Huhtikuu 2013

ainiin... Kysyin tuolla toisellakin palstalla tästä varhaisultrasta. Pitääkö se maksaa ite... Mitä ekalla neuvolakäynnillä tapahtuu. Ja koska eka neuvola on? ite siis ajattelin varata sen huomenna...
 
Heippis täältä pölyn ja remontin keskeltä :)

Alkuraskauden varhaisultrat ovat yksityislekuri-juttuja = oma kukkaro maksaa. Me mennään 10.8 kun on 6+4. Neuvolan tilasin tänään, ennen 9 viikkoa ei kannata mennä, samalla se kysyi puhelimessa haluanko verikokeeseen jossa tutkitaan kromosomipoikkeamat, no tottakai haluan.
 
bartender, aika aikaisessa vaiheessa olet kyllä ultrassa käynyt. Ite soittelin kans ensikäyntiä ja jouduttiin aika ottaa jo 22.8, että mieskin pääsee mukaan ja sillon olis viikkoja abouttiarallaa 7+6. Neuvolan täti sanoi, että tämäkin on vähän turhan aikainen. Toivotan sulle kaikkea hyvää piinailuviikoiksi! :) Toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi!

merihevonen tais ehdotella omaa sivua/listaa meistä, että tiedetään vähän kuka on kuka, mistä ja mitä :D - kannatan! Jos joku vain viitsii alkaa kasata ja päivittää sitä sitä mukaa, ku porukkaa tulee lisää/joutuu poistumaan...

vauvatuulia, ittiä vois tuo fabo-ryhmä kiinnostaa myöhemmässä vaiheessa :) Nyt on vielä epäuskoinen ja vähän pessimistinenkin olo, jos jotain menee mönkään. Ehkä sit ku ollaan vähän turvallisemmilla vesillä :)

Mulla ei oo mitään erityisiä oireita, eikä mielihaluja. Hyvä niin :)
 
Juu tosiaan sinne ekaan ultraan on turha kiirehtiä, ennen 7 viikkoa ei ole oikein järkeä. Meillä isäntä lähtee pariksi kuukaudeksi ulkomaille niin siksi myö mennään jo nyt :)
 
Anteeksi turha viesti kokeilen vaan sainko taman tickerin toimimaan... Pitaisi tassa taas toita tehda mutta kaikki vauvoihin liittyva kiinnostaa yllattaen enemman! :)
 
Terve taas viikonlopun jälkeen palstalle, kovasti olette jaksaneet kirjoitella. :)

bartender - Tsemppiä ja voimia kovasti! Toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin. Asia varmasti mietityttää mutta koita olla liikoja stressaamatta (sekin on pahaksi jos masussa kuitenkin on pieni vauva), varmasti helpommin sanottu kuin tehty. <3 

Joku kyseli kahvista sekä mieliteoista, kahvia olen tykännyt ja tottunut juomaan useamman kupin päivässä, kaadan kyllä useain kupin päivässä kahvia mutta otan aina yhdesta mukillisesta vain muutaman huikan ja kaadan loput pois, ei maistu vaikka mieli tekee. :D Kofeiinijuomia oman tiedon mukaan saisi nauttia 3 mukillista/vuorokausi näin raskausaikana. Ostin kaupasta kofeiinitonta teetä, jos vaikka alkaisi juomaan iltaisin sen kahvin sijaan. :) Mielitekoja tai ällötyksiä ruokiin ei oo onneksi tullut, muutenvaan nälkä koko ajan. 

FB-ryhmästä kanssa joku puhui ja kyseli innostuneita, itse voisin olla innostunut vähän myöhemmässä vaiheessa, ehkä rv 12 jälkeen niin on kriittisimmät viikot takana, toivotaan että päästään sinne asti. :)

Lista huhtikuisista myös olisi mukava, joku siitääkin kyseli. Vaatii vain jonkun joka viitsii perustaa sivun sekä on aikaa hoitaa ja päivitellä listaa. :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! 
 

Helpottavaa kuulla että muillakin on näitä päiviä että ei mitään oiretta ole.

