Huhtikuiset

Koskas te ootte ajatellut kertoa raskaudesta vanhemmille? Plussasin eilen ja tietenkin sormet syyhyää kertoa lähimmille ihmisille odotetut uutiset, toisaalta näillä viikoilla keskenmenon riski on niin iso vielä... :oops: Odotatteko kiltisti ekaa ultraa? Kavereille kerrotaankin vasta sitten joskus.

Kirveli 4+5 (Vaun arvio)

Itse olen kertonut muutamille läheisimmille ystäville ja vanhemmille, sillä ajatuksella että heille voisin yhtälailla kertoa mahdollisesta keskenmenostakin. Jos sellainen tapahtuisi, olisi ehkä ihan lohdullista saada tukea mieheni lisäksi myös heiltä.

5+2

Kerroin hysteeriahyperventilaatiokohtauksissani heti plussattuani äidilleni.. Muille ajateltiin kertoa vasta ekan ultran jälkeen.. Kai sinne astui on pakko jaksaa malttaa.. Onhan se ihanaa, sitten näyttää kuvakin ja kaikkea! Toisaalta tuntuu, että on vähän epäreilua muita vanhempia kohtaan, kun jo oma äitini tietää, mutta näillä nyt mennään.. Mieskin vielä ulkomailla opiskelemassa, josta palaa Suomeen kuukauden päästä.. Sitten voidaan yhdessä jakaa tätä huikeaa ilouutista! <3

Täällä vähän kuvotusta ruokailun jälkeen, pissalla täytyy juosta ja vaihtelevia vatsatuntemuksia. Onko muilla outoja tuntemuksia vatsalla? Aaltoilevaa kipua, jännittyneet vatsikset tms?

Lise 4+5

Tänään tulee kerrottua ihan lähiperheelle vaan, muille sitten joskus ekan ultran jälkeen ja lopuille sitten kun sattuu näkemään, niin tehtiin ekan kanssakin :)
Omat oireet tällä hetkellä pientä juilimista alamahalla ja selässä, huomattavasti lievempää kuin esikoisen aikaan samoilla viikoilla, sillon luulin että menkat alkaa koko aika. Sit tietty pariin otteeseen jo tullu oksennettua ja etovaa oloa useesti. Tisseissä tuntunu jo viikon että maito nousisi, mistä lie johtuu :D

Mulla ei oo mitään tuntemuksia, alkanut jo pelottaa, että onko siellä edes mitään :(

Me nyt sit käytiin mun vanhemmilla ja kerrottiin. :) Huvittavaa seurata niiden reaktioita, ei nekään tainnu vielä ihan sisäistää uutista. Meidän perheessä ei ole ollut tapana räiskyviä tunteenpurkauksia esittää, niin nytkin porukat lähinnä hymyilivät ja päivittelivät asiaa pariin otteeseen. Veikkaisin, että menee pari päivää kun äiti jo innoissaan kertoo miten on googlannu kaikenlaista tärkeää ja alkaa hössöttää... :rolleyes: Heille ensimmäinen lapsenlapsi siis tulossa.

Noista oloista, tänään viimeksi heräsin kuudelta inhottaviin menkkamaisiin kramppeihin ja olin taas varma, että tässä tää sit oli. :eek: Toisaalta enimmän aikaa ei ole mitään merkkejä mistään, niin sitä alkaa helposti epäillä itseään. Että en tiedä kumpi parempi, oireita vai ei! :confused:

Mulla on jotkut päivät täysin oireettomia ja toisina päivinä sit taas tissejä vihloo, nippailee vatsaa, närästää (tosin usein närästää ilman raskauttakin). Pitää vaan luottaa siihen että vaikka välillä on oireetonta niin kroppa tietää mitä ja kaikki on kunnossa :)

Mä oon kertonut kahdelle kaverille ja nyt huomenna kerrotaan miehen vanhemmille. Omalle äidille kerron joskus myöhemmillä viikoilla koska sit se tieto onkin jo koko suvulla. Aikaisemmissa raskauksissa odotettiin Np ultran yli ennen ku vanhemmille kerrottiin.
Viimeksi mua vaan loppuraskaudesta alkoi todella paljon ketuttamaan anopin ja oman äidin "miten sä voit"-kyselyt niin sen puolesta vois kertomista lykätä ihan kunnolla :D

Varasin ajan ar-ultraan 19.8. :) meinaatteko te mennä?

