Huhtikuiset

Nojoo tässä meijän lähialueella maksaa 200e ni eipä toi alle satanen oo todellakaan paha :) 50min yhteen suuntaan ja esikoinen pääsee päiväunien ajaksi hoitoon ni äkkiäkös siellä käy. :D En malta odottaa itekään, toisaalta tänään "jo" 8+2, niin muutama päivä menee hujauksessa. Toivottavasti kaikki olis hyvin niin sit nt-ultra olis 25.9

Mä oon nyt maanantaina menossa yksityiselle alkuraskauden ultraan. Löysin suht halvan satasen maksaa. Kun niitä oireita ei oo, ja pelkään että on jälleen tuulimuna, niin pakko tarkistaa. Nyt siis 6+4 eli maanantaina 7. Mun laskujen mukaan. Toivottavasti joku sieltä löytyy.

Testa Rossa, tervetuloa tänne huhtikuisiin.
Itse olin myös tuolla marraskuisissa hetken, välissä ei ole tärpännyt. Kurjinta oli silloin, kun viikko km:n jälkeen ystäväni ilmoitti olevansa raskaana. LA:jen ero olis ollu 2 viikkoa. Mutta heille suotakoon tuo jo pian syntyvä nyytti...ovat niin hartaasti sitä odottaneet. Meille tämä on siis toinen lapsi.

Mulla on vti oireisiin auttanut lämmin suihku/kylpy. Saako raskaana ollessa siis syödä karpalokapseleita? Mä joskus ostin niitä apteekista ja koska toiveissa oli raskaus kysyin saako syödä niin siellä vastattiin ettei suosittele mut suositteli kysyä vielä neuvollassa. MUlla taas vähä oireita mut niin mulla oli esikoisesta koko alkuraskauden ja kävin monta kertaa testissä ja yksi lääkäri antoikin mulle reseptin varuiksi jonka neuvolalääkäri sit käski lopettaa.

No mä selvittelin noita karpalokapseleita n. pari vuotta sitten ja ei ongelmaa, kuuriluontoisesti otin ja otan nytkin, sitä ei vaan oo tutkittu miten pitkällä aikavälillä vaikuttaa raskauteen siks varmaan ei suoraan suositella, mutta niinhän se aina noissa lääkkeissä ja luontaistuotteista on :) Esim multitabsin kalakapseleita jos syö (ja kalaöljyä muutenkin) ni ne pitäs lopettaa vähintään kahta viikkoa ennen synnytystä koska voi vaikuttaa veren vuotoon eli vuoto olis runsaampaa yms :/ Tein sen kohalla ite niin et lopetin n kuukautta ennen laskettua koska kapselit loppukin sillon ni en ostanu lisää. Jos mikä vaan lääke yms epäilyttää ni voi soittaa sinne teratologiseen puhelimeen, siel ne tietää kaiken :)

Mulla on joka toinen päivä sellanen olo et kesken tää menee, ja joka toinen päivä tosi luottavainen fiilis. Oon ihan kuoleman väsynyt ja huono olo vaivaa pitkin päivää, mut en valita. Esikoisesta ei juurikaan oireita ollut.

Mä en noita kalaöljy kapseleita uskalla syödä, koska tänä vuonna oon kaks kertaa niitä alkanut syömään ja kuukautis kierto lyheni tasan 30 päivästä 18 päivään... Mulla on aina ollu kellon tarkka kierto ja kaks kertaa lyheni niiden alotuksen jälkeen heti niin uskallan väittää että johtui niistä..

Ei kai sais valittaa, mutta laitetaan valitus hormonien piikkiin.. ;)

Nyt niitä oireita on sit ruvennut tulemaan. Mieletön väsymys ihan koko ajan, pahoinvointia (iltapäivällä ja illalla lähinnä, omituista??), koko ajan oon kiukkuinen kuin ampiainen.

Nyt on parina päivänä ollu semmosia heikotuskohtauksia. Pyörryttää, kädet vapisee. Esim. tänään tuli heti syömisen jälkeen eli ei liittyne verensokeriin. Verenpaineen mittasin, arvot ok. Tänään kesti useamman tunnin, niin soitin saikulle ja kysyin pitääkö tulla näytille. Sanoivat mikäli ei oo liitännäisenä kovia kipuja, verenvuotoa, en pysty ollenkaan olee pystyssä/mustenee kunnolla silmissä, voi seurailla. Mut käski matalalla kynnyksellä tulee jos yhtään pahenee. Onko muilla ollut vastaavaa? :(

Nii joo ja urheileen ei pysty/tekee muuta rankempaa. Heti kun hengästyy/syke nousee tulee huono ja heikko olo. Toivottavasti jossain kohtaa tasaantuu, haluisin ehdottomasti lenkkeillä, uida ja käydä salilla niin lähelle laskettua kuin mahdollista. Rajoitteet toki huomioon ottaen. :)

Shayla, ei tuo pahoinvoinnin ja väsymyksen aika oo ollenkaan omituista. Aamupahoinvointi on harhaanjohtava termi, sitä voi olla mihin vuorokauden aikaan tahansa, tai jopa ympäri vuorokauden. Mullakin huonoin olo on yleensä iltapäivällä ja illalla ja väsynein myös. Aamut jaksan yleensä suht hyvin, mutta sitten kun alkaa väsyttämään, alkaa myös tulla huono olo.

