Huhtikuiset

Milläs viikolla se eks neuvolakäynti tulis olla? Kun mä en esikoisesta muista...enkä myöskään huhtikuun km:stä raskaudesta, jolloin myös ehdin ekan neuvolan käydä... Olikos se nyt rv7 aikoihin? Pitäis kai laittaa vaikka s-postia terkalle, et varaa mulle ajan...voisin sanoa, että lyhyt aika kiitos. En jaksa tuntia kuunnella enää niitä samoja juttuja. Pelkkä pissanäyte, hemoglobiini ja punnitus riittäis mulle ja lähete labraan ja ultraan. Meidän terkka nimittäin on sellanen, että sen ajat on ollut lähes poikkeuksetta 60min vaikka mun kavereiden terkkarit passitti pois jo 20-30min jälkeen...ja siis kaikissa tapauksissa eka raskaus. Josko nyt toisen kohdalla ei ihan joka lippua ja lappua annettaisi ja menus vähemmän aikaa... Ja siis se mun terkka on kyllä tosi kiva mutta silti :D

Olisiko se ihkaensimmäinen ultra n. vk 7-8?
Mun ensimmäinen terkkarikäynti kesti 1,5h > mutta olisin sieltä kyllä selvinnyt tunnissa. Terkkari puhui viimeisen puoltuntia omasta juoksuharrastuksestaan. Kiinnosti. o_O

Mulla on neuvola käynti nyt 8+6. Keskenmenneestä kävin 8+0 ja esikoisen neuvola oli 9+0.

Hei ja mukavaa viikon alkua kaikille! Taas viestitän tästä samasta aiheesta mutta välillä tosiaan unohtaa olevansa raskaana kun ei minkään näkösiä oireita ole oikeastaan! Mitä nyt väsymys ja rintojen arkuus mutta ei sen kummempaa. Pahoinvointikin on pysynyt poissa! Eli siis joskus ihan jää miettimään mahtaakohan sitä olla raskaana ja muistelee että kyllä, kyllä minä olen! Onko jollain muulla tälläistä kenties? :) tovereita? :) huomenna olisi viikko aikaa ekaan ultraan! Jännää!

9+6

Mulla oli esikoisesta eka neuvola rv11 ja ultra muistaakseni siitä viikon sisään. Nyt eka neuvola on ilmeisesti viikolla 6-7..ja toinen ultra samalla :)

lilyeelle paljon voimia ja toivotaan että saatte pian sen pysyvän plussan ! ♡

täällä nyt muutamana päivänä ollut etovaa oloa. ei oikeastaan okseta, paitsi välillä, mutta kokoajan ällöttävä olo mahassa. tuntuu että mikään ei auta ja työpäivät pelkään että kohta se oksu tulee. oisko kellään ideoita millä tää vois helpottaa? :)

Möykkynen onko sulla sellasta närästys oloa myös? Mä kärsin myös kamalasta tunteesta vatsassa ja olin aivan varma että oksu tulee mutta ei koskaan tullut! Eli mä helpotin oloani renniellä ja mulle tehosi pienet suolaset palat kuten sipsit! Ja myös kaikki kylmä! Kotona imeskelin jääpaloja :D

Musta tuntuu että kevyt kävely ulkona auttais vähän ehkäiseen pahoivointia.... Niinä päivinä kun joutunu kävellä ees vähän on ollu oikeastaan vähän helpompi olo. Vkl:na taas kun makasin sängynpohjalla niin oli kamala olla koko ajan. Mutta nyt siis kun töihin kävelly isan matkaa nii jaksanu ne päivät ihan hyvin. Tosin iltapäivällä iskeny sitte taas väsymys ja pahoinvointi...
8+5

Muokattu viimeksi:
Mulla ois tosiaa ylihuomenna se eka neuvola, jos vaa pääsen tiputuksessa. Puhelimessa se neuvolantäti sano vaa et ei oo niin kiire sillä ultrallaka enää kun on ultrattu jo pariin kertaa ja kaikki on kunnossa.

8+3

Mulla vielä viikko neuvolaan eikä malttais oottaa yhtään!! En ees tiedä täällä mitä käytäntöjä yleensäkään on. Meinaan siis ett mahtaneekohan löytyä minkään moista ultralaitetta.. Pitäis käydä jonku juttusilla vielä ennen kuka vois tietää.. Ylivieskassa oli niin ihana neuvolatäti ja jokakerta ultrattiin ja katsottiin että pieni kasvaa hyvin. <3
8+0

Voi kun asuis kunnassa missä on ultralaite neuvolassa ja vieläpä et joka kerta ultrataan <3 lucky u!

