Huhtikuiset

Tääl ei oikein mitään oireita oo. Epätodenoloinen tunne et olisi raskaana. Eilen tein digin ja näytti raskaana 2-3. Et kaiketi pitää uskoa, et kolmas tulossa. Eka neuvola 17.9. Äidilleni ja siskolle oon kertonut. Itse oon 1.4 syntynyt ja tän la on ehkä 28.4. Mut jos sisaruksiin tulee niin menee toukokuun puolelle. Eka meni 7pvä yli ja toinen 10pvä yli. Miehen vanhemmille kerrotaan varmaan vasta jouluna. Mun läheisimmät saa varmaan tietää nyt viikonloppuna kun veljen häät on. Mut viimeksi salanimellä kaiken ja sit tulikin tuulimuna! Niin oli hieman hankala alkaa puhua kenellekään , et juu oltiin tässä raskaana mut se olikin tuulimuna.

Täällä plussattu maanantaina yllättäen vahvat viivat ja laskuri laski 3.4. Vielä ei uskalla iloita liikaa vaikka tekis kyllä mieli. Ensiviikolla neuvola ja sit vaan oottelee ultraa. Nyt 8+3.

Siis kauheaa kun tekee tosi paljon mieli kaikkea suolasta koko ajan! Ja sitä pitäs välttää.. Jaloissa tuntuu turvotusta, se varmaan hellittää kun ilmat viilenee.
Meinaa myös iskeä masis mieliala, senkin onneks tietää helpottavan jossain vaiheessa!

Mitkä olot muilla tänään? :)

Edelleen kiitollinen pahoinvoinnin poissaolosta, 5+3

Mä ravaan vessassa koko ajan. Yölläkin ihan hirveetä. Ainakin kolme-neljä kertaa pitää vessassa käydä.
Olen kanssa kiitollinen että vielä ei oo pahaa oloa ja toivottavasti ei tuukkaan.
Mä oon alkanut näkeen kummallisia unia yöllä. Ne on yleensä tosi sekaisia ja sitten käsittelen päivän tapahtumia niissä. Jotenkin aina liittyy sihen mitä oon päivällä tehnyt.

Norappi ja pikkukakkonen 5+0

Tänään on ollu astetta etovampi olo kuin tällä viikolla muuten. Mutta ihan ok. Pystyy tekeen hyvin töitä.

Mä oon kans nähny tosi paljon unia. Parina yönä jotain seksiuniaki vaikka ikinä en yleensä sellasia näe.

Noniin eilen siis tuli käytyä ekassa neuvolassa ja hirveesti tuli mukaan kaikkia lippu lappuja äidille sekä vähän myös isille :) pissanäytettä sai antaa ja verta otettiin mutta kaikinpuolin mielenkiintoinen käynti :)! Niin ja tärkein että toukalla oli kaikki hyvin! :) kahden viikon päästä sitten eka ultra! Kuvottava olo ei ainakaan vielä ole takaisin tullut. Tällä hetkellä siis ihan hyvä olo! Mites muiden vointi? Onko pahoinvointia ilmaantunut jollekkin?

9+1

Oudot unet taitaa kuulua asiaan :D

Mulla on eka neuvola vasta 4 viikon päästä kun oon niin alussa, mut aika lailla tiedän mitä siellä höpötetään ja tehdään, odotan kyllä ultraa ja sydänääniä! <3

Oon hiplaillut vauvanvaatteita ja suurinpiirtein suunnitellut oman malliston (tykkään ommella) ;)

Tänään siivosin varastoa ja kaivoin kaikki vanhat vauvanvaatteet esille ja järkkäilin niitä kokojen mukaan että mitä kokoa on minkäkin verran ja mistä vaatteista voisin tehdä kaavoja! Hurahdan aina ihan täysillä! :D
Mut en ompele vaan omaan käyttöön vaan myös usealle lapseutuvalle kaverille lahjoiksi.. *seliseli* :D :D

Täällä ravataan vessassa ainakin pari kertaa yössä. Väsyttää ja ärsyttää pikku jutut töissä. Kellon tarkka huono olo jos ei syö kahden tunnin välein. Vatsa turvottaa ja housun nappi painaa. Onneks ei oo tarvinu oksentaa!

