Himot ja halut

Mulla tekis mieli vaan karkkia.. Nälkä ei oo enää oikeastaan ollenkaan, mutta ehkä se tuo kroppa vaatii ne kalorit mitä tarvitsee, että en rupea väkisin syömään. Jos samalla tavalla menee kuin eka raskaus, niin kohta taas ruoka maistuu ja kiloja tulee vähintään tarvittava määrä :D.

Muoks. Rv 10+1
 
Täällä kans yks, jolle makea ei maistu! Ällöttää ajatuski karkista :/ Eilen olin onneni ylimmillä kukkuloilla, kun sain eteeni valkosipuli-dippiä kera porkkana- ja kurkkutikkujen :D
 
Makee ei mee miullakaan alas, ei siis ees hedelmät :eek: viinirypäleet ja mandariinit oli hyh vaikka yleensä lemppareita..
 
Ainoa sellainen oikea ruoka jota pystyn syömään on tomaattikeitto. Muuten menisi pelkkiä pikkusuolaisia ja niitä onkin tullut vallan viikot jo popsittua. Varsinkin täytetyt patongit ja sipsit ovat ihan herkkua. :shy: Vanilijajätskiä on tehnyt jo monta päivää mieli, mutta toistaiseksi olen hillinnyt himoni.. :grin

Kraanavesi maistuu täälläkin tosi ällölle ja siitä tulee paha olo. Ennemmin juon maitoa ja appelsiinimehua.
 
Piti vielä sanoa, että kaapit alkavat pursuamaan ihan laidasta laitaan kaikenlaisia elintarvikkeita, kun ensin tekee mieli appelsiineja ja sitten omenoita. Sen jälkeen maistuukin enää vain maito ja viili ja nyt taas nämä suolaiset. Ja niitähän ei voi mitenkään maltillisesti ostaa, vaan kun tekee mieli jotai tiettyä, niin sitä ostetaan sitten kiloittain.. :dead:
 
Haha elmut, sama homma täällä :p pitää vaan syöttää kaikki "jämät" miehelle :D
 
Täälä kanssa tuppaa olemaan että jotain tekee mieli ylitse muiden ja sitä pakko saada ja hamstrata kaappiin. Kerran pari sitä sitten syö kunnes alkaa oksettamaan eikä voi enää edes päin katsoa :D hohhoijaa. Koskahan tää helpottaa :rolleyes::p
 
Oi lakut ja salmiakit :p mutta eipä niitä viitti syyä kun tulis vaan pahempi himo :eek:
 
Mut eikös mozzarellaa saa syödä kun ainakin tarkistin paketista, että on tehty pästoroidusta maidosta? :?
 
Tai ainakin siinä minkä ostin, oli pästoroitu. Riippuu varmaan onko suomalaista mozzarellaa vai suoraan italialaisen puhvelin antimista tehtyä. Kannattaa katsoa tuoteselosteet. Fetatkin taitaa olla osa pästoroidusta :)
 
Suomalaiset juustothan on turvallisia (homejuustoja ei silti suositella). Ja pakko myöntää, etten ole töissä voinut oikein kysellä, että mistähköhän maasta tämä salaatin feta on... Eli joissain kohdin olen kyllä mennyt riskilläkin, vaikka kotiruoassa aina välttelenkin kaikkea kiellettyä.
 
Juu ei sitä kaikkialla voi kysellä. Mutta onneksi kuumennettuna voi homejuustoakin syödä. Pizzaa kun ei voi tehdä ilman Aurajuustoa :P
 
Kuumennettuna oon syöny kaikkia homejuustoja ja auraa kyllä myös kuumentamatta.. Tuorejuustoja ei tuu paljoo muutenkaa syötyä, mut nekin taitaa melkein kaikki nykyään olla pastöroituja.
 
Mä kysyin neuvolasta tuorejuustoista ja hän sanoi että voi syödä, jos on just avattu purkki muttei enää sen jälkeen... En oo sitten uskaltanut syödä vaikka Violastakin nettisivuilla lukee että sopii myös raskaana oleville. Aurajuustoa ei suositella ollenkaan syötäväksi kuumentamatta, eikä onneksi tee mielikään.
 
Tässäkin taas vaihtelee. Kysyin viimeeks neuvolasta ja sillon oli puhetta et auraa voi syyä kun kuitenkin tutkivat sitä aika tarkkaan.. Mutta jokainen vetää itse rajan johonkin. Tietysti turvallisinta on jättää syömättä, tai sit kuumentaa kunnolla..
 
Mä oon kerran tässä raskaudessa syönyt Auraa vasta avatusta paketista ilman kuumentamista, mutta jos on ollut avattuna päivänkin, eli käytännössä aina, niin oon käyttänyt vain ruokaan. Avaamattomassa paketissa ei ole listeriaa, mutta jääkaappi (joissa listeriaa on lähes aina) saastuttaa avatun pakkauksen helposti.
 
Hups, en taas yhtään miettiny ku söin ravintolassa buffalomozzarellaa!! Kääk. Miten kaikki juustot on noin herkkiä... Emmä kyllä fetaakaan oo välttäny. Voi elämä. Morkkis tuli. Oiskohan se jo iskeny jos listerian siitä mozzarellasta olis saanu? Toinen vaihtoehto olis ollu parmankinkku tai rapukeitto. Kaikki kiellettyjä, kun ravutkin on jotain pohjamutaeläimiä, joita ei suositella syötäväksi...
 
Mulla on himo appelsiineihin. Muutkin hedelmät maistuu.

Toinen mikä maistuu on maitotuotteet, jogurtit ja rahkat yms.

Mulla on myös jano koko ajan.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top