Huhtikuiset

Mä myös suunnittelin, että oisin hoitovapaalla siihen asti kun tyttö täyttää kolme. Eli tuonne elokuu 2017. Mikäli on varaa olla niin pitkään..ja sit pitäis vielä yhen kesäloman ennen töihin paluuta..

Mulla siis la 2.4 ja ite olen myös mietiskelly kuinka kauan kentällä pystyn olemaan ja ylipäätään uskaltaa olla (kun tämä asiakaskunta on mitä on). Lomia ei ole tälle vuodelle kertynyt (aloitin maaliskuussa uudessa vakipaikassa), joten taitaa käydä niin, että jos käy liian raskaaksi/vatsa tulee eteen niin sairaslomalle käy tieni. :confused:

Yhden nykyisen kollegan kans juuri asiasta juttelin ja hän oli joutunut jäämään saikulle ensimmäisen kanssa rv 28 ja toisen kanssa rv 26. Sitten taas toinen entinen työkaveri oli edellisessä työpaikassa äitiysloman alkuun asti ja teki täysin ongelmitta yövuorojakin lopussa. Saas nähä kuinka käy.

Totta, toiset pystyy työskentelemään ongelmittakin ihan äitiysloman alkuun.
Itsellä ei onneksi vielä mitään vaivoja ole ilmaantunut, joten fyysisesti työkyky on ennallaan. En kuitenkaan halua joutua ison mahan kanssa uhkaaviin tilanteisiin, joissa työpari jää sitten yksin. Myöskään kantamiset ei kiinnosta. Omalla työpaikalla oikeastaan kaikki ovat jääneet viimeistään rv 25-30 pois ja niin aijon itsekin. Neuvolastakin on kehotettu jäämään pois heti kun yhtään siltä tuntuu. Saapahan äitiysloman alkuun vielä touhailla hyväkuntoisena :)

Millier, mut just tänää naurettiin fysioterapeutilta pihalle ku menin sinne selkäkipujen takia. Sano että kaikilla raskaana olevilla on samanlaisia kipuja, eikä mun pidä olla huolissaan. En nyt sit tiiä et mitä täs tekis ku alaselän kivut vetää mut ihan toimintakyvyttömäks ja välillä oikeen sumenee silmissä ku sattuu niin paljon.. Kerro sit et mitä ne sanoo työterveydessä ni tiiän et kannattaako munki lähtee sinne tutkituttamaan tätä.
Lääkärin diagnoosi: Lanneselän kipu. Mun piti kumarrella ja heilua suuntaan ja toiseen. Lääkäri paineli, käänteli ja väänteli jalkaa ja tuli siihen tulokseen, että issiasta se ei oo. Ite oon kyllä eri mieltä. No lopuksi se painoi tuosta SI-nivelestä ja mä huusin kivusta. Pystyisin kuulemma kevyeen työhön jossa ei ole etukumaria asentoja eikä nostelua. No meidän työpaikalla ei paljon semmosia hommia ole joten esimieskin oli sitä mieltä, että parempi lepuuttaa selkää nyt kotona. Viikon verran sain sitten sairaslomaa..

Hain lidlistä "mummona"( eli ovella odottamassa aukeemista) vartalotyynyn josko nukkumisongelmat nyt vähän helpottais :D ei ollut kuin vajaa 14€ ja soveltuu sitten imetykseenkin :) onneksi menin heti aamulla kun oli pari muutaki mummoo hakemas sellasta :D

Juu vaan tänään se tarjous ja tyynyliinat siihe 3.99€ lidlin sivuil näkee lähimmän. Kannattaa pian mrnnä ennenku on ostettu loppuun ja joo 145x40 pitkiä tukevan tuntusia

Itse kanssa huomaan että varastan öisin kaikki tyynyt ja peitot jotta saan hyvän asennon nukkua. Täytyy kanssa metsästää pötkylää jos siitä olisi apua... myös miehelle :D

Joo heti ku pääsen koulusta niin metsästämään tyynyä!!! Just viimeyönä murehdin nukkuma-asentoa

Lääkärin diagnoosi: Lanneselän kipu. Mun piti kumarrella ja heilua suuntaan ja toiseen. Lääkäri paineli, käänteli ja väänteli jalkaa ja tuli siihen tulokseen, että issiasta se ei oo. Ite oon kyllä eri mieltä. No lopuksi se painoi tuosta SI-nivelestä ja mä huusin kivusta. Pystyisin kuulemma kevyeen työhön jossa ei ole etukumaria asentoja eikä nostelua. No meidän työpaikalla ei paljon semmosia hommia ole joten esimieskin oli sitä mieltä, että parempi lepuuttaa selkää nyt kotona. Viikon verran sain sitten sairaslomaa..