Lise 8+2

Shayla mulla on kokemusta raskaudesta ja surutyöstä. Alku raskaudessa meidän erittäin läheinen ihminen sairastui haimasyöpään ja ennuste oli murskaava. Elettiin monta kuukautta surussa ja pelossa. Mulle silloin lääkäri neuvoi itkemään ja purkamaan pahaa oloa koska se että sitä yrittää estää on paha äidille ja sikiölle. Myös se että yrtti huolehtia ravinnosta on tärkeää. Mun läheinen ei kerennyt tytärtämme näkemään vaan ison masuni kanssa jouduimme hyvästelemään. Muo supisteli koko hautajaisten ajan. Pelkäsin että siihe kirkonpenkille syntyy. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja terve tyttö syntyi laskettuna päivänä.
Nyt mun papalla todettiin keuhkosyöpä joten joudun käymään läpi samoja asioita myös tässä raskaudessa. Toivottavasti kuitenkin mun pappa meidän nöpön näkee.

Täällä kesäloman jälkeisessä perinteeksi muodostuneessa flunssassa ja tuntuu että koko ajan väsyttäis. Työmatka pyörälläkin tuntuu ihan mahdottomalta kun jalat on spagettia..tiedä sitten kuinka suuri osuus tällä raskaudella on tähän väsymykseen. Oon kuitenkin kiitollinen, että vielä ei ole samanlaista oksetusoloa ilmaantunut kuin esikoista odottaessa. Vatsa sen sijaan tuntuu kauheen turvonneelta ja jos maha tätä menoa jatkaa paisumistaan niin eipä kauaa pysy salassa tämä raskaus

Mulle iski etova olo tänään ihan yhtäkkiä

Väsyttää ja itkettää kaikki, ennen plussaustakin itkin kuunnellessa Robinia ja Chisun Baden-Badenia ;D

Kaikkialla näkyy raskaana olevia naisia <3

Täällä oireet ehkä hiukan lieventyneet ja sekös alkoi tietenkin huolettaa :confused: Aamupahoinvoinnin oon saanu kuriin, mut vatsa on hiukan löysällä. Huomenna vihdoin neuvola! :)

Kylläpä oon ollu täällä hiljaa kun on tullut vaan facen ryhmässä höpistyä, joista ei saanut täällä puhua hups!

Oon alkanu näkemään unia tulevasta vauvasta, niissä hän on tyttö ja kantelen pientä ympäriinsä. Kun herään niin tulee hirmu surullinen olo kun muistaa että toinen on vielä pitkään masussa kasvamassa (nyt 8+2). Olen purkanut turhautumistani pehmolelujen ostoon, tänään meille löytyi jättiorava :D

Mä näin yks yö unta, että aloin vuotaa verta ihan hirveesti. Kipuja ei ollu, mut silti itku kurkussa kirjottelin tännekin kuinka menkat alko ja vauvaa ei vielä tuukaan.. Kyllä se aina helpottaa kum aamulla herää ja tajuaa kaiken olleen vain unta. Viime raskaudessa tuli kans ihan hirveesti tosi sekavia ja pelottavia unia..

:smiley-angry017 Hitsi noita hormooneja...mulla on mennyt monena iltana ihan pipariksi esikoisen nukutus ja mies on lähdössä pitkälle työmatkalle, joten en voi nyt koko ajan pyytää, et mies nukuttaisi kun typyn pitäis tottua taas mun nukutukaiin. No kun sitten on kuunnellut kiljumista ja kitinää tunnin verran niin jo on kohtu surkastumispisteessä ja toivoo jo keskenmenoa. Ja tulee niin hemmetin kiukkuiseksi, kun toinen kiusaa vain äitiä tuon nukuttamisen kanssa...miksimiksimiksi!!! Tosin ihan syhtä paljon muo suututti jo ennen raskautta, joten turha sitä syyttää...tää on vaan niin epäreilua, kun mun nukuttamiset menee kymmenen yli vaikka tilasin lapsen joka nukkuisi nätisti iltaisin, et vanhemmilla olis ees hetki omaa aikaa. Kaiken kukkuraksi lomalla loppui myös päikkärien nukkuminen...

Takaisin