Huhtikuu vanhaa odotellessa

Ihania uutisia, Huuhkaja! :) Paljon tsemppiä ja onnea synnytykseen! Kohta on teilläkin pikkuinen sylissä.:Heartred

Vitsukka830 kiva kuulla, että siellä menee jo paljon paremmin kahden lapsen kanssa! :) Täälläkin pikkuinen roikkuu koko ajan kiinni äidissä. :Heartred

Siilineiti ihan ymmärrettävää, että alkaa olla hermo kireellä siellä. Sitä alkaa itse vaan enemmän ja enemmän odottamaan merkkejä synnytyksestä kun kaikki koko ajan kyselee sen perään. Tsemppiä sinne. :Heartred

Poodle hienoa, että siellä jaksetaan vielä siivota ja imuroida. Muista kuitenkin myös levätä ja kerätä voimia tulevaan. :)

Tsemppiä ja voimia kaikille! :Heartred
 
Tsemppiä Huuhkaja! :) Ei mutta ku kävelylle hakemaa suppareita. Minäkin oon ihmetelly tuota nukkumisneuvoa aiemmissa synnytyksissä. Miten siinä nyt nukut kun synnytys on lähellä? :D Vaikka tietty ei siitä haittaa olis..
 
Huuhkajalle tosiaan tsemppiä koitokseen! Ihan hurjaa kun mekin joilla loppukuusta lasketut ajat aletaan vauvoja pikkuhiljaa saamaan!

Itsellä kyllä epätoivo valtaa mieltä kun ei mitään merkkejä ilmassa ole, haluisin jo niin päästä itsekin tositoimiin..
 
Voi vitsit, se on nyt sit sielä Huuhkaja tulossa vihdoin!
Mä tänään saunassa totesin miehelle, et hitsit, ois pitänyt vielä siivota ennen saunaa ni ois ollut kaikki S.ät käytössä. Totes tyypilliseen tyyliinsä et vielähän sitä kerkee alottaa vaikka alusta.. Miehet!
Mä oon ilkee nainen ja pistän mieheni viel vaihtamana mun toisene pyörään uuden sisäkumin et pääsen vähän kauemaksi ku tuohon vajaan 1km päässä olevaan ruokakaupaan. Vaikka kaikki toitottaa, ettei ny enää pyöräillä, mut nyt voin tokasta, et neuvolatäti sano et lähde pyöräilee, joten lupa on!
 
Kovasti tsemppiä sinne Huuhkaja, pian jo saatte pikkuisen syliin asti :))

be: On tässä onneksi saanu lepoaki kun yöunet maittaa paremmin ja päivälläki on monesti tullu tunteroinen torkuttua :)

Aika sissi kyllä oot Galadriel ku vielä pyöräilet! Mä en oo uskaltanu pyöräillä sitten syksyn, pelkkä kävelylle lähtöki yksin jännittää ku alkaa miettimään, että mitä jos vaikka lapsivedet menee kesken lenkin. Välillä tulee kyllä mietittyä vähä liikaaki noita mitä jos -tilanteita, eikä se helpota yhtää että mun oma äiti on ihan samanlainen mietiskelijä ja varottelee sitten mua :D

Vauva oli tänään jotenki hiljanen, mutta nyt taas käy onneksi kunnon mönkiminen. Oikeen hinkkaa päätä tai hartiaa tai jotai vasempaan lonkkaan ja nivuseen :confused: Meinaa väkisinki olla vähä semmonen jännän äärellä -olo kun mies lähti yöksi keikalle. Mutta eipä tässä mitää kummempia merkkejä oo ilmassa :)
 
Onnea synnytyksessä oleville ja jo synnyttäneille ja tsemppiä muille loppurutistukseen!

Joka päivä käyn täällä lueskelemassa kateellisena että kukas on tänään päässyt tositoimiin...
Täällä vaan mennään eteenpäin ilman mitään oireita. :sad001 Toivon niin että tää synnytys alkais sitten ihan mitään ilmotuksia. Oon niin kypsä lyllertää eteenpäin. en enää jaksa.
No neuvolatäti jakso lohduttaa sen verran että jos ei tuu omin avuin ni viimeistään 15.5 se tulee väkisin ja sitten mulla on vauva :D Toikaan ei kyllä kovin lohduta ku kattoo kalenterista kuinka monta päivää siihenkin on. huoooohhh.
 
