Huhtikuiset

Mäkin aattelin pysyä kaukana silloinkin kun mies maalaa vauvan huonetta! ( eipä sillä että osaisin ees maalata...). Vältelly myös esim hyönteismyrkkyjä. Onneksi nyt talvella niitä ei tarviikaan.

Mitenköhän hiuslakat sun muut tökötit? Onkohan niistä jtn haittaa? Ite en kyl käytä mut ihan mielenkiinnosta :D

Ihan neuvolasta tarkistin; vesiliukoiset maalit/niillä maalaaminen ok. Liuottimet/öljypohjaiset maalien höyryt eivät ole hyväksi normi tilanteessakaan, varsinkaan raskaana ollessa. Kaikki sisätiloissa käytettävät maalit on pääasiassa vesiliukoisia. Itse aion ainakin osallistua maalausurakkaan, kun meillä isompi remontti juuri siinä vaiheessa. :)

Millier, entä jos käyttäisit spraymaalia ulkona? Laitat vaikka viel lisäks varuilta hengityssuojaimen. :) nostat sit sisälle kuivuu sellasen huoneeseen missä et hirveemmin oleile.

Mä en ite varmaan uskaltais maalaa minkäälaisil maaleil vaik neuvolast sanottaski et voi :o tietty ne suojat voi jtn auttaa kylhän kai kaikes maalaamises pitäis olla suojat :)

Moikka moi. Tämä ilmeisesti on sellainen yleisketju, jossa voi vähän itseään esitellä ja menoa ihmetellä? :)

Nimimerkin takaa löytyy siis 29-vuotias esikoista (tänään rv 20+2) odottava ensihoitoalan ihminen. Foorumeilla en ole pyörinyt vuosiin vaikka ennen olinkin hyvin aktiivinen usean eri palstan käyttäjä, mutta aattelin nyt tänne kuitenkin rekisteröityä kun jonkin verran kiinnostavia aiheita löytyy. Ja vertaistuki ei ole koskaan pahasta. ;)

Vaikka tuo mahassa lilluva "mötkö" on hyvinkin toivottu (isovanhempienkin puolesta, joille molemmin puolin tulokas on myös ensimmäinen laatuaan), niin perusluonteeltani olen melko antihypettäjä eikä asiasta edes tiedä kuin ihan lähipiiri ja työkaverit, joille oli pakko kertoa kun vatsa alkaa pikkuhiljaa pilkistelemään. :D Ja toki tämä tila jossakin vaiheessa hieman rajoittaa nosteluita yms, jotka työssämme ovat lähes jokapäiväisiä.

Osittain myös ehkä ammatin puolesta olen odottamisen suhteen muutoinkin "ylirealistinen" (en pessimistinen kuitenkaan) ja vasta nyt puolivälin ohitettua olen/olemme pikkuhiljaa alkaneet miettiä hankintoja ja ensi vuotta. Kaukaiselta asialta se huhtikuun alku kuitenkin vielä tuntuu ja lähinnä hassutti viime neuvolakäynnilläkin puheet synnytysvalmennuksesta yms, vaikka mahamötkö merkkejä olemassaolostaan melko säännöllisesti jo antaa etenkin iltaisin. Lisäksi torstaina olisi rakenneultra, joten josko sitä sen jälkeen innostuisi vähän ilosanomaa yleisestikin levittämään etenkin jos suostuu vilauttamaan mikä on naisiaan/miehiään. :)

Tällaista tänään!

Siis tarkennuksena vielä, esim maalareilla on mahdollisuus eriryisäitiyspäivärahaan. Eli ei mikään maalaaminen ole hyväksi raskaana ollessa, jos sitä harrastaa kuukausia 8h/pvä.

Mut tällai väliaikaisesti jos tekee esim. 2h/pvä viikon ajan+käyttää suojaa ja on kunnollinen tuuletus, on haittojen mahdollisuus marginaalinen. Hätävarjelun liioitteluun ei kuitenkaan ole tarvetta. Onhan tuolla kaupungilla kävellessäkin ilmansaasteita, tupakan savua yms..

Mut jokainen toki tekee niin kuin hyvälle tuntuu! :)

Siis joo, ulkona ois tarkoituskin maalata, ettei sit haise koko kämppä. Mut pitää ootella semmosta päivää, ettei sada..

Ihania nämä raskaushormoonit: eilen kiukutti ja suututti muut ihmiset, tänään taas kukaan ei voi onnentunnettani pilata!
Oli ultrapäivä ja rakkaalla kaikki hyvin ♥

♡ Olo on kuin leijailisi pilven hattaralla värilliset aurinkolasit päässä välillä siemaillen jotain hyvää juotavaa. ♡

Oonks mä ihan ainutta laatua täällä kenellä ei vielkään oo tullu sitä itkuvaihetta?

Et oo Mami ainut, en mäkään ole yhtään tavallista enempää herkistellyt. Saa nähdä tuleeko sitä vaihetta ollenkaan :)

Täällä on kyllä itketty! mm. kerran tulin nälkäisenä töistä ja laitoin mikropitsan mikroon, otin sen pois ja tiputin lattialle minkä seurauksena istuin keittiön lattialla pitsan vieressä ja itkin k a u a n :D

Ei oo kyllä mullakaan hormonit mielialaa heitelly, pari kertaa ollu semmonen "kaikkiärsyttääjaturhauttaaketutus" (sama mitä aiemminkin kerran kuukaudessa), mutta ei muuta. :grin Oikeastaan viimeiset 2kk olo ollu täysin normaali, välillä pikkasen väsyneempi tosin.

Ei oo kyllä mullakaan hormonit mielialaa heitelly, pari kertaa ollu semmonen "kaikkiärsyttääjaturhauttaaketutus" (sama mitä aiemminkin kerran kuukaudessa), mutta ei muuta. :grin Oikeastaan viimeiset 2kk olo ollu täysin normaali, välillä pikkasen väsyneempi tosin.

Oletko kysynyt mahdollisesti kumppaniltasi mielipidettä oletko hormonipeto? (tai ehkei kannata kysyä ja avata pandooran lippaan):shifty:

Mulla oli pitkän aikaa, että ei itkettänyt, vaikka yleensä olen aika tunteellinen. Nyt viikon-kahden aikana oon alkanut vollottamaan. Mm. viikonloppuna harvoitiin lehtiä pihalla 1,5 h, tulin sisälle jalat tutisten ja istahdin sohvalle ja sen kunniaksi pääsi itku. Mies on ollut hirmu ymmärtäväinen (tosin varmaan pidättelee naurua samalla, kun halaa :rolleyes:)

Juttelin meidän palveluohjaajan kans. Kehotti mua menemään lääkäriin. Sanoin että neuvolasta käskivät käydä siellä jos on raskauteen liittyvää. "Mee työterveyteen. Eihän selkäkipu liity raskauteen." Että näin. Huomenna sit aika työterveyteen. katotaan uskooko ne mua ees siellä :meh:

Takaisin