Tää päivä on ollu täysin oireeton ja pelko on ollu kova että

onkohan jokin huonosti :( Pyysinki miestä tuomaan viel yhden raskaustestin että

onko varmasti plussa vaikka viime pariin testiin tuli kaksi viivaa :)

Mites, onko teidän rintoihin tullu mitään muutoksia? Ite vielä odottelen jos jotain 

tapahtuis..

 
Täällä ei ainakaan ole oireita läheskään koko ajan... Vatsassa juilii jos tekee nopean äkkinäisen liikkeen sivulle lähes joka kerta, oikealla puolella alavatsaa aina välillä koskee kovasti, kestää ihan puol minuuttia -1 min kerrallaan ja kipu häviää. Tänään ei kuitenkaan vielä ole ollut juurikaan tuntemuksia vatsassa mutta sitten taas tänään olen ollut itkuherkällä tuulella ja kovin väsynyt. Rinnat on lievästi arat. Pissalla en ole joutunut ravaamaan useammin kuin ennenkään, olen aina käynyt usein wc:ssä. Valkovuotoa tulee toisina päivinä enemmän toisina ei juuri ollenkaan. Oireet sekä oireettomuus ovat ihan yhtä normaalia. :) Eihän niitä oireita voi koko ajan ollakkaan.
 
Lievästi aroilla rinnoilla, itkuherkkyydellä ja armottomalla väsymyksellä täälläkin mennään. Jos olisi vain mahdollista niin nukkuisin noin 23h tuntia vuorokaudessa, loppuaika uhrattakoon syömiselle.

Tuo facebook-ryhmä olisi kiva mutta itsekin ehkä sen 12+ jälkeen, ei nuolaista ennen kuin tipahtaa. :)

Jippii, viikko neuvolaan ja viikko + 1pv ultraan!
 
Heippa!

Kauheesti tullu tässä parin päivän aikana uusia plussia ja paljon kirjotuksia :) Toivon mukaan kaikki jatkaa loppuun asti täällä ja ehkä vielä sen jälkeenkin :) Mua kans vois kiinnostaa se FB homma kun siellä kuitenkin tulee jonkin verran roikuttua ;D

Mä en oikein tiedä onko vai eikö noita oiereita.. ehkä kuvittelen. Ainakin tuntuu väsyneemmältä ja välillä tuntuu sellasta menkkamaista kipua mikä säteilee reisiin asti. Viime raskaudessa oireita tulikin vasta myöhemmin esim hajuherkkyys, vasymys ym..

Aika levollisin mielin täällä odotellaan ekaa neuvolaa ja että saisin ajan varhaisultraan ja sit jos siellä jotakin elämää on niin lähete sairaalaan. Uskon, että tästä raskaudesta tulee melko vaikea ja pelottava kun aikasempi päättyi vähän surullisemmin lähellä laskettua aikaa :(

Onko teillä muuten tyttö/poika toiveita? :)
 

Itseä kans kiinnostas toi FB  homma :) 

Pääsis itsekki äkkiä käymää ultrassa, lääkärin pitäiski soittaa huomenna.. :)

Ite toivon poikaa :) En tiedä miksi mutta poika ois kiva :) 

Tyttökin on tervetullut :)

 
Syöttekö te muut jotain raskausajan multivita-tabletteja? ite söin harvakseltaan vielä viime viikolla, mutta tän pahoinvoinnin takia en oo enää pystynyt syömään, alkaa heti oksettamaan... :( toivottavasti ei oo haitaksi sikiölle. en kyllä toisaalta pystynyt esikostakaan syömään.

joku kysyi onko rintoihin tullut muutoksia, niin ei mulla ainakaan oo. korkeintaan lievää aristusta, mut ei muuta. viimeksikin tuli vasta loppuvaiheessa...

ja tosiaan niinkuin jo aiemmin mainittiinkin ei suositella yleensä kauheen aikasin varhaisultraa, jottei tuu väärinkäsityksiä ym kun ei aina ultralaitteilla ilmeisesti voida nähdä ihan pientä sykettä ym..on kuitenkin niin pieniä asioita vielä mitä kohdussa on. mutta mulle vaan ehdotettiin tuota 6+1 ultraa, ilmeisesti seuraaville viikoille ei aikoja. ja meen sinne ihan tiedostaen ettei välttämättä näe mitään. mut jos näkyis syke niin olishan se aika siistiä. ootteko käyneet aidin tekayn sivuilla, siellä katoin mm.keskenmenoriskejä, kun kahdeksannelle viikolle pääsee ja syke näkyy niin on vain joku 1,4% keskenmeno prosentti ennen 13raskausviikkoa! voi kun jä'nnittää toi ultra aiemman km vuoksi!
 
