Hormonihuuruisia ajatuksia äitiydestä

Jasmin7: Sun pitää kertoo suoraan sille sun miehelle noista sun tuhmista ajatuksista, niin voi olla että hänenkin mieli muuttuu sen seksin suhteen. :D

minä fiksuna muksuna menin avokilleni puhumaan limatulpista sun muista ja toinen näytti ihan kauhistuneelta. Sitten se mietti kun lääkäri synntysytapa-arviossa pystyi alakautta jo vauvan päähän koskemaan, että entäs sitten se meijän seksi. Entäs jos hän koskee vauvaan. xD Nauroin koko illan toiselle kun se mietti kovasti asiaa ja selitin veet silmissä, että vaikka se kohdunsuu on auki, se ei tarkoita että hän pystyis koskemaan vauvaan vehkeellään. Sillä ei millää meinannut mennä kaaliin asian oikea laita. :D Höpsöjä nuo ukkelit. :D

Mulla on jostain syystä alkanut mietityttämään se, että entäs jos meidän vauva on ensiviikon kontrollikäynnille mennessä kasvanut niin suureksi, että ei mahtuis syntymään alakautta... En pidä ollenkaan mukavana ajatuksena sektiota, kun tätilleni tehtiin sektio viime keväänä ja näin miten kipeä hän oli laikkaushaavan takia, että en todellakaan halua itselleni samaa. Ja siksi toisekseen en myöskään sen haavan takia, mutta en sen takia, että kun ei pääse heti liikkumaan. Vaan esim. vatsalihaksia saa alkaa harjoittamaan vasta puolen vuoden jälkeen leikkauksesta. Ja en todellakaan halua puolta vuotta kantaa sellaista pullataikinavatsaa, kiitos vaan. Sitä on sitten niin riippuvainen puolisosta ensimmäiset kuukaudet, kun se haava alkaa paranemaan. Niin tosiaan tulipas nyt sekavaa tekstiä, mutta siis olen tästä näköjään lievään pelkoa kehitellyt parin viikon aikana..
 
elwwis: kyllä mä oon kertonu lähes kaikki mun nastyt ajatukset miehelle...nooh, lukuunottamatta niitä palomies&letku tai poliisi&pamppu unia, mitä olen mehustellut sitten ajatuksen tasolla kun herännyt :) Hehe. Kyllä se selvästi innostuu niistä mun törkyjutuista, mutta sitten tulee joku stoppi. Noh, eipä tässä tarvitse toivottavasti enää kovin kauaa kärvistellä. Nyt ei ole kyllä tehnyt mielikään, kun on vähän tukala olo muutenkin.
 
Jasmin7, just tota on osaltaan munki mietiskely, että pystytäänkö enää ikinä viettään samanlaista iltaa kuin joskus ennen jos tyyppi saadaan viedä vaikka mummille hoitoon.. Että voitas toisesta tietämättä ostaa molemmat pullo punkkua, illalla juoda ne pois, katella leffaa ja turista typeriä ja käydä "yhdellä" lähikapakassa joka venähtääkin sitten pitkän kaavan kautta. Tai käydä vaikka syömässä/leffassa ja shoppailemassa kaksin.. Taitaitai. Tai pystyykö edes enää keskustelemaan muista kuin arkisista asioista, loppuuko haaveilu siihen.. kun kovasti ollaan puhuttu kuitenkin yhteisestä, omasta kodista jne.. :P Äh, tylsää kun ei osaa ennustaa! :D
"Kumpa tietäisi, miten rivoja ajatuksia/unia mun päässä välillä liikkuu, niin rapisisi viimeisetkin pyhyyden rippeet :devil10" Hah, tuolle repesin ihan täysin! :D Monesti illalla kun toinen nukkuu ja itse ei saa unta.... Voi sitä ajatustenjuoksua, tuo varmaan olisi korvat punaisena vieressä kun tietäisi! :D
 
Sophien, kiitos kannustuksesta :) Kyllä mä tosta vauvan painosta yritän ihan samalla tavalla ajatella, että pieniä ja terveitä vauvoja syntyy ja alle 3 kiloisia terveenä. Silti sitä vertaa muiden kokoarvioita ja miettii, onkohan kaikki ok. Ainakaan läärärit eivät ole tähän reagoineet.
 
