Huhtikuu vanhaa odotellessa

Olipa järkytys tulla tänne foorumille pitkästä aikaa. En ole aikoihin käynyt, varmaan pari viikkoa on edellisestä käynnistä.

Muttamutta. Meidän poika syntyi 9.4. rv 41+1. Mittoja rakkaalla jättiläisellä oli 4580g ja 52cm. Synnytys oli nopea ja raju, Minä kotiuduin eilen, mutta vauva jäi vielä sairaalaan hoidettavaksi. Mitään tietoa ei ole siitä milloin vauva mahdollisesti kotiutuisi.

On outoa, kun kaikki on muuttunut, vaikkei siltä tunnukaan näin kotona ollessa, kun ei täällä olekaan sitä vauvaa.

Onnea eemi pojasta, pieni ihminenhän hän on! :)
Toivottavasti pääsee pian kotiutumaan vanhempiensa hoivaan! Voimia<3

Ihan ärsyttävää tulla tänne uuteen foorumiin, varsinkin Ipadillä.. Tää on vaan jotenkin niin sekava, kaipaan entistä!

eemi0806 Oikein paljon onnea koko perheelle pojasta! Pieni ihminenhän tuo on, vaikkakin iso vauva :) Minkä takia poika jäi sairaalaan, jos kysyä saa? Tsemppiä sinne!<3

On tää, multa on ainakin omasta profiilista hävinnyt kaikki, kuvat yms. Onhan se hyvä että tehdään uudistuksia, silloinkuin ne ovat hyvä ja onnistuvat. Ja olisi toki ollut kiva lukea uudistuksesta ajemmin kuin kyseisenä päivänä, oli vähän ihmettelemistä et täh, ei toimi..ai jaa, kahtos pirua..
Täytyy nyt kyl jakaa tänne yks sivu, sain ainakin itse vedet silmille kun luin ja oli tulla pissit housuun ku nauro niin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...a-ja-kutisee-vauvalla-vaikia-olla/sivu12.html

poodle; On muute ärsyttävää tuo kipu! On mukavaa kun pieni pyörii ja tietää et siel on kaikki hyvin, mut sillon ku se on niin kovatempoista et sattuu ni kyl menee hermot. Tiedä minkä masokistin oikeen saa ku satuttaa. On nyt joka ilta tehnyt tuon et n.30min pyörinyt niin kovin et sattuu ja pahaa tekee.

Yh, mulla on nyt kaks kakkaa yötä takana. Viimeyönä nousin 2 kertaa vessaan ja sieläkin silti joutu ihmettelee et saa mtn ulos vaikka pissitti. Pyörein yli puolet yöstä kun ei vaan ollut asento hyvä, otti mahasta, eikä vaan tullut yksinkertaisesti uni. Siitä ainakin puolet mitä oon nukkunut ni on semmosta kevyttä koiranunta. En haluis päikäreitäkää ottaa, jos vaikka vihdoin nukkuis yöllä.

Hahaha!! Ei ole totta oikeesti! Voi voi, kyynelet silmiin tosiaan tulee kun naurulle ei näy loppua. Kiitos Galadriel hyvistä nauruista!! ;DD

Mä luin vaa sivulle neljä asti, mut oli siinäkin jo hyvät naurut saanut :D Sivulla kolme ehkä keksin siitä pinokkiosta, että kyse oli pojan pippelistä (oi kamalaa, kirjoitin sen tuohon, toivottavasti kukaan ei saa traumoja) :D

Lapsikin on taas ollu normaali itsensä sen yhen hiljasen päivän jälkeen, ja möyrinyt ja venytellyt taas hirmuisesti.

Ostin muuten eilen sitä Mammateetä, ja alotin sen juomisenkin (jostain luin että pari vko ennen laskettua aikaa voi jo juua). Tuoksu on paljon pahempi, itse maku ei ollu mun mielestä ollenkaan paha. Katotaan nyt sit, minkälainen maidontuotannosta tulee.