Suosittelen osteopaatilla käymistä. Mulla on ihan samanlaista oireilua ja käyn säännöllisesti osteopaatilla, sieltä olen saanut paljon apua :) Lääkärithän ei tällaisissa vaivoissa oikein pysty hoitamaan kuin oiretta, osteopaatti hoitaa sitä alkuperäistä syytä :)

Meillä mies hankki minulle viime viikolla Jyskistä 50x90 cm:n kokoisen tyynyn. Yöunet parantuneet selvästi tyynyn myötä. Tukee kivasti mahaa kyljellä nukkuessa ja kun heittää ylemmän jalan vielä tyynyn päälle, niin pystyy kääntymään enemmän mahalleen. Aivan huippu hankinta. :happy119

Mä aloin taas epäillä et oonkohan ees raskaana. :wideyed: Ei oo mitään vaivoja ilmaantunut tai nukkuminenkaan ei oo ollu mitenkään hankalaa.. normimeininki vielä. Onko täällä muita näin oireettomia, kun tuntuu et kaikilla alkaa jo täs vaihees olla jotain vaivaa.

^ Hep.. Ihan samat fiilikset itelläki ollu aika ajoin ja jopa epäilly, että vatsansisältä tulevat hipsutukset ja poksaukset on vaan jotain normaaleja ruumiintoimintoja..

Ainoa mikä on ollu oireena niin välistä turvottaa vattaa ihan huolella ja pikkasen väsyneempi joskus, mutta kuten edellisellä sivulla jo totesin, muuten suurimmaks osaks ihan normiolotila on.

Mutta kohtapa sen näkee, ru 30min päästä.. :wideyed:

Mä aloin taas epäillä et oonkohan ees raskaana. :wideyed: Ei oo mitään vaivoja ilmaantunut tai nukkuminenkaan ei oo ollu mitenkään hankalaa.. normimeininki vielä. Onko täällä muita näin oireettomia, kun tuntuu et kaikilla alkaa jo täs vaihees olla jotain vaivaa.

Ekan raskauden aikana vasta joskus viikolla 24-25 tuli eka ongelma - en pystynyt enää nukkumaan vatsallaan (reissussa ollessani huomasin, että pehmeä sänky pidentää mahdollisuutta nukkua vatsallaan). Sitten joskus myöhemmin tuli, ettei koko yötä pystynyt nukkua selällään, jonka takia laitoin matalan tyynyn vähän kankun alle ja avot - pystyi taas nukkumaan selällään. Ja kun sitä nyt kuitenkin yöllä heräili niin vaihdon tyynyn puolta aika ajoin... Mutta ei suppareita, ei pahaa oloa, ei mitään (eikä kauheasti turvotusta, kun sain lymfahierontaa). Mutta hermoja raastavaa se oli kun kaikki muut valittelivat olotilojaan ja itse mietti onkohan kaikki ok masukilla kun ei ole oireita. Neuvolassa sanottiin - nauti olotilasta :happy:

Nyt ei siis enää vatsalla nukkuminen toimi ja selällä se toimii vain tuon tyynyn avulla. Muutoin ainoa "ongelma" on väsymys ja mieheni mielestä ärtyneisyys ja hitaus.:rolleyes:

Mitähän tää nyt sitte on, tänään ku oon vapaapäivän kunniaksi levännyt niin pari kertaa selällään pötköttelyn aikana mahassa tuntui paine ja se meni ihan kovaksi. normalisoitui kyllä aika nopsaa että ei kauaa ollut, mutta mitä tää on :o hirvee paniikki heti :D
muoksis nyt siis 18+3

Möykkynen ne oli vaan harjoitussupistuksia! Mullaki niitä tulee jostain syystä usein selällään pötkötellessä... Joskus 14+ jo alkoi

ai niitä tulee jo nyt ! :o oon aina kuvitellut että ne alkaa vasta joskus hyvinki puolen välin jälkeen :D mutta kiitos ruusa! Tää anto mulle heti mielenrauhan! :)

Hei taas! Täälläkään ei mitään vaivoja, mutta sellaista se onkin yleensä tässä vaiheessa. Meille on siis tulossa kolmas. Nyt olen ihan varma, että ensimmäiset liikkeet on bongattu! Lähes aina kun olen huonossa asennossa eli esim. taipuneena kaksin kerroin, minua potkitaan :-) Pienellä on huono olla ja viestittelee äiskälle. Kiva saada elonmerkkejä! Rv 18 menossa.

Takaisin