Himot ja ällötykset

Kaikki makea etoo ja suolanen himottaa. Päärynää kun on syönyt, ni yökkii joten ne on jäänyt nyt hedelmäkulhoon isännälle. Sitrushedelmiä tekee mieli. Ja viinirypäleitä.
 
Kaikki makea etoo ja suolanen himottaa. Päärynää kun on syönyt, ni yökkii joten ne on jäänyt nyt hedelmäkulhoon isännälle. Sitrushedelmiä tekee mieli. Ja viinirypäleitä.

Mulla hedelmissä just toisin päin :hilarious: Päärynä on parasta, se on niin neutraalin makuista, mutta sitrushedelmiä en pysty mitenkään syömään. Edes appelsiinimehu ei enää mene vaikka sitä rakastankin koska se on liian hapanta :stop::grin
 
Mä taas juon appelsiinimehua vaan raskaana ollessa :hilarious: maistuu aivan ihanalle nyt. Vesi ei oikein maistu niin pitää yrittää muita juomia saada riittävästi, vaikka muuten mehuja vähän karsastan sokeripitoisuuden vuoksi.

Tänään muistin ostaa sipsejä, aaaaah!
 
Minulla mehut myös uppoaa,normaalisti juon mehua hyvin harvoin,nyt lähtee joka kauppareissulta tuoremehupurkki mukaan..vettä ei tee oikein mieli vaikka normaalisti juon runsaasti vettä joka pvä.
Sokerien kannalta huonompi juttu ja täytyy koittaa hiukan rajoittaa,tai sit katsois jotain sokeritonta mehua,vinkkejä?
 
Minulla mehut myös uppoaa,normaalisti juon mehua hyvin harvoin,nyt lähtee joka kauppareissulta tuoremehupurkki mukaan..vettä ei tee oikein mieli vaikka normaalisti juon runsaasti vettä joka pvä.
Sokerien kannalta huonompi juttu ja täytyy koittaa hiukan rajoittaa,tai sit katsois jotain sokeritonta mehua,vinkkejä?

Sokerittomissa tuppaa vaan olemaan makeutusaineita, jotka on ymmärtääkseni aika nounou raskauden aikana
 
Sokerittomissa tuppaa vaan olemaan makeutusaineita, jotka on ymmärtääkseni aika nounou raskauden aikana

Tämäpä se ongelma. Jonkin verran käytän ite raskausaikana makeutusaineita kyllä, mutta ei viittis ihan kaikessa ottaa sokeritonta versiota just tän takia. Enempi käytän sitten esim. Steviaa ite sokerin tilalla teessä tmv. Tämäkin on sellainen ettei lue niissä virallisissa suosituksissa mutta ainakin ennen on suositeltu välttämään tiettyjä makeutusaineita. Niin itse ainakin jätän sitten monet tuotteet tässä vaiheessa ostamatta jossa on makeutusaineita.
 
Sokerittomissa tuppaa vaan olemaan makeutusaineita, jotka on ymmärtääkseni aika nounou raskauden aikana
Niinhän niissä on kaikkea muutakin lisäaineita mitä en haluis vetää..jos tässä raskaudessa sokerit tuottaa ongelmaa niin sit vaan joudun jättämään mehut pois :grumpy:toisaalta tämä mun himotus kuuluu luultavasti tähän alkuraskauden huonovointisuuteen ja helpottaa toivottavasti ensimmäisen kolmanneksen jälkeen,toivottavasti!:sorry:
 
Huh, että tekee mieli kinkkua ruisleivän päälle. Eikä meillä käytännössä koskaan ole kinkkua. Kokeilin sitten juustoa, mutta ei se kyllä ihan samaa asiaa ajanut :shifty:
 
Mulla tekee pahaa kaikki hajut ja tuoksut ja haistan todella voimakkaasti ihan kaiken mielitekoja ei juuri ole mut koko ajan olen syömässä. Inhottava närästys ja hampaissa ”likanenn” olo jatkuvasti kun syö...
 
Nyt alkanut himottaa ihan hulluna salmiakki ja erityisesti värikkäät turkinpippurit, kun hemmetti soikoon näin niitä meidän kaapissa! En vaan voinut vastustaa ja otin muutaman. Maistuivat palalta taivasta suussa :hungry: Ja nyt kaduttaa PALJON, koska se ei yhtään ainakaan vähentänyt tätä himoa :bored:
 
Alko tekee mieli suolapähkinöitä aivan hulluna!!! Mikä kumma siinä suolassa on.. Sehän lisää turvotustakin ja oon jo iha pallo ja lisää pitäis saada :bored::hilarious:

Luulen että tuo suola liittyy verenpaineen laskuun koska verimäärän lisääntyessä paine laskee? Ehkä salmiakkikin siitä syystä?
 
Nyt on vähän tämmönen poissulkeva taktiikka, ei suoranaisia himotuksia mutta mitä ylipäätänsä pystyy edes syömään. Kokkauksen kotona olen ulkoistanu miehelle :wink.

Makealle on tullut stoppi, suolainen menee, mm. suolakurkut. Raikkaat hedelmät ja jääkaappikylmänä. Päärynä ja vesimeloni liian makeita. Pastat ja nuudelit maistuu ja haaveilen Fafasin kanamesestä :hilarious:.

Samat meiningit siis kuin edellisissä raskauksista, 2 poikaa siis. Olisi hauska nähdä miten nämä himot liittyy vauvan sukupuoleen. :pompus:

Ps. Sitä graavilohta otan mukaan kyllä kun lähen synnyttämään. :smiley-angelic003
 
Ostin nyt ruisleipää, ja päälle juustoa ja suolakurkkua, aaaah miten hyvää!!! :hilarious: :hungry:
 
Täällä tekee mieli roskaruokaa! Siis iltasin tekee mieli esim lihapiirakka, hamppari tai muuta turhaa... edellisessä raskaudessa teki mieli vaan vihreetä ja raikasta toista on nyt. Onneksi ei sentään makeeta tee mieli!
 
Nuudelit kaikilla mausteilla :love017ja kaikkea hiilarimättöä tekee muutenkin mieli..
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on alkanu tekee maitoa mieli... en oo moneen vuotee juonu säännöllisesti maitoa ja nyt oon ihan että pakko saada maitoa... Toinen mikä kuuluu yleensä niihin mitä en pahemmin syö on appelsiinit ja mandariinit niit on nyt tullu syötyä paljon
 
Mun ei tee mieli mitään, mutta siis ei oo oikeastaan ollenkaan nälkä missään vaiheessa, eikä mikään himotuta, muttei siis myös ällötäkään. Normaalisti mulla on vähän väliä millon mitäkin mielitekoja ja inhokkeja... :grin
 
Mulla on ollut nyt jonkin aikaa ihan hirveä nälkä. Plussasin vasta eilen, joten oon ihan hämmentynyt, että onko tää mun nälkä ollut nyt sattumaa vai alkaako tosiaan jo näin aikaisessa vaiheessa? Mieskin sanoi, että oon kyl ollut tässä jo viikon koko ajan ruokakaapilla etsimässä syömistä vaikka ollaankin ihan alkutekijöissä vielä raskauden suhteen. :D
 
Takaisin
Top