Toivotaan Eevi, että ois jo synnytystä ennakoivia oireita, eikä ainakaan mahatautia :) Mulla on kans maha ollu ihan omituinen viimeisen viikon. Nyt on taas vähän rauhallisempi, mutta varmaan liittyy tuo sekoilu tähän loppuraskauteen ja rd-dieettiin jollain tapaa.

Paljon onnea eemi koko perheelle! :) Toivottavasti saatte pienenkin pian kotiin ja pääsette aloittelemaan arkea, voimia!

Mulla on kans Galadriel menny yöunet vähä semmosiksi, että saan yleensä "kunnon" unta vasta aamuyön jälkeen. Tuntuu, että syvä uni tulee pätkissä ja siinä välissä vaan torkkuu. Oon sitte iha suosiolla ruvennu vaan nukkumaan pidempään niin, että käyn aamupalan syömässä ja meen takas petiin. Yritin kans aiemmin järkeillä, että jos en nuku päikkäreitä nii yöllä nukuttaa, mutta mulla siitä ei ainaskaan ollu apua, ihan samalla lailla meni yöt :/ Nyt on ehkä pari vähän parempaa ollu, saa nähdä, mihin suuntaan menee.

Ääk, mitä tää tämmönen uudistelu on? Saa nähä, saanko ees tekstiäni näkyviin... Eeville isot onnittelut! Ja toivottavasti lionmom on jo synnärillä!

Meille kaikille vielä odotteleville tsemppiä. Mä jotenkin oon psyykannu itteni uskomaan, että tää vauva on pihalla vasta vappuna, toivottavasti oon väärässä... Jos menee pitkäks, se tarkottaa, ettei mies ehdi olemaan meidän kanssa ku pari hassua päivää ens alkuun, sillä kun on mahdoton työkuvio alkaen vko 19. Mötköllä ei tunnu olevan mikään kiire, ainakaan ei mitään merkkejä oo ilmassa, että olis tuloillaan. Huomenna koittaa laskettu aika. En osaa nukkua päiväunia ja yöt jää edelleen kovin lyhyiks unien puolesta. tänään yritän tosissani rentoutua ennen unta. Jos meinaan sittenkin alkas tapahtuun... ;)
Huuhkaja, en ollu kuullutkaan moisesta Mammateestä, pitääpä tutustua tuotteeseen... Mukavaa lauantaita kaikille!

Hiphei, tänään pärähti 38+0 käyntiin! Alitajunta toi sen uniinikin, siinä mulla lapsivedet poksahti, mutta se lapsivesi olikin limatulppa (mutta jostain syystä siinä unessa lapsivesi). Heti sen jälkeen aloin hieman ponnistamaan, se muka kuului asiaan. Lapsi roikkui jo kohdun ulkopuolella, mutta silti mun ihon sisäpuolella :D Mun reidestä tuli sen käsivarsi ulospäin, ja pääkin tuli "ulos" jotenkin reidestä. Eli siis mulla oli erittäin venyvä reiden iho :D Siinä vielä jotenkin ite vaan huolettomasti työnsin sitä takaspäin ja toppuuttelin, et äläs ny vielä tuu ku pitää kävellä Kättärille ja ku se roikkuu mun reidestä ni kävely on hankalaa.

Naurattaa. :D

Me koottiin eilen pinnasänkykin ja laitettiin siihen patja valmiiksi. Siinä sit vaan seistiin pari minuuttia hiljaa ja tuijotettiin hymyillen sitä tyhjää sänkyä, ulkopuolisista ois varmaan ollu ihan koominen näky, meiän tyhmät virneet. Itestä tuntui sellaselta et aika pysähtyis.

