Huhtikuiset

Pamela Anderson päiviä odotellessa. :D Vielä ei siis minulla ainakaan ole vaikuttanut tissien kokoon juurikaan, maidon nousua odotellessa.. ;)

Onko teillä muilla aiemmissa raskauksissa tai nyt sf mitta huidellut yläkäyränkin yläpuolella? Mulla on nyt rv 30+4 ja sf mitta ollut aina yläkäyrällä tai sen yläpuolella. Sitä ny seurataan sitten.. Paino ei kuitenkaan ole noussut kuin n.6kg, sokerit ok ymv. Ootanko jättiläistä vai voisko olla ihan rakenteellinen juttu? Kokemuksia?

Mulla huidellu yläkäyrällä ja loppua kohden tipahtanut sieltä alaspäin.. Ihan normikokoset lapset tullu.

Onko teillä muilla aiemmissa raskauksissa tai nyt sf mitta huidellut yläkäyränkin yläpuolella? Mulla on nyt rv 30+4 ja sf mitta ollut aina yläkäyrällä tai sen yläpuolella. Sitä ny seurataan sitten.. Paino ei kuitenkaan ole noussut kuin n.6kg, sokerit ok ymv. Ootanko jättiläistä vai voisko olla ihan rakenteellinen juttu? Kokemuksia?

Mulla aikaisemmissa raskauksissa menny aina ensin yläkäyrää ja sit tipahtanu alemmas (pieniä vauvoja). Nyt tässä raskaudessa mennyt koko ajan yläkäyrän yläpuolella, vauva kasvaa tasaisesti keskikäyrällä :)

Kkatja, kuinka sulla on sitten sitä lapsen kokoa arvioitu? Mie meen äitipolille ultraan vasta sitten lähempänä laskettua aikaa. Silloin tehdään vauvan kokoarvio ja tutkitaan miun lantio.

Esikoisesta seurattiin ultrissa loppuraskaus juuri sen pienen sf mitan takia, käynnistettiin rv37 kun ei kasvanut enää ollenkaan. Toinen syntyi hätäsektiolla rv32 hieman jo pienenä, silloin olisi juuri 32+5 ollut kasvukontrolli polilla.
Nyt sitten tätä seurattu rv28 lähtien, ultrat 2vko välein tällä hetkellä

Tosi hyvin! Ihana oli olla lavalla ja paras veto oli kaikilta tähän mennessä. Hetki sitten loppui meidän toinen esitys ja tällä kertaa lauluosuudet parani huimasti. On tämä kivaa tämä näyttelyharrastus :happy: Vaan tuntuu välillä että kun omasta kohtauksestani pääsen ja olen täpinöissäni niin mahaa kiristää ja hengästyttää... :shifty:

Odotatko pöllönen esikoista? Mä olin kanssa kesäteatterilla mukana aika pitkälle raskautta kun esikoista odotin. Nyt jotenkin kroppa paljon herkempi ja maha isompi ni ei ois kyllä näillä viikoilla pystyny tässä raskaudessa. Ootko vielä pitkään esityksissä mukana?

Mulla kans sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella, mutta vauva kasvaa keskikäyrällä. Nyt viime ultrassa sain syntymäpainon arvioksi 3200g. Muutaman viikon välein käyn kontrolleissa ja lääkäri seuraa vauvan kasvua. Muttei oo mitään häikkää ilmennyt :)

Luinkin toisesta ketjusta että kolmatta odotat. Oho. Teatterilla on vähän vaikea himmailla.
Kolmashan tämä möyryäjä mulle tosiaan jo on mutta helppo raskaus, yhtä helppo kuin ekakin, niin aika hyvä touhuta. Mutta saas nähdä miltä tuntuu kun laskettuun päivään on kuukausi ja viimeinen esitys lähtee käyntiin :hungry:
Esikoisenkin raskauden aikana olin estradilla, mutta silloin alkupuolella. :happy:

Mulla kans sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella, mutta vauva kasvaa keskikäyrällä. Nyt viime ultrassa sain syntymäpainon arvioksi 3200g. Muutaman viikon välein käyn kontrolleissa ja lääkäri seuraa vauvan kasvua. Muttei oo mitään häikkää ilmennyt :)

Niin, mulla on epäilty että kohtu olisi rakenteellisesti ylempänä kun tilanne ollut tämä jo sieltä rv 21 lähtien. Mutta äitipolille tulee käynti vielä, kato sitten miten jättiläinen hän on. :D

Mulla kans lääkäri epäili viime kerralla, että kohtu ois vähän ylempänä ja siks toi masu on niin iso. Jospa sielläkin ois ihan normi kokoinen vauva eikä mikään hirmu iso :) Kyllä mullakin vierähti kivi sydämeltä kun lääkäri sanoi ton painoarvion :D

Mä en juuri perusta tuosta sf-mitasta.. Se on aina ollut yläkantin yläkanttiin, mut kaikki vauvat on ollu alle 4kg. Viimeks nlassa 34+1 mitta oli 34. Mulla on vauvat laskeutunut joka kerta vasta kun synnytys on lähtenyt kunnolla käyntiin, niin en sitä mittaa tuijota ollenkaan. Siellä jossain korkeuksissa saavat keikkua, toki keuhkoilla on vähempi tilaa aiheuttaen jonkin verran hengenahdistusta.

En ole suonut ajatuksen puolikastakaan sf-mitalle. Neuvolakortissahan se lukee, mutta en ole niitä painanut mieleeni.

En olisi minäkään edes huomiota kiinnittänyt, mutta kun joka kerta taivastelevat neuvolassa kun mitta niin suuri.

Ainoa mikä mua kiinnostaa sf-mitassa on mikä sen trendi on suhteessa käytiin...edellisellä kerralla loppuvaiheessa trendi poikkesi normikäyristä ja äippäpolille lähete.
Tiedän myös tapauksia, jossa sf-mitta iso, mutta sikiö käsikopelolla todettu normikokoiseksi, eli sillä on ollut vain runsaasti tilaa ja paljon lapsivettä. (ja siis syntynytkin ihan normikokoisena)

Me ollaan huumorimielessä vertailtu sf- mittoja. Mm. Siskon esikoisen sf-mitta oli tässä vaiheessa raskautta 4cm pienempi kun mun tän hetkinen sf-mitta. Katsotaan miten käy loppuvaiheessa. ;)

Takaisin