Himot ja ällötykset

Mulla ei ole ollut muita himotuksia kuin vichy/kivennäisvedet, hedelmät ja vaalea leipä (esim Fazerin karpalo-cashew ciabatta :P). Ällötyksiä taas oli alkuraskaudessa liha. Mulla oli kerran töissä lounasruokana sellainen ihanaa pitkään haudutettua liha-kasvispataa, mutta ei meinannut upota sitten millään :D Nyt ei ole enää himotuksia tai ällötyksiä :) Liittyyköhän ne enemmän alkuraskauteen...?
 
Itse tilasin salmiakkia Nami tupa nimiseltä nettisivulta. Heillä on raskauspakkaus niminen paketti missä on erilaisia salmiakkeja ja kaikki kyseisistä tuotteista on valmistettu ilman glykyrritsiiniä:) salmiakit on kaikki kovia ja osa tosi suolaisia:grin
Itse salmiakin rakastajana olen ollut tosi tyytyväinen:angelic:
Namituvan salmiakkeja olen katsellut sillä silmällä, mutta en ole raaskinut ostaa melko kalliin hinnan takia. Myös postikulut heidän omasta nettikaupastaan oli melko korkeat. Lähimpänä meitä löytyy Citymarketista rakkaussalmiakki-nimistä tuotetta, mutta siellä 150g pussi maksaa 6,5€, joten kilohinta on todella korkea :D Täytyy ehkä silti jossain vaiheessa ostaa, varsinkin jos ovat tosiaan hyviä :)
 
Jos joku vielä salmiakkia himoitsee, niin myös Fazerilla on nykyään glykyrritsiinitön salmiakki. Tämä 70g pussi ei sisällä glykyrritsiiniä: Salta Katten 70 g – Fazer Store FI Sain tästä vinkin kaverilta ja varmistin Fazerin asiakaspalvelusta asian. Tuota karkkia myydään myös isoissa pakkauksissa, mutta siinä on sitten eri resepti eli niissä on glykyrritsiiniä!
 
Jos joku vielä salmiakkia himoitsee, niin myös Fazerilla on nykyään glykyrritsiinitön salmiakki. Tämä 70g pussi ei sisällä glykyrritsiiniä: Salta Katten 70 g – Fazer Store FI Sain tästä vinkin kaverilta ja varmistin Fazerin asiakaspalvelusta asian. Tuota karkkia myydään myös isoissa pakkauksissa, mutta siinä on sitten eri resepti eli niissä on glykyrritsiiniä!

Oi, kiitos vinkistä! Näitä täytyy ostaa heti viikonlopuksi.
 
Kaikki tulinen maistuisi. Chilit esim. kastikkeissa ja jalopenocheddartikut. Nyt raudanpuutoksen vuoksi tekee mieli jauhoja (erityisesti karheita jauhoja, kuten speltti ja ruis), sekä hiutaleita. Näitä rouskuttelisin sellaisenaan jos voisin. Gluteeni ei sovi minulle ollenkaan, eikä vehnä missään muodossa. Siispä olen rouskutellut hyvin pieniä määriä kaurahiutaleita... Mieliteot eivät sovi kropalleni joten pakko taistella niitä vastaan.

Kasvispainotteista ruokaa tekee enemmän mieli, värikkäitä rehuja monessa muodossa, sekä laadukasta lihaa, kuten peuraa. Erityisesti alkuraskaudesta sian liha oli ällötys, samoin kaikki kaupan marinadit. Nyt maistuu ihanalta banaaniletut, kermavaahto ja hedelmäsalaatti.
 
Takaisin
Top