Huhtikuu 2013

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja joku kyseli, että kumpaa toivois enempi, poikaa vaiko tyttöä. Aika moni on tainnut sanoa tytön, mutta täällä ois poika toiveissa :) 
En tiedä miksi, tai varmaan senkin takia, että vauvan isällä on ennestään tyttöjä, niin haluaisin antaa sille pojan ja toisaalta mulla on tää eläinlaumakin poikavoittoinen, että voitais jatkaa samalla linjalla. Mutta ei tosiaankaan sukupuolella ole väliä. Tyttö on aivan yhtä tervetullut! :) Kunhan lapsi on terve, se on pääasia <3
 
5+2 täällä, eli La 7.4.2013
Mä olen tehnyt nyt melkein joka päivä testin, heh :)
Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon...

Tyttö vai poika?
Ajatuksella, että kunhan on terve.
Mies haluaisi enemmän poikaa käsitykseni mukaan.
Kumpikin olisi lämpimästi tervetulleita <3
 
Yritin tehdä faceen Huhtikuu 2013 ryhmän, herjaa koko ajan että pitää lisätä jäseniä. Miten mä niitä valmiiksi lisään HÄH?!
 
Lisäystä äskeiseen.
Olen syönyt edellisen keskenmenon jälkeen LadyVita Mama valmistetta ja nyt pitäisi
laittaa uusi paketti tilaukseen. Ohjeen mukaan pitäisi syödä 3 x päivässä, mutta suurimmaksi osaksi olen syönyt vain 2 x päivässä, aamuin ja illoin.

Vessassa on saanut juosta usein :D
Pieniä tuntemuksia tuntunut alavatsassa ja välillä vähän ns. painetta.
Edellisessä raskaudessa tuli välillä kovaa kipuilua joka kesti vain hetken, kun kivut olivat loppuneet alkoi vuoto ja siitä viikon päästä todettiin, että oli mennyt kesken :(
Nyt on odotukset korkealla vaikka silti hieman pelottaa. Nyt kuitenkin osaan ottaa jo hieman rennommin kuin viimeksi :)
 
mulla ei oo enää vatsatuntemuksia yhtään:( pahoinvointi vaan riesana,pöh. ja voimat sen takia vähissä. nukuin tänään vähän yli kymmeneen ja en ehtinyt kuin vähän jutella tytön kanssa niin se lähti isänsä kanssa puistoon. ihan hirveen huono omatunto kun se koko ajan sanoo, et äiti mukaan äiti mukaan. parka. kunpa se ymmärtäis. oon yrittänyt selittää.
huono omatunto myös siitä etten vaan saa syötyä noita foolihappotabletteja, ne nousee heti ylös!
 
Onnea uusille plussanneille :)

(.) Täällä on podettu pahoinvointia ja väsymystä nyt sitten viikon verran oikein kunnolla. Mulla vielä kilpparin vajaatoimintaan lääkitys, joten päivän ensimmäisiä pukluja saa pidätellä oikeen tosissaan että lääkkeet ehtis imeytymään. Ruoka ei meinaa maistua enneku joskus iltapäivällä, väkisin oon kyllä aamupuuron syöny lapsen kanssa, mutta useimmiten se tulee ylös melkein samantien. Aamukahvia ei pysty enää juomaan ku korkeintaa mukillisen entisen 4 mukillisen sijaan. Paino on pudonnu plussan jälkee 3 kiloa (mulla sitä onkii mistä luopua), alotin crosstrainer-treenamisen 3 viikkoa sitten piiiiitkän tauon jälkeen :)

Lauantaina oli pakko tehdä vielä toinen cb-testi :) 3+ tuli näyttöön, eli viikot pitää sen mukaan paikkaansa, nyt 5+4.
Jännityksellä oottelen milloin sairaalalta tulee kutsu varhaisultraan, lähete siihen tehtiin viime torstaina.

