Huhtikuiset

Pitäis varmaan se ultra-aika jo varata. En vaan saa mitään aikaiseksi.. Kauhea masispäivä ollut tänään.. :(

kkattja: Okei, hyvä tietää! Ihanaa ettei ole ainut jolla tällaisia juttuja todetaan! :) Eli normi ultraamisilla mennään, toivotaan ettei ilmene mitään poikkeavaa kummallakaan!! :)

Täällä edelleen flunssassa ja tuntuu, ettei se ole menossa mihinkään. :shifty: Tuntuukin, että koko ajan väsyttäisi ja tekisi mieli ottaa päikkärit (mitä en normaalisti ikinä tee). Töihinkin pyöräillessä tuntuu, että jalat on ihan spagettia. No onneksi mies on ihanasti antanut aina nukkua ja itse leikkinyt/ulkoillut pojan kanssa sen aikaa.

Musamama toivotaan. Mulla kun on aikasemmin vasemmassa munasarjassa ollu kysta joka oli kasvanu jättimäiseks ja jouduttiin leikkaa pois, munasarjan kera :/ siks vähä jänskättää mitä tän kaa tulee, toiv. häviis itekseen

Mulla vähä kystan tapanen munasarjoissa mut se ei voi lähteä pois. Se ultrataan puolen vuoden välein koska voi kasvaa. Se löyty siis iha sattumalta. Tälläsii kaikkia kuulemma aika monilla on ja moni niistä ei edes tiedä. Toi on mulla ollut kai aina mut kasvanut viime raskauden aikana niin että löytyi. Just rupesin laskeen et saankohan ylimääräisen ultran jos se ei jossain rakenneultrassa tajua sitä mitata. Joulukuussa olis sen kontrolli mut sitä ei kai välttis näy jos on liian pitkällä raskaus.

Nyt uskallan minäkin varovasti mukaan, kun varhaisultrassa tänään näkyi ponteva syke :Heartred

Olin hetken marraskuisissa ja tammikuisissa, molemmat raskaudet osoittautuivat varhaisultrassa tuulimuniksi. Siksi päätinkin nyt, että tulen tänne huhtikuisiin vasta vu:n jälkeen. Neuvolaankaan en ole vielä soittanut, se suunnitteilla huomenna.

Viikkoja nyt siis 7+3 ja la 16.4.

kkattja, hurjaa.. Toivottavasti lähtee itekseen pienenemään ettei tulis mitään ylimääräistä. Kaikki on muutenki niin outoa ja uutta, niin en tiedä miten sitä suhtautuis vielä ylimääräiseen leikkaukseen tms.. :/
Muffeli, näin mullekin sanottiin että moni näistä ei edes tiedä ja löytyvät yleensä sattumalta. Jäädään seurailemaan mittauksia ja toivotaan ettei mitään hälyyttävää tapahdu..

Täällä odotellaan ekaa neuvolaa myös kuumeisesti! Itse en pääse varhaisultraan julkisella puolella (ei epäsäännöllistä kiertoa, aiempaa km, tuulimunaa, aborttia tmv.). Hirveesti houkuttelisi mennä yksityiselle, mutta kun maksaa about 200€. :(

Te jotka olette jo aiemmin olleet tässä tilanteessa.. Onko ekalla käynnillä yritetty kuunnella sydänääniä doplerilla ja onko ne saatu kuulumaan?

Tiiä miten päin tässä pystyis oottaa sinne vko 12 saakka, ennen kuin sais varmistuksen et siellä tosiaan jotain on. :/

Mä en päässyt julkiselle puolelle varhaisultraan vaikka takana nuo kaksi peräkkäistä keskenmenoa. Hirmu paljon vaihtelee käytännöt eri kunnissa.

Niin vaihtelee näköjään. Kun meillä pääsee ilman muuta jos on keskenmeno, tuulimuna, kohdun ulkopuilinen tai epäsäännölliset menkat. Mäkin pääsin kun takana yksi km. On todella harmillista että kaikilla ei oo samoja oikeuksia.

Kyllä tänään taas säikäytti. Kun ihan vähän tuli sellaista pinkkiä valkovuotoa. Onneksi enään ei oo tullut. Ihan rupesi jännittämään. Onneksi ei oo kipuja niin voisin kuvitella että on ihan normaalia. Aika menee hitaasti kun ultraan on vielä päälle 2 viikkoa aikaa.

Mun ystävä on kans raskaana. Tosin pidemmällä kuin minä, la tais olla maaliskuun alussa. Hänellä oli veristä niukkaa vuotoa 2vko. Tekivät sen takia varhaisultran, ja on tainnut keretä jo käydä rakenneultrassakin. Kaikki siis oikein hyvin. :) Mullekin sanoivat neuvolasta, et pieni verinen vuoto ihan normaalia. Ja niitä voi ymmärtääkseni tulla silloin tällöin koko raskauden ajan.