Ainiin jos tää on oire niin turvotus!! Maha on ku ilmapallo. Vois luulla et on pidemmälläkin ;D ..mulla alkaa vauvamaha yleensä näkymään vasta siinä rv 20 tienoilla

Tällä hetkellä ajattelen, etten mene ar-ultraan, mutta katsotaan nyt kun viikot kuluvat niin madellen, että malttaako sitä odottaa sinne ekaan viralliseen. :rolleyes:

Me kerrottiin jo äitille ja puolison vanhemmille, ei maltettu odottaa vaikka tarkotus oli.. Sisaruksille kerrotaan ensi viikolla ja varmaan lähimmille kavereille. Just nyt sattunut paljon juhlia eteen, ja olen joutunut jäämään pois kun kaverit heti arvaisivat että raskaana ollaan kun ei tulisi juotua taikka syötyä rapuja ;) ja en todellakaan halua että kaikki tästä vielä saa tietää, lähimmät vaan = ne kenelle jakaisi mahdollisen kaskenmenon surut...
Ar-ultraan ei olla menossa ainakaan näillä näkymin.
Oireet vaihtelee päivästä päivään, osa varmaan ihan keksittyjä ja luulo-oireita. Tänään kauhea väsy ja päänsärky, vatsa turvottaa!
Olen niin malttamaton, haluan että viikot menisivät nopeammin, nyt vasta 1vko mennyt ja tuntuu ikuisuudelta!!!
Maatu 4+6

Ai niin, oireisiin piti lisäämäni vielä se, että tunteet on kyllä pinnassa ihan eri tavalla ku aiemmin. Ehdin jo tirauttaa muutamat itkut kun liikutuin niin kovin seuratessani kuninkuusraveja! :joyful: Toki oon hevosihminen muutenkin, mut ei tämmöisiä reaktioita sentään aiemmin oo esiintyny. :happy118

Eihän ne oireet aina kerro mitään, voihan niitä tulla vaikka olisi tuulimuna tms. :/ En ite mee kyllä varhaisultraan, eihän sekään varmaa oo että sen jälkeen raskaus jatkuu normaalisti vaikka siellä jotain näkyisi, sit menisin jos olisi tiedossa mahdollisia komplikaatioita jo alussa. Mieluummin sit meen 4D ultraan rakenneultran aikoihin, esikoisesta ei käyty mut nyt ajattelen et mitä jos normi seulat ei jotain ois huomannut :/ Mut siis jokainen käy tai ei käy, mulle toi helpotusta kun ostin dopplerin kotiin, toiset ajattelee et se voi tuoda turhaa paniikkia jos ei kuule sykettä yms :)

Tervetuloa kaikille uusille ♡
Me ollaan tosiaa jo kerrottu lähipiirille (vanhemmat ja läheiset kaverit) kun asustellaan eri puolilla maata eikä malttanut odottaa! Ainut raskausoire on älytön ketutus, kaikki - varsinkin mies - saa näkemään punaista :D itkukin on herkässä. hetkittäin tulee pahoinvointia esim autossa ja etoo, mutta niin teki aiemminkin joten en laske sitä raskausoireeksi:) ensi viikolla ajattelin täytellä esitietolomakkeet ja varata np-ultran hurjaa!

Hyvä toi kirvelin kuninkuusraveista herkistyminen! :smiley-bounce022 täälläkin on maha turvoksissa, leffassa itketty ja otettu aina töiden jälkeen päikkärit. kiva kuulla etten oo menkkamaisten kramppien kanssa yksin. Tosiaan tulevat ja menevät ja moisia en oo ennen kokenut. Jotenkin erilaista venymistä ja pauketta mahassa, toiv. ihan hyvästä syystä. Mutta muut oireet ei oo mitenkään huomattavia mullakaan satra87! Eikös niitä melkeen oireettomia raskauksiakin ole?

Miehen jälkeen seuraavaksi täytyy käytännön syistä kertoa töissä. Ultraan asti yritetään sinnitellä perheiden kanssa.. Vaikka kiva olis kuuluttaa koko maailmalle Jo! :smiley-angelic005

Minkäs laisia syitä teillä on mennä tai olla menemättä ar-ultraan? Täällä kiinnostais mennä! Millonkas pk-seudulla kannattaa soittaa neuvolaan? Onko jonoja?

Lise 4+5

Mä meen ar ultraan kun mulla on ollut yks kohdun ulkopuolinen ja pitää varmistaa että alkio on oikeassa paikassa. Riski uusiutumiseen kun on 20%. Menisin ar ultraan kyllä ilman tota riskitaustaakin kun on se kiva tietää että masussa on joku elossa eikä tuulimuna tms.

Kannattaa pk seudulla varata neuvola suht pian. Meillä ainakin ruuhkaa Vantaalla

Mites se muuten menee et jos käy ar ultrassa ja on liian aikasta niin maksaako se seuraava käynti eli joutuuko kahteen kertaan maksaa? Siis jos yksityiselle menee. En ees tiiä julkisen puolen kun ei oo tullu käytyä ku neuvolassa :D Tuli luettua taas juttuja ja ar ultra alkais houkuttaa kyllä mutta luulen et laskettu aika myöhäisempi mitä menkoista laskettuna on nii ei kyllä viitsis miljoonia maksaa :/

Veikkaisin et maksaa normaalisti uusi käynti. Yhtälaillahan se vie lääkärin aikaa :)
Mä varasin ultran viikolle 7+0 niin luulis jo näkyvän :) kuopuksesta näkyi 6+3 viikolla

Nojoo totta. Nyt kun on saatavilla sitä nipt testiä niin huvikseen katoin mitä se maksaa yksityisellä (ilman riskiarvoja ei pääse hus tms) niin joku 700-860e :o olispa rahhoota tommosiin :(

Takaisin