Täällä aamuyöllä herättiin kivuliaisiin supistuksiin eilisen energiahoidon/jalkojen painelun jäljiltä. Supistuksia tuli vajaan tunnin jo 10 min välein. Sitten nousin ylös katsomaan että missäs vaiheessa sitä pitää oikein sairaalaan soittaa, mutta siinä ylhäällä ollessa supistukset laantuivat ja meninkin sitten takaisin nukkumaan. Nyt aamulla kun heräsin, niin alakerta tuntuu aikas hellältä, samoin selkä. Mistää lapsivesistä tai limatulpasta ei ole merkkejä. Mutta olo on muuten hyvä ja rauhallinen. Josko tässä pikkuhiljaa alkais kypsymään toimiin. :)
 
Poodle: Ei tuo mies mua yksin pyörällä mihinkää päästäkää :D ja kyl tääl kaikki sanoo vastana, mut piru vie, mä hajoon jossei välil pääse pois tästä 1km alueelta :D
Jemmi: Sama se on täälläkin! Nyt kun on 40+5 ni alkaa olee ihan kypsä! Mut jotenki lohduttaa kuitenkin et tasan viikko, ja sit pitää men viimeistään ekan kerran synnytysvastaanotolle ja 29pv viimeistään on vauva ulkona! Mut on se siltikin kivuliasta kahtoo miten nyt just alko nää päivät matelemaan silmissä ku odottaa et pieni syntys ja pääsis oleskelemana normaalimmin kropansa kans! Miehenikin ihan kyllästynyt mun mahaa ja aina tokaisee välil mahalle, et tuu ulos! Päästä meidät kärsimyksistä! Jolloin yleensä alan kiusaa sitä et mitä "meitä"? Mua se tässä hakkaa ja kiusaa :D
 
Täällä on tänään tehty suursiivous ja saunottu päälle. Ajattelin vielä lähteä pitkälle kävelylle (no niin pitkälle ku tän mahan kanssa voi), niin jospa tuo vauvakin innostuis tulemaan ulos tuolta :) Toivoa sopii ainakin :)

Huomenna ois laskettuaika ja maanantaina taas vaihteeksi neuvolaan. Mua ei yhtään huvittais enään mennä sinne neuvolaankaan ku siellä saa rampata kokoajan ja jotenkin tympii ne kyselyt että onko sitä tai tätä ja kun ei ole mitään tapahtunut, niin alkaa vain harmittaan :sad001 No jos ei mitään ole perjantaihin mennessä tapahtunut, niin silloin ois sitten viimeinen neuvola aika ja silloin aikoi kirjoittaa lähetteen, niin jossain vaiheessa sit ehkä pääsee käynnistykseen. Ompas tää taas hirveetä valitusta. Tuntuu et nykyään tänne ku kirjoittaa niin valittaa vaan kokoajan kaikesta vaikka kaikki on periaatteessa ihan hyvin :)
 
Meidän poika tosiaan pääsi kotiin keskiviikkona ja nyt onkin sitten saatu harjoitella sitä vauva-arkea. Poika on nukkunut yöt hyvin. Syö muutaman kerran, mutta muuten on nukkunut. On sitten aamuisin ja iltaisin varsinkin todella paljon rinnalla. Maito ei ole ihan kokonaan riittänyt, mutta poika tottui sairaalassa pullolle, joten lisämaidon antaminen ei ole ongelma.

Isommat pojat ovat ihanasti suhtautuneet vauvaan. Käyvät silittämässä välillä, tykkäävät auttaa ym. Keskenään isommat pojat sitten tappelee normaalia enemmän ja muuten näkyy tietyissä asioissa se vauvan syntymä ja vauvan tuoma muutos arkeen.

Kaikenkaikkiaan on kuitenkin lähtenyt arki yllättävän hyvin rullaamaan.

Tsemppiä kaikille viimeisten päivien tuskailuun! Mä muistan ne tuskailut ja vaikka silloin vannoin ettei mulle varmasti tule ikävä sitä mahaa niin huomasin katselevani kaihoisasti kassajonossa edelläni olleen naisen ihanaa vauvamahaa..
 
Vähän kaikilla vissiin vahingossa tulee vaivuttua epätoivoon ja negatiivisiin ajatuksiin :)

Mutta tosiaan samoilla linjoilla niin monen kanssa, että voisi tämä maha jo vaihtua vauveliin! Odotan niin kovasti vauvan lisäksi omaa palautumista, vaikka koko aika pelkääkin ettei se mee hyvin ja paino ei lähde tippumaan ja plaaplaa, kuitenkin sais ees yrittää palautua ennemmin kun katsoa turpoavia jalkoja ja kohoavaa vaa'an lukemaa..

Mitään oireita tosiaan ei ilmoilla ole, muuta kuin väsymystä! Voisin vaan nukkua, nukun yöt kun tukki ja päivisin nukahtelen väkisin joko koko ajan pikkutorkuille tai sitten ihan kunnon muutaman tunnin päiväunille.. Huolestuttaa jo miten oikeen jaksan synnyttää ja vauvaa hoitaa kun oon niin uninen..

