Huhtikuiset

Täällä pitäisi olla viikkoja joku 5+6 eli huomenna 6 . Ei mitään oireita. Ei oo kyl kahdessa edellisestäkään oo ollut, mut täällä myös tuulimuna pelko, kun toukokuussa oli mulla tuulimuna ja silloin oli viikkoja 10+.

Olin eilen veljen häissä ja kerroin veljelleni asiasta ja hän sit kertoi muutamille kavereille. Ei se sinäänsä haittaa kun kaikki kuitenkin oli kännissä, niin ei ne niitä kaikkea kuitenkaan muista.

Eka neuvola täällä 17.9. Mut mietin et pitäisikö sinne soittaa jos pääsis ultran ennen np ultraa. En tiiä. Ei oo varaa mennä yksityiselle.

Millier mullahan kävi esikoisesta niin että ovulaatio tapahtui silloin kun menkkojen olis pitänyt alkaa :o Laskettu aika heitti sitten 10 päivää ainakin. Ootko kattonu raskauskiekko.fi vai mikä sivu olikaan ni sieltä mitä antaa lasketuksi ajaksi? Ja tosiaan ei vatsan päältä välttämättä saa tarkkaa laskettua näillä viikoilla, täällä tehään ekat ultrat aina alakautta ja rakenneultra vasta vatsan päältä kun näkyvyys parempi silloin.

No tuota mä mietinkin, että voiko ovis olla reilu kk menkkojen jälkeen? :eek: niin tässä on sit todennäköisesti käyny o_O

Kävin äsken koululla sumplimassa mun opintoja ja valmistumisen ajankohtaa ja nyt on kivi vierähtäny sydämeltä, koska saatiin järkättyä kaikki niin, että mun valmistuminen venyykin ainoastaan muutaman kuukauden! Nyt on aika rankka syksy siis tulossa, mutta ihana tunne, kun tietää, että koulua ei olekaan vauvan synnyttyä enää kuin pari kurssia jäljellä:)

Onko teillä muilla ollut kovasti jo särkyä ja turvotusta?

Mulla on lauantaista asti ollut hyvinkin raskas/raskaana oleva olo. Kohtu on kuin kivi, särkee vatsaa selkää ja lonkkia (jo nyt?).
Kävely pahentaa tätä ja makuuasento helpottaa. Täytyy jo varoa ripeää kävelyä ja äkkinäisiä repäseviä liikkeitä. Pelottaa että tuun olee tosi kipeä tän raskauden ajan.. Nyt vasta rv 6+0

Turvotusta riittää vaikka muille jakaa, välillä tuntuu että oon varmaan jo puolessa välissä ko maha on niin iso :D Huomenna 9+0, aika menee nopeasti! Keskiviikkona taas neuvolaan.

Nytkö tää armoton pahoinvointi alkaa. Tällä viikolla mies töissä ma-to ja tekee 10 tuntista päivää. Kamalaa olla likan kanssa illat kaksin kotona. Olisi hieno ilmakin pihalla, mutta en pysty meneen edes puistoon kun on niin kamala olo.

Camomillanen, mulla on ollu todella vähän mitään särkyjä. Turvotusta taas vaihtelevasti. Nyt ei yhtään ja eilen taas ihan kunnon pallomaha ja olo sen mukainen.

Mulla oli viikot 6-8 kuvotusta ja jatkuvaa huonoa oloa. Kerran vaan joutui oksentaa mut olo oli jatkuvasti kamala. Siihen kirsikkana kakun päälle mulla oli viime viikolle asti mahakramppeja ilmeisesti kohdun kasvuun liittyen. Nyt on helpottanut tosi paljon ja unohtuu tää raskaus välillä kokonaan. :) Toivon totisesti, että nää kuvotukset oli tällä kärsitty... Mun äidillä ei ollu kummassakaan raskaudessa kuulemma yhtään pahoinvointia.

Kirveli 9+0

Mulla just tänään alkanu tuntumaan tuota särkyä kohdussa ja sukkapuikkomaista tuikkimista. Koko ajan pelottaa, että nää kivut yltyy km:ksi.. :confused: tää flunssa tuntuu jo alkavan helpottaa, mut pientä lämpöä pukkaa eikä ruoka oikein maistu :wtf:

Mulla oli sen pari viikkoa jatkuva pahaolo ja öllötys, mutta nyt on vähä helpottanu eli aamulla ei oo enää pahaolo. Iltapäivällä meinaa olla, mutta ku koittaa syödä jotain parin tunnin välein ni olo ei mee kovin pahaksi. Aamu- ja iltalenkillä rupee jostain syystä pistään aina oikeelle puolelle mahaa, joten juoksua ei tarvi enää etes miettiä. Lauantaina kipua oli enemmänki, mutta se meni ohi ja muuten ei masuun onneks satu. Tuntuu vaan, että maha on tosi kova ja vissiin turvonnu. Ei tuosta läskin keskeltä tiiä erottaa turvotusta ja muuta :) Jonain päivinä selkää särkee, mutta ei onneks joka päivä. Ja yöllä joutuu ravaan vessassa aina ku herää, parin tunnin välein. Jotenki maha muka painaa ku mahallaan nukun... Tänään aattelin raahautua zumbaan ja salille ennen ku jumitan taas tonne sohvan pohjalle. Katotaan miten käy...

tänään selvisi tämä epäilty kohdunulkoinen, että on mennyt kesken ja siksi oli kohtu tyhjä. mä vetäydyn täältä helpottunein mielin pois (kun ei tarvinnut mitään poistoja tehdä) ja toivotan hurjasti tsemppiä teille kaikille <3

Minä täällä huhtikuisissa huutelen vaikka laskettuaika maaliskuussa (31.3.-16). Liippaa kuitenkin niin läheltä, joten eiköhän ole ihan sallittua. :wink Täällä ollaan siis vk 9+4 ja esikoista odotellaan. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä käyty, ultra 14.9. Raskausoireet ovat todella lieviä eikä pahoinvointia ole ollut ollenkaan. Toki nälästä tulee huono olo, mutta ei muuten. Kaikki niin uutta ja jännää, joten olisipa äkkiä syyskuun puoliväli niin saataisiin tähän kaikkeen varmuus. Lapsihaaveita on <3

Ensiodottaja täällä myöskin ottaa osaa keskusteluun ja mielenkiinnolla lukee kaikkien kokemuksia. :)
Mulla menossa rv8+6, sain tietää raskaudesta vasta vajaa pari viikkoa sitten, eli kaikki on uutta ja ihmeellistä. Ultran kautta määriteltiin että missä mennään ja perjantaina on ensimmäinen neuvola. Jännää!

Miehen kanssa ollaan oltu jo 11 v yhdessä, vuosi kihloissa ja puoli vuotta naimisissa. Häiden jälkeen maaliskuussa jätettiin ehkäisy pois, kesäkuussa sain keskenmenon (mikä oli täysi yllätys, en tiennyt olevani raskaana) ja heinäkuussa on tämä tulokas saanut alkunsa. Ei olla siis ehditty vielä edes yrittää tulla raskaaksi.. Mikä on kyllä vallan ihanaa! Mieluisa tulokas on siis kypsymässä..

Mullakaan ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan! Ensimmäiset odotusviikot oli turvotusta, minkä luulin liittyvän tuleviin kuukautisiin, mutta sekin helpotti. Kieltämättä välillä jopa melkein unohtaa olevansa raskaana, kun ei ole mitään oireita.. Mutta kylläpä niitä varmastikin vielä tulee. Ja sitten kun maha alkaa kasvaa, niin on varmasti vaikea unohtaa.. :D

Meillä kerrottiin tulevalle mummulle asiasta perjantaina, ja kovasti ovat tulevat isovanhemmat innoissaan. Samoin tädit (minun siskoni), mutta vielä yritin tyynnytellä.. Odotellaan rauhassa vielä kuukausi, niin uskaltaa sitten juhlistaa enemmän.. Ultrassa lääkäri oli tosi asiallinen ja ihanan rohkaiseva, tulokkaan sydämen sykekin kuului selkeästi ja oli lääkärin mukaan vahva. Kyyneleethän siinä piti tirauttaa..menköön hormonien piikkiin, vaikka tiedän että herkkis oonkin.. :D

Tsemppiä jatkoon Lilylee ja voimia!

Enpä ole täällä ehtinyt piiiiiitkiin aikoihin kirjoitella. Hirmuisesti on joukko kasvanut tänä aikana.
Viikkoja nyt 8+5 ja turvotusta, väsymystä ja pahoinvointia löytyy. Mikään ruoka ei oikein kiinnosta ja
painoa on tippunut parisen kiloa.
Ensimmäinen neuvola oli viime torstaina, eipä tuo eronnut esikoisen ekasta neuvolasta juurikaan. Paitsi että meillä on nykyään aivan ihana neuvolantäti!! :)

Musamama - ihan kateeksi käy kun olet jo ultraan päässyt. :happy: Ehdotettiinko sitä sinulle vai kuinka? Onko se yksityisen kautta? Meidän terkkari kun ei puhunut aiemmasta ultrasta mitään, vain ultrasta vk12. Olen vielä niin tietämätön näistä :dead:

Takaisin