Mulla on noita raskausajan multivitoja ja sitten jotain raskaus+imetys omega3 kapseleita, syön aika huonosti kalaa niin aattelin että kannattaa noitakin napsia.

Se minkä noista omista oireista unohdin mutta peili taas muistutti niin mulla on toinen murrosikä naamassa menossa, kukkii kuin keto konsanaan. Ei kiva. :(

Tuosta sukupuolesta, kumpikin on tervetullut mutta jotenkin olen aina nähnyt meidän esikoisen tyttönä ja sitä vähän odottelen. :)
 
Mua kiinnostaa toi fb-ryhmä.. mutta liityn kans ite sinne kun 12viikkoa on kulunut... :) itse toivon poikaa ensimmäiseksi mutta tottakai tyttökin on tervetullut:)
Itse aloin syömään nyt vitamiinejä kun siinä on sitä foolihappoa.. Kun eikös sitä foolihappoa pitäisi syödä?
 
Mulla kans poika toive olisi, mutta päätoive kuitenki on päästä loppuun asti ja saada terve vauva :) Aikaisemmin mulla oli kans sellainen että ajattelin kun 12viikkoa tulee täyteen niin riskit pienenee, mutta nyt en enään ajattele niin koska mielestäni riskit on samat oli viikot mitkä tahansa ihan vain siksi että mulla itsellä kokemus ja lähipiirissä viimeisen puolen vuoden aikana 3tapausta. Ajattelin itse alkaa myös syömään jotakin vitamiini juttuja.
 
Foolihappoa on tosiaan hyvä syödä, sen syömisen vois ilmeisesti alottaa jo kun yrittää raskautta. Yrittämisen aikana söin monivitamiinivalmistetta, jossa on foolihappoa, mutta nyt jätin sen pois, kun siinä on A-vitamiinia, jota ei raskausaikana tarvi lisätä. Nyt syön vitamiinivalmistetta, jossa on on pelkkää foolihappoa.

Meillä ehkä toivottaisiin hiukan enemmän tyttöä kuin poikaa, mutta pääasia on, että saataisiin terve lapsi ensi keväänä syliin, oli kumpaa sukupuolta vain :)

Mulla on tullut eilen ja tänään ihan vähän ruskeaa/keltaista tuhrua, ja kun on keskenmeno alla niin luonnollisesti vähän säikkynä. Myös vatsassa vähän juilii, enemmän vasemmalla puolella. Mutta eihän nuo vielä mitään tarkota ja monenlaiset alkuraskauden vuodot/tuhruttelut on aika yleisiä ja kun ei tosiaan oo runsasta. Toivottavasti pieni pysyy matkassa!
 
Mulla edellisessä raskaudessa kyllä juili vissiin vasemmalla kans ja kyydissä pysyi :) Nyt tänään aamulla haalea plussa tuli ja huomena uusiks ja soittoa neuvolaan :) toivotaan että olis ja pysyis :) ja nyt juilinu vähä molemmilla puolilla ja turvottaaaaaa.
 
Mä ostin jotain pirkan B-vitamiini valmistetta,jossa on foolihappoa. Onkohan ok? se on pelkkää b-vitamiinia. Onkohan hyvä syödä? vai pitäsikö ostaa pelkkää foolihappo valmistetta?
 
Mites onko täällä muita jotka taistelee tupakasta eroon?!? Mulla on ihan hirveet tuskat... Nyt tänään on ollut eka tupakoimaton päivä... Se on PAKKO nyt lopettaa... Nyt on hyvä syy,mutta vaikeeta tämä on... Vielä kun noi hormonit laittaa olon ärtyneeksi niin siihen viä tupakan lopettaminen niin avot:) Hermoja täällä meillä kiristellään:)
 
Takaisin
Top