Meillä onneksi miestä vielä jaksaa naurattaa tämä minun mahan kanssa tempoilu, kumminkin oon aina puhunut raskaudesta positiiviseen sävyyn ja vaikka nyt tulin yllättäen raskaaksi niin aina oon tienny haluavani kokea tämän raskauden. Mies ihanasti koittaa kannustaa nauttimaan joka hetkestä, vaikkei ne niin mukavia ookaan, kumminkin loppu on jo hyvin lähellä :)

HugeMama kiitti noista vyöhykepäivityksistä, mukava kuulla millasta on ollut! Ite asun Vantaalla niin en ehkä jaksa ihan Tampereelle asti lähteä hoitoja hakemaan, pkseudulta ihmeen vähän löysin netistä tietoja, täytyy vissiin ihan soitella niihin paikkoihin missä jotain hoitoja on raskaana oleville, että josko myös käynnistystä kokeilisivat. Saanko vielä kysyä mitä tuommonen muutama kerta maksaa siellä teidän suunnalla? Pidän peukkuja että pian alkaisi tapahtumaan vaikkei nyt vielä varsinaista synnytystä oo näkynyt, oon tosiaan itekin lukenut, että voi kuitenkin helpottaa ja nopeuttaa synnytystä ja siitä palautumista, vaikkei sitä itse tapahtumaa käynnistäisikään. Ja mistäs sitä tietää vaikka valmistaisikin synnytykseen vaikkei hoidon aikana käynnisty :)

Ite en ihan noihin siivoiluihin ja saunomisiin usko, varmaan kaikki toiminta jossain määrin painaa varmasti lasta alaspäin, niin luulenpa että lenkit ja siivoilu vaan tekee muuten vaan hyvää vaikkei mitään itsessään aikaan saisikaan, ainakin on tekemistä! Seksistä on ilmeisesti jotain vähän tieteellisempääkin tutkimusta, siemennesteen vaikutuksesta ja ylipäätänsä kohdunkaulan ärsytyksestä, sitä vissiin ahkerasti kokeiltava sitten :D

Toivottavasti mahdollisimman moni nyt pääsisi tositoimiin piakkoin, oli se alkuun saamis tapa mikä hyvänsä :)
 
pikkulintu: vyöhyketerapian hinta on täällä n. 50-60e / kerta. Terapeutit myös neuvoo miehelle/tukihenkilölle synnytyskivun lievityspisteitä ja esim. imetystä tukevan pisteen, ainakin jos ryhtyy kyselemään.. :wink

Mä oon nyt 40+6 päivän illassa, enkä tiedä miten pystyisin ravistamaan tän pahenevan hermostuksen pois. Mun fyysinen kunto on sen verran hyvä, että pystyn ihan hyvin tekeen vaikka parinkin tunnin kävelylenkkejä,enkä juuri yleensä väsähdä, mutta nukkuminen onkin sitten vaikeampaa. Mietinkin tässä, että pitäskö nyt pelkästään vaan lepäillä vaikka pari päivää, jos mä en ookaan riittävästi levänny, eikä keho siks rupee synnyttään.. Toisaalta on ollu ihanaa, et näinä ylimenevinä päivinä on sentään pystyny ulkoileen ja pitään sen avulla hermoja kasassa. En tiiä. Voi kun yö tois tullessaan supistukset ja aamu vauvan! :D Näköjään alkaa ajatteluun tulla huvittavia ja vähän taikauskosiakin piirteitä tässä loppumetreillä. No, ei sentään yhtä rankka setti kuin jollain afrikannorsuilla,jotka kantaa jälkikasvuaan jopa 22 kuukautta. Jep, että näin vahvoilla kannattimilla meikä porhaltaa... Mukavaa lauantaita teille kaikille!
 
Onnea niille joilla on homma lähtenyt ns. rullaamaan etiäpäin! :)

Kroppani ku on täsmällinen niin silmät auki 02, ja nyt sitä kadonnutta unta metsästelty tässä muutama tunti. Itse oon huomannu yhtäläisyyden että ilman päikkäreitä on tuleva yö aivan pyllystä.

