Himot ja ällötykset

Mulla ei oo ollut mitään mielitekoja eikä ällötyksiä. Kahvia en oo juurikaan juonut yli vuoteen. Esikoisen raskauden aikana se ällötti enkä oo imetyksen aikana oikeastaan juonut. Join kerran muutama kuukausi sitten ja vauva sai kauhean iltahepulin, niin en oo sen jälkeen uskaltanut ollenkaan. Voihan olla sattumaakin, mutta otan varman päälle, kun ei edes tee mieli kahvia.
 
Täällä on himotuksia, mutta ennen kaikkea ällötyksiä. :confused:

Kaikki roskaruokamättö houkuttaa yhtä aikaa, mutta eilen kun kävin ananashampparin grilliltä hakemas, en jaksanut puoliakaan :rolleyes:

Edellisen päivän ruuat on ehdoton EI :silent ja veden juonti ällöttää suunnattomasti. Että menis jonkin verran alas niin lisään siihen sitruunamehua, muttei se paljoa auta :smiley-ashamed004
Kun kerta vesi ei mene alas ja nestettä pitäis juoda niin appelsiinimehu on herkku, mitä tuoreemmalta maistuu sen herkullisempaa :happy:

Katsotaan kuinka tää tästä muokkaantuu raskauden edetessä. :angelic:
 
Mulla on niin kova sushi himo, että pakko keksiä keinot! Noh, levät pois ja kasvis verisoita vaan! Aah Nam! Kyllä helpotti himoa!
Nyt tekee mieli kermaviiliä ja dippailla siihen kurkkua ja porkkanaa
 
Mulle on iskenyt outo himo salsakastikkeeseen. Menee myös yksistään ilman nachoja, tortillaa tai sipsejä. Ihanan raikasta ja tulista.
 
Mulla on hirvee himo paprikaan ja erilaisiin mango-herkkuihin, parasta on mango-melonijäätelö Pitää vaa koittaa vähä rajottaa sitä, viimeviikolla meni yhteensä koko paketti ja eilen mies toi uuden ku halusin, mutta pitää varmaa sanoa että ei saa tuoda liian usein vaikka itkisin ja rukoilisin
 
Mä en tiedä onko oikeita mielitekoja ja ällötyksiä vai johtuuko vaan siitä että haluan syödä terveellisesti pikkuisen takia... kahvin oon vähentänyt yhteen pienempään kuppiin aamulla mutta sekin on lähinnä enää tavan vuoksi, ruuan lisukkeeksi en halua valkoista riisiä tai pastaa vaan vaikka kasviksia ja kvinoaa tai vähintään täysjyvää.. hedelmiä ja vihanneksia menee paljon enemmän kuin ennen. Haluan laittaa joka ruokaan vihreitä lehtiä, hermostuttaa kun en aiemmin viitsinyt tunnollisesti syödä foolihappolisää kun tuntui ettei raskautumisesta varmaan mitään tule. Kalaa tosi usein. Oon syönyt myös jonkin verran lihaa ja alkanut juoda vähän maitoakin että saisi varmasti kaikki ravintoaineet... Graavikala ja oikein kypsennetty (eli vähän ”raaka”) lohi harmittaa vietävästi! Graavia jos saisi leivän päälle laittaa, ai että!
 
Mulla jäi kahvi melkein heti pois, sama kävi esikoisen aikanakin. Lääkäri sanoi ultrassa että kahvi voi myös lisätä keskenmenon riskiä, joten hyvä oli että jäi pois. Suklaa ei maistu sitte yhtää vaikka normaalisti söisin sitä melkein joka päivä :hilarious: nyt alkanut maistumaan ruisleipä juustolla ja tomaatilla. Liharuuat hieman ällöttää.
 
Mullakin on kahvi vähentynyt, en juo kuin kerran päivässä. Ei vaan maistu, aamulla ei kärsi ollenkaan vaikka normaalisti monesti ollut ensimmäisenä aina kahvi tyhjään vatsaan :p
 
Kaikki roskaruoka kyllä himottaa. Pitsa ja hampurilaiset :oops: kotona tehty ruoka on hyvää kyllä myös vasta tehtynä, mutta lämmitettynä ei oikein meinaa upota. Haisee niin kamalalle kaikki ruoka kun alkaa lämmittää :wtf:
 
Suolaista tekee kyllä mieli (erityisesi just roskaa :grin ) ja sitten myös toisaalta kaikkea raikasta, kuten hedelmiä, marjoja, salaatteja jne. Jollakin muullakin taisi olla tämä sama ongelma, mihin olen viime aikoina törmännyt, että ensin roudataan kaupasta ruokaa, kun "tekee niin hirveästi mieli just tätä" ja sitten kotiin päästessä fiilis onkin ihan toinen. Melko ärsyttävää. :rolleyes:
 
Usein tekee mieli jotain, mut sit kyseinen ruoka ei täytäkään sitä kuvitelmaa. Siis et vaik appelsiini onkin ällööö tai suklaa tylsän makuista, vaik eka on himonnut kauheesti.
 
