Huhtikuiset

Mulle ei ole sf-mitasta koskaan huomautettu mitään, silti olen synnyttänyt kaksi yli nelikiloista neitiä. Tosin molemmat ovat menneet kymmenen päivää yli lasketun ajan. Siinä ehtii painoa kertyä.
 
^ ja mulle on lääkärit vakuuttanut, et vauva ei kasva lasketun ajan jälkeen enään.. Oman tilastoni perusteella kasvu jatkuu samaan tahtiin! Sen takia aina jännää, et mikä koko vauvalla on, ku mennään toista viikkoa yli.
 
^Siis oikeastiko joku lääkäri väittää ettei sikiö kasva LA jälkeen? Sehän pvm on vain byrokratiapäivämäärä ja tilasto-vertailuja varten.

Niin kauan kuin istukka toimii, kyllä se sikiökin kasvaa. Tietenkin istukan toimivuus heikkenee kun vanhenee mutta ihmettelen lääkärin sanoja.
 
^ Näin on joskus 2010 mulle väitetty, kun tuskailin yliaikaisuutta.. Mut siis todellakin kasvaa vielä, en ikinä oikein ymmärtänyt tuota juttua. Tai sit se halus välttää keskustelun käynnistyksestä..
 
Niin, eihän ihmisen elimistö tiedä arvioiduista päivämääristä mitään. Kokoarvio oli viimeksikin jotain 3600 g, mutta nuo kokoarviothan ovat jo uusi lukunsa. Ne saattavat heitellä ihan miten sattuu.
 
Varmaan lääkäri on sitten koittanut rauhoitella tms. ettei kasvu ole kovin nopeaa tai jotain, mutta kyllä vauva koko ajan siellä kohdussa vahvistuu ja kehittyy.
 
Saakohan raskaana syödä Carmolis-pastilleja? Huomenna ois taas teatterinäytös ja mulla on kamala flunssa ja ääni paineessa. Carmolis-pastillit saattaisi auttaa mutta onkohan ne turvallisia?
 
Joko teillä on otettu streptokokkinäyte? Mulla jo rv 35+6 ja eivät oo neuvolassa asiaa edes maininneet.. Eikös se tutkita kaikilta ennen synnytystä?
 
Kommentoinkin juuri tuonne salaiselle puolelle tätä.

Käytännöt siis vaihtelevat kunnittain, Espoossa näyte otetaan vasta synnärillä. Jos on positiivinen, antibiootti tiputetaan suoneen heti ensimmäiseksi. Näytteen tulokset tulee noin tunnissa.
 
Katsoin tuossa synnyttäneiden listaa...tällä hetkellä eniten on syntynyt rv 38+ jotain. Aika hauskaa. (tilastollisesti ei siis mitenkään merkittävä, kun niin vähän listalla, mutta kuiteski)
 
Multa otettiin streptokokki viime viikolla, rv 35+4. Olin ultrassa kontrolli käynnillä ja lääkäri otti sen sit siinä samalla kun sitä ei vielä oltu otettu. Tänään sain tulokset ja negatiivinen oli.
 
mulla otettiin rv36 toi näyte ja tosiaan negatiivinen, ku sain kans tänää tietää.
Ultraan en pääse edelleenkään tai nyt, kun olis laittaneet neuvolasta niin enää ei ollut aikoja vapaana ja ei antaneet samalta viikolta kuin laskettu. Olisi pitänyt hyvissä ajoin varata ja eivät ees viime viikolla suostuneet, kun silloin oli viä pari aikaa. Aaargh!! Yksärille siis jos haluu yhtään arvioo tän hetkisestä tilanteesta. En kyllä päässyt ees alkuvuodesta kunnan ultraan, vaikka olin peräänajotilanteessa liukkailla ja olisin halunnut tarkistaa, ettei ole käynyt mitään. En sit tiä millä noita ultria saa kunnan kautta..siis itse maksavana nekin menee joka tapauksessa. Oon myös menettänyt uskoni tohon omalääkäriin ja aattelin sen vaihtaa jossain vaiheessa. Ei se osannut sanoo mitään ja kysy multa, että missä asennossa uskoisin asukin olevan. Luulin, että sen olis se pitänyt kertoo ja varmistaa.. Melkoinen ärsytys ollut tänää..
 
Takaisin
Top