oo kommentoinut mitään alkaa miettiä josko ois päässy synnytyspuuhiin, kyllä varmaan sukulaisiakin jännittää jos ei mitään kuulu, että ehkä noita jokojokojoko-puheluita ja kyselyitä täytyy vaan koittaa ymmärtää :)
 
Siilineiti: Mä en nyt ymmärtänyt, siis jalat ei edessä vaan takana? siis tarkoitatko et se kolmio muodostuis taakse vai häh? mä en ymmärrä :) Meinaan todella aion tota testaa!
 
niin ja tosiaan anteeks mä oon taas ollut täälä vaussa tosi hunoosti. on tosi vähän ihan tietokoneella kun tuntuu et ei aikaa ole :eek:
 
:D Joo se on vähän vaikea selittää.Tämän neuvon olen saanut tanssinopettajaltani, tanssin siis tosi paljon aika monia lajeja itse..

Eli siis mene ensin kontalleen lattialle ihan normaalisti. Siitä lasket peppua alas ja ylävartalo jää viistosti pystyyn, nojailet käsiin. Käännä takana olevat jalat kolmioksi, eli tavallaan avaat lantiota auki edestä (polvia sivulle/ulospäin) sen verran kun ne rennosti ja vääntämättä menee. Eli tavallaan lantio ja jalat muodostaa sellaisen kolmion sun alle, niin että varpaat on yhdessä kärki. Siinä sitten keinuttelet lantiota ees taas ja sivuille. Tässä asennossa voi aika hyvin esimerkiksi katsella telkkua (kun nojaa tarpeeksi peppua taakse niin polviinkaan ei satu tai voi ottaa jonkun pehmusteen polvien alle), eli kannattaa ihan sellasia 15 min pätkiä siellä hengailla keinutellen.

Itsellä toi on toiminu laskeutumisesta ja ei ole niin hankala/inhottava homma ettei kannattaisi muittenkin kokeilla, ei ainakaan haittaakaan pitäisi olla. Toki jos on kipuja lonkissa ja muuta niin sitten pitää vaan kuunnella itteään että pystyykö olemaan, se ei nimittäin ole tarkoitus että sattuu. Ja toki sitä voi muokata oman kropan mukaan, jos tuntuu että on helpompi et varpaat on irti toisistaan niin sitten niin..

Täällä oli lupaavia supisteluita alkuillasta, mutta niin vaan aamulla heräsin. Tai okei pari kertaa yöllä kun mies hermoili mun kääntäessä kylkeä että noh? noh? Rakas se on. :)
 
Pöh! Mulla elämäni ensimmäiset supistukset tulivat SÄÄNNÖLLISINÄ kahestatoista lähtien yöllä, pikkusen kipeitäkin, tosin pikkusen alkoivat heiketä aamuseiskalta. Kävin synnärillä täynnä odotusta, mutta takaraivossa pelko liian aikasesta ilosta... Ja niinhän se oli, että edelleen kanavaa jäljellä, kohdunsuu ei vielä kunnolla edes sormelle auki. Yön valvomisen jälkeen luulin, et olis ees jotain vakuuttavampaa tapahtunu.. Tänään siis viikot 41+2. Mutta ei, meikä passitettiin kotiin. Onneks kerubilla asiat kunnossa. Äipällä sen sijaan alkaa mielenterveys jo vähän pettää. Kuinka näitä vauvoja synnytetään?!

No, eipä auta marista. Toivottavasti Siilineiti pääsee vähän pidemmälle! Aurinkoista päivää kaikille!
 
Huomenta kaikille! Täällä taas takana pari huonompaa yötä :angry1 Viime yönäkin sai jatkuvasti vaihtaa kylkeä lonkkakipujen takia ja tais kivuttomat supistuksetki välissä herätellä. Oon aina nii horroksessa etten jaksa alkaa miettiin, mikä sen ahistavan olon aiheuttaa.

k_repolaisella ja Galadrielilla on tosiaanki ollu jo lupaavan kuuloista oireilua :) Jospa siellä on jo pikkuiset sylissä!

Nohna: Meillä on kans alkanu se jokojoko-kysely. Vielä en siitä hirveästi ärsyynny, mutta eilen meinas ihan tosissaan ruveta huvittaan ku ensin soitti miehen mummo ja saman tien ku puhelimen sain laskettua pöydälle nii soittaa minu serkku :D Aamulla vielä kaveri oli laittanu tekstaria :P Toivottavasti noita ei nyt ihan joka päivä ala tuleen... Kaikkein eniten vaivaannuttaa sukulaisten kyselyt, että "No onko jo ollu jotain ennakoivia oireita tms.". En minä halua kellekään tutulle alkaa tekemään selkoa supisteluista ja selkäkivuista ja alapään vihlomisesta! :D Kans kaikki "kipeää se tekee, mutta kyllä siitä selviää" -kommentit ja pienetkään yritykset kuvailla synnytystä saa minut vaivaantumaan. En oikeesti halua tietää kun on tutuista ihmisistä kyse :P

Eevi: Kovasti voimia sinne ja toivottavasti olo alkaa kohentua! Toivotaan myös, että vauveli laskeutuu hyvin ja pääset synnyttämään alakautta :) Ei varmasti ole mukava joutua hermoilemaan ylimääräisiä ennen synnytystä.

Siilineiti ja HugeMama: Jospa se siitä pikkuhiljaa lähtisi :) Harmittaviahan nuo väärät hälyt on, varsinkin jos ne pitää yön hereillä.

Yks ilmiö mua on alkanut ihan tosissaan ihmetyttää. Mulla nimittäin alakerta on ruvennu naksumaan o.O Oikeesti saattaa melkee rutista ku pieni työntää päätään alaspäin. Kuulostaa tooodella omituiselta ja saa aina säpsähtelemään, että nytkö se onnistu puhkasemaan kalvot tuolla punkemisellaan. Anteeksi tästä häröstä mielikuvasta, itsesensuuri ei oo oikeen parhaimmillaan huonosti nukutun yön jäljiltä :D
 
Takaisin
Top