Otanpa esiin asian, joka tuolla toisaalla nosti jo vähän päätään. Suurimmalla osalla meistä tää oli ensimmäinen lapsi. Kohta tulee perhesuunnittelukäynti neuvolassa, onko teidän perheissä puhuttu jo jatkosta?
Mulla on toisesta lapsesta vähän sekava olo, me suunniteltiin kyllä jo etukäteen, että kaks hankitaan ja noin parin vuoden ikäerolla, nyt tytön syntymän jälkeen puoliso on alkanut puhuun ja suostutteleen, että tehtäis samaan syssyyn se toinenkin, aluksi olis rankkaa, mut sit periaatteessa pääsis helpommalla, kun ois seuraa toisilleen ja lähes samassa kehitysvaiheessa.. Mä en enää pelkää raskautta/synnytystä, mut silti mietin, oisko musta siihen niin pienellä toipumisvälillä? Ja alitajunnassa ajatus, että se ois jotenkin tytöltä pois, jos heti hommais pikkusisaruksen ja sit ois kädet täynnä työtä. Myös psyykettäni mietin, kaks lasta mahdollistaisi sen, että voisin jäädä kotiäidiksi, nyt pitäis heti palata työhön äippäloman jälkeen.. Mutta kun nyt on välillä tullut jo pieniä turhautumisen hetkiä ja miettii, että kaikki hankaluudet on oikeesti vasta edessäpäin. No hommiin me ei joka tapauksessa tässä vielä hetkeen päästä ennenku oon parantunu ja tuo täysimetys toimii jonkinlaisena ehkäisykeinona. Mut vähän on sekava mieli. Kaikki nuo hormonitkin.. Käskin miehen olla hiljaa marraskuun ja sit oon kypsytelly asiaa ja meillä on realistisempi käsityskin perhe-elämästä. Oon kyllä kovasti etsinyt tietoa plussista ja miinuksista tuohon pieneen ikäeroon.. Mut sen oon huomannu, että kun ite oon 6 vuotta veljeäni vanhempi, meillä ei oo koskaan ollu oikein mitään yhteistä, nyt vasta aletaan oikeesti tulla toimeen, kun hänkin jo käytännössä aikuinen ja itsenäistynyt. Miehen sisarukset on 10,12 ja 20 vuotta vanhemmat, joten ovat olleet hoitamassa, mutteivät mitenkään kaverina.. Toisille sopii, toisille ei.
Tulipa vuodatusta.. Oon vaan vähän hämmentynyt, kun eka mies oli sillei, ettei haittaa vaik tää jäis ainooks, tai ainakin pari vuotta ennenku seuraava, nyt hän sit suunnittelee jollain 1-1,5 v ikäerolla.. Sinänsä komppaan, mut mut..