Multivitan Raskaus ja Imetys vitamiinit on ollu käytössä jo vuoden verran, välillä tosin unohtuu ottaa mutta nyt oon yrittäny skarpata :)

Tupakoinnin kanssa taistellaan täälläkin, miten tää voi ollakii näin vaikeeta :( 

Meillä on vahva poikatoive :) Johtuu varmaan siitä et esikoinen on poika, ja oishan se helppoa kun kaikki vaatteet ym:t ois valmiina. Mutta toki tyttökin on tervetullut :)



 
Nyt se kutsu sitten tulikii eli ens maanantaina 13.pvä ois se ultra :) Viikkoja sillo siis 6+3, aika aikaseen ultraavat. Toivottavasti syke näkyy sillo ettei tarvii taas montaa kertaa juosta siellä...
 
Tuli tuosta fb-ryhmästä mieleen, että kirjoittaako täälläolijoista kukaan odotusblogia? Olisi mielenkiintoista lukea myös blogin kautta suurin piirtein samoilla viikolla odottavien tuntemuksista.
 
Mullakin on jo greensmoken joku aloituspakkaus, mut munas koko homman(myöhästynyt toimitus, väärät nesteet, väärä paketti... ei ottanut reklamaatioita vastaan yms) ja noi ei oo manuaali sähkötupakkeja niin akku ei kestä mitään ja irtoo jotenkin huonosti savua. Mut nyt on tulossa sit eGon jotain noita hifistely juttuja :D Nauratti ku en tajunnu nyk. sähkötupakeista mitään... liikaa liikkuaia osia.
Itsellä tuapakoimattomuus aiheuttaa mm. yöunien menettämistä, kiukkuisuutta yms. Mutta en halua pumpata itteeni lisää nikotiinia, eihä se ole ku max 10vk että nikotiii poistuu elimistöstä kokonaan, toki näin 7 vuoden jälkeen varmasti tekee sitä tuapakkaa mieli...
Mutta toi Minean kuvaus sätkivästä sikiöstä oli loistava, eipä paljoa tee mieli pössytellä :D

Ja tänään on ekankerran kunnolla huono-olo, oikein etova YAK.

Ja niille jotka olivat huolissaan alavatsan kipuilusta, syitähän voi olla muitakiin kun keskenmenevä, ja mun käsittääkseni se myös "kuuluu" raskauteen se kipuilu. Kyllä itselläkin on mutaman kerran vihlassut sitten kunnolla, mutta mulla on myös leikkauskiinnikkeitä vatsassa, jotka tiestysti "ärsyyntyvät" kohdun kasvusta...
Huojentavinta kuitenkin eilisessä ultrassa oli, että ei oo kodunulkoinen, ettei sitä tarvii ressaa.

Itse venailen tässä neuvolan esitietolomakkeita ja että pääsis sinne neuvolaan sit tosrtaina. On kuulemma aivan älyttömän ihana se neuvolatäti, naapuri juorus :D

Kun täällä on puhuttu kenelle on kerrottu tulevasta vauvasta niin niille joilla on jo lapsi/lapsia ja käyvät/käyneet odostuaikana töissä, milloin kerroitte työnantajallenne raskaudesta?





 
Samana päivänä ku minä jäin kesälomalle, tuli aluepäällikkö käymään. Sanoin sille että tässä on nyt vauvajuttuja, jotta opetanko tuolle *****lle nää esimiestehtävät että on sitten mun tilalla äippäloman. Se oli vaan tyytyväinen että ratkaisu valmiina.

Edellisestä raskaudesta (vitsi sentäs siit on yli 10 vuotta!) kerroin jossain 4kk kohdalla kun en pystynyt enää nostelemaan painavia (15kg) laatikoita, sattui mahaan.
 
Mulle ainakin sanottiin, kun ekan kerran soitin neuvolaan ja kerroin vuodosta, että se ei aina
tarkoita keskenmenoa. Joillain saattaa tulla tiputteluvuotoa alkuraskaudessa.

Mun vatsakipu oli enimmäkseen oikealla puolella ja lähellä häpyluuta ja se oli kyllä melko kova kipu! Mulla on aina ollut kovat menkkakivut, mutta tämä oli kyllä paljon kovempaa kipua.

