Huhtikuiset

Onko kellään kokemusta raskausmyrkytyksestä, lievästä tai vähempi lievästä? Millä viikoilla ilmaantuivat ekat oireet?

Mulla on nyt särkenyt päätä viikon ja paineet vähän koholla. Syitähän tommoselle voi olla lukemattomia, täysin vaarattomia sellaisia. :) yleisvointi ollu kuitenkin ihan ok. Mut mietin et pitäskö käydä antaa näyte ja tsekata onko virtsassa valkuaista? Nyt menossa rv 22+3.

Tervetuloa tyttii. :)

Onko kellään kokemusta raskausmyrkytyksestä, lievästä tai vähempi lievästä? Millä viikoilla ilmaantuivat ekat oireet?

Mulla on nyt särkenyt päätä viikon ja paineet vähän koholla. Syitähän tommoselle voi olla lukemattomia, täysin vaarattomia sellaisia. :) yleisvointi ollu kuitenkin ihan ok. Mut mietin et pitäskö käydä antaa näyte ja tsekata onko virtsassa valkuaista? Nyt menossa rv 22+3.

Tervetuloa tyttii. :)

Ei oo kokemusta mutta ite menisin testaa ni ei ainakaa tarveis miettii si sitä ikävää vaihtoehtoa. Oothan muistanu myös juoda riittävästi ettei päänsärky johdu siitä? Tai hartiajumeista?

Juomisen pitäis olla ok, mut noita hartiajumeja ehkä itsekin ensisijaisesti veikkaisin. Ne ovat vaivanneet ennenkin. Mulla on tulossa neuvola 7.1, jos nyt ei vointi huonone radikaalisti ennen sitä niin siellähän ne tsekkaa virtsan. Sitä vaan tulee tässä tilassa seurailtua vointia huomattavasti tarkemmin kuin normaalisti. :)

Mulla ruvennut iskias vaivaamaan. :sad001 Mitenköhän sitä vois hoitaa kotikonstein? Tilasin jo sen selkä/masu tuen, jospa se jotenkin auttaisi.

Yritä venytellä pakaraa ja takareittä. Myös lämpö auttaa, esim. kauratyyny. Mulla oli edellisviikolla totaalinen selkäjumi, hyvä että pääsin sohvalta ylös. Venyttelemällä ja liikkumalla lähti. Tee sellaista kuopimaliikettä lantiosta asti kivun puoleisella jalalla. Fyssari mulle joskus neuvoi ja se auttaa, vaikka kuulostaa hullulta. SI-nivel menee paikoilleen ja veri kiertää paremmin lantiossa.

Paljon onnea haikaranyytti! <3

Te joilla jo kokemusta on, onko noi imetysvaatteet ihan turha ostos? Mietin jos liivejä ostas parit ja muutaman paidan.. Liivit varmaan kannattaa hankkia joka tapauksessa, mut mites noi paidat?

Te joilla jo kokemusta on, onko noi imetysvaatteet ihan turha ostos? Mietin jos liivejä ostas parit ja muutaman paidan.. Liivit varmaan kannattaa hankkia joka tapauksessa, mut mites noi paidat?
Etukäteenhän ei voi tietää onnistuuko imetys. Jos onnistuu, niin ei ole turha ostos. Monet raskausajan mekot ja paidat sopivat myös imetykseen, näin käyttöaika pidentyy entisestään. Itse imetin esikoista 9kk ja koko sen ajan pidin vain paitoja ja mekkoja, jotka sopivat imetykseen. Aina ja joka tilanteessa piti olla valmius vetää "tissit tiskiin":grin Itselläni ei tosin varsinaisia imetysvaatteita ollut kuin yksi mekko, isot ja löysähköt kaula-aukot ajoivat saman asian. Ai että oli ihana kaivaa imetyksen loputtua "normaalit" vaatteet kaapin takahyllyltä käyttöön!

Juu ei tietenkään voi tietää etukäteen. Mietin jos optimistina ostaisin vaikka pari paitaa ja parit liivit, myyn sitten jos en tarvitse. :)

Mä aattelin että pari imetystoppia ois kätevin vaihtoehto alkuun, kun niitä voi yhdistää omiin avonaisiin paitoihin, neuleisiin yms... ja kesällä toki muutenkin.

Mulla on pari imetystoppia ja imetysliivejä. Molempia käytän jo nyt kun on mukavat päällä. Imetysliivit on tuollaiset hieman urheiluliivien tyyppiset, eli ilman kaaritukia ja ylimääräisiä toppauksia, joten toimii hyvin myös yöllä. Katsotaan sitten vauvan synnyttyä mitä tarvitsee hankkia lisää ja minkä kokoisia..

Mie ostin pari lyhythihaista imetyspaitaa ko oli tarjouksessa (9e/kpl) ja niitä pystyy nyt jo pitämään kun on tosiaan vatsalle tilaa. Yhdet imetysliivit myös ostin, samantapaset kuin lirailla ja ne on tosi mukavat muuten MUTTA jostain syystä olkaimet hankaa/painaa selässä tietystä kohtaa vaikkei mitään saumoja tms siinä kohtaa ole eikä koskaan moista ongelmaa minkään liivien kanssa ollut. :shifty: Pitää jotku pehmusteet keksiä niihin siis.

Ja Lindexillä muuten on tosi kivoja imetysliivejä, sieltä aattelin lisää käydä ostamassa kuhan näkee mimmoset hinkit sitä synnytyksen jälkeen on. :grin

Takaisin