Huhtikuiset

Mlee, onpa tosi outoa toimintaa. Itse kaaduin liukkaalla reilu vko sitten, jonka jälkeen mulla oli kovia alaselkä ja -vatsa kipuja, vauva liikkui mutta vähemmän kuin normaalisti. Soitin äitipolille, ohje:tee liikelaskentaa 2h ajan, tarkkaile tuleeko verta tai tihkuuko lapsivettä. Jo vauvan vähäinen liikkuminen ois riittänyt siihen et oisivat ultranneet saman tien. Onneks ei tarvinnut sit käydä kuitenkaan.

Kaipa ne mullakin sit kohta sen streptokokki näytteen ottaa, ovat vaan unohtaneet mainita..
 
Mlee, kuulostaa kyllä ihmeelliseltä touhulta kokonaisuudessaan :O toivottavasti parantavat loppua kohti..

Täällä streptokokki otettiin neuvolalääkärillä, joka mulla oli rv35. Negatiivinen oli, joten no worries sen suhteen.
 
Nii pitäis varmaan jättää neuvola pois välikädestä ja soittaa suoraan äitipolille. Tuntuu niin hankalalta saada muutenkaan ketään vastaan tuolta neuvolasta ees puhelinaikana. Mulla kyllä on ihan hyvin tuntunut liikkeitä koko ajan. Välillä vähenee ja on hiljaisempia päiviä, mutta sit taas alkaa elämöinti. Yleensä saan kyllä laskut täyteen aika nopeesti.
 
Vantaalla ei oo ollu puhettakaan streptokokista.. Tänäänkin oli kyllä neuvola 38+2 ja seuraava vasta 40+0. Esikoista ootellaan. Kaipa ne ottaa sit Kättärillä jos tarve..
 
Se streptokokki näytteen tulos on voimassa vaan 2 viikkoa, sen takia varmaan ei kaikkialla oteta sitä "turhaan" suht aikaisilla viikolla kun kumminki sit synnyttämään mennessä pitää ottaa jos mennyt viime näytteestä kaksi viikkoa.
 
Se streptokokki näytteen tulos on voimassa vaan 2 viikkoa, sen takia varmaan ei kaikkialla oteta sitä "turhaan" suht aikaisilla viikolla kun kumminki sit synnyttämään mennessä pitää ottaa jos mennyt viime näytteestä kaksi viikkoa.
Näin meillä ainakin sanottiin. Yritetään ottaa riittävän lähellä synnytystä.
 
Se streptokokki näytteen tulos on voimassa vaan 2 viikkoa, sen takia varmaan ei kaikkialla oteta sitä "turhaan" suht aikaisilla viikolla kun kumminki sit synnyttämään mennessä pitää ottaa jos mennyt viime näytteestä kaksi viikkoa.


Aijjaa :O no voi pastilli, sitten se otetaan multa aikanaan uusiksi. Onneksi ei ollut sen suurempi operaatio! Mutta mitähän järkeä sitä sitten vielä rv35 oli ylipäätään ottaa...? No, aina oppii uutta!
 
Mulla otetaan neuvolassa rv 36+4 ja jos en oo 38+4 neuvolaan mennessä synnyttänyt, niin sit otetaan uusi näyte. Alunperin piti ottaa vaan toi jälkimmäinen näyte, mutta viimeksi synnytys käynnistyi 38+5 vesien menolla, joten mun mielenrauhan vuoksi otetaan näyte jo aikaisemmin.
 
Multakin otettiin jo h36 ja oli negatiivinen...
Mutta nyt on jo h39+6, eli kai se otetaan sit synnärillä uusiksi, ainakin jos vedet menis ekaksi :0
Ei tosin neuvolassa ole mitään mainittu uudesta näytteestä...
 
Mulla otettiin joskus 36+? näyte ja ainakin täällä päin tapana on ottaa vaan se yks noihin aikoihin. osallistuin kyllä nyt tutkimukseen jossa näyte otetaan uusiksi synnyttämään mennessä niin näkee voiko streptokokki lähteä itestään tai ehtiikö se tulla tuossa muutaman viikon aikana. ulkomailla kuulemma on tapana ottaa aina kun menee synnyttämään, täällä sitä ei olla otettu käyttöön luultavasti rahanmenon takia. Näin siis neuvolalääkäri kerto :)
 
Mulla olis huomenna synnytystapa arvio. Hieman hyperventiloin nämä loppuviikot, kun minun tuurilla painoarvioksi napsahtaa joki 4500g ja alakautta vaan.. :D

Onko teille jollekin tehty aiemmissa raskauksissa vauvan painoarvio ja onko se pitänyt paikkansa?
 
^Onko sulka Shayla jokin todenperäinen syy epäilykselle isosta lapsesta vai normaali hysteria? Ekassa ei tehty mitään arviota kun ei ollut tilastollisesti poikkeavaa missään mittauksissa. Tosin neuvolatäti teki omasta mielenkiinnosta oman veikkauksen ja sairaalassa toinen...ja neuvolatäti oli lähempänä. Mutta mitään virallista ei siis tehty. Tokassa tehtiin synnytystapa arvioinnissa veikkaus jossa lääkäri epäilee ultramittauksia...katsotaan minkälainen tulee ulos (edelleenkään ei mitään poikkeavaa koon takia).
 
Suvussa kahdessa polvessa ahdaslantioisuutta (oma äiti ja mummi), äidillä mennyt kaikki raskaudet sektioon, minä ja vanhin sisko suunnitellusti, keskimmäinen sisko synnytyksen aikana. Eikä meistä kukaan ole ollut kovin kookas edes, minä suurin 3650g. Lisäksi sf mitta mulla ollut koko ajan yläkäyrällä tai sen yläpuolella.
 
Tosin vanhin sisko synnytti ihan normaalisti. Vaurioksi tosin jäi kohdun laskeuma, koska tädin mussukka ei meinannut mahtua lantiosta läpi, tyttö oli tosin himpun kookkaampi vähän reilu 4kg (meni 2vko yliajalle). Mutta hänellekin tehtiin silloin etukäteen myös arvio.
 
Suvussa kahdessa polvessa ahdaslantioisuutta (oma äiti ja mummi), äidillä mennyt kaikki raskaudet sektioon, minä ja vanhin sisko suunnitellusti, keskimmäinen sisko synnytyksen aikana. Eikä meistä kukaan ole ollut kovin kookas edes, minä suurin 3650g. Lisäksi sf mitta mulla ollut koko ajan yläkäyrällä tai sen yläpuolella.
Mulla sama juttu että äidillä ja tädillä kaikki leikattu kun ahdas lantio.. Ja me ollaan oltu ihan sopivia mä esim 3100g Puhuin siitä neuvolassa ja ilmeisesti olis sitten isommilla viikoilla (36 ylöspäin) jossain vaiheessa katottu se mut kun tää herra päätti tulla jo 33viikolla niin mahtu ainaski hyvin enkä siihen tutkimukseen kerinny
 
Mami, pienihän hän on varmasti ollut vielä sitten. Toivottavasti ei mitään pysyviä komplikaatioita tullut noin reilusta ennenaikaisuudesta. :)
 
Takaisin
Top