Huhtikuiset

Puhuttiin neuvolassa äyriäisistä... Ja jäi vähän epäselväksi onko joidenkin raakasmetallien tms takia etteikö suositeltais? Mutta saahan lähes kaikkia kalojakin syödä, niin miksei rapuja? Pakastekatkaravuissa toki se että ne pitää kuumentaa kuten kaikki pakasteet. Mutta keitettyjä rapuja neuvolan hoitajakin uskoi että saisi syödä... Ja eiköhän rapujuhlassa ravut oo juurikin sellaisia vasta keitettyjä?

mä taidankin vetäytyä taka-alalle, mulla nyt kohdunulkoinen epäily (jota tosin ei löydetä mistään. hcg ke 290 ja to 370, eli jossain se kasvaa mutta viikon päästä etsitään lisää. huh, stressaavaa kun ei tiedä yhtään missä alkio voi olla :/

Kamala flunssa iski päälle. Miten saan oloani lievitettyä koti konstein? Mä oon tottunut käyttämään sellaisia mitä ei oikein sovi raskaana ollessa käyttää. Kertokaa parhaat niksinne.

Samaa kyselen minäkin! Perjantaina iski hirvee flunssa.. Paratabsia oon vaan pahimpaan särkyyn ottanu.

Mä oon just toipunut viikon lenssustani mut kärsin vaan kaiken kun en osannut mitään vippaskonsteja.

Lilyee, voimia ja toivottavasti tilanne selkenee pian! Kuulostaa erikoiselta sun tilanne :/

Täällä ollut tänään alkuillasta asti tosi voimakkaita kasvukipuja, menkkamaista/supistusmaista polttelua koko alavatsan ja selän alueella. Meinasin jo huolestua mut mitään vuotoa ei ole niin eiköhän kaikki oo kunnossa :)

Flunssassa: yskään hunaja, höyryhengitys/ höyryävä suihku/ kuuma juotava, kaikki kurkkua kostuttavat imeskelypastillit. Sängynpääty koholle yöksi. Liman irroittamiseen keuhkoputkista PEP-puhallukset (googlettamalla löytyy). Tukkoiseen nenään ja poskiontelotulehduksen ehkäisyyn nenähuuhtelukannu (löytyy apteekista ja kannattaa tosiaan kokeilla varsinkin jos herkästi saa tulehduksen poskionteloihin!). Pikaista paranemista! Ei varmaan miellyttävin olo ole flunssa raskausoireiden päälle...

Täällä räkäflunssa päällä kolmatta päivää, kurkku rauhottunu mut sitkeätä räkää puskee ulos. Koko ajan saa olla niistämässä. Oon syöny paljon vihreitä kasviksia ja paljon hedelmiä. Juonut teetä ja vettä jossa sitruunapala. Lisäksi aamuisin olen huuhdellut nenäkannulla röörit ja se helpottaa heti oloa.

Koko ajan tuntuu että nälättää ja koko ajan saa syödä. Iltapäivisin alkaa täällä turvotus vatsan seudulla ja koska olen aika timmissä kunnossa niin heti huomaa vesimelonin kokoisen turvonneen mahan paidan alta. Eli löysiä ja peittäviä vaatteita saanut jo ihan huolella käyttää.

Mun korvaan se nenähuuhtelu kuulostaa niin inhottavalta, että ennemmin jatkan nenän niistelyä :confused:

Onnittelut kaikille raskautuneille ja pahoittelut vastoinkäymisiä kohdanneille!
Täällä mennään ilmeisesti jossain 7+ viikolla. 8.9 ois lääkäri ja ultra, joten sitte varmaan selviää paremmin. En tiiä miten täällä Californiassa tuo raskauden seuranta hoidetaan, luultavasti synnytyksen aikaan ollaan jo Suomessa. Mutta kaikki on vielä ihan auki...

Huhtikuussa 2014 lopetettiin pillerit ja sen jälkeen vauva sai tulla jos on tullakseen. Tän vuoden puolella kokeiltiin ovis tikkuakin, mutta eipä siitäkään apua ollu, ovis oli sillon ku olin ajatellukin. Kesän aikana luovutin asian seuraamisen, tarkotuksena oli mennä lääkärille selvittää, että missä vika kunhan asuinpaikka selviää mutta niin vaan huomasin jossain vaiheessa, että menkat alkaa oleen pari viikkoa myöhässä ni tein varalta testin. Ja positiivistahan se näytti vihdoin! Nyt onki sitte asia varmistunu jatkuvan väsymyksen ja öllötyksen ansiosta. Välillä oli jo tosissaan huono olo, mutta oksentaa ei oo vielä tarvinnu ja nyt parina päivänä meni jo vähän paremmin. Jospa se nyt pysyis tässä. Keskenmenoahan sitä tietenki pelkää, mutta päivä kerrallaan eteenpäin.

Millier, siihen tottuu nopeasti ja se oikeasti auttaa. Eikä se minusta edes ole epämiellyttävää kun oppii sen oikean tavan ja neste kiertää onteloissa eikä tule suuhun ja kun neste on oikean lämpöistä. Suosittelen kokeilemaan! Omat poskiotelotulehdukset vähentyneet nenäkannun myötä ja tosiaan eritoten raskaana ollessa hyvä keino kun niksiloota on muutoin vähän tyhjempi silloin.

Totta, mä ton kannun unohdin kokonaan! Multakin se löytyy. Vaatii kyllä harjottelua että se on miellyttävää :D

Aika menee niin tuhottoman hitaasti! Huomennä poksahtaa vasta 6+0 ja mä voisin mennä jo synnyttämään! :D

Täälläkin toinen flunssa viikon sisään :( Tai ainakin kurkkukipu alkoi eilen. Hyvä tekosyy syödä paljon jäätelöä? Pakkasessa olisi omar ja pätkis jätskiä, ei oo vaan tehnyt mieli syödä vielä ;)

Ainiin sen kirjan vois tosiaan hakea :o Viimeksi sain neuvolasta niin oli helppo ei tarvinnut muistaa hakea mistään :D
Onkohan paha juttu jos tässä alkuraskaus tulee vaan maattua sängyssä tai sohvalla? Meinaa ainut asento missä ei oksu lennä tai päätä huimaa flunssa yms. Jos sitten skarppaa kun olo helpottanut :D

Älä muuta sano, erehdyin toissailtana sitä kattelee ja nyt on lempisarjat yms listalla mitkä jäänyt joskus kesken :D Ihan kamalaa, onneksi ei kehtaa puistossa olla puhelin kourassa, tulisi varmaan sielläkin katottua :o

Mitkäs on sun suosikkisarjoja?

Meillä miehen kanssa katsottuna ainakin weeds, orange is the new black, true blood, sopranos, silta, bloodline.. Mun pahe on Glee :D

Mä haluun tsempata ihmisiä tuon nenäkannun käyttöön, itse oon aina ollut ihan superhuono esim. sukeltamaan ilman että pidän nenästä kiinni tai jopa suihkun alla viipymään pitkään sen takia ettei nenään vaan mene vettä. En tiennyt mitään inhottavampaa ajatusta kuin tuo nenäkannu. Joskus sitten vanha pomoni leikkimielisesti pakotti mut kokeilemaan flunssan aikana sitä, niin yllätyin miten vähän inhottavaa se oli, siis oikeesti jopa miellyttävää! Ja se tunne kun tavara lähtee liikkeelle ja niin luonnollisin keinoin, ah. Onneksi uskaltauduin. Raskauden aikana tulee varmasti käytettyä, kun nenäsuihkeet on kiellettyjen listalla.

Takaisin