Himot ja halut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jonppu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mandariinejä ja muita sitruksia täälläkin. Niitä on jotenkin helpompi kuvitella syövänsä kuin muita juttuja, kun nälkäisenä on niin etova olo. Ei nekään kyllä varsinaisesti himota. Kauhulla odotan, paheneeko tämä. Tällä viikolla on jo työteho ollut vähän niin ja näin.

Kirpeät mandariinit on parhaita, makeat yäk. Juomana joisin litratolkulla appelsiinimehua, vesi ällöttää. Lisäksi himoitsen tulisia ruokia, mut jostain syystä ne ei maistu yhtä tuliselle kuin normaalisti:bored:o_O

Hankalampi, ompa mielenkiitosta! :D Mulla just niinpäin että vettä voisin juua litratolkulla, mutta muut juomat ei oikee maistu, makeat mehut varsinkaan! Makeita syömisiäkin vain mandariineina ja muina hedelminä. Paitsi tänään maistelin pari keksiä vähä väkisin muksusynttäreillä...

Vesi...kylmä vesi..yölläkin joudun 3-4 krt nouseen juomaan. Mitään ruokaa ei tahdo saada alas. Suklaata en mitenkään voisi saada alas..mikä tosi outoa. Hirvittää ettei mikään raskausajandiabetes..veden killitys ja jano mahdoton

Mulla vesi aiheuttaa vaan pahempaa oloa, aamulla pitää aina tosi varovasti miettiä, että millon uskaltaa vettä hörpätä. Eilen join lasillisen liian aikasin ja sainki sitte halailla ekaa kertaa pönttöä :/

Hankalampi, mulla kävi taas viime raskaudessa niin, että en pystynyt syömään tulisia ruokia yhtään, vaikka normaalisti vetelin Thaimaassakin niitä tulisimpia annoksia ihan miten päin vain. Ja siitä sitten seuras se, että en EDELEENKÄÄN pysty syömää kovin tulista, vaikka raskaudesta on jo kaks vuotta :wideyed:. Ja mä niin rakastin tulista ruokaa :hilarious:...

Mulla on nyt välillä ollut maito-himo. En tavallisesti edes juo maitoa kun vain kahvin seassa... Eli varmaan jonkin sortin kalsiumin puute..? :oops:

Täällä myös vesi ja vishy ainut mikä menee juomisista alas.. Ruoka ei meinaa oikein mikään maittaa mutta yritän silti 3h välein jotain pistää suuhun..

Mä voisin syödä kokoajan jotain... Pitää ihan hillitä, ettei koko ajan ramppaa jääkaapilla... Tosin tämmöstähän tää tais olla jo ennen raskauttakin, mutta nyt sitten kiinnittää enemmän huomioo kaikkiin syömisiin ja syömättä jättämisiin ja mitä syö enemmän..? :hilarious:

Hankalampi täällä sama! Tulinen ei maistu tuliselle.. Tuttua viime raskaudesta, pakko oli saaha valkosipulista ja tulista ruokaa ja sit vaikka kuin mätin chiliä ja valkosipulia ni kumpikaan ei maistunu yhtää :o miehestä kyl sit maistu ja hais :p

Himoja ei oikeen oo, vähän kaikki ällöttää. Nuudelit ja valmisburgerit menee alas.. Ja hiilihapotettu vesi missä vähän mehutiivistettä. Kraanavesi maistuu tosi oudolle :o

Kotimainen metwursti, leipä, mandariini ja luumut. Siinäpä nuo mun suurimmat herkut. Ai niin ja maito :p

Mandariini, saaristolaisleipä, vihanneskeitto, perunamuusi, viili, maito. Mitään muuta en olekaan syönyt viimeisen reilun viikon aikana.

Sushin himo on aivan järkyttävä! Monta kertaa päivässä tekee mieli vaan sushia, muutoin ruokahaluton.
Onko kellään tietoa, mikä siinä merilevässä oli ongelmana? Raaka kala on kiellettyä, mutta sitten listoilla on sanottu, ettei tuore sushi ole vaarallista, vain ne vakuumipakatut raa´at kalat.