Jasmin.. 3kg asukkaan pitäminen masussa ja synnytys kuulostaa mun mielestä paljon paremmalta kuin 4kg... Kauhulla odotan miltä tuntuu kun tämä monsteri kerää sen +25% massaa ja sitten heiluttelee pyllyään mun masussa...
 
Sophien...asia on todellakin näin, mutta hyvin se synnytys sujuu aivan takuulla 4 kiloisenkin! :) Meidän vaavin pieni paino ei oikeen tossa synnytyksessä mieltä lämmitä, kun sektiolla kuitenkin mennään perätilan takia. Sen kokoinen asukki tosin on varmasti helpompi kantaa, jos jotain positiivista tästä voi löytää :)
 
On tää ihmeellistä, mä valitan ku vauva liikkuu LIIKAA ja heti kun ei oo tuntunut mitään vähään aikaan mä oon ihan itku kurkussa et nyt on jotain vialla, ja oon ihan varma ettei vauva oo liikkunut moneen tuntiin (vaikka todellisuudessa kirosin kylkipotkuja 5 minuuttia aikaisemmin).. lievää vainoharhaisuutta ilmassa... :excited001
 
Sama juttu Sophie. Jos liikkuu, niin liikaa ja jos ei liiku niiin paniikki...mä just mietin, että miten hysteerinen sitä tulee olemaan vauvan kanssa. Käykö sitä ihan koko ajan kattomassa ja huolehtimassa, että voiko vaavi hyvin..En todellakaan haluisi olla se hysteerinen höösääjä hömppä, mut suunta näyttää just siltä tällä hetkellä :)
 
Minäkin melkein säikähdin yks ilta, kun kävin pitkälleen eikä mahassa tuntunutkaan mitään liikettä, vaikka yleensä siinä vaiheessa alkaa kunnon myllerrys. Sit koitin tökkiä tuota mahaa useita kertoja, josko siellä herättäis ja liikuttais edes vähän. Tosin, en ole kyllä missään vaiheessa murissut että tuo pikkuinen liikkuisi "liikaa", tosi runsaasti se liikkuu ja minusta se on vain ihanaa. Mutta heti kun yhtenä iltana oli hiljaisempaa, niin sitä oli jo huolissaan. Kunhan tuo syntyy, käyn varmaan koko ajan vahtimassa että kai se hengittää nukkuessaan... (Toivottavasti en, olis kamalaa huomata olevansa joku ylihysteerinen vainoharhafanaatikko...)
 
Mä jo yksi päivä mietin, että pitäsikö hankkia sellanen kätkyhälytin, mutta sitten ajattelin, että menee vähän överiksi. Pakko oppia luottamaan ja elämään niin, ettei ole koko ajan varmistelemassa kaikkea mahdollista. Siinähän tulee jo hulluksi, jos kaikkea yritää hallita, kontrolloida ja valvoa.
 
o_Otäällä yksi ylihysteerinen kontrollifriikki.. Mä oon hysteerinen bakteerien, lisäaineiden, myrkkyjen ym suhteen. Jo ajatus ettei mun maito nouse/riitä ja joudun antaa tehdaskemikaalimaitoa... Tai Se hetki kun kaikki tulee likaisin käsin koskee vauvaa.. Tai suukottelee ja levittää kaikki pöpöt pikkuiseen... Ajatus siitä että vauvan vaatteissa tai lakanoissa tai pesuaineissa on jotain myrkkyjä.... Lista on loputon ja tiedostan että nää pakkomielteet ovat naurettavia. Oon jo itkenyt näitä asioita miehelle ja hän pitää mua ehkä vähän hulluna:eek:...
 
Ma tunnustan kanssa vilkuilleeni noita vauvojen "unimonitoreja" vai miksi niita nyt sanotaankin. Yksi tulee nilkkaan kiinni, toinen on kuin pieni sijauspatja, joka laitetaan lakanan alle ja se ilmeisesti mittaa vauvan syketta... Unitukeakin olen miettinyt, mutta mitaan en ole hankkinut. En osaa viela sanoa kuinka hysteerinen minusta tulee tuon nukkumisen suhteen, katsotaan...
Bakteerihysteerikko en ainakaan ole. Uskon, etta vauva tarvitsee bakteereita kehittaakseen immuunipuolustustaan. En varmaankaan jaksaisi steriloida tuttia aina kun se tippuu lattialle tai alkaa joksikn huuhaa-hipiksi, joka jattaa kaiken kosmetiikan pois koko raskaus- ja imetysaikana, jotta vauva ei vaan altistu kosmetiikan kemikaaleille... Tai etta alkaisin muovifriikiksi ja hommaisin vain lasisia tuttipulloja (by the way, en ole edes nahnyt sellaisia missaan kaupassa, en edes vauvantarvikkeiden erikoisliikkeissa.) Tietysti jokainen omalla tavallaan, mutta tallaiset em. ajatukset vaan ovat aika extremeja meikalaisen makuun... :)
 
Mäkään en myöskään bakreereita pelkää ja uskon myös, että altistuminen auttaa immuunijärjestelmän kehittymisessä. Mun äiti ei koskaan steriloinut mitään mun ja siskon tutteja tai muita tarvikkeita, ollaan juotu kilpaa vesilätäköistä ja kaivettu purkkaa asfaltista suuhun, nuoltu kengänpohjia ja ties mitä...kuulostaa ihan hirveeltä, I know :) Mä olen elämäni ainana sairastellut aivan todella vähän ja reppureissannut myös paljon ns. likaisissa maissa ilman ainuttakaan vatsatautia. Tiedä sitten, johtuuko se tästä bakteerialtistuksesta lapsena vai mistä...
 
Hehe.. se tässä onkin nurinkurista että just ammattini puolesta tiedän että ns likainen lapsi on terve lapsi ja nuo kaikki maailman kemikaalit on testattu ja hyväksytty, ja niitä pitäisi upottaa vauvaan kiloittain että niistä olisi harmia... ja siltikin nämä ajatukset ottavat vallan :smiley-ashamed008 toivottavasti maalaisjärki voittaa sitten kun on tosi kyseessä, ja jos ei niin vauva saa mennä isän kanssa puistoon nuolemaan keinun ketjuja :)
 
Toisaalta olen samaa mielta siita, miten raivostuttavaa on se, jos vauvaa/lasta tullaan ihan tolkuttomasti suutelemaan naamalle... Varmaan sita tulee itsekin pikkuista pussailtua ja ei kai mun suu ole sen puhtaampi kuin vieraan ihmisen suu? Mutta silti. Minua arsyttaa myos se, jos mies juttelee jonkun naapurin kanssa ja ohimennen silittaa naapurin lapsen hiuksia. Itse en koskaan koske kenenkaan lapseen. Korkeintaan hymyilen ja tervehdin niita. Ja mita tulee aikuisten valisiin poskipusuihin niin minua karmii se jos saan itse joltakin toiselta sen poskipunaa omaan naamaani. Ei nyt niin kuolemanvakava juttu, mutta silti. :sick009
 
Pakkomielteita ja panikointia itse kullakin! :) Mutta siis eikö ole mieletöntä, että me voidaan näin anonyymisti tilittää täällä ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä ja saada vertaistukea toisilta. Mietin just tänään, että kuinka raskasta olisi ilman tätä foorumia tai millaista se on esim. ennen mammoilla ollut, kun on ehkä joutunut painimaan "yksin" kaikkien tunteiden, huolien ja valitusten kanssa ilman, että voi mennä johonkin foorumille tilittämään ja jakamaan fiiliksiään (ja kuulla, että hei monet muutkin kokevat/ajattelevat&tuntevat näin). Äitiys ja kaikki siihen liittyvä on kuintenkin niin herkkää aluetta, jopa tekopyhää ja usein hyvin tuomitsevaa ettei sitä usein itsekään uslkalla kaikkea ääneen sanoa noin niin kuin "oikeassa elämässä" :)
 
Todellakin onneksi että täällä voi purkaa näitä kaiken maailman juttujaan, ja vaikka olis miten tyhmä juttu niin aina löytyy kohtalontoveri tai vähintäänkin saa täydet sympatiat :) Mä jätän suurimman osan näistä ajatuksista kertomatta kavereille kun siellä on aina joku viisastelija johon mulla palaa käpy saman tien.

Sepä täällä onkin että lapsia suukotellaan ja kosketellaan tooooosi paljon näin suomalaiseen makuun. On toki ihanaa että lapsi saa paljon huomiota ja rakkautta jokaiselta vastaantulijalta, mutta... o_O

Ja ne poskisuudelmat kesällä kun sen toisen hiki jää omalle poskelle :puke_l
 
Mäkään en bakteereita kammoa ja jos tutti tippui esikoisella huuhtasin hanan alla. Samalla meiningillä nytkin! Ainoo mikä on ehdoton ei itselle on vauvan pusuttelu suulle, syöminen/juominen samoista astioista ym. En vaan usko että kukaan lapsi valitsis hammaslääkärillä reikien porauksen, jotta äiti tai muut läheiset voi pussailla suulle. Sitä pinta-alaa kun on pikkasessa muutenki! :) niin ja siis tietopakettina jos ei jo tuttuna niin bakteeri joka aiheuttaa hampaiden reikiintymistä ei ole suussa automaattisesti vaan tarttuu muilta syljen välityksellä. Mitä pidempää suu on näiltä bakteereilta suojassa sitä todennäkösemmin hampaat voi selvitä reikiintymättä.
 
Täällä vähän kaksijakoisia fiiliksiä tuosta pöpö/myrkkyasiasta... Olen aika nihkeä esim. ruoan lisäaineiden suhteen, enkä niitä haluaisi turhaan lapseenkaan välittää imetyksen tai myöhemmin muun ruoan kautta (vaikka taas kerran, terveitä tässä itsekin ollaan vaikka 20-30 vuotta sitten ei paljon kemikaaleja taidettu miettiä :)). Onneksi niissä jutuissa voi omilla valinnoillaan ratkoa aika paljon.

Karieksesta olen samaa mieltä La Maman kanssa, en turhaan haluaisi lähteä sitä lapselle antamaan. Eli se, joka yrittää meidän lasta pussata suulle huomaa itse olevansa pian ilman hampaita :mad:

Toisaalta taas ja varmasti aika epäloogisesti, en ole bakteerikammoinen ja luulen, että meidän huushollissa tulee olemaan sen verran likaa koko ajan, että pieni pääsee / joutuu kyllä kosketuksiin kaiken mahdollisen kanssa. Vaikka itse olen aika perussiisti, kolmen koiran kanssa ei kämppä kovin montaa minuuttia pysy siistinä, ja sitä karvaa vaan on väkisinkin joka paikassa. Tällä hetkellä pahin pelkoni on, että lapsesta tulisi allerginen :schoked025
 
Itselläni on mielestäni aika "terve" suhtautuminen bakteereihin lapseen liittyen. "Paskaa pieninä annoksina"- on hyvä kultaisen keskitien lause :D Eli en varmasti aijo hysteerisesti desata kaikkea, mikä on lapsen kanssa kosketuksissa, mutta pitää kuitenkin suhteellisen puhtaana..

Mitä sitten en aijo antaa lapseni tehdä/tehdä itse? Esimerkiksi muistan kaupassa kerran nähneeni, että pieni poika istui kärryissä ja imi ja nuoli sitä metalliköyttä ja sen päässä olevaa lukkoa, mikä laitetaan jonossa olevissa kärryissä seuraavaan (jos hokasitte) ja se jotenkin ällötti aivan suunnattomasti. Toinen mikä sai minut hieman takaraivossani kakomaan oli kun perhetutuilla vauva makaili mahallaan karvamatolla, joka oli aivan piukassa koirankarvaa ym. muuta likaa ja äiti vain sanoi vauvan alkaessa känistä, että varmaan nälkä, käveli keittiöön, otti nakin ja heitti sen siihen matolle vauvan eteen. Siinä se vauva sitten tyytyväisenä nakerteri sitä paskaista nakkia ja aina välillä vähän yskäisi, kun tuli koirankarvoja suuhun. :sick009
 
Takaisin
Top