Täällä alkaa paha olo helpottaa! Kyllähän se kestokrapula kestikin 5+1 viikosta lähtien. Hyh toiv ei tuu enää takasin :)

Tiltti 8+6

Mulla on vasta 10 viikolla neuvola ja sitten kuulemma varataan sillä käynnillä se ensimmäinen ultra.
Flunssa on edelleen päällä räkäsenä. Ei meinaa oikein jaksaa tehdä mitään. Aika vetopois olo. Nyt kahtena aamuna herännyt 0430 ja 0500 enkä enää ole saanut unta sen jälkeen. Ihmeellinen juttu

Heippa,

Täällä kans yks suht oireeton odottaja. Oireina lähinnä ilmavaivat, turvotus, tissien aristus ja tukkonen nenä. Naikkarille mennään varhaisultraan ens maanantaina, ja silloin saan tietää onko siellä ketään matkassa ja onko oikeassa paikassa. Neuvola-aikaa en oo ees varannu, ku ootan eka ton ultran. Jotenkin kovasti pelkään et tää onkin tuulimuna ja meijän onni jää lyheen :(

Täällä kans oireeton odottaja eikä pahoinvointia ole ollut koko raskausaikana, äklöolo tullut vain nälästä. Tällä hetkellä vk 9+5 enkä oikein ole osannut iloita raskaudesta kun en missään vaiheessa vielä ole ollut varma asiasta. On niin epätietoinen olo. :( Näin esikoista odottaessa ei ole vielä edes kokemuksia mihin verrata. Raskausoireita on ollut, kuten mm. rintojen suureneminen ja -arkuus, runsaampi valkovuoto, hengästyminen kevyissäkin liikuntasuorituksissa, näläntunne, tihentynyt virtsaamistarve... Tällä hetkellä ei ole muita oireita kuin nännit hiukan arat :confused:

Voih, mä tein virheen. Tulin töistä tosi nälkäisenä kotiin ja vedin mahan niin täyteen ruokaa, että makaan nyt tuskissani sohvalla :depressed: :grin

Meidän neuvolassa on yks ultra ja sehän on sit koko ajan käytössä. Mulla kävi kyllä tuuri viime viikolla kun pääsin siihen. Kaupungin toisella laidalla(meiltä n.30km) on sit ns. keskusneuvola missä kävin ainakin viime raskauden ultrat.

Moi kaikki! Ehkä uskaltaudun mukaan kirjottelemaan.. Täällä vasta 5+4 ja LA 29.4 siis. Toinen lapsi tulossa, esikoinen on 1v 10kk. Oon ihan hysteerinen jotenkin tän raskauden kanssa, kun esikoista yritettiin yli vuos ja sinä aika yks km.. Tämä tuli yllättäen jo yk3.
Mulla särkee nivusia ja alaselässä on sellanen "tunne", ei särje mut tunne.. Pelottaa enkä oikein uskalla iloita. Huoh! Sanon kyllä että raskaus ja äitiys on maailman ihaninta, mutta samalla niin kamalan stressaavaa! Kovasti kaikille onnea ja tsemppiä raskauteen:Heartred

Mulla oli vähän poikkeuksellinen tapaus, kierto on ollut pilleireiden pois jättämisen jälkeen (noin1,5 vuotta) aluksi epäsäännöllinen ja sen jälkeen tosi pitkä (n. 60 päivää) ja sen takia ei raskausviikkoja pystytty arvioimaan muutoin kuin ultrassa. Soitin neuvolaan ja terkkari sanoi että varaa mulle suoraan ajan ultraan että tiedetään millä viikolla ollaan. Eli ihan julkisella puolella. Olen kuullut huhua että meidän kunnassa on nämä äitiys/lapsiasiat järjestetty erityisen hyvin, ja tajusin vasta jälkikäteen että tää eka ultra oli ihan ylimääräinen, eli kiitollinen olen kyllä jo tästä!

Ja sitten vielä tämmöinen ekstrajuttu, että multa löydettiin vasemmasta munasarjasta kysta, mikä ilmeisesti on ihan normaalia..? Onko kenelläkää muulla kokemusta? Hedelmällisessä iässä olevilla naisillä nämä ilmeisesti tulee ja menee ihan itsekseen ja löytyvät monesti ihan vahingossa tutkimuksen yhteydessä. Eli tätäkin nyt sitten seurataan että kasvaako/pieneneekö tms. Ilmeisesti seuraaminen tapahtuu ultraamalla, eli voi olla että pääsen ultraan useammin kuin normaalisti. Ei jotain ikävää ettei jotain hyvääkin.. :) Ajatellaan positiivisesti..

musamama, mulla todettiin heinäkuussa kysta. Juuri samaa sanoivat, et tulee ja menee :) perjantaina on ultra niin nähään samalla vieläkö se siellä mollottaa. Mun tietääkseni niitä kontrolloidaan muilla ultrakäynneillä, paitsi jos ei tietysti ala kasvamaan ja vaadi toimenpiteitä.

Takaisin