Toivottavasti sulla kaikki menee hyvin, eikä ole syytä huoleen. Tsemppiä! :)
 
Milloin ootte muuten soittanut/ soittamassa neuvolaan ekaa kertaa?
Itse soitin viime raskaudessa pari päivää plussien jälkeen ja silloin mulla tais olla viikkoja tasan 6+0. Nyt kun tosiaan on vasta viikkoja 5+2, niin ajattelin odotella päälle kuudelle viikolle.
 
Moikka!
Minäkin ilmoittaudun joukkoon mukaan. Viime viikolla tuli plussa ja laskettu aika on 8.4. elikkäs viikot on nyt 5+1. Toista lasta odotellaan, esikoinen täytti juuri vuoden. Soitin jo neuvola-ajan ja se onkin jo 20.8. Meilläpäin täytyy käydä neuvolassa ennen raskausviikkoa 10 jotta ehtii saamaan lähetteen np-ultraan, mikä on viikolla 12.
 
Mä jo soittelin neuvolaan, vaikka oon ihan alussa. Halusin ajan nopeasti, kun siellä ekalla kerralla sitten varaillaan sitä np-ultra-aikaa. Ja mitä aikaisemmassa on varaamassa sitä, sitä enemmän on aikoja jäljellä. Ja meillä mies haluaa sinne mukaan ja hänen on vähän vaikea töitä järjestellä. Mulla siis nyt vasta 4+6 ja laskettu 10.4. ja eka neuvola on nyt sit 28.8.
 
Mää nyt roikun täällä foorumilla kun ei oo muutakaan tekemistä... Varmaan se vähenee kun työt alkaa, tai ei ainakaan ihan yhtä paljon ehdi. 

Mutta on se hassua, miten ihminen tarkkailee tässä tilanteessa itseään. Kuuntelee muiden kokemuksia ja vertailee. Olen ollut melkoisen oireeton ja se vähän huolestuttaa. Ja kun vertailee myös itseensä siihen edelliseen raskauteen kun on jossain määrin erilainen olo kuin siinä kesken mennessä raskaudessa. Ei oo närästystä, samanlaista ällötysoloa kuin oli tiettyihin ruokiin ja mielitekoa maitotuotteisiin ja vihanneksiin.Vaikka todennäköisestihän kaikki on hyvin ja pitäisi vaan osata olla tyytyväinen ettei oksenna.

Kun nyt oikein kuulostelee itseään, niin rinnat on ehkä nyt vähän aremmat kuin on olleet (ei edelleenkään yhtä arat kuin oli silloin keväisessä raskaudessa enimmillään). Edelleen tuntuu isommilta ja painavammilta raskaudettomaan aikaan verrattuna. Se on ihan mukava muutos näin pienirintaiselle :)
 
Noista oireista, mainitsin tuolla aiemmin, että vessassa saa juosta pissalla usein.
Mulla on myös tuota rintojen arkuutta ja painavuuden tuntua niissä.
Myös uni tulee paremmin kuin yleensä ja on aika väsynyt olo ollut viimeiset pari päivää.
Sitä huonoa oloa mulla ei ole, enkä sitä liiemmin odotakkaan.
Maito ja salaatti ei juurikaan maistu hyvälle, vaikka aina olen ollut suuri maidonystävä.

