Himot ja ällötykset

Mua alkoi eilen lievästi ällöttää marjapirtelö, jota miehen kanssa juodaan päivittäin. Toivottavasti pian pystyisin taas juomaan sitä, siitä kun saisi vitamiineja ja kaikkea muuta hyödyllistä. Suolaista tekee mieli. Voileipä Aamupala-juustolla ja kurkulla maistuu tosi hyvin :hungry:.
 
Mulla uponnut paljon raikkaita hedelmiä ja tuorepuristettuja mehuja. Vihannekset ei niinkään, tomaatti poikkeuksena.

Raikkaan ruokavalion tasapainoisena himona on ollut Saarioisten jauhelihapizzat. Erittäin outoa :happy:

Ällöttänyt koko alkuraskauden ” isot proteiinilähteet”.
Kana, liha ja erityisesti kala.


Ainoa poikkeus kanamuna ja jugurtti mitä pystyn syömään.

Rv 7+5
 
Taas kaupassa teki kamalasti mieli sitä sun tätä, mukaan tarttui mm. keksejä ja pari suklaapatukkaa, ja nyt kotona kaikista parasta on mannapuuro ja piimä :laughing001 ajatuskin noista suklaista just nyt vaan ällöttää. Ei oo helppoa tämä hormonihuuruelämä :smiley-angelic008
 
Mitään himoja ei ole tullu, mutta makeanhimo lähti ihan kokonaan o_O Tällästä ei ollu ensimmäisen raskauden aikana, mutta en nyt valitakaan :wink
 
Töissä oli hapankorppuja... olisin voinu syödä vaikka kuinka monta... :hilarious:
 
Hapankorput on kyllä hyviä:) Ei tosin itsellä ole ollut erityisiä himoja, ei ollut edellisessäkään raskaudessa. Lähinnä iltaa kohti vain ällöttää ajatus kaikesta syötävästä ja muutenkin ällö olo. Silti yritän jotain vähiten ällöttävää syödä, jotta josko auttaisi ällötyksiin.
 
Tomaattia ja kurkkua tekee mieli, erityisesti leivän päällä. Just eilen kävin kaupassa, enkä tajunnut ostaa kumpaakaan :shifty:. Täytyy varmaan mennä uudestaan ostoksille.
 
Ristiriitaisia fiiliksiä makeisten suhteen. Esim suklaa. En osaa päättää kaupassa mitä tekee mieli eikä seitä päätän ostaa ole oikea valinta sitten. En tiedä. Valkosta suklaata viimeks ostin ja se on niin tuhtia ettei voinu montaa palaa syödä. Suffeli puff fazer levy täysi pettymys ja äidin tuoma fazerin tumma suklaa hirveää. Mielen tekee nauttia jotain hyvää, mutta tarjolla ei ole mitään mikä olisi tyydyttäväää. Ehkä tällä hetkellä jos ajattelen niin Berliinin munkki!
 
Mulla alko tänään kahvin ällötys. Ekaks unohin pannuun ja sitte maistoin ni yää. Eikä se kahvin tuoksukaan ollu mikään ihanin.. Taitaa mennä tauolle. :wtf:

Millä viikolla sulla tuli kahvin ällötys? Mulla ekas raskaudes kans mut en nyt pysty muistaa. Nyt mulla viikko 7 ja kahvi maistuu.
 
Nuudeleita tekisi mieli ja kaikkea suolaista, mutta liika suolaisuus sit ällöttääkin.

Kahvista oon muista syistä pitänyt taukoa mutta haaveilen hitaasta viikonloppuaamukahvista - käytännössä ei pysty, miehen aamukahvin tuoksukin on melkein liikaa.

Telkkarissa pyörii koskenlaskija mustapippuri -mainos, jotain juustoista keittoa tai kastiketta siinä on koskenlaskijalla höystettynä. Niin himottaisi mainoksen kokkausta päästä maistamaan, käytännössä en aiemmin kuitenkaan oo välittänyt juustoisista keitoista tai soosseista.

Muutenkin näitä päähänpistoja tulee et tekis mieli sitä sun tätä niiin hirveästi, unohtuu sit samantien ja tulee uudet himot.

Vesi maistuu kummalta metallisella ja ei oikein uppoa, vaikka nesteyttää pitäisi. Noita tuoremehu-vesi tai tuoremehu-kivennäisvesi blandauksia mäkin oon suosinut. Uutuutena myös maitoa olen alkanut juomaan lasillisen ruuan kanssa silloin tällöin.

6+5
 
Mä oon viikon verran syönyt nyt vain puuroja ja riisiä ja kanaa. Muuta ei oikeen tee mieli. Tein myös muusia ja lihapullia ihan vesikielellä vain todetakseni ettei teekkään mieli:hilarious:
 
Koska koronapelko ja itseni jäätävät olot & kivut, mies parka yrittää meidän kaupparatsuna koronaturvallisesti toteuttaa näitä mun toiveita, ettei nyt ihan joka päivä kävis kaupassa ja sit ne toiveet hiukan jo muuttuukin jne. :woot:

Toisaalta mieskin on tuc-keksien ja mehu-vissy seoksien suuri ystävä niin näitä nyt ainakin on sitten voinut ostaa joka kerta.
 
Mun tekee mieli tuoreita vihanneksia, ei pelkältään vaan ruuassa. Eilen söin Subin, kun teki mieli ja oli taas pitkästä aikaa hyvää :hungry:. Esikoisen raskauden aikana mulla oli himo Subeihin muutaman viikon ajan. Lähes kaikki ällötti, mutta niitä teki mieli. Ja niitä söinkin usein niiden viikkojen aikana :grin.
 
Aamusta asti tehnyt mieli tuoreita korvapuusteja :hungry: en oo varmaan koskaan leiponut ite pullaa (jep :hilarious:) joten hieman on kynnystä lähteä kokeilemaan :facepalm:
 
Aamusta asti tehnyt mieli tuoreita korvapuusteja :hungry: en oo varmaan koskaan leiponut ite pullaa (jep :hilarious:) joten hieman on kynnystä lähteä kokeilemaan :facepalm:

Myös mun teki alkuviikosta mieli korvapuusteja. Mies toi kaupasta mulle yhden, mutta se oli sit kuitenkin pettymys :grumpy: Jotenkin liian kuivakka. Nyt uutena himona pannukakku, jota aion kohta tehdä. Nomnomnom kuola oikein valuu kun ajattelenkin! :hungry:
 
Takaisin
Top