Huhtikuiset

Mullakin sellainen olo, ettei uskalla vielä kunnolla iloita tai suunnitella mitään! Välillä aina onnellisempi olo esim. kun viikkoja tulee täyteen :) Mutta sitten taas huolettaa, kun ei ultraakaan ole katsottu vielä... Kaikki tuulimunat ja varhaisten keskenmenojen yleisyydet huolettaa :/ Ja sitten jos stressaan liikaa, niin pelkään että ei kai stressi voi vaikuttaa epäsuotuisasti raskauteen! Nyt lohduttaa se että on jotain rakausoireita edes. Varsinkin se ettei vieläkään haluta syödä suklaata, on mulla varma merkki, että jotain kummaa on kehossa meneillään :D Nyt vaan oottaa että se 12 viikkoa tulis jo pian täyteen, niin uskallettais alkaa suunnittelemaan tulevaa vähän rohkeammin! Tietenkin sitten voi taas tulla uusia stressejä vauvan voinnin suhteen.... Ja varmaan lapsistaan on vähän huolissaan koko iän ajan!!! Jostain luin että lapsen saaminen on kuin eläisi ladattu ase ohimolla :0 Kun siis rakastaa niin paljon. No joo toivottavasti osaa vähän rennommin ottaa :D

Perjantaina tulossa eka neuvola :)

Nyt h7+4

sen verran käyn täällä kertomassa kun kerkesin jo tänne varovaisesti ilmottautumaan että lauantaina sain selvästi värillisen toisen viivan pc:n tikkuun ja tänä ma aamuna sit ei yllätykseksi tullutkaan kuin yksi viiva... no ei menkkojakaan näy ja kävin ostamassa cb:n viikkonäytöllisen digin ja siinä sit olevinaan tuli joku virhe...joten en nyt sit tiedä ollako vai eikö olla..

Mulla erittäin varhaisen plussa ja sit mekkojen oletetun alkamis ajan jälkeisen plussan välissä oli yksi negatiivinen. Mutta digitaalinen näytti raskaana. Tee siis digitaalinen!

Mulla on raskaudesta tosi ristiriitaiset tunnelmat. Salaa iloitsen mutta kaikista kivoista ajatuksista tulee heti olo et en saa iloita koska mitää varmaa ei ole. Ja taas se olo et ei saa iloita harmittaa. Mä niin odotan ultraa. Ennen sitä en pysty nauttimaan tästä. Pelottaa liikaa ja kaikkia oireita vertaan raskauden josta syntyi tyttömme ja raskauden joka päättyi kkm. Täällä jäänyt nyt kommentointi sen takia vähemmälle. Ahdistaa liikaa. Äh!

ihan yksinkertaisesti en tiedä, olenko vai enkö, tavallaan himpun tunne että joo...mutta toisaalta varautunut pahimpaan ja etten ole..pelkään...olen tai en..

Täällä ilmoittautuu yksi plussannut. Olin aiemmin tuolla tammikuisissa, mutta se meni kesken. Sunnuntaina sain todella haalean plussan ja negan siinä välissä ja tänään digitaalisesta raskaana 1-2 viikkoa. Keskenmenon jälkeen oon ollut ihan sekaisin kierrosta mutta oletan että viimeiset menkat on ollu 21.7 ja kun menkat viikon myöhässä niin päätin testata uudelleen. Ihanaa. Toivottavasti kaikki menis nyt hyvin, vähän pelottaa.

Moikka vauva2016!

Mullakin oli 21.7. edelliset menkat ja lauantaina plussasin! La varmaan melko samaan aikaan! Mäkin toivon että kaikki sujuis siellä teillä tällä kertaa hyvin! :)

Mikäli vaan passaa täältä liittyisi joukkoon iloiseen yksi odottaja lisää? Esikoinen täyttää ensi kuussa 2 ja pikkukakkosen la näillä näkymin 14.4. Raskaus oli iloinen yllätys, ensimmäistä kun odoteltiin se 1,5v. Tällä kertaa tärppäsi ihan muutaman kierroksen jälkeen. Ja nimenomaan oli yllätysraskautuminen, kun viime viikkoisella rutiinigynekologikäynnillä gynekologisetä asian ilmoitti ja vielä ultralla asian totesi..eli ensimmäiset ultrakuvat jo takataskussa :love7ja 10. päivä ens kuuta olisi sitten aika varattuna ensimmäiseen neuvolaan.