Mua on alkanut ällöttää hajusteet kemikaaleissa. Tiskaaminen on kamalinta, sitruunan hajuinen fairy etoo. Myös mun kosmetiikka, niinku vaikka puhdistusaine ja kasvovoide, jotka haisi aiemmin ihan ok:lta, on nyt ihan kamalia. Mietin pitääkö siirtyä vaan perusvoiteella pesemään ja rasvaamaan naamaa :meh: myös ohiajavat autot kävelyllä haisee ihan todella kamalalta :dead:
 
Mua on alkanut ällöttää hajusteet kemikaaleissa. Tiskaaminen on kamalinta, sitruunan hajuinen fairy etoo. Myös mun kosmetiikka, niinku vaikka puhdistusaine ja kasvovoide, jotka haisi aiemmin ihan ok:lta, on nyt ihan kamalia. Mietin pitääkö siirtyä vaan perusvoiteella pesemään ja rasvaamaan naamaa :meh: myös ohiajavat autot kävelyllä haisee ihan todella kamalalta :dead:

Mulla myös esikoisen odotusaikana just kaikki hedelmäiseltä tai vastaavalta tuoksuvat pesuaineet oli ihan ehdoton ei, ja töissä oli jotain kukkaistuoksuista tiskiainetta, hyh :yuck: ja mies paistaa usein kananmunaa itselleen aamulla, haisee ihan kamalalle :hilarious:
 
Tässä raskaudessa itsellä ei hajuaisti ole herkistynyt niin paljon kuin aiemmissa, mutta kyllä etenkin voimakkaat tuoksut etoo. Osa pyykinpesuaineista on tällä hetkellä pannassa ja samoin tuoksuvat kasvovoiteet yms. Esikoisen odotusajan jälkeen osa tuoksuista siirtyi pysyvästi mustalle listalle ja esim. hajuvesiä en oikein kestä nykyisin haistella lainkaan.
 
Tässä raskaudessa itsellä ei hajuaisti ole herkistynyt niin paljon kuin aiemmissa, mutta kyllä etenkin voimakkaat tuoksut etoo. Osa pyykinpesuaineista on tällä hetkellä pannassa ja samoin tuoksuvat kasvovoiteet yms. Esikoisen odotusajan jälkeen osa tuoksuista siirtyi pysyvästi mustalle listalle ja esim. hajuvesiä en oikein kestä nykyisin haistella lainkaan.

Joo mulla samaa! En oo hajuvesiä käyttänyt oikeastaan ollenkaan esikoisen syntymän jälkeenkään, jännä kyllä miten niille herkistyy.
 
Tässä raskaudessa itsellä ei hajuaisti ole herkistynyt niin paljon kuin aiemmissa, mutta kyllä etenkin voimakkaat tuoksut etoo. Osa pyykinpesuaineista on tällä hetkellä pannassa ja samoin tuoksuvat kasvovoiteet yms. Esikoisen odotusajan jälkeen osa tuoksuista siirtyi pysyvästi mustalle listalle ja esim. hajuvesiä en oikein kestä nykyisin haistella lainkaan.
Voi ei, tästäkö se johtuu että mun oma äiti on aina valittanut kaikista tuoksuista ja kieltänyt kaikki hajuvedet! Ei kyl huvittaisi alkaa pysyvästi tuoksuyliherkäksi :sorry:
 
Voi ei, tästäkö se johtuu että mun oma äiti on aina valittanut kaikista tuoksuista ja kieltänyt kaikki hajuvedet! Ei kyl huvittaisi alkaa pysyvästi tuoksuyliherkäksi :sorry:

Ei se varmasti kaikilla niin mene. Toivottavasti sulle ei jää pysyvää herkkyyttä. :) Omaan nenään käy kyllä esim. sellaiset kevyet ja raikkaat tuoksut edelleenkin, mutta raskaammista tulee kyllä jotenkin paha olo. Tuoksuyliherkkyys on itsellä kuitenkin melko lievä, en vain siedä kaikkia tuoksuja enää. Migreenistäkään en onneksi kärsi, mutta lähipiirissä useampiakin tapauksia, joille iskee kohtaus lähes kaikista tuoksuista.
 
En tiedä alkoiko mun herkkyys tuoksuille esikoisen raskaudesta vai oonko vaan niin tottunut tuoksuttomiin tuotteisiin, joihin olen viime vuosina siirtynyt. Nykyään vahvasti haisevat (mun nenään ne nimenomaan haisevat :grin) pyykinpesuaineet yms. on ihan kauheita. Luonnonmukaisissa tuoksuissa on hyvää se, että tuoksu on mieto ja haihtuu nopeasti, vs. synteettiset tuoksut.
 
En tiedä alkoiko mun herkkyys tuoksuille esikoisen raskaudesta vai oonko vaan niin tottunut tuoksuttomiin tuotteisiin, joihin olen viime vuosina siirtynyt. Nykyään vahvasti haisevat (mun nenään ne nimenomaan haisevat :grin) pyykinpesuaineet yms. on ihan kauheita. Luonnonmukaisissa tuoksuissa on hyvää se, että tuoksu on mieto ja haihtuu nopeasti, vs. synteettiset tuoksut.
Joo en mäkään synteettisistä tuoksuista oo aiemminkaan pitänyt, mutta nyt toi mun luonnonkosmetiikkakin haisee ihan hirveältä :depressed: toivottavasti menee ohi tämä :)
 
En nyt tiedä himo mutta Ai kun tekis mieli enempi kahvia, tottunut juomaan aamuisin hieman enemmän ja nyt miten se yksi kuppi maistuu niin hyvältä ettäh:coffee2
 
Takaisin
Top