Huhtikuiset

Millier, mut just tänää naurettiin fysioterapeutilta pihalle ku menin sinne selkäkipujen takia. Sano että kaikilla raskaana olevilla on samanlaisia kipuja, eikä mun pidä olla huolissaan. En nyt sit tiiä et mitä täs tekis ku alaselän kivut vetää mut ihan toimintakyvyttömäks ja välillä oikeen sumenee silmissä ku sattuu niin paljon.. Kerro sit et mitä ne sanoo työterveydessä ni tiiän et kannattaako munki lähtee sinne tutkituttamaan tätä.

Millier, mut just tänää naurettiin fysioterapeutilta pihalle ku menin sinne selkäkipujen takia. Sano että kaikilla raskaana olevilla on samanlaisia kipuja, eikä mun pidä olla huolissaan. En nyt sit tiiä et mitä täs tekis ku alaselän kivut vetää mut ihan toimintakyvyttömäks ja välillä oikeen sumenee silmissä ku sattuu niin paljon.. Kerro sit et mitä ne sanoo työterveydessä ni tiiän et kannattaako munki lähtee sinne tutkituttamaan tätä.

Käyn ite työterveyshuollon kautta Diacorissa fyssarilla hoitamassa alaselkä juttuja kun oon muuten täysin toimintakyvytön 2 työpäivän jälkeen. Mulla on muutenkin löysät nivelet ja nyt vielä nää raskaus hormoonit.. Mulla on SI-nivel niin löysä että menee jo muutaman tunnin kävelyn jälkeen kaikki jumiin polvien ja alaselän välistä.. Ja sit taas jos istun puol tuntia niin ylösnousun jälkeen kun venyttää molemmille sivuille kroppaa, joka ikinen nivel päästä varpaisiin naksahtaa.

Venyttely ja hieronta auttaa, sekä riittävä lepo työpäivien välissä ja jälkeen!

Tsemppiä :)

19+2

Täällä mennään rv 16+6. Ihan muutaman viikon sisällä vatsa on pullahtanut esiin siten, että oon joutunut siirtymään stretseihin ja legginseihin. Painoakin jonkin verran jo kertynyt, mutta siitä turha kantaa ressiä. Miten teillä muilla, joko masut pullahtaneet esiin? Alkuviikosta 16+ olen tuntenut muutamia hipaisuja iltaisin mutta nyt en ole taas tuntenut mitään pariin päivään, onko jollakin pikkuisen liikkeet jo tuntuneet hyvin?

Mulla lähti sitten jalka alta. Täällä mä yhellä jalalla yritän liikkua. Työkaveri tuossa just ähertää koneiden kans ja pesee lattioita. Ei kärsi laittaa ollenkaan painoa jalalle.. miten ihmeessä mä pääsen kotiin :eek: sattuu niin pirusti :confused:

Tania, kuulostaa ihan multa!:D Mullaki naksuu kaikki nivelet muutenki päästä varpaisiin ja nyt kiinnittäny viel enemmä huomioo toho selän naksumiseen.

Täällä mennään rv 16+6. Ihan muutaman viikon sisällä vatsa on pullahtanut esiin siten, että oon joutunut siirtymään stretseihin ja legginseihin. Painoakin jonkin verran jo kertynyt, mutta siitä turha kantaa ressiä. Miten teillä muilla, joko masut pullahtaneet esiin? Alkuviikosta 16+ olen tuntenut muutamia hipaisuja iltaisin mutta nyt en ole taas tuntenut mitään pariin päivään, onko jollakin pikkuisen liikkeet jo tuntuneet hyvin?

Täällä anoppi jo ihmetelly et oonko varma ettei oo kahta tulossa ku maha jo niin iso ja nyt 20+1 :D

Muokattu viimeksi:
Selkäkivuista tulikin mieleeni että mua ei oo meinattu uskoa kun oon sanonut että mun selkäkivut on huomattavan kauan olleet jo ennen raskautta ja nyt pahentuneet raskauden myötä. Sanoin että mulla on todella paha skolioosi ja aiemmin jo lääkäri varoitteli että jos joskus alan odottaa lasta, on todennäköistä että oon vuodelevossa vähintään pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Sitten vasta kelpas että jaa ehkä ne kivut on sitten voinu olla ennenkin... Ei kaikki nyt sentään tästä raskaudesta johdu :grin Pahentaa kyllä tietysti, on tehnyt ne vähätkin paikat selästä jotka ei ennen oo ollu kipeitä ni kipeiks...