Sitä olen miettinyt, että milloin kertoisin esimiehelle raskaudesta ja ennenkaikkea MITEN sen kertoisin?! Mulla on nyt vuosi vakituista työelämää takana ja mielessä pyörii väistämättäkin miten esimies suhtautuu. Uskon kyllä, että hyvin, mutta olen tälläinen stressaaja.
Olen siis kassatyössä. Onko muita saman työn tekijöitä?
Mietin myös sitä, miten mahdun lopussa suuren vatsani kanssa istumaan kassan takana :D
 
mä enhaluais kertoa kun vasta np-ultran jälkeen tai myöhemminkin, mut tuntuu että on pakko, koska tää raskaus näkyy ulospäin n iin selvästi tän pahoinvoinnin tkia. käytiin mun vanhempien luona pikasesti yks päivä viime viikolla ja äiti jo kysyi et onko kaikki hyvin kun oon niin uupuneen näkönen...

viime raskaudessa mun oli pakko kertoa samasta syystä jo 8.viikolla töissä, kun sainkoko ajan kuittailu syömättömyydestä(oon myös aika laiha normaalisti) ja vessassa ramppaamisesta. ei ollut kiva kuunnella, niin paukautin sitten päin naamaa ettäon aika kamala raskauspahoinvointi. ja lisäks olin n.4vk saikulla ja tipassa 2vk niin oli vähän pakkokin kertoa...

mulla on ihan paniikki tästä pahoinvoinnista et kuinka jaksan ne häät. oon siis kaasona myös ja pitäis jaksaa pyörtymättä ja oksentamatta kirkon edessä seistä se n.20min. aargh.

mä enmyöskään usko että noi mahakivut olis mikäänp aha juttu. jos olis keskenmenoon liittyvää niin ei kait ne mahatuntemukset näin kauaa kestäis, vaan eikö verta alkais tulla melkein heti kipujen jälkeen? tsemppiä ja jaksamista, pian pääset ultraan ym ja selviää et kaikki on hyvin ;)
 
Ja vielä yksi plussalainen täällä, la 9.4. Onpas täällä paljon porukkaa, hienoa!! :) Tänään 6+0, ensimmäistä odottelen, mutta yksi keskenmeno (viikolla 10+jotain) vuosia sitten edellisen mieheni kanssa. Oonkin tosi huolissani koko ajan kaikesta mahdollisesta, täytyy yrittää ottaa rennosti......

Oireina ilmennyt hirveää väsymystä, koko ajan saa juosta pissalla, rinnat oli tosi kipeät aiemmin mutta nyt ei enää niinkään (!), valkovuoto, vatsassa nippailu, ruokahalu vähentynyt, näppylöitä naamassa. Tänä aamuna ekaa kertaa pari lievää kuvotuskohtausta. Neuvolan varasin jo, en tiedä onko pk-seudulla niin ruuhkaista, mutta sain ajan vasta 30.8. Nyt mietin, että taidan sittenkin mennä parin viikon päästä varhaisultraan (jos sinne asti päästään...), vaikka ensin en meinannut. On niin malttamaton ja huolestunut olo. :)

Ja sitten vielä Milly82:lle: Siskoni on ollut samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä ja hän päätyi keskeyttämään raskauden. Se on ollut hänelle erittäin vaikea asia! Jokainen tekee päätöksen itse, mutta jos sitä epäröi voimakkaasti, niin siitä on vaikea päästä yli. Siskokin tarvitsi ammattiapua. Mutta en missään tapauksessa sitä tuomitse, joillekin se on ihan helppo päätös, eikä aiheuta sen kummempia tuskia. Tässä tapauksessa tilanne vaan oli niin vaikea ja ehkä näin on kuitenkin parempi, sillä lapsen isä oli hullu, joka olisi tehnyt kaikkien elämästä ihan helvettiä. Mutta ihanaa kuulla, että olet pitämässä vauvan! <3
 
Minäkin täällä varovasti liityn joukkoon! :)
Eilen tein testein ja plussahan siitä pärähti, arvioitu la 8.4, en tarkkaa muista mikä pv menkat on viimeks alkanu.
Raskaus ei varsinaisesti ollu ihan vielä suunniteltu,  eipä voi vahingoksikaan kutsua mutta yhdestä ehkäsyttömästä kerrasta on alkunsa saanut tämä pieni.
Nyt jännätään että meneekö kaikki hyvin, toivottavasti!
Yksi lapsi ennestään täällä kotona viilettää, mutta kerronpa tuolla esittely osiossa itestäni vähän lisää :)
 
Takaisin
Top