Huhtikuiset

Oletteko muuten jo kertoneet Raskaudesta tuleville isovanhemmille vai meinaatteko odottaa sinne 12 vkoon? Mä haluaisin jo kertoa ainakin äitille, mutta mies haluais odotella vielä. Siskolle olen kertonut, koska hän on ollut suuri tuki ja turva tässä neljän vuoden aikana ja varsinkin hoitojen aikana.

Me ollaan kerrottu jo aika monille, mun äidille kerroin heti koska se tiesi meijän yrityksestä ja odotti plussaa niin kovasti itsekin! Mut mun isä ei tiedä (mun vanhemmat siis eronneet), tahtoisin kyllä hänellekin kertoa mutta odotan että mennään kylään.

Monet meijän kaveritkin tietää jo. Töissä kerron vasta ultran jälkeen jos vaan pystyn venyttää sinne asti.

Meillä on siis jo viisivuotias lapsi ja mentiin just naimisiin joten tää raskaus ei tule yllätyksenä kyllä kenellekään :D

En kyllä ymmärrä mitä eroa raskauspuudutteella ja tavallisella? Molemmat kokenut reilun vuoden sisään ja melkein jopa raskaana annettu oli tehokkaampaa? :o

Toimii toimii :) Tietääkös muuten joku et voiko varata aikaa vaan hammaskiven poistoon? En oo ikinä pelkästään poistossa käyny vaan aina samalla tehty ni mietin pitääkö mennä vaan tarkastukseen jossa ne kattoo suun taas ja sit saa vasta hammaskivi ajan?

Jos saat lähetteen hk:n poistoon, olet oikeutettu kelan korvaukseen, eli tulee edullisemmaksi. Mä kerran yksityisellä tein samaan aikaan hk:n poiston tarkastuksen yhteydessä ja lasku oli pyörryttävä! :/

Meillä on loistava kunnallinen hammashuolto, ei tarvi mennä yksityiselle :) yleensä saa ajan heti ja vähintään kuukauden välein pääsee lekuriin. Raskaana kävin viikon välein kun sai sopivasti aikaa :) (rohkenin vasta suht myöhään menee tarkastukseen :P)

Mä hoidatin hammaskaluston viimevuoden lopulla ja tän vuoden alussa. Siellähän sitte tosiaan huomattiin tuo vika viisurin märkiminen. Yksityisellä sen poisto maksaisi n500€, koska pitää tehä erikoishamashoidossa. Eipä tollasta ylimääräistä löytyny siihen aikaan, ni venasin julkisella vajaa 6kk,et sain ton ajan. Mä oon hoitanut hampaani megaklinikalla.

No huh mikä hinta :o Saisko siitä mitään korvauksia? Ei kyllä huvittas laittaa tommosia summia hampaisiin, mutta onkin eri tilanne kuin perus reikä ja täytyyhän tuo hoitaa! Jos 6kk odottelu ja viikon päästä aika ni ilman muuta hoitamaan :)

Heips. Onko jollain muulla (ei vielä ultrassa käyneellä) epätodellinen olo.. Sellanen että ehkä tuolla mahassa ei olekkaan ketään tms? Itselläni kokoajan vallitsee pieni epätodellisuus. Kyseessä kyllä ensimmäinen että varmaan siitäkin johtuvaa

Mulla oli tunne ja just ennen ar ultraa ummistin silmät et ei siel ketään ookkaan ja kyllä sydän siellä löi :) Sama oli esikoisen kanssa. Vaikka olisi vahvoja oireita niin tunne voi olla epätodellinen, sit kun sen pienen näkee ekassa ultrassa niin ehkä osaa ajatella et kai siellä joku on, kunnes alkaa potkuja tuntumaan :)

Vielä pitäis parisen viikkoa odottaa että pääsee ultraan ja saa varmuuden viikoista jne kun mahdollisuutta varhaisultraan ei ollut kuin yksityisellä(ihan törkeän kallista :/ )

Voithan tietty pyytää neuvolassa kuuntelee sydänääniä, jos viikoilla 9-10 olet? Saattaa kuulua jo :) Eivät välttämättä kuuntele tai ei vielä edes kuulu, voi tietty stressaa lisää :/ Toivotaan että sieltä pieni nyytti näkyy!

Takaisin