:sad001 Auts, tänään on jo heti puoliltapäivin alkanut ikävä jomotus oikealla alavatsassa. Nyt tuli ekaa kertaa hiukan vaaleanpunertavaa/rusehtavaa vuotoa (jossain forumilla joku nimesi tuon värin vanhanajan rosaksi...aika osuva kuvaus). Mulla on ihan km-fiilis...toden näköisesti parin päivän päästä tapahtuu se, mitä tää vuoto enteilee. Kummassakin keskenmenossa ollut nimittäin sama oireilu+vuoto, kun taas onnellisesti loppuun saadussa raskaudessa ei ollut lainkaan veristä vuotoa. Plääh, mieskin on vielä 2 viikkoa maailmalla

Voi ei, tsemppiä Nyytikki ja toivotaan ettei ois pahinta!
Mulla tuli esikoisen kanssa vähän verta mutta se oli jo pidemmillä viikoilla.. Alko 17 viikolta ja kesti enemmän ja vähemmän 29 viikolle asti..

Shayla, mulla oli yks aamu vähän samanlainen "kohtaus". Luulin et se johtu siitä kun oon ollut kipeenä tai sit näiden yhteis sattumaa.. Mutta siis nousin aamulla ylös ja alko oksettaa, kädet täris, kylmän hiki ja meinasin pyörtyä. Meni sit ohi kun istuin maassa hetken aikaa..
Mä oon ihan yber väsynyt ja onneks voin nukkua esikoisen kanssa päikkärit. Se vaan nukkuu liian vähän aikaa, 1,5h ja mä tartteisin enempi :D nyt unille!

Tsemppiä nyytikki! Jospa olisi ihan normaalia vuotoa.

Pari päivää olen nyt ollut näiden oireiden takia täysin invalidi. Oksettaa, väsyttää, pyörryttää, "flunssainen olo". Ei oo helppoa toimeliaalle ihmiselle, koti on kuin räjähdyksen jäljiltä. :D Mieskin remontoi meillä aika täysipäiväisesti tällä hetkellä, et saatais valmiiksi hyvissä ajoin ennen pienen tuloa. Huoh.

Suuret rispektit teille, jotka käyvät töissä+on vanhempia mussukoita hoidettavana. En tiedä miten selviäisin.. Mulla loppu määräaikainen työ pari viikkoo sitten ja huollettavana on vain pari koiraa sekä kissa. Siihen nähden pääsen vielä helpolla. :)

tietääkö kukaan pitääkö ensimmäiseen neuvolaan mennä joka paikassa hyvissä ajoin että ehtii antamaan pissanäytteen? neuvolaan varatessa ei mulle kerrottu tämmösestä mitään, mutta vasta synnyttänyt kaveri sano että ois tämmönen käytäntö.

toivotaan että nyytikillä olis vaan normaalia vuotoa tällä kertaa

Mun ei tarvinnut eka neuvolassa antaa pissanäytettä. Jatkossa ennen joka neuvolakäyntiä pitää itse ottaa pissanäyte ja mitata siitä sokerit (?), punnita itsensä ja mitata verenpaine ja merkitä nuo neuvolakorttiin.

Möykkynen meillä nykyään käytäntö et eka pissanäyte annetaan putkissa labraan samalla kun menee antaa verinäytteet. Sen jälkeen sit ennen jokaista käyntiä käyn neuvolassa pissimässä purkkiin ja neukkutäti stiksaa sen :) Ennen meilläkin tolla ekalla käynnillä piti antaa jo neuvolassa näyte.

Meillä kans käytäntö sellainen että eka neuvolassa sain kotiin näytteenottopaketin, ja annettiin ohjeet että kun meet verikokeeseen niin samana aamuna otat pissanäytteen ja viet putkilot mennessäsi labraan. Jatkossa aina neuvolaan mennessä pitää pissata purkkiin ja ne tekee sitten siellä siitä tarvittavat testit. Just tunti sitten vein putkilot labraan ja kävin verikokeessa! :)

Mun ei tarvinnu pissata ekalla käynnillä. oisin saanu tehdä sen lähtiessä, mut jostai syystä sitä pissaa ei tullu. Joka kerta kuulemma annetaa pissanäyte, ainakin meillä :)

Ekalla kerralla saa ohjeet siihen miten sitten jatkossa aina itse mitataan pissasta ne arvot. Eli ennen neuvola käyt vessassa pissaamaassa purkkiin ja kastat siihen tikut ja sit vaan katsot ne värit jotka siihen tikkuun tulee. Jos ne on normaalit heität vain roskiin ja jos ei niin sit pitää jättää ne sinne vessaan ja kertoa sit neuvolantädille.

Kyllä mun ainakin viime raskaudessa piti ekalla kerralla käyä pissaamassa. Ja se neuvolatäti käy sit kattomassa sen pissan. Ei oo koskaan tarvinnut ite sitä kattoa :eek:

Takaisin