Itse olen myös tupakoitsija. Olen polttanut yli 10v säännöllisesti, joten lopettaminen ei todellakaan helppoa, mutta toki ilmiselvää että niin aion toimia. En koskaan voisi vahingoittaa omaa lastani tieten tahtoen. <3 Tarkoitus oli yrittää lopettaa ennen plussaa, mut jotenkin ei yhtään osannut odottaa että se plussa tulee heti ekasta kierrosta.. :D
Neuvolasta suosittelivat nicoreten käyttöä (ei sisällä häkää ja tervaa, joten huomattavasti pienempi paha) ja hengitetyn tupakan vähentämistä asteittain ennen kuin lopettaa kokonaan. Neuvolantäti sanoi, että "kuin seinään" lopettaminen voi aiheuttaa jopa keskenmenon, koska se on hetkellisesti niin suuri kriisi elimistölle.
Eli erittäin pienillä määrillä mennään ja nicoretella, viim. viikon kuluttua jätän nicoretetkin pois. Neuvolan täti lohdutti myös sillä, että minulla ja lapsella on yhteinen verenkierto vasta n.2vko kuluttua, joten hirvittävän suuriin itsesyytöksiin ei todella ole tarvetta. Tavoite tietenkin on, että pääsen tuosta paskasta ihan lopullisesti eroon, toivottavasti en retkahda kun pieni syntyy!