Huhtikuiset

Kurkkimassa :)
Eilen sain testiin haamun tai no kuivuessaan näkyi selvästi... Nyt odottelen vielä pari päivää että saan sen kunnon viivan.

Lise, täällä myös tuota ruokailun jälkeistä pahoinvointia.
Raudan maku välillä erittäin voimakkaasti suussa.

Laskettu aika olis siinä 11.4 luultavasti. Ja kuudes lapsonen :)

Tervetuloa mukaan uudet :)

Nyt tehty vika liuskatesti kaapista ja testiviiva oli vahvempi ku kontrolliviiva <3 nyt saa testailu jäädä vaikka se niin ihanaa onkin :D loppuviikolle on tosin yksi digi vielä odottelemassa..

Tiltti 4+5

Itse testailin DPO8-DPO17 joka päivä, jonain päivinä kahteenkin kertaan, viiva vahvistui joka kerta. :D neuvolan täti nauroi puhelimessa kun kerroin.

Mulla on kans selkeimpänä oireena alamahan tuntemukset, vähän sellaista jomotuksena tuntuvaa kipuilua. Pari päivää sitten kipeytyi tissit ja varsinkin nännit. Ajattelin myös mennä varhaisultraan parin viikon päästä. :)

Testasin nyt vielä CB:n testillä, tänään dpo 18 muistaakseni. Alempi on muuten ovistesti, halusin piruuttaan nähdä tuleeko siihen mitään. Ja tulihan siihen, testiviiva tummu välittömästi ja on kontrollia tummempi. :)

cda482db13ea0371fe26a150b5af9f75

Tehän ootte innostunu kirjotteleen :D Esikoinen piti mua kiireisenä eilisen illan ja tää aamukin on menny yhdessä hujauksessa nyt on neuvolaankin soitettu ja päästään jatkaa saman tädin kanssa, kuin aiemminkin. Siellä se täti naureskeli, että sitä ollaan oikein hedelmällistä sorttia :D Ja me niin viihdytään neuvolassa, että käydään siellä kolmena arkipäivänä peräkkäinkin! Ensin esikoisen terkkari, sitten esikoisen lääkäri ja sitten on oma neuvola vielä siinä 24.8 LA oliskin sitten 4.4 hauskaa, kun esikoisen LA oli 4.1 Onkohan seuraavan sitten 4.7?

Vähän mieltä rauhoitti, kun tänään tuli liuskatestejä postissa kolme kappaletta ja oli se viiva tummunut, vaikka ei se vieläkään kontrolliviivan vahvuinen ollut, mutta näyttihän se jo paljon paremmalta kuin aikaisemmin, kyllä se tästä.

Joku kyseli siitä varhaisultrasta, haluaisin mennä ihan hirveästi kun on niin oireetonta, esikoisesta ei ollu tällästä pelkoa kuin tästä, mutta rahatilanne on vähän sellainen, ettei viittis kun ollaan lähössä reissuun just kuun vaihteessa ja ollaan kolme viikkoa poissa kotoa sitten, niin että käydään siinä välissä kerran pyörähtää kotona. Siellä reissussa haluaisin ottaa kuitenkin vähän rennommin :) Sittenhän sitä onkin melkein jo ekan ultran aika, eli kunhan näistä vajaasta neljästä viikosta ensin selviää, reissussa ei kerkeä murehtimaan niin paljoa :)

Te, keillä on kokemusta ar-ultrasta.. Kysyisin, mitä ootte maksaneet, ja missä???
Itse pohdin asiaa, saisin mielenrauhan.. Oon lähdössä viikoks laivalle duuniin, niin jotenki ois kiva käydä ennen sitä.. Ellei maksa miljoonia... T: Rv 5+2

Hei!

Minäkin tulen mukaan kirjoittelemaan. Tänä aamuna testasin kp37/33-35. Odottelin siis vielä eilisen, että jos eilen olis alkanut menkat, niin olis olleet vielä mun normaalin kiertovaihtelun sisällä. Ja selvä plussa tuli! Mutta aikaisessa vaiheessa vielä, oviksesta laskettuna 4+2. LA olisi siis kai 9.4. Jos kaikki menee loppuun asti hyvin, niin voi olla, että syntyy maaliskuunkin puolella, esikoinen tuli melkein kolme viikkoa etuajassa. Ennestään on siis jo 2v poika ja tämä on minun kuudes raskauteni. Soittelin tänään neuvolaan, ja kun sijaistätikin kyseli noista keskenmenoista ja kerroin, että oma neuvolantätini on laittanut mut niiden takia yleensä kunnalliseen varhaisultraan niin hän kysyi haluaisinko nytkin ja sain jo kahden viikon päähän ultra-ajan!! Ja varsinainen normaali neuvola-aika sitten loppukuusta. Toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin!!!

Mulla taisi viimeksi maksaa ar ultra 80euroa ihan perus gynellä (Terveystalo). Varmaan jos käy jossain Femedassa tms alaan erikoistuneessa paikassa niin saattaa maksaa enemmän..?

