Himot ja ällötykset

Keskustelun 'Lokakuiset 2021' aloitti Bella Swan, 13 tammi 2021.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Bella Swan Admin Staff Member Administrator Maalisäidit 2020

Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
  2. Jam&Spoon Aloittelija Lokakuiset 2021

Himoitsen kaikkea mikä on kiellettyä, juustoja, graavilohta, poron kuivaalihaa, salamia, salmiakkia, lakritsijäätelöä..
    Kahvi ei enää maistu, mikä on ihan hyväkin. Aamukahvi ja ip kahvi riittää.
    Ja tulista ruokaa vaikka tiedän se olisi katastrofi kun muutenki "papu" aiheuttaa näemmä ilmavaivoja.
  3. Vaapukka Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

Mulla alko tänään kahvin ällötys. Ekaks unohin pannuun ja sitte maistoin ni yää. Eikä se kahvin tuoksukaan ollu mikään ihanin.. Taitaa mennä tauolle. :wtf:
  4. musicbox Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

Ihan hirvee himo kaikkeen makeaan!
    Jo pari viikkoa sitten töissä työkaverit naureskeli mun makeanhimolle ja sanoivat että kannattaisiko testata varmuuden vuoksi. :hilarious:
    Noo tässä sitä sit ollaan, hauska yhteensattuma :cool::grin
    • Hauska Hauska x 1
  5. Lilac Uusi käyttäjä

Täällä vähän vaihtelee. Ensin teki mieli suolaa. Varmaan joku jodin puutos. Nyttemmin on tehnyt mieli suklaata.
  6. Wizzie Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021

Mulle ei maistu mikään. Tai ainakaan mikään mikä olisi saatavilla, kirpeät irtokarkit olisi taivas :arghh: Tuoreista mansikoista olen haaveillut, mutta vielä pitää odottaa kuukausi tai kaksi että paikallinen sesonki kunnolla alkaa ja saa edullisesti isoja meheviä mansikoita :taunt014
  7. Jam&Spoon Aloittelija Lokakuiset 2021

Kaksi tälläistä raskautta. Molemmista poika. Ihana kun sai koko kesät vetää tuoreita mansikoita.. Jännällä ootan mitäs himoja tälle kolmannelle tulee.
  8. Vaapukka Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

Nyt tuli siis aivan täydellinen stoppi kahviin. Haisi jo keittämisvaiheessa aivan kamelin kakalle!!! HYIII :yuck::yuck::yuck: Menin vielä maistamaan niin lenti kyllä äkkiä lavuaariin! :hungover:
    • Hauska Hauska x 2
  9. Siru1 Aloittelija Lokakuiset 2021

Tää raskaus on ollut kyllä ihan outo, mun makeanhimo on kadonnut totaalisesti :D minä-sokeriaddikti en oo syönyt nyt mitään makeita herkkuja 3 viikkoon:eek:

Tosin nyt on pari päivää tehnyt todella mieli nuudeleita, joita oon viimeks syönyt n. 10 vuotta sitten. Eli kai se jonkinlainen raskaushimo on laughing7
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Hauska Hauska x 1
  10. Daiya Rakastunut foorumiin Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Suolakurkku, sellainen irtomyynnissä oleva! Plussaa edeltävänä päivänä kaupasta oli pakko ostaa, enkä oo millon lie viimeksi ostanut... :grin
    • Hauska Hauska x 2
  11. Elma32 Aloittelija Lokakuiset 2021

Mulla oli nuudeli himo edellisessä raskaudessa nyt vois vedellä laskiaispullia niin että kroppa kiittää
  12. sininen30 Aloittelija Lokakuiset 2021

Täällä ei vielä mitää erikoisia mielitekoja, mutta jatkuva nälkä on läsnä
  13. Vaapukka Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

Nyt on purkki kylmiä suolakurkkuja ja chilipippureita. Naaaam
    • Hauska Hauska x 1
  14. musicbox Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

Täällä enemmänkin ruokahaluttomuutta, mutta johtunee varmaan tuosta juuri olleesta mahataudista.
    Näkkileipä ja ruissipsit melkein sellaset mitä oikeasti tekee mieli tällä hetkellä. Eipä juuri muuta :wacky:
  15. vispipuuro123 Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021 Lokakuun äidit 2019

Tänään ällötti talkmurut. :yuck:
  16. Grin Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021

Mullakin makeanhimo hellittänyt!

tekee mieli vaan kotiruokaa. Noutoruoka ei nyt kiinnostele :coffee2

ei muuta toistaiseksi, kahvikin maistuu, ihan pitää varmistaa ettei mene yli 2 kupin
  17. moony Rakastunut foorumiin Elomammat 2016

Mulla ei oo vielä mitään mielitekoja tai ällötyksiä.
    Onneksi. :grin Eiköhän niidenkin aika vielä ole.:nailbiting:
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  18. Wizzie Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021

Täällä tuli stoppi lämpimälle ruoalle, elän rypäleillä ja paahtoleivällä. Maapähkinävoita päälle, myös lapsi eläisi tällä pelkästään jos saisi valita :rolleyes:
    • Hauska Hauska x 1
  19. Carla021021 Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021

Oliivit, suolakurkut, feta ja suolakeksit menis myös aamiaiseksi, mutta suklaa oksettaa, pulla ällöttää ja kahvi on pitäny jättää jo kokonaan pois :hungover:
    Jos vaan saisin niin salmiakkia, poron kuivalihaa, salamia ja graavilohta vetäisin.. kaksin käsin.. sushiaaa...:arghh:
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  20. Ellem Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

Syömisistä ei mitään ihmeellistä, nälkä on kyllä läsnä koko ajan. Oon huomannut, et tupakanhaju saa ällötyksen aikaan. Olen ite aikanaan polttanut, eikä haju oo mua koskaan haitannu. Nyt ku mies tulee tupakalta, ni voi yökkä !

Jaa tämä sivu