Mites muuten te työssäkäyvät, pidättekö lomat pois ennen mammalomaa vai saatteko säästää myöhemmäksi?

Säästän ja pidän myös isän kanssa samaan aikaan vanhempainvapaan jälkeen :)

Mä ajattelin pitää lomat just ennen kun jään äippälomalle. Silleen et pääsee vähän aiksemmin jäämään töistä pois. Esimiehelle tästä jo puhuikin ja totesi et se voi olla ihan fiksu ratkaisu..

Mä joudun pitään kolme viikkoa ennen mammalomaa, sillä mun kaikki 28 lomapv tältä vuodelta on pitämättä. Loput siirtyy sit vuoteen -17. Todennäköisesti kuitenkin jään pois jo heti vuodenvaihteen jälkeen. En viitsi kovin isolla mahalla työskennellä työpaikassani.

Mä pidän 2016 vuoden lomat kesällä 2017 ja siihen perään myös vähän vuoden 2017 lomia ennen kuin palaan töihin. Tämä siis tämän hetken suunnitelma, voi mieli vielä muuttua matkan varrella. :)

Mä pidän lomat nyt pikkuhiljaa pois, niin saa nyt vähän ottaa jo rennonmin. Pitkä joululoma tekee kyllä mulle ainakin hyvää! Osa tosi jää sit mammaloman jälkeen.

Pyrin olemaan mahdollisimman pitkään töissä ja talviloma2015 yritän säästää jokunen päivä vuodelle 2017, riippuu vähän miten tarha on jouluna kiinni.

Uusi tulokas menee kans heti tarhaan kun kaikki vapaat ja haluat lomat pidetty. Ehkä jokunen kesäloma2017 jätetään kesäksi. Siksi siis yritän säästää lomia synnytyksen jälkeen, jotta tulokas olisi mahdollisimman vanha kun menee tarhaan. Tietenkin, jos ongelmia, on aina hoitovapaan mahdollisuus.

Oletko kysynyt mahdollisesti kumppaniltasi mielipidettä oletko hormonipeto? (tai ehkei kannata kysyä ja avata pandooran lippaan):shifty:
Heh, mie olen luonteeltani hyväntuulinen lähes aina, enkä turhista murehdi ja voin ihan puhtaasti käsi sydämellä sanoa, etten pura sitä harvoin tulevaa pahaa oloa kehenkään, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Ja esim. juurikin noiden "menkkakiukkujen" aikaan tiedän ettei se harmitus johdu mistään todellisesta, joten puren itekseni hammasta ja saatan pari kyyneltä tirauttaa yksinollessa, mutta hyvin pitkälti järki kontrolloi. :) Eli kuten sanoin, ihan täysin normaalilla mielenlaadulla ja ylipäätänsäkin olotilalla mennään - ainakin vielä. :wink

Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: s.
Mä joudun pitään kolme viikkoa ennen mammalomaa, sillä mun kaikki 28 lomapv tältä vuodelta on pitämättä. Loput siirtyy sit vuoteen -17. Todennäköisesti kuitenkin jään pois jo heti vuodenvaihteen jälkeen. En viitsi kovin isolla mahalla työskennellä työpaikassani.
Mulla siis la 2.4 ja ite olen myös mietiskelly kuinka kauan kentällä pystyn olemaan ja ylipäätään uskaltaa olla (kun tämä asiakaskunta on mitä on). Lomia ei ole tälle vuodelle kertynyt (aloitin maaliskuussa uudessa vakipaikassa), joten taitaa käydä niin, että jos käy liian raskaaksi/vatsa tulee eteen niin sairaslomalle käy tieni. :confused:

Yhden nykyisen kollegan kans juuri asiasta juttelin ja hän oli joutunut jäämään saikulle ensimmäisen kanssa rv 28 ja toisen kanssa rv 26. Sitten taas toinen entinen työkaveri oli edellisessä työpaikassa äitiysloman alkuun asti ja teki täysin ongelmitta yövuorojakin lopussa. Saas nähä kuinka käy.

Takaisin