Onko kellään kokemusta suuresta stressistä/surusta raskausaikana ja kuinka se voi vaikuttaa? Kävi nimittäin niin ikävästi, että eräs todella läheinen kuoli melko yllättäen tänään. Toivottavasti toukka kestäisi tämän, eikä menisi kesken. :( Nyt on nimittäin suhteellisen vaikeaa vain yrittää rauhoittua..

shayla, kamalaa :( tästä ei varmasti oo apua, mutta en osaa muutakaan sanoa ku että lähettelen sulle haleja ja paljon voimia! ja toivotaan että ei vaikuttais pienen oloihin mitenkään ♡

meinasitko kyfi testailla uuestaan joskus?:)

ja vielä onnea uusille plussanneille! :)

mua jännittää! Ollaan lähdössä viikonlopuksi(ja kyllä, jännittää oikeesti jo nyt :D ) reissuun miehen isälle ja mies haluaa sillon kertoa raskaudesta. tiiän että appiukko on vaan onnellinen ja on ehkä vähän odottanutkin tätä , mutta silti se kertominen on jotenki tosi jännää :D pieni osa musta miettii että kannattaako tästä vielä kertoa, mutta yritän uskoa siihen että kaikki menee hyvin ja saadaan vaan kauemmin iloita muiden kanssa kun kerrotaan jo nyt

Heippa kaikki ja onnea uusille! :)

Täällä vähän mietteliäissä tunnelmissa kun tuossa pari päivää sitten kaikki oireet niinku heltyi... ei kuvota enää tai mitään. Huoli nousi suureksi että taasko tämä oli tässä meinaan viimeksi juuri hävisi oireet ja sitten vähän ajan päästä tuli vuoto... toistaiseksi vielä ei nyt ole vuotoja. Tänään olisi ensimmäinen neuvola ja aijon keskustella asiasta. Ei oikein osaa iloita nyt ainakaan. Tänään siis täynnä rv 9.

Otan osaa Shayla! Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa myös suuri suru/stressi alkuraskaudessa ja nyt jo raskaus pitkällä. Muista ei tietoa. Toivotaan että kaikki menee hyvin :) Voimia!

Kiitoksia osanotoista. Alavatsakipuja on nyt ollut vähän enemmän kuin ennen, vuotoa ei kuitenkaan ole. Soitin neuvolaan, sanoivat että voivat olla normaaleja kiinnittymiseen ja kohdun muutoksiin liittyviä kipuja. Kipu ei kuitenkaan ole mitenkään kovaa. Pyysi ottamaan uudelleen yhteyttä mikäli kivut pahenevat. Jospa se niin menisi, että kun toinen elämä lähtee niin toinen tulee tilalle. ♡

Ensimmäinen neuvola takana!
Kaikki oli hyvin äipällä, pikkuusen sydänäänet oli vähän liian heikot, joten ens viikolla uudestaan! :)

Tämän vauveliinin lasketuksi ajaksi saatiin 22.3, joten taidampa hypätä maaliskuisten ryhmään! :D (vaikka aavistus oli ja parin laskurin mukaan mietin että SAATTASIN olla väärässä ryhmässä, mutta silti piti odottaa että ammattihenkilö sen toteaa. :D)
Paitsi jos on nyssykkä isosiskoonsa tullut, niin saattaa tupsahtaa maailmaan huhtikuun puolella, koska esikoisella tuppasi venähtämään 16pv. ylitse LA:n! Mutta katsotaan miten käy!

Ihanaa ja turvallista odotusta kaikille! Peukkuja! :Heartpink

Osanotot shayla! :/ ystävällä oli työuupumus raskauden lisäksi ja stressi oli väliin hirvittävä. Ei voi tietenkään verrata tuollaiseen :( mutta raskaus meni normaalisti.

Osanotot Shayla. Voin kokemuksella sanoa, että vaikka suru olisi pohjaton, se harvoin vaikuttaa vauvaan, pienet on kestävää tekoa. Tai ainakin niin kävi minun kohdallani kun isäni kuoli yllättäen kaksi kuukautta ennen esikoiseni syntymää. Terve lapsi syntyi ja ihan ajallaan. Voimia suruun.

Kiitos, tuli vain heti hätä pienen puolesta. Yleisesti ottaen, kun reagoin asioihin ns kroppa edellä. Eli tässä tapauksessa, sydän hakkaa, rintaan sattuu, pyöräyttää, ei saa nukuttua, ei saa ruokaa alas.

En masistele teille tämän enempää. Tsemppiä kaikille odotukseen ja lämpimät onnittelut uusille plussille! ♡ Kyllä se täälläkin ajan kanssa kaikki kääntyy parhain päin. :)

Mun piti tarkistaa toi viimeisin menkkojen alkamisajankohta apteekkiostosten perusteella, kun viimeiset menkat alkoi heti raskaustestin ostamisen ja testaamisen jälkeisenä päivänä. No eihän mun tiliotteesta sitä näkynyt, kun mies kävi apteekissa. Itse en kehdannut mennä kassalle, kun siellä oli töissä yksi mun vanha oppilas :joyful: noloooooo!! Ja nyt mies ei oo jaksanut käydä verkkopankissa katsomassa tiliotetta. Sanoo vaan, että pitäiskö käydä ostamassa sellainen oikea testi apteekista. Mähän tein siis Cittarin PergCheck-testin (vaimikäsenytoli) kahtena päivänä ja kummallakin kertaa tuli kaks viivaa, toinen tietty hiukan himmeämpi. No ehkä täytyy marssia apteekkiin ostamaan viel testi...vai ostaisko oikein digitaalisen? Joka tapauksessa nyt on ainakin kp31-32 eli olis ne menkat nyt jo alkaneet. Oireena on vaan iltapainotteinen alavatsatuntemus, tuttu edellisistä raskauksista sekä tarve syödä tiheämmin...

Takaisin