Täällä myös yksi uusi plussannut. Hieman yllättäen tulikin meillä positiivinen tulosa heti ensimmäisestä kierrosta kun ehkäisy jätettiin pois, joten hieman erikoisissa fiilareissa ollaan että nytkö sitä sit ollaan taas raskaana? Ennestään perheestämme löytyy 1,9v tyttö. Tänään kävin varhaisultrassa Tampereen Terveystalolla ja se maksoi yllättäen hurjat 200 euroa. Yllätyin, kun se edelliskerralla maksoi vain satasen luokkaa. No ei se nyt haitanne, pääasia että tietää että raskaana ollaan ja alkio on ihan oikeassa paikassa kiinnittyneenä siellä missä pitäkin. <3 La meillä 3.4. paikkeilla.

Tervetuloa mukaan huhtivauva!
Kyllä noi on vaan aika hintavia noi ultrat, mutta kyllä mäkin sen olisin valmis maksamaan mielenrauhan vuoksi, jos vaan nyt olis rahaa :)

Hei vaan, täällä olisi yksi 24.7. plussannut, LA olis näillä näkymin 1.4. :) Sitä olikin odotettu kovasti keskenmenon jälkeen, esikoinen olisi tulossa. Nyt vaan jännitetään jotta meneekö kesken kun viikko sitten sunnuntaina ja tiistaina tuli hieman verta, tosin ei kai tässä vielä huolenaihetta ole, kun ei sen enempää ole vuodellut :D

-Hups, piti olla 24.7. eikä 24.6., tämä korjattu :D

Muokattu viimeksi:
Kävinkin hätäpäissäni jo kirjoittamassa tuonne huhtikuun hurmurit 2016 ennen kuin bongasin tämän.. :O

Tässä nyt vielä teksti minkä laitoin sinne:

"Kiva että löytyi tällainen ketju! :) Oon ihan aloittelija keskustelupalstoilla ja noin muutenkin raskauteen liittyen.

Olen kuumeillut monen monta vuotta. Nyt kun päätimme miehen kanssa viimeinkin aloittaa esikoisen yrittämisen kesälomalla, niin kävi oikea pullamunkki ja plussa tuli tänä aamuna ensimmäisestä kierrosta. Laskettu aika on siis 12.4."

Ootteko laskeneet itse LA:n vai käyttäneet googlea laskureiden etsimiseen? Mä laskin kuudessa eri nettiosoitteessa ajan samoilla spekseillä ja sain aika kirjavan määrän päivämääriä. Eniten tuli 9.4. vastauksia mutta yllättäen vau.fi antoi 1.4. Mistähän johtuu noin iso vaihteluväli? On siinä terveydenhoitajalle paljon odotuksia...

En ole muuten yhtään kiirehtinyt neuvolaan soittoa, sinne soittoaikakin on tosi huonoon aikaan töiden kannalta. Eiköhän me ehditä myöhemminkin.

KoBe laittoi tuolla aikaisemmin käyttäneensä tota raskauskiekkoa, http://www.raskauskiekko.fi/kiekko/ Meillä neuvolassa käyttää jotain kiekkoa ja vähentää siitä sen yhden päivän aina, sama oli esikoisenkin kohdalla. Toi oli musta kätevä.

Tervetuloa taas uusille :)

Mulla on näyttänyt kaikilla laskureilla se 4.4 mut mulla on 28 päivän kierto, ja sehän on se "tavallinen" mikä aina on siinä esimerkkinä, oviksesta ei oo hajuakaan niin ne laskurit han laskee vissiin se kp 14 mukaan kun kierto 28?

Oon käyttäny vau:n laskuria mutta laskenut oviksen mukaan.

Itse varasin aikaisin neuvolan siksi kun ajattelin että pääsisinkö sinne ylimääräiseen ultraan sitä kautta tämän km-taustan takia. Ja minä oon vielä kotona esikoisen kanssa niin neuvolaan on helppo soitellakin aikaa, on vielä sopivasti lapsen päiväuniaikaan se niiden soittoaika.

Jos alkaa noita varhaisultrakävijöitä tulla enemmänkin vois vaikka myöhemmin perustaa niille kuulumisille oman ketjun?

Eleanora, ei huono idea. Neuvolaketjunkin voisi pikkuhiljaa perustaa, muutaman viikon sisään alkaa varmaan olla ne ensikäynnit käsillä.

Kiitos raskauskiekko-vinkistä. Se vahvisti päivämäärämme 9.4. eli nyt oltaisiin 4+2 viikolla. Ja että viikon päästä voisi kuulla sydänääniä... <3 Mulla kevään työstressistä (?) johtuen aina niin säännöllinen 28 kierto venähti säännölliseksi 43 kierroksi, joka varmaan vaikuttaa tuohon laskettujen aikojen isoon kirjoon. On tää aikamoista.

Takaisin