Perjantaina kävin Tayssissa yliaika kontrollissa ja kas kummaa. Paikat UMPEUTUNEET (sormelle oltiin siis auki ja kohdunkaulaa jäljellä 2 cm RV 35 asti), mutta mitä vielä nyt kiinni. Tänään 41+5 eikä vieläkään kivuliaita supistuksia. Maanantaina pitäs käynnistykseen mennä ja tarjolla niinkin hieno vaihtoehto kuin Cytotec käynnistys, mikäli ei paikat olis kypsyny sen vertaa että ballonki olisi mahdollinen. Itsehän en tohon cytoteciin lähe, että sitte vaikka sektiolla tai annetaan tulla muksun omia aikojaan(järki tosin menee kunnon lisäksi).
Vauva voi hyvin ja istukka toimii, 3,7kg oli painoarvio ultralla ja käsituntumalla. Omavointi on ..., nestettä kertyy kokoajan LISÄÄ ja oon saanu ne ensimmäiset raskausarpeni sitten vatsaan :Heartred Eipä paljoa rasvailut enää auta, lisäksi oon oikein kivan tasaisen pallo.
Eikä se TAYS:n läälärikään suositellut cytotec käynnistystä, lähinnä sitä ballonkia "hehkutti".
Olisin toki voinut sanoa että mä mihinkään kotiin enää lähde vaan mukula pihalle koska multa sitä suoraan lääkäri kysyikin. Toivottavatasi viikonloppu olis avannut paikkoja sen verta että ballonki käynnistys olis mahdollinen

Ja aivan mahtavaa että jotku pääsee vielä lenkkeilee ja fillaroimaan! Itsekkin yrittäny ottaa aurinkoisista päivistä irti kaiken, mutta ikävästi tää nestemäärä mitä jostain syystä kertyy edelleen jäätävää vauhtia vie kyllä voimat aika tehokkaasti.

Onko teistä kenelläkään kokemusta tosta Cytotec käynnistyksestä? Tai tietoa miten on mennyt jollakin läheisellä/ystävällä yms. Fiksuna likkana oon kyllä lukent kaikki kauhutarinat(myös hyviäkin kokemuksia) ja yleiskuvaksi hyvinkin negatiivisen. Lähinnä lääkkeen rajuuesta ja todennäköisestä toimimattomuudesta. Lisäksi vaikuttaisi(toki ei ne netti keskustelut sitä 100% faktaa ole) että Suomi olisi niitä harvoja maita jossa ko. tuotetta käytetään käynnistyksessä, oikeasti on siis vatsahaava lääke. Eli ilmeisesti edullismepi lääke, joka sponssaa sitten suomalaislääkäreille reissuja, jolloin lääkettä käytetään suomessa enemmän(mahtava salaliittoteoria :DD). Tayssissa lääkäri joka mut on nyt pariin kertaa tutkinut, joka ei suositellut ko. lääkettä on siis virolainen/venäläinen.


Nyt kuitenkin mun jutut alkaa menee sen verran villeiksi ja hyvä jos saatte näistä edes mitään selvää... Ehkäpä se uni sieltä tulis nyt pikkuhiljaa :)
 
bartender : Mä laitan kaikki sormet ja varpaat ristiin nyt, että sun vauvas saapuis itekseen vielä ennen käynnistystä. En itse tiedä käynnistyksistä juuri mitään, joten siinä asiassa en pysty auttamaan... Oot ollu kyllä urhea sissi tähän asti. En ollu edes tienny, että paikat voi "umpeutua"... Huoh, on tää synnyttäminen vaan monimutkasta.

Itelleni toivon vaikka sitten maailman rajuimpia supistuksia TÄNÄÄN kiitos, 41+0 kunniaks.

Ja teille muille toivottelen aurinkoista ja hyväntuulista sunnuntaita. Tänäänkös muuten oinaan merkki päättyy? Mä kun oon lukenu tolle vauvalle oinaan horoskooppia, mutta lieneekö se toisenlainen sarvipää sittenkin... Musta on tullu kyllä jo melkonen höperö.
 
No mutta, kävinpä tarkastaan, se oinashan on vaihtunu häräks jo 19.4. On kyllä härkäpäinen vauvakin näemmä. Toivottavasti tulee ulos samanlaisella vakuuttavuudella, kun se nyt jumeilee kohdussa.
 
Saapa nähdä, tuleeko kellekään tämän päivän aikana lähtö :)

Mä oon kans bartender huomannu, että päikkärit nukkumalla on seuraava yöki todennäköisesti levollisempi, hassua. Toivottavasti hommat etenee niin, ettet tuota cytotecia joudu käyttämään, vaan saat itsellesi mieluisamman käynnistymisen :) En oo kyllä yhtään tullut tutustuttua käynnistyksiin, mutta jotenki semmonen kuva on mullekin kaikista kauhukertomuksista jäänyt, että käynnistely on paljon tuskasempaa hommaa.

Täällä oli taas vähän rikkonaisempi viime yö. Piti nousta nyt välissä aamupala syömään, että jaksaa vielä nukkua.
 
Takaisin
Top