Nukkuminen on taas alkanut olemaan yhtä tuskaa, herään monta kertaa yössä alaselkäkipuihin. Asentoa on myös hyvin vaikee vaihtaa silloin, koska sattuu kun pienikin liike pahentaa sitä sitten. No, pian tää on ohi ja päivisin tilanne on kuitenkin tosi helppo, mulla on vielä sellanen rullaputki kotona minkä päällä mä vääntelen selkääni ja se ihanasti siinä venyy ja rusahtelee :D

HugeMama: en mä oo vielä synnyttänyt :DD vaan eemi :)

eemi: Onnea kovasti!! Toivottavasti saatte isonpienen pojan nopee kotiin!<3

Poodle: jooo ei tää kyl mahatautia oo, mut toivottavasti ei muutakaa vaa olis jtn toho synnytyksee liittyvää :D mut epäile :( Mulla on vaa keirtäny koko aika mahassa ja yhtäkkiä menny koko maha iha tukkoo!

Poika syntyi tänään 14.4.2013 klo 6.52, painoa komistukselle on kiertynyt 3780g ja pituutta 50cm. Ensimmäisistä merkeistä syntymään 24h. Loppu meni niin rytinällä etten ehtinyt muita kipulääkkeitä tai puudutteita saamaan kuin ilokaasua.

Onnea kaikille jo synnyttäneille :)

PLAAH JA PLAAH. Huomenna lähtee 38 käyntiin.
Tänään aamulla 3 supistusta aika tiheeseen tahtiin mutta loppu yhtä nopeesti kun alkoikaan, lisäks vatsa on ollu sekasin nyt kolmatta päivää ja oksetusolo tulee kun tyhjästä. mut ei kummempaa.
Asuntoakaan ei enää tän siistimmäksi saa ku oon hinkannu hammasharjalla jokaisen kolon.
Koiran kanssa yritän lenkkeillä pitkiä lenkkejä. Oikeestaan lenkkeily on se mikä auttaa kaikkiin vaivoihin kun toivois että tää alkais jo näyttää kunnolla tulemisen merkkejä.
Vauva möyrii vatsassa niin että meinaa päästä itku kun potkut alkaa olee jo aika epämiellyttäviä, sattuu niin kylkiin kun jalka meinaa porautua läpi. :laughing8 :laughing8

Pojan sydämessä on auki vielä aukko, jonka pitäisi olla kiinni. Tämän takia poika ei jaksa hengittää omin voimin. Lisäksi oli jonkinsortin infektio, johon sai tänään viimeisen antibiootin. Saa nähdä meneekö aukko itsestään kiinni vai ei. Kukaan ei tiedä.

Ja onnea synnyttäneille!

Onnee pojasta lionmom2013!
eemi0806: toivottavatsi selviää, et mikä on ja toivotaan ettei ole mtn vakavaa ainakaan!

Ihanaa! On taas hyvä yö takana ja olostakin sen huomaa! On ihan erilaine olo ku mitä eile tai edellispäivänä ollut! Huomaa heti miten hyvät yöunet voivatkin vaikuttaa oloihin! Eilen oli ihan kipee olokin, mut nyt ei niin mtn!
Aatelin alkaa tekee inventaariota vähän kaapeihin, mut saa nähdä kuipaljon vaivaudun loppupeleissä tekee :D

Moi!

Kovasti onnea kaikille synnyttäneille <3 Kaikkea hyvää teille ja vauvoille!

Täällä odotellaan, tänään on 40+2. Kävin äsken lähikaupassa ja joka askeleella tuntui, että vaaveli oikein erityisesti hinkkaa kohdunsuuta. Myös jotain ruskeaa vuotoa on nyt tullut. Kattellaan.

Harmittaa kun raskausarvet oikein tuntuvat nyt yltyvän mahan ihossa :( Vaikka varmaan vaalenevatkin jne., mutta kuitenkin harmittaa. Tänään ei onneksi ole varsinainen vitutuspäivä, joita on jokunen alla tässä ollut.

ja tää palsta "uudistus" on kyllä harvinaisen perseestä! Kuinka tää nykymaailma onkin tällainen, että tehdään uudistuksia, mitkä on huononnuksia. Käsittämätöntä!

Tsemppiä päivää kaikille!

