Ehhei. Nykyisin on paljon raskaampaa kuin pikkuvauva-aikana. Ainakin se meidan pikkuvauva oli kiltisti paikoillaan. Kaikki ongelmat hoidettiin tuttipullolla ja nukuttiin paljon. Nykyisin se on just semmosta vahtimista, kieltamista, jatkuvaa viihdyttamista, raivareita, tuhansia raivareita ties mista...
Itse katson elavani ruuhkavuosia, vaikka ei minulla olekaan uraa, milla edeta. Kylla ihan simppeli asiakapalvelutyokin 48h/vko voi vieda mehut... Toiden lisaksi ei ole mitaan harrastuksia, luottamustoimia tai vapaaehtoistoita. Silti olen ihan liemessa pojan kanssa.
Nostan hattua niille, jotka jaksavat haalia ylimaaraisia juttuja toiden ohelle! :)
Paivakotiin viemiset ja hakemiset (vaikka mies tekee naista osansa) ja jatkuvat sairastelut, hampaat, nukkumaanmenon vaikeus... Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Olemme ehka sen suhteen onnekkaita, etta me emme maksa vuokraa, ei ole asuntolainaa, tai mitaan muutakaan lainaa. Periaatteessa ma voisin olla kotonakin ja voisimme elaa miehen tuloilla. Varmasti tulisimme ihan kepeesi toimeen ja arki rullaisi, mutta siita ei varmaankaan ihmeemmin laitettaisi saastoon "pahan paivan varalle". Minulle saastaminen on tarkeaa. Olemme avanneet pojalle oman tilin, jonne laitamme miehen kanssa 400e kuukaudessa (siis molemmat sen 200). Mitaan lapsilisiahan taalla ei makseta, joten maksetaan sitten perhana itse omat lapsilisamme.
Kylla ma haluan viela tehda toita, kun kerta toita on olemassa. Jos joskus jaan tyottomaksi nykyisesta hommastani, niin sitten kai voisin jaada kotiin kotimammaksi ja tekasta vaikka sen toisen lapsen (jos olen viela tarpeeksi nuori siis, taytan tassa kuussa jo 31v.)
Lisaksi koen elavani ruuhkavuosia, vaikka meilla onkin vain se yksi lapsi. Kylla sen yhdenkin kanssa voi vetaa itsensa piippuun. Meilla on melkein jokainen ilta yhta karsimysnaytelmaa. Paivakodista hakeminen, ripulikakkojen putsaus, leikittaminen, ruokkiminen, ulkoilu, leikittaminen, ruokkiminen, kylvettaminen, unimaito, nukuttaminen jne. Ja tahan kaikkeen sisaltyy lukematon maara itkupotkuraivareita, kieltamista, huutamista (kylla, huudan lapselle toisinaan), oksentelua, ripulointia, sotkemista, tavaroiden hukkaamista ja hajottamista.
Tuossa yksikin kerta uloslahtiessani etsin pojan tuttia, joka oli pojalla suussa ja omia aurinkolasejani, jotka olivat paassani...
Ja kaiken hulabaloon ohella pitaisi itsekin syoda, laittaa ruokaa, hoitaa pyykit ja muut kotiaskareet jne. Olen huomannut, etta kaikki yksinkertaisimmatkin kotihommat ovat jarjettoman rassaavia, jos poika pyorii helmoissa ja raivoaa kuin pieni sika, jos ei saa moyria likavaatepyykissa tms.