Mulla onkin se ovis ollut ilmeisesti vasta 3.8! Huomasin kirjanneeni itelle ylös sille päivää, että on tullu paksua ja kirkasta limaa ja muistankin vielä tuon päivän kun sitä tuli paperiinkin! Eli kyllä ne viikot pitänee paikkansa :)

Mulla on ollut joskus teininä kysta ja itekseen lähti pois.. Ei kai niistä haittaa ole? Olen ymmärtänyt että ne on hyvä laatuisia, harmittomia kasvaimia?

Meillä on varhaisultra 21.9 varattu ja sillon on viikkoja 8+3. Toivottavasti sinne asti (ja huhtikuulle..) vaan päästään. Mä oon jotenkin super skeptinen tästä raskaudesta..
Me ajetaan pk-seudulta Lahteen ultraan, koska siellä ultra on yli puolet halvempi. Maksaa 67€. Johtuiskohan hinta ero siitä että Lahdessa ultran tekee kätilö, kun taas Helsingissä ja Espoossa lääkäri?

Kilppari katoin kans (ehkä samaa paikkaa?) et Lahdessa olis halpaa ultraa, tais 4D maksaa myös tosi vähän mutta siihen ei sit kuulunutkaan tutkimusta eli sais vaan vaavin nähä 4D:nä ja videon sais kotiin. Oli joku yksityinen neuvola tms. Oon kattellut muitakin vastaavia paikkoja ja tuntuu et noissa yksityisissä neuvoloissa olis halvempaa? :o

Muokattu viimeksi:
Musamama, mulla on ollut hyvänlaatuinen kysta. Gyne sanoi tuolloin ettei suurin osa naisista edes tiedä itsellään sellaisia olevan. Lähtee jonku ajan päästä itellää pois ja kertoo aktiivisista munasarjoista. Mulla tuli sillon järkyttävät kivut.

Hannamn, kiva kuulla että jollakin on lähtenyt itsestään pois. Tietty tuo kipu ei sinänsä kauheesti houkuttele, mutta mielummin itsestään kuin leikkauksella.. En oo hirveesti tätä kystaa ehtiny edes stressailemaan, kieltämättä tuo raskaus on saanu aikalailla kaiken huomion.. Mutta ehkä se on hyväkin ettei stressaile. Kyllähän ne lääkärit sitten kertoo jos jotain pitää asialle tehdä..

Heips!

Täällä ensikertaa kirjoittelen monen vuoden tauon jälkeen :happy:. Eli meille tulossa toinen lapsi ja laskettu aika on 6.4. Ikäeroa lapsille tulee todennäköisesti muutaman päivän alle 6v. Vanha profiili oli vielä tallessa ja rakenneultrakuvassa näkyy meidän nyt 5v tyttö. Pitänee vaihtaa varmaan tuoreempaan, kunhan ehdin!

Eli pakko oli munkin käydä varhaisultrassa. Meilläkin yksi km takana, mutta kunnalliselle en päässyt vaan piti yksityisellä maksaa lähes 200e. Mulla on ollut nyt aivan kamala pahoinvointi alusta alkaen. Oksettaa koko ajan ja mietin että pakko käydä kattoos kasvaako masussa edes mikään tai oikeassa paikassa. Olis hirveää kärsii tällaista oloa 3 kk kuullakseen että kyseessä onkin ollut vaan tuulimuna tms. Onneksi kaikki oli ok :) Kallista lystiä jokatapauksessa.

Mies ja omat vanhemmat tietää ja yksi ystävä, mutta muuten koitan nyt jo tosi turvonnutta mahaa piilotella. Haluan oottaa ainakin sen 12 vk. Töissä en haluis kertoo kuin vasta myöhemmin kun just olen saanut ylennyksen ja kaikenmaailman koulutukset kesken. Työhousujen nappi ei mee enää kiinni, pitäis hakee isompia työvaatteita joten ei tätä kovin pitkää vissiin piilotella... Jännittää.

Tervetuloa Inkku84!
Kilppari varasin nyt itekin ajan tonne Lahteen, se joku yksityinen äitiysneuvola missä halpa uä, meetköhän samaan paikkaan :) Mulla maanantaina aika ja viikkoja 9+0 et näkyy jos on jotain näkyäkseen. Miehellä alkaa just ma viikon syysloma niin rohkenin sitten varata ajan, en junalla olisi jaksanut mennä kun puolitoistatuntia yhteen suuntaan, autolla alle tunti :)

Jannski joo varmaan sama paikka :) aika varmaan matelee seuraavat reilu kaks viikkoa kun mulla on sinne ultraan vielä niin pitkä aika.. Meillä on miehellä työsuhde auto niin bensat ei tuu maksamaan mitään vaikka tunnin matka onkin :) niin on paljon järkevämpi ajaa sinne kun käydä lähempänä puolet kalliimmassa.

Mä oon kertonut siskolle ja parille kaverille tästä raskaudesta. Isovanhemmille kerrotaan varmaan vasta 12 vkon ultran jälkeen. Esikoisesta uskallettiin kertoa vasta 14 viikolla kun sitä ennen oli yksi keskenmeno :/ muutamalle muulle kaverille kerron kyllä ton 8+ viikon ultran jälkeen jos jotain kertomista on :)

Mä tänään halailin aamulla pönttöä! Yök! Mutta en valita ;) tänään siis 5+5

Takaisin