Oikeen paljon onnea eemille ja lionmomille pienokaisista :)

Niin se vaan viimenen viikkokin lähtee käyntiin ennen laskettua aikaa:) Tuntuu ihan uskomattomalta että kohta sen pienen tuhisijan saa syliin <3
Täällä on ollut tosi kiiruspäivä ja sen on kyllä sit myös huomannu kun on supistellut kokoajan. Kivuttomia kylläkin. Vauva on myös ollut jotenkin rauhallisempi kuin normaalisti eilisestä asti ja minä tietenkin heti täällä toivon, et jospa se synnytys ois jo lähellä...toivossa on hyvä elää :)

Tämä uusi foorumihan on ihan surkea!!! Toimii yhtä hyvin kuin hoito Hyvinkään synnärillä... Jep, täällä yksi katkeroitunut äiti. Mitä enemmän omaa shokkisynnytystäni mietin, sitä enemmän suututtaa kaikki kohtelu. Onneksi vauva selvisi ja tuhisee tuossa vieressä tyytyväisenä. <3 Tsemppiä erityisesti pk-seudulla pian synnyttäville - omien kokemusteni mukaan naistenklinikan remppa on jo aloittanut ruuhkat muualla.

Kovasti onnea lionmom! :) Toivottavasti eemi teidän poika paranee pian ja pääsee kotiin, on varmasti raskasta kun ei tilanteen etenemistäkään voi ennustaa :/

kypsä: Mullakin "repsahti" maha tässä ihan lopussa puolilleen raskausarpia. Samoin reidet on tosta ylhäältä saaneet osansa. Harmittaa kun oisin voinut olla paljon ahkerampi rasvailemaan, mutta eipä noille enää mitään voi. Yritän vaan ajatella, että aika ne sitten vaalentaa. Raskaana olevan kaverin kanssa vitsailtiin, että tänä kesänä ei ainakaan oo painetta löytää täydellisiä bikinejä kun saa bikinit varmaan suosiolla vähäks aikaa unohtaa :D

Täällä herättiin supistuksiin, jotka tais näköjää rauhottua saman tien ku ylös pääsi -.- Taitaapi olla taas torkkupäivä edessä.

Mullakin mun aaltoilevat alaselkäkivut jatkuu, mutta alan epäileen jo että kyse on vaan lapsen huonosta asennosta ja/tai ummetuksesta. Ne ei tuu mitenkään säännöllisesti ja saattaa kestää hyvinkin kauan. Eli se niistä supistelutoiveista :D

Mua harmittaa ihan suunnattomasti tää foorumiuudistus, ihan selkeesti jengi vähentänyt täällä käyntiä tän takia. Itseänikään ei niin kiinnosta selailla viestejä, ja myös siksi kun ne mitä ite seuraili/missä oli aktiivinen, on kadonneet :D Paskaa.

Ceelian viesti jäi jännittämään - oliko sun siis tarkoitus synnyttää Hyvinkäällä vai jouduitko sinne? Se nimittäin on mun yks isoimmista peloista koko tässä prosessissa; joutua Hyvinkäälle.

Huomenta!

Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille ja tsemppiä toipumiseen ja teille joiden pienet ei ihan niin hyvää starttia olleet saaneet (eemi0608). Kaikki kääntyy vielä hyväksi, varmasti!

Oma napa:Yksi aika hyvin nukuttu yö takana taas takana, kolmas jo laatuaan. Tänään voisi vaikka näin aamusta lähteä laitokselle, yöllä sitä aina jotenkin tulee sellanen fiilis että ei jaksaiskaan lähteä. ;) Viikko sitten viimeksi ollut oikein yhtään minkäänlaisia tuntemuksia. Harjoitussupistuksia ja satunnaisia lenkin aiheuttamia kivuliaampia versioita en edes laske. Saas nähdä. Kakkosen synnytys käynnistyi tasan näillä viikoilla, eli 39+1.
40. viikko siis käynnissä. Loppumetrejä! Jaksamista kaikille.

Takaisin