Latteäiti
Piirimestaruustason postaaja
Mä mietin tässä yksi päivä tota samaa, että nyt pitää jo kasvattaa. Meillä ensimmäiset asiat ovat ne, että neidin pitää alkaa ymmärtää ettei kaikkea voi saada ja pitäisi oppia myös vähän odottamaan. Varmaan monen vuoden projekti. Meillä oma tahto on todella kova, ja sen kanssa tehdään töitä. Minulla oli sellainen ihanne, etten huuda lapselle, vaan selitän rauhallisesti miksi asia on niinkuin se on. Ihan täysin tämä ei ole toiminut, kun tyyppi raivoaa jos otan vaikka tämän iPadin siltä pois, on aika turha alkaa selittämään että miksi sen otin. En kuitenkaan ole huutanut, ehkä siksi, ettei se ole meille kummallekaan kovin ominainen tapa. Sen sijaan otan tiukan katsekontaktin ja sanon napakasti että "en anna" (koska yleensä tilanne on se, että neiti huutaa suoraa huutoa anna! Anna!), ja saan sillä tilanteen rauhoittumaan, sitten yritän rauhallisemmin sanoa, että sitä ei voi antaa vielä taaperoille tms.
Muuten sanoisin kuitenkin, tosin hyvin varovasti, että mielestäni elämä on vähän helpompaa nyt kuin vauva-aikana. Kommunikointi sujuu paremmin, eikä tarvitse arvailla mistä kiikastaa, tosin vielä kun oppisi kunnolla puhumaan niin helpottaisi. Neiti viihtyy ajoittain ihan itsekin, ja kun imetys on loppusuoralla, niin voin lähteä pidemmäksikin aikaa yksin jonnekin. Päivärytmi on säännöllisempi, mikä tekee päivistä jotenkin helpompia. Syömme samaa ruokaa. Saan nukkua yöllä. Jne.
Siivoojaa suosittelen lämpimästi kaikille työssäkäyville äideille. Meillä kävi ennen äitiyslomani sellainen kerran kuussa, maksoi 70 kuussa ja nyt saan siitä vielä verovähennykset. Ehdottomasti sen arvoinen palvelu, sitten saatiin viikonloput käyttää oikeasti yhdessäoloon. Mä otan sen heti takaisin, kun saan töitä. :)
Muuten sanoisin kuitenkin, tosin hyvin varovasti, että mielestäni elämä on vähän helpompaa nyt kuin vauva-aikana. Kommunikointi sujuu paremmin, eikä tarvitse arvailla mistä kiikastaa, tosin vielä kun oppisi kunnolla puhumaan niin helpottaisi. Neiti viihtyy ajoittain ihan itsekin, ja kun imetys on loppusuoralla, niin voin lähteä pidemmäksikin aikaa yksin jonnekin. Päivärytmi on säännöllisempi, mikä tekee päivistä jotenkin helpompia. Syömme samaa ruokaa. Saan nukkua yöllä. Jne.
Siivoojaa suosittelen lämpimästi kaikille työssäkäyville äideille. Meillä kävi ennen äitiyslomani sellainen kerran kuussa, maksoi 70 kuussa ja nyt saan siitä vielä verovähennykset. Ehdottomasti sen arvoinen palvelu, sitten saatiin viikonloput käyttää oikeasti yhdessäoloon. Mä otan sen heti takaisin, kun saan töitä. :)