Merilevässä on kai ongelmana jodi jota ei sais tulla liikaa. Mut en nyt tiedä onko muutama makirulla silloin tällöin vielä haitaksi varsinkin jos ei käytä jodisuolaa. Listeriajuttu taas on sellasta riskienhallintaa. Sitä voi olla vaikka missä, multavihanneksissa, raa'assa lihassa ja kalassa, leikkeleissä, eineksissä jne, mut se lisääntyy erityisen hyvin pehmeissä juustoissa ja vakuumissa. Raaka tai raakakypsytetty kala ja vakuumi tai on siksi erityisen huono vaihtoehto. Jos saat ehdottoman tuoreesta kalasta tehtyä sushia niin todnäk siinä ei ole listeriaa mut voi kuitenkin olla, jos käy oikein huono tuuri. Toisaalta niin voi olla myös monessa muussa jutussa joita ei ole kielletty. Jokainen tekee omat päätökset millaisia riskejä haluaa ottaa

Eilen oli töissä spagettia ja lisukkeena parsakaalia. Vedin lautasen täyteen parsakaalia ja päälle kastiketta. Hain vielä lisää ja varastin vegeruokailijoille tehdyt maissit vielä mukaan. Kyllä kanssaruokailijoita huvitti. Et ka ne mieltymykset on st jotenkin muuttuneet, vaikkei niitä itse vielä tiedosta.

Taas ellottaa.. Pitäs syödä jotain.. Nuudelit here I come.

Mä napostelen sellasia lasten muumikeksejä kun etoo pahasti. Ne on sopivan mauttomia mutta kuitenkin ihan hyviä. Onneks niitä ei niin hirveesti mee kuitenkaan, tyhjiä kaloreitahan ne on.

Ei erityisiä himoja mutta voisin syödä kokoajan, tuntuu että kokoajan on nälkä ja jos ei vähintään 2 tunnin välein syö jotain niin tulee etova olo. Oon aina ollut tosi sokerin perään, karkit ja suklaa himottaa aina, MUTTA nyt raskauden aikana kaikki sokerihimot on hävinnyt, voin kattoa keittiössä esillä olevia joulusuklaarasioita tms ilman että niitä tarvii syödä, tai vaikka söisinkin yhden niin ei tarvi sen jälkeen tyhjentää koko rasiaa vaan voin jättää siihen yhteen. Hyvä siis näin! Voikun tää jatkuis koko loppuraskauden! :)

Mä niin järkytyin kun ostin pikkupussin mun lempparisipsejä ( Taffel nacho cheese balls) ja ne ei maistunukaan enää niin hyville :sorry: Odotin oikeen et jes, nyt jotain herkkua... Mikään ei maistu enää niinku ennen. Yhden pienen kämäsen tortillan ku saa alas niin kauheen täysi olo, normisti menis se kolmekin hepposeen ja täytteitä niin paljon ku mahtuu... Blääh :confused: Saa nähä käviskö subilla tänään, kroppa huutas jotain tukevampaa ruokaa, muutakin ku ruisleipää juustolla. Ainakin mäkkärin bigmac meni tiistaina ihan hyvin, vitjat kun olikin hyvää pitkästä aikaa jotain "oikeeta" ruokaa :grin

Salaattia tekis mieli mutkun se on niin tylsää ilman mitää protskua. Kun liha ei maita ja sit mozzarellaa & fetaa ei oikeen sais syyä niin ei oo oikeen mitään mitä siihen laittaa. Tonnikalasta en oikee tykkää. Kyllä on pienet murheet ihmiselllä :rolleyes:

Fii, mulla sama juttu! Oon ollu ihan älytön sokerihiiri koko syksyn ja nyt ei tee mieli mitään karkkeja, suklaata, keksejä, jätskiä... Huomenna aattelin kyllä leipoo pullaa pakkaseen niin pakotan itteni syömään ees yhen :grin

• Tykkään